Last news in Fakti

28 Февруари, 2024 11:51 4 363 17

Вече е ясно: Mercedes-Benz дава "на задна" с производството си на електромобили

  • mercedes-benz-
  • електрификация-
  • двг

Компанията призна, че е прибързала с плановете за електрификация

Вече е ясно: Mercedes-Benz дава "на задна" с производството си на електромобили - 1

Както вече ви информирахме, от германската марка за премиум автомобили започнаха различни намеци, че Mercedes ще продължи с развитието на ДВГ, но сега, с всеки изминал ден, те стават все по-очевидни.

По време на своята пресконференция за резултатите за 2023 г. представители на германската луксозна марка заявиха, че сега прогнозите се променят и според тях 50 процента от общите ѝ продажби ще бъдат хибриди и електрически превозни средства до 2030 г. Това на практика представлява петгодишно забавяне в сравнение с първоначалния план. През юли 2021 г. компанията изчисли, че до 2025 г. PHEV и изцяло електрическите превозни средства ще представляват половината от обема на марката.

Някои от вас, които следят по-отблизо случващото се с Mercedes, ще си спомнят стратегията "Ambition 2039", представена преди няколко години. В обширния документ имаше изречение, което още тогава привлече вниманието на много журналисти: „До края на това десетилетие Mercedes-Benz Cars има за цел да стане напълно електрически - там, където пазарните условия го позволяват.“ Изявлението беше малко неясно, но достатъчно ясно, за да подчертае целите на марката за електрически превозни средства.

Сега, в нов документ, изготвен за инвеститорите, Mercedes-Benz изчислява, че хибридите и електрическите превозни средства ще представляват "до 50 процента" през втората половина на десетилетието, но също само "където пазарните условия позволяват". Освен това компанията отбелязва, че "ще може да задоволи и други различни нужди на клиентите до 2030 г." Това, според анализаторите, е хитър начин да се каже, че марката ще продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене през следващото десетилетие.

Междувременно главният изпълнителен директор Ола Калениус признава, че автомобилите с традиционни двигатели остават гръбнакът на паричния поток на компанията. Той каза пред Bloomberg, че паритетът на разходите между колите с ДВГ и електрическите автомобили „ще се случи след много години“. Презентация, направена за инвеститори, показа, че разходите за производство на електрически автомобили през това десетилетие няма да паднат до нивото на тези, необходими за коли с двигатели с вътрешно горене. Това е въпреки факта, че бензиновите автомобили ще станат по-скъпи за производство веднага след като новосъздаденият стандарт Евро-7 влезе в сила. но това ще стане след няколко години.

През 2023 г. общите доставки на Mercedes-Benz PHEV и EV достигнаха 401 943 единици, което е с 20.5 процента повече от предходната година. PHEV колите паднаха с 12.5% до 161 275 единици, докато електрическите се повишиха с 61.3% до 240 668 единици. Делът на PHEV и EV в общия обем на компанията обаче е само 19.7 процента (от 16,3 процента през 2022 г.). Целта за тази година е PHEV и EV да представляват 19 до 21 процента от общия брой.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Прав лост

    33 6 Отговор
    Премиум марките няма да спрат производство на ДВГ. Тостерите ги купуваха само заради бонус премията. Сега вече я няма, продажбите спадат а клиентите откачат да чакат за зареждане при дълги преходи. Обещаните километри са мираж, истината е друга.
  • 2 Венци

    13 18 Отговор
    Никой не се интересува от скапаните коптори на мерцедес.
  • 3 Знайко

    23 4 Отговор
    А кога ЕС и евродепутатите ще признаят грешките си като "Зеления преход", селскостопанските политики. .. И по-важното: Кога ще понесат отговорност за действията си? При политиците отговорност означава едно: оставка и отказ доживот от политиката.

    Най-ми е противен евродепутата Сергей Станишев, но и Радан Кънев също. От всички бг евродепетати най-читав ми се струва Андрей Слабаков. Но за съжаление нищо не прави за избирателите си и за това и той трябва и той да напусне политиката.

    Коментиран от #14, #16, #17

  • 4 Гост

    17 4 Отговор
    Никой не ще да купува миксери без субсидии.

    Коментиран от #8, #9, #10

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Опааа

    11 2 Отговор
    Екстра! V8 benzine 👌👍
  • 7 Койчо

    11 1 Отговор
    На практика mercedes-benz си признават че ще им отнеме пет години повече да постигнат целите си от 50% електрифицирани колици.
    Не виждам сензацията и новината В случая от доста време всъщност е ясно че mercedes нямаше да се справат навреме това важи и за страшно много други марки които си поставиха такива гръмки цели.
  • 8 истина ти казвам

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    И фойерверки за за 150 000 евраци!
  • 9 БСП за България и Радев

    12 3 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Другарят Путин след коронавируса, прати "зелената" сделка в историята
  • 10 Ти да видиш

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Вместо да субсидират тия кочиняци да беха субсидирали хората за нови катализатори и DPF-и!
  • 11 незнайко

    3 1 Отговор
    Разбира се, че е прибързала ! Още не са откраднали всички технологии на чуждите фирми ! Колко ТЕСЛИ са закупили за да ги разфасоват не се казва . Много са бесни, че не са ПЪРВИ !
  • 12 Норге

    2 4 Отговор
    Карайте си масларниците и пушилките.
    Аз лично никога няма да се върна към двигател.Само ако ел.колите станат по-скъпи като разход от двигателя,само тогава бих си взел плъг ин хибрид.
    Иначе не!

    Коментиран от #15

  • 13 Е46ца

    0 2 Отговор
    То е ясно , вие виждали ли сте им електромобилите.Та те са 10 нива под тези на хюндай примерно.
  • 14 Мечока

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    Тотално ти е сбъркана представата за политик.Ако можеше щеше да погледнеш по глобално на случващото се в света. Всъщност политиките се повтарят от древни времена до днес, само методите са различни и след сто години пак ще е същото
  • 15 БАЙО

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Норге":

    Хахаха, че те косачките винаги са били по скъпи откъдето и да ги погледнеш. Производство, цена, потдръжка, съхранение,пробег, остатъчна стойност... всичко е в полза на ДВГ
  • 16 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    Пич, измисли си друг ник, за да постваш имената на евродепутати, които са ти написали на листчето в посолството!
    Всички , които си изредил са за тоалетната!
    ей сегинка след малко ги сменяме всичките!
    Отделно....за да си Знайко, трябва да имаш поне малко експертиза, а не да обясняваш кой ти е симпатичен, защото си бръсне брадата.
    Гледайте ги тия неща , ве колеги!
  • 17 хари потър

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    и какво да направи СЛАБАКОВ да иде на село като старото поколение ли И какво направиха другите освен да получават яки заплати Да не чакаш да раздават безплатни вафли на народонаселението за сладък живот