Last news in Fakti

19 Юни, 2014 11:01 22 110 14

„Шептящият“ дизел на Opel

  • opel-
  • meriva-
  • 1.6 cdti
Новият дизелов агрегат 1.6 CDTI на Opel се отличава с изключително нисък разход на гориво, балансирана и тиха работа, както и ниско ниво на генериран шум. Именно поради тази причина мнозина от специалистите в бранша го наричат „шептящият“ дизел на Opel.
 
1.6 CDTI е с мощност 70 кВт/95 к.с. и се предлага стандартно със Start/Stop система. Моторът работи съвместно с ниско фрикционна шестстепенна трансмисия. На практика 1.6 CDTI заменя предишния агрегат с работен обем от 1.3 литра, разполагащ със същата мощност. При новата 1.6-литрова версия максималния въртящ момент обаче е увеличен с цели 100 Нютон метра и вече достига 280 Нм.
 
Новият, изключително тих двигател има и по-нисък разход на гориво и емисии на CO2. На иновационният мотор са необходими едва 4.0 литра дизелово гориво на 100 км в комбиниран цикъл, при което той отделя само 105 г/км CO2 – или с четири грама по-малко от предшественика. Това от своя страна позволява на модела Meriva, в който се вгражда 1.6 CDTI да бъде сертифицирана в най-добрия клас за ефективност A+ в Германия.
 
С този агрегат Meriva 1.6 CDTI вече покрива бъдещия стандарт за емисии Euro 6. Необходимото намаляване на азотните окиси става с помощта на технологията Lean NOx Technology (LNT). Специално устройство на системата LNT съхранява азотните окиси. Когато капацитетът му се запълни, електронното управление на двигателя започва автоматичен процес на регенериране. Системата на Opel LNT е напълно необслужваема. 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошo

    4 13 Отговор
    И след 30000км ще се прекръсти на Лешникотрошачката като всеки невероятен немски тракалник

    Коментиран от #5

  • 2 Стоян Стоянов

    6 1 Отговор
    Защо оплювате толкова Опел-ите? И те си развиват технологии и се продават добре.
  • 3 Светослав Дойков

    0 1 Отговор
    Не смея да твърдя на 100% ... но не беше ли това двигателят на ISUZU?

    Коментиран от #7

  • 4 Stoqn Pepelov

    10 1 Отговор
    ех дошо, много ги разбираш , нормална кубатура с нормална мощност, тва може да живее дълго при добра поддръжка
  • 5 Джак Бауер

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Дошo":

    Това е в случай че го караш в България с нашенската нафта или още по зле с нафта от продавалник за 1.80. В Германия с тяхната си нафта и поддръжка ще изкара и до 300 000.
  • 6 Нема Бира

    2 5 Отговор
    Голф 2 от 1982г. с мотор 1.6 дизел със старата система на Бош също харчеше 4.0л/100км. Вярно не вдигаше повече от 90км/ч ама к'во от това..

    Коментиран от #8

  • 7 Дошo

    0 7 Отговор

    До коментар #3 от "Светослав Дойков":

    Ако е ISUZU това променя нещата коренно.
  • 8 дамян стефанов

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Нема Бира":

    Голф 2 се произвежда от 1984г.
  • 9 wulkan

    3 0 Отговор
    е това е друга работа. какви са тия 1-но литрови, траещи от ден до пладне моторчета. този се очертава да бъде мн.добър. 95 к.с. е перфектна мощност с този въртящ момент за купето. предполагам, че ще има и по-форсирани.
  • 10 ismail asenov

    3 3 Отговор
    moq passat 90 godina 1.6 tdi 340000 km sashto gori tolkova
  • 11 Киро Стоев

    2 0 Отговор
    Този двигател е италиански. Произвежда се от VM.

    Коментиран от #14

  • 12 Кобрата

    2 0 Отговор
    ECOTEC важно е, че двигателят не е много ''жаден''
  • 13 Кобрата

    1 1 Отговор
    щом се задоволява само с 4л дизел
  • 14 Бате Цецо

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Киро Стоев":

    Имаш ли по-подробна информация, че не го виждам на сайта на VM Motori:
    http://www.vmmotori.com/automotive/automotive-en.html
    или само е разработен с тяхна помощ?