1 941 46

Полша разрушава Паметника на съветската армия в Шчечин (ВИДЕО)

След като монументът бъде сринат, на негово място ще бъде създаден обществен парк с цветни лехи и пейки

Снимки: Wikipedia
Снимки: Wikipedia
Анатоли Стайков

Полша започна разрушаването на паметника на благодарност към съветската армия в центъра на Шчечин. Работата по премахването на монумента на Площада на войниците ще продължи около седмица.

След като паметникът бъде разрушен, на негово място ще бъде създаден обществен парк с цветни лехи и пейки.

Монументът, отбелязващ влизането на съветската армия в провинция Западна Померания по време на Втората световна война, е открит на 23 април 1950 г. - пет години след превземането на Шчечин.

През юли полският президент Анджей Дуда одобри промени в закона, забраняващ популяризирането на комунизма и нареди да бъдат премахнати съветските статуи в рамките на една година.

Москва обяви, че с действията си Полша нарушава споразумението от 1992-1994 г. за съхраняване на съветските военни паметници на нейна територия.

Полша


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Kcaniba (гост)
    Отговор
    1 10:54  18.11.17
    След като считат Русия за агресор, да върнат и всичките придопивки като Гданск и Северна Померания, нпли Сталин им ги е дал!!!
  • Да го кажем направо (гост)
    Отговор
    2 10:59  18.11.17
    Те пановете ще се наиграят..Искат репатрации от Германия...бутат паметници на руснаците..А не се усещат,че са между двете държави-и при евентуален конфликт---никой тоя път няма да ги жали. Паметник на Съветската Армия която освободи Европа от фашизма има в центъра на Виена-и на никой не му пречи...
  • Kcaniba (гост)
    Отговор
    3 11:00  18.11.17
    Браво на Полския народ! Скоро и в България трябва да се премахнат всички паметници на червената армия окупатор!Натоварени във вагони,заедно с русофилистично болните Антибългари и към матюшка Россия!

    Коментиран от #5

  • 681 БЪЛГАРИЯ (гост)
    Отговор
    4 11:01  18.11.17
    Във България също трябва да се ремонтират на наши Български владетели или патриоти както Альоша в Пловдив на Хан Аспарух да бъде в София на Кирил и Методий и така н.т .! Да останат паметниците от Царска Русия ! оА от Сесере всичко долу !
  • Сиргей (гост)
    Отговор
    5 11:02  18.11.17

    До коментар #3 от "Kcaniba":

    Браво на паляците!!!
    Сега паметници на Бандера, Шухевич и Хммлер да сложат!!!
    Козяк в понеделник бонуси раздава колега!

    Коментиран от #31

  • Кики (гост)
    Отговор
    6 11:02  18.11.17
    България да взема пример! Браво на Поляците!

    Коментиран от #16

  • Гост (гост)
    Отговор
    7 11:02  18.11.17
    Браво, след Полша и при нас трябва да се съборят.
  • Трапер (гост)
    Отговор
    8 11:12  18.11.17
    Щом е построен в знак на БЛАГОДАРНОСТ защо трябва да го рушат?
    Поляци нима забравихте Освиенцим - градът в който са избити най много поляци и народ от еврейски произход.Поне имайте памет за тяхната жертва.
  • Kcaniba (гост)
    Отговор
    9 11:17  18.11.17
    Митът за Червената армия освободител рухва,като пясечна кула! Истината е съвсем друга!Убийства,изнасилвания,грабежи,разруха .....Това е армията на Империята на злото!

    Коментиран от #11

  • Кики (гост)
    Отговор
    10 11:20  18.11.17
    Монумента на окупационната червена армия (МОЧА) ,КОГА...?
  • Абе пепинчо (гост)
    Отговор
    11 11:28  18.11.17

    До коментар #9 от "Kcaniba":

    И кой унищожи фашизма в Еврлпа??? Ти какво ще кажеш по тоя въпрос???

    Коментиран от #12

  • Откачен Борсук (гост)
    Отговор
    12 11:41  18.11.17

    До коментар #11 от "Абе пепинчо":

    Абе, сестринчо, ти първо научи разликата между фашизъм и нацизъм и чак тогава се изсирай под всяка новина. А и за твое сведение, нацизма в Европа беше унищожен от САЩ. ФАКТ. И като стана на въпрос - кога рассийка ще им върне дълговете от ВСВ?

    Коментиран от #15

  • goni (гост)
    Отговор
    13 11:43  18.11.17
    Интересно! Провинция Западна Померания не е ли била населена най-вече с германци! И какво се е случило след края на Войната с тях?! Поляците са имали огромен късмет че пактът " Рибентроп-Молотов" не е спазен! Не мисля че ще имат този късмет още веднъж!:)
  • Реално (гост)
    Отговор
    14 11:47  18.11.17
    "Москва обяви, че с действията си Полша нарушава споразумението от 1992-1994 г. за съхраняване на съветските военни паметници на нейна територия."
    Ами то имаше и цял договор, подписан от рушлямска държава, гарантиращ целостта на Украйна в замяна унищожаването на ядрените бойни глави, останали на територията ѝ след разпадането на великият неразрушим савецкийй съюзец, ама какво стана после... Така че ушанките да не плачкат много, а да свикват. Щом нацизма е обявен за престъпен и всичките му поддръжници се преследват от закона, същото трябва да се направи и с комунизма. Двете идеологии са 1 към 1
  • Абе пепинчо (гост)
    Отговор
    15 11:51  18.11.17

    До коментар #12 от "Откачен Борсук":

    Уникален си..хаахахаааа...САЩ били унищожили фашизма или нацизма в Европа..хаахаахххххххааа...Само един факт ще ти кажа--САЩ се включват във ВСВ през средата 1944 година--става въпрос за Европа...схващаш ли...а войната свършва през май 1945 година--пак те питам-схващаш ли...И за да направиш разликата--погледни кога е започнала войната и през коя година..И още нещо--американските и руските войски са се срещнали на река Елба--а виж на картата къде се намира тя и не плещи тук простотии..

    Коментиран от #46

  • куку руку ку (гост)
    Отговор
    16 11:59  18.11.17

    До коментар #6 от "Кики":

    Какъв пример да взима България бря? Та ние сме пионерите!
    Нали издигнахме паметник на американските летци, бомбандирали и сринали София през ВСВ.

    Коментиран от #29

  • Кики (гост)
    Отговор
    17 12:16  18.11.17
    Каква неблагодарност за всичко, което е направила съветската армия за тях! Забравиха, когато брояха дните до пристигането на освободителите... Колко руснаци загинаха, за да се радват сега на слънчевите дни-нищо, следващия път няма да бъдат освободени.

    Коментиран от #18, #44

  • Kcaniba (гост)
    Отговор
    18 12:21  18.11.17

    До коментар #17 от "Кики":

    Повече са загинали от алкохолно отравяне и репресии на Политкомисарите!В България нито един от престрелка,а в Бургас няколко от пиене на метилов спирт....Имат паметник....

    Коментиран от #25

  • К.К. (гост)
    Отговор
    19 12:23  18.11.17
    В Европа има много паметници издигнати заради епидемията от чума през средновековието, и те не са само в памет на починалите от чумата, а да не се завърне отново чумата в тези градове. За това може би не трябва да се пипат тези паметници.
  • Кики (гост)
    Отговор
    20 12:25  18.11.17
    "Славните "съветски командири,са разминирвали със пехота немските минни полета!Колко гениално..... Слава Сталин!
  • Брат ми (гост)
    Отговор
    21 12:29  18.11.17
    Браво.Време беше.Скоро и у нас.
  • Пазарен Либерализатор (гост)
    Отговор
    22 12:31  18.11.17
    Правилно, накрая ще остане консервата с препарирания сифилистик пред Кремъл, а паметниците на окупаторската червена армия ще бъдат изхвърлени на бунището, където им е мястото. Чакам с нетърпение да се махне МОЧА и на неговото място да се издигне паметник на велик българин, като ген.Луков, примерно.
  • Бесен Язовец (гост)
    Отговор
    23 12:45  18.11.17
    Па...те и пянците си махнали най- светлия псметник какво може да очакваш от подлоги освен да се подлагат.Няма да прокопсат мн. с това слагачество както и Народа който щеше да стане на ПУШЕК махна паметника на спасителите си
  • Antimediator (гост)
    Отговор
    24 12:54  18.11.17
    Браво на поляците !
    Може само да се учите от тях.
    Това е горд народ, който от Русия е изтърпял повече зверства от колкото ние през турското робство.
  • Kcaniba (гост)
    Отговор
    25 13:00  18.11.17

    До коментар #18 от "Kcaniba":

    Ти да не се запениш от парцуцата козяшки!!
    Сорос на съд, тролнята по кофите!!!
    Че ви тепимо пак като в Сталинград фашаги!!!
  • Диляна Попов (гост)
    Отговор
    26 13:08  18.11.17
    Браво, Полша ! Хайде и у нас- МОЧА и останалите альошовци !
  • стоян (гост)
    Отговор
    27 14:25  18.11.17
    До всички путинофили Как мислите се обърна хода на войната1943 при Москва и сталинград Ако не бяха големите Американски доставки на самолети около 3800 камини 12500 и много други дори самолетното гориво се е доставяло от САЩ Преставяте ли си ако САЩ бяха взели страната на Германия Сега щяхте да говорите немски а не да лижите задника на Путин

    Коментиран от #33, #35

  • BG looser (гост)
    Отговор
    28 14:48  18.11.17
    През 2СВ СССР никого не е освободил, а Сталин се надиграва със запада кой да заграбе повече, въпреки предварителните разределения. Мнението на Сталин е било, че въпреки договореностите за заграбването на Европа между него и Англия и САЩ, ако той ги изпревари с войски вече ще е трудно да му вземат теритирии, и е точно така. Колкотодо паметниците спокойно могат да се изхеърлят тези на СССР, тъй като те са завоевател, особенно на България, а пък още поврче и на Полша. Загиналите войници от различни нации и най - вече руските......само дълбок поклон....

    Коментиран от #32

  • Про (гост)
    Отговор
    29 15:01  18.11.17

    До коментар #16 от "куку руку ку":

    Само София ли ?
  • 30 15:26  18.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ганьо Говнарев Говньо (гост)
    Отговор
    31 15:42  18.11.17

    До коментар #5 от "Сиргей":

    Паляците означава паляк в мн число, паляк е шут, клоун, палячо! Поляците е правилно! Има много мъдра българска поговорка - "Ако си бе мирно седяло, не би чудо видяло"! Искрено я препоръчвам на поляците- паляците.....

    Коментиран от #34, #42

  • Знаещ (гост)
    Отговор
    32 15:43  18.11.17

    До коментар #28 от "BG looser":

    Ника, който си избрал много точно те характеризира. Браво.
  • падналия ангел (гост)
    Отговор
    33 17:37  18.11.17

    До коментар #27 от "стоян":

    "...около 3800 камини...", грешка с една буква ама какво шоу става 😅🤣😅
  • Гост (гост)
    Отговор
    34 17:38  18.11.17

    До коментар #31 от "Ганьо Говнарев Говньо":

    Много точно си се опреличил, а за поляците мога само да се радвам, защото най-накрая са разбрали, че СССР ги държеше в плен.

    Коментиран от #36

  • незнайко (гост)
    Отговор
    35 18:05  18.11.17

    До коментар #27 от "стоян":

    Представяме си го, нали това се случва в момента . Всички играят по свирката на САЩ. Нали затова се учи задължително английски. Що се отнася до войната, обрата е когато се появяват катюшите като оръжие!!! Те обаче не са измислани от САЩ.
  • Ганьо Говнарев Говньо (гост)
    Отговор
    36 18:51  18.11.17

    До коментар #34 от "Гост":

    Докажи го? Голи твърдения!
  • реалист (гост)
    Отговор
    37 19:39  18.11.17
    Поздравления за Анджей Дуда . Така и е редно да се постъпва с паметниците на окупационните армии . Добре ще бъде и нашите проруски парламентарни подлоги да се поучат от Дуда и да се научат на малко национално самоуважение.
  • Гроб за ГЕРБ (гост)
    Отговор
    38 20:31  18.11.17
    Някой хора имат доста затруднен мисловен процес.За-
    що трябва да дразниш някого без да имаш някаква
    полза от това.Дали подобен акт ще докара повече инвес-
    тиции у нас,дали ще се разкрият повече работни места
    или пък ще се реши,какъвто и да е проблем в държавата
    ни.Напротив това може да ни докара повече ядове и на
    без това опосканата ни държава.Един бегъл поглед върху
    плюсове и минуси на коментарите подкрепящи или отхвър-
    лщи подобна стъпка показва,че дебилите не са точно 80%.
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    39 20:58  18.11.17
    ЗАДЪРЖИТЕРНО трябва да се премахнат руските паметници от територията на България,ЗАЩОТО Е ДОШЛО ВРЕМЕ РАЗДЕЛНО И НЕЩАТА ОПИРАТ ДО ФИЗИЧЕСКО ОЦЕЛЯВАНЕ!Ама във Виена и в други зап. държави си стоели паметниците мирно и тиха...НЯМА БАЗА ЗА СРАВНЕНИЕ МЕЖДУ БИВШИТЕ СОЦ ДЪРЖАВИ И ВЪПРОСНИТЕ ЗАПАДНИ!Защото отромно част от населението е със изкривено про-съветско мислене и Русия точно на това разчита за да установи политически контрол над бившите Източно-европейски територии.И както бе демонтирана ПЕТОЛЪЧКАТА И ВЗРИВЕН МАВЗОЛЕЯ,ТАКА И ОСТАНАЛИТЕ "ЧЕРВЕНИ ОПОРНИ ТОЧКИ" СЛЕДВА ДА СЕ ПРЕМАХНАТ,защото ако във една Виена руските паметници не правят никому впечатление,то у нас ТЕ СЛУЖАТ ЗА СБОРНИ ПУНКТОВЕ НА ВСЯКАКВА РУСОФИЛСКА СВОЛАЧ,СЛУЖАТ ЗА "НАДЪХВАНЕ","НАХЪСВАНЕ" и най-важното-ПРЕВЪРНАТИ СА В ОТПРАВНИ ТОЧКИ ЗА ДЕМОНТИРАНЕ НА ДЕМОКРАЦИЯТА В СТРАНАТА И ПРЕВРЪЩАНЕ НА БЪЛГАРИЯ В РУСКА ТЕРИТОРИЯ!
  • стоян георгиев (гост)
    Отговор
    40 01:20  19.11.17
    тва се очакваше .полша не е освободена от ссср ,а окупирана и разпарчатосана .после е повторно окупирана и никога не възвръща територията си от преди съветско хитлериската окупация.вследствие съветската окупация са пострадали милиони поляци,убити,затворени или интернирани в ссср.та поляците не приемат съветските воиски за освободители и само чакаха момента да им съборят паметниците.явно са решили че сега е този момент.предполагам подобни процеси ще протекат и в други страни от източна и централна европа във времето.все пак трябва да останат част от паметниците от онова време,това е история независимо хубава или лоша и трябва да се знае.правилното е да се направи специален парк за тези паметници ,които да може да бъде посещаван от потомците.тва важи и за българските такива.
  • 41 02:54  19.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Kcaniba (гост)
    Отговор
    42 10:15  19.11.17

    До коментар #31 от "Ганьо Говнарев Говньо":

    Цялата история са едни паляци!!
    Днес воюват с мъртвите...
  • (потребител)
    Отговор
    43 17:36  19.11.17
    Браво . Само така .Това и държава и власт . Историята не трябва да се забравя . Докато поляците се бият срещу немците 17 дни руснаците в гръб ги нападат . И разкъсват Полша.Сега какво очакват . А ние какво чакаме а не го махаме този паметник на окупатори.
  • mediator37 (гост)
    Отговор
    44 18:26  19.11.17

    До коментар #17 от "Кики":

    За Катинската гора, виж, прочети нещо и после пак пиши.
  • Мммм (гост)
    Отговор
    45 17:30  20.11.17
    Като инфо за този,който бе написал,че Русия не си е платила даденото от САЩ по Ленд Лиз по време на ВСВ, ми чети,слушай и тогава пиши, към момента не знам дали не си платиха последният дълг взет от Словения мисля 90-те години всичко друго включително и от споменатият период е платено до цент. А ако не беше съветската армия още щяха да пушат комините на Освиенцим,Дъхау и др. и не само поляци,ами и много други нации нямаше да ги има или по-скоро да ни има. Скоро по Хистори даваха за въстанието във Варшава и защо руската армия е стояла и гледала безучастно, ами понеже по настояване на Чърчил и с подкрепа на Рузвелт са искали правителството на Полша да бъде това,което е в изгнание в Лондон, а не това което симпатизира на комунистическият режим,от там идва и кървавото потушаване на въстанието от страна на нацистите под носа на руснаците и събарянето на Варшава до основи,едва тогава Чърчил виждайки поражението отстъпва Полша на руснаците. Обрата във ВСВ е на 3 фази,като първата е поражението на нацистите още декември 41г. под Москва, второто е 43г. освобождаването на Ленинград/Санкт Петербург/ и последното е същта година юли на Курската дъга където става вече пълният обрат на войната и германия минава в отстъпление тотално. През този период Англия и САЩ въобще не са пристъпвали в Европа, като Англия едва в края на 43г. успява да си затвърди позициите в Африка,а САЩ подготвят инвазия за спасяване на базите си в Южният Атлантик от Япония, която им нанася съкрушит
  • Откачен Борсук (гост)
    Отговор
    46 09:51  15.12.17

    До коментар #15 от "Абе пепинчо":

    Да, схващам. Преди да се включат САЩ, по всички фронтове едва едва са удържали немците, но след като се включват и войната приключва скоро след това. Съвпадение? Не мислА!

Напиши коментар:


Публикувай