1 781 12

Рим забранява дизеловите автомобили

Мярката може да влезе в сила до 2024 г.

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Росен Стойчев

Властите в Рим планират да забранят в централните части на града най-късно до 2024 г., съобщи „Гардиън“.

Информацията беше обявена от кмета на града Вирджиния Раджи.

„Ако искаме да се намесим сериозно, трябва да предприемем строги мерки“, заяви Раджи във Facebook.

Рим е сериозно засегнат от изпаренията във въздуха, като те могат да увредят и големият брой паметници в града.

Около 1.8 млн. от продадените в Италия автомобили през миналата година са били дизелови. Германски съд вече взе решение да позволи на германските градове да забраняват движението на дизелови автомобили.

Планират се и ограничения, предвиждащи въвеждането на определени дни, в които ще могат да се движат само автомобили с четни и нечетни номера.

В момента текат допълнителни консултации за предприемането на действия.

Италия


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Сурат тефтер
    Отговор
    1 16:27  28.02.18
    Направо изтрепете човешкия фактор, да седят паметниците за следващите проекти за (не)разумен живот!

    Коментиран от #2

  • гост
    Отговор
    2 16:34  28.02.18

    До коментар #1 от "Сурат тефтер":

    Пак ще е по-добре от "човешки" фактор за когото най-важното в живота е едно смърдящо и тракащо кюмбе !!!
  • гост
    Отговор
    3 16:38  28.02.18
    Браво само така , в България кога ще стане ?
  • Горубленския тарикат
    Отговор
    4 16:48  28.02.18
    Суперско скоро ши ходя до Рим и ще си взема евтин дизелак............

  • Марио
    Отговор
    5 17:08  28.02.18
    Още един тъп закон,с цел пари.
  • Диди
    Отговор
    6 19:20  28.02.18
    В Германия автомобили,които са Euro 6 не са засегнати.Коли с Euro 5 ще имат срок до 1 година да си сложат допълнително друг софтуер.Виновни са производителите,но за съжаление не могат да бъдат съдени,тъй като правителството допусна дизеловите коли на пазара.Все още се изясняват нещата. В Италия трябва първо да мислят за хората,а не за паметниците.

    Коментиран от #8

  • гост
    Отговор
    7 19:21  28.02.18
    Само да припомня , нали на всички е ясно , че в Рим и околностите НИКОЙ повече няма да си купи кола , която след 5 години ще трябва да хвърли за скрап или да продаде на цената на мотопед ?? А пък за газаджиите в Италия настават златни години преди да забранят изобщо ДВГ !!
  • гост
    Отговор
    8 19:28  28.02.18

    До коментар #6 от "Диди":

    Правителството допусна дизелите , защото повярва на ФАЛШИВИТЕ данни които обявиха производителите и които се оказаха десетки ПЪТИ по-високи в действителност !!! И чакай да видиш какво Евро 6 ще има от есента , като влязат новите тестове за разход и емисии !! А вече продадените като почнат да минават на преглед след 2-3 години най-много и като им кажат , че трябва да дадат по 5-6 000 евра за филтри и катализатори , стой да гледаш как са "незасегнати" !!!!! И това не са нашенските прегледи !!!!

    Коментиран от #12

  • Диди
    Отговор
    9 22:49  28.02.18
    Грешиш,вече са произвели устройства,които намаляват процента на замърсяващите газове.Според колата,новите устройства ще струват от 1.500 до 3.000 евро.Правителството носи отговорност,не може да се каже,че били ,,повярвали,,.Автоиндустрията ще се измъкне само с няколко стотин милиона,а загубите са за близо 14-15 млрд.Автоиндустрията каза,че не можело да се направи промяна за по добри емисии,но ето доказа се,че може.
  • Slavic Vibes
    Отговор
    10 15:59  01.03.18
    Новият световен ред е в сила. Да бутнат наивните европейци да карат само електро автомобили, които трябва да се зареждат на всеки еди колко си км, и да не можеш да си свободен да пътуваш.
  • гост
    Отговор
    11 19:52  01.03.18
    То и в момента в Рим е забранено да се движат дизели с регистрация различна от италианска . И Глобата е 2500 евро ако те хванат .
  • жоро
    Отговор
    12 20:01  01.03.18

    До коментар #8 от "гост":

    Явно си много далеч от истината . Това е геополитика да се смаже немската икономика с фалити на автогиганти . Над 40% от икономиката на германия е свързана с автомоболостроенето .

Напиши коментар:


Публикувай