25 Юли, 2018 14:17 3 894 7

• галактика-
  • андромеда-
  • космос-
  • млечен път

Андромеда е проявила канибализъм и преди около два милиарда години е погълнала посестрима на Млечния път

Галактика крие тъмно минало - 1
Снимка: Wikipedia

Андромеда - нашият най-близък галактически съсед, крие тъмно минало. Американски учени са установили, че въпросната "злокобна" формация е проявила канибализъм и преди около два милиарда години е погълнала "посестримата" на нашата галактика Млечен път, пишe сп. "Nature Astronomy".

За учените не е тайна, че "едри" галактики като Андромеда са склонни да "похапват" околни галактики с по-скромни размери. Именно на този космически канибализъм масивната галактика дължи халото си от звезди. За специалистите обаче е било трудно да установят колко "жертви" е погълнала Андромеда с течение на времето, нито колко неутолим е бил гладът й.

Сега, използвайки компютърни модели, учени от университета на Мичиган са установили, че съществена част от външното хало в действителност е съставено от една галактика, безмилостно погълната от Андромеда.

"Астрономите отдавна изучават Местната група - група от над 50 галактики, сред които Андромеда и Млечният път. За нас беше шокиращо да открием, че нашата галактика е имала посестрима", казва Ерик Бел от изследователския екип.

Погълнатата галактика, наречена M32p, е била със солидни размери, отстъпвайки по големина единствено на Андромеда и Млечния път.

Откритието разрешава още една загадка: за произхода на сателитната галактика на Андромеда, известна като M32. Според учените "странната" спътница в действителност е останка от погълнатата галактика.

Бел допълва шеговито, че изследването дава не само сериозна научна информация, но и показва колко "подла" е Андромеда. И макар на този етап да няма вероятност огромният ни ненаситен съсед да погълне нашата галактика Млечен път, според учените това все някога ще се случи.

• 1 ПУТИНЕВИНОВЕН

Галактики и планети няма, земята е плоска. Путин е виновен.
    Можеше да е кълбо ама не е заради новичок и путин.
    Той е виновен. Американците ще я надуят пак на кълбо.

• 2 до ПУТИНЕВИНОВЕН

До коментар #1 от "ПУТИНЕВИНОВЕН":

Елементарен си до жалка степен :)
  • 3 хаха

А преди около два милиарда години кой го е документирал?
  • 4 Курев

Тя и Гинчето от горния етаж е канибалка. Как гълта само!

• 5 Баш майстора

И аз си помислих, че само Путин е способен на толкова коварно действие. Предлагам да ноложим санкции и на Андромеда.
  • 6 някой

Е добре бе, как ги разбират тия неща и значт че са вярни със сигурност ?
    Компютъра е създаден от тях и е базиран на знанията, които имат до момента. А те може да са пълни глупости. Как компютър ще ти каже как галактика изяла друга преди еди коко си милярда години.
  • 7 пак аз