На 22 май 2018 г. руската подводница „Юрий Долгорукий“ се плъзна под вълните на Бяло море в Северния ледовит океан. Люковете на подводницата, разположени в горната част по протежение на корпуса ѝ, се отвориха и водата се изля в огромните ѝ резервоари. След няколко секунди започна нещо подобно на изригване на подводен вулкан.
Четири ракети с дължина дванадесет метра се появяваха една след друга от кълбата дим. За миг изглеждаше, че са на път да паднат обратно в морето, но след това горивото в техните двигатели се запали и те се издигнаха високо в стратосферата, пише Себастиен Роблин в статия за американското списание The National Interest, цитиран от аг. "Фокус". Четирите ракети прелетяха над територията на цяла Русия и кацнаха на тестова площадка на полуостров Камчатка, на около 5,7 хиляди километра от мястото си на изстрелване.
Подобно на подводниците с балистични ракети (т.нар. атомни подводни крайцери със стратегическо предназначение), които са използвани от САЩ, Китай, Франция, Обединеното кралство и Индия, основната цел на подводниците от проекта „Борей“ е невероятно зловеща: унищожаване на вражески градове, дори ако други ядрени сили са унищожени по време на първия ядрен удар.
Всяка от 16-те ракети „Булава Р-30“ в подводница обикновено носи шест отделни единици с тегло 150 килотона, които са разделени и могат да поразяват отделни цели. Това означава, че една подводница от проекта „Борей“ може да порази обекти – населени места и военни бази, разположени на до девет хиляди километра разстояние, и носи ядрени бойни глави, които са 10 пъти по-разрушителни от бомбата, пусната над Хирошима.
Подводниците от проекта „Борей“ са най-модерните в своя клас, които са на разположение на руските ВМС. Те са предназначени да заменят съветските подводници клас „Делта“. В годините на Студената война те бяха по-шумни от западните, следователно по-уязвими и откриваеми отколкото подводниците на западните противници.
Този проблем най-накрая беше признат през 80-те години на миналия век, когато СССР успя да закупи в Япония и Норвегия технологията, необходима за създаването на многоцелева подводница на проекта „Щука" (класификация на НАТО - Shark), която отговаря на спецификите на американските многоцелеви подводници от клас „Лос Анджелис“.
Разработването на концепцията за проекта „Борей“ започва през 80-те години на миналия век. След разпадането на СССР Русия, поради недостатъчното финансиране, решава да намали разходите, като модифицира подводниците клас „Щука“ в нови „Борей“.
Строителството продължи в Северодвинск, а водещата подводница „Юрий Долгорукий“ (кръстена на руския княз, основал Москва) беше пусната на вода през 2008 г. и въведена в експлоатация пет години по-късно, през януари 2013 г.
Основната цел на подводницата е да остане незабелязана достатъчно дълго, за да успее да използва ужасяващата си огнева мощ. Реализирането на тази концепция стана по-лесно благодарение на атомните електроцентрали, инсталирани на лодките, което им позволява да останат под вода в продължение на няколко месеца. За тази цел подводниците по проекта „Борей“ са създадени в съответствие с по-високите изисквания за стелт, отколкото подводниците от проектите от съветското време, и имат по-голяма способност да избегнат среща с враг, който подозира къде се намират.
Гладкият 170-метров корпус на подводниците от клас „Борей“ се счита за по-характерен за подводниците в западния стил, отколкото за тези от клас „Делта“. Корпусът, както и системите и механизмите вътре в гигантската машина, чиято водоизместимост (под вода) е 24 хиляди тона, са покрити с гума, поглъщаща звука.
Атомната електроцентрала OKF-650B, монтирана на подводница „Борей“ и с мощност 190 мегавата, е оборудвана с помпа и реактивна задвижваща система, която ѝ позволява да бъде изключително тиха при почти максимална скорост под вода от 50 възела. Явно това е причината подводниците да са по-тихи и да могат да останат невидими при по-високи скорости от подводниците от от клас „Охайо“ например, оборудвани с винтов двигател.
За да се предпази от вражески кораби и подводници, са инсталирани 533-милиметрови торпедни апарати и шест пускови установки за изстрелване на средства за противодействие. В случай на опасност за сравнително малък екипаж от 107 души, на руската подводница се монтира спасителна капсула.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Виц
— Слушай, Кужугетович, не удряй по Ню-Йорк, дъщеря ми живее там.
Шойгу възмутено:
— Стига бе! Песков ме помоли да не удрям по Лондон и Париж, Медведев — по Берлин, Мизулина по Белгия, Жириновски по Швейцария... Още от нашите звъниха, списъка е дълъг. Лавров, все пак къде да ударя ако се наложи?
— Ммм, тресни по Воронеж, там от нашите със сигурност няма.
15:24 23.09.2019
5 El pepi
До коментар #3 от "Анонимен":
Анонимна боркя платена от АЛДЕ! :)15:24 23.09.2019
6 onq s konq
Коментиран от #17
15:30 23.09.2019
7 Тъжно соросоидче
15:30 23.09.2019
8 popo
15:37 23.09.2019
9 Алфа Вълкът
Слава Россиии! Слава Рапани!
15:38 23.09.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ПЕЕВ
15:40 23.09.2019
12 Тъжно соросоидче
15:40 23.09.2019
13 светльо
Коментиран от #16, #19
15:42 23.09.2019
14 Centurion
15:45 23.09.2019
15 Borislav Popov
15:48 23.09.2019
16 Коментар📝
До коментар #13 от "светльо":
Това се НАРИЧА ВЗАИМНО ВЪЗПИРАНЕ.АКО ЕДНА СИЛА МОЖЕ ДА УНИЩОЖИ ДРУГА СИЛА ТО ТЯ ЩЕ Я ПОДЧИНИ ИЛИ ЩЕ Я НАПАДНЕ ЗА ДА Я ПОДЧИНИКоментиран от #37
15:48 23.09.2019
17 Centurion
До коментар #6 от "onq s konq":
Юрий Дълготруки е подводница ,а Жилава е балистична ракета с подводно базиране.Тя няма как да е стара защото е от две три години на въображение.Стари са Американските ракети,разработки от преди 30г.15:49 23.09.2019
18 Емил
15:55 23.09.2019
19 Знаещ
До коментар #13 от "светльо":
Ти пък къде живееш бе, и последният глупак знае че ще има трета световна и ние пак ще сме на губещата страна разбира се, дано ни пожалят руснаците тоя път защото ни стана много а средствата които влага Русия сега и че нямали какво да ядът руснаците всичко ще им се върне като бонус за тях така че американски подлоги не се притеснявайте кой какво яде мислете му вие какво ще ядете през войната която наближава глупаци такива.Коментиран от #23, #79
15:56 23.09.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Рашка с чашка
До коментар #19 от "Знаещ":
Не се кахъри, в Трета световна война няма да има печеливша страна. А за руснаците Путин каза че при Трета световна война ще отидат в Рая,а останалите просто ще умрат.16:12 23.09.2019
24 Ееее
16:12 23.09.2019
25 ХА ХА ХА
16:14 23.09.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 USMC
На подводницата и се налага да изплава за да изстрелва ракети . Това е защото Булава са дефектни и не могат да се пускат изпод водата като Трайдънт . Съвсем не е за хвалба . Обаче г-ца Антония Симеонова едва ли го е разбрала тоя тънък момент.
Коментиран от #31
16:28 23.09.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Ххх
До коментар #20 от "Borislav Popov":
Ами тебе като не ти харесва сайта, кой те кара да го четеш постоянно ? Не ти харесва, не го чети, не коментирай. Това го казваш сигурно за двайсети път. Добре, може да има известна едностранчивост, дотолкова, доколкото излизат действително повече статии за руско оръжие. Но, такава е политиката на сайта, пък е възможно в Съединените щати тези теми по - малко да се коментират, така че, затова оттам информацията да е по - малко. Аз от оръжия си се интересувам от край време, по Тошово време съм си купувал списания като Военна техника, Авиация и космонавтика, баща ми носеше едно руско Новое время. Така че интересувал съм се тогава, интересувам се и сега. И макар че симпатизирам на руснаците и никога не съм го крил, чета статии и за американско оръжие, човек не бива да е едностранно информиран. Интересувам се и от политика. Често се е случвало, пускам ТВ Европа, примерно Коритаров или Антон Тодоров, дразнят ме с едностранчиви и тенденциозни коментари, ами какъв ми е проблема - сменям канала или гася телевизора. Та и в този смисъл не виждам какъв ти е проблема, та постоянно се дразниш. Други сайтове дал господ.Коментиран от #35
16:50 23.09.2019
30 НГВС соросня
За 20 секунди са пуснати 4 ракети Р-30 "Булава", съответно за минута могат да се изстрелят 16 ракети. Четири ракети са способни да доставят до потенциален обект на унищожение 24 бойни глави с обща мощност от 2,4 килотона. Такъв показател е еквивалентен на 160 Хирошими.” Понимаете, гладкомозъчни соросоиди?!
Коментиран от #33
16:52 23.09.2019
31 Ххх
До коментар #27 от "USMC":
Ами виж в интернет някое и друго филмче за Булава, пък тогава дрънкай дали да дефектни и дали не ги изстрелват под вода.Коментиран от #36
16:53 23.09.2019
32 Някой1244
16:59 23.09.2019
33 USMC
До коментар #30 от "НГВС соросня":
а ха ха ха каква излагация ! Нищо не разбираш от ракети -ама нищичко и оня експерт Ханс Кристиян Андерсен или може би Ангел каралийчев . Носи 14 глави от които само 1 е реална , а останалите са примамки ,които трябва да заблудят противоракетната отбрана. Схващаш ли ? Е какъв е тоя експерт който не знае толкова елементарни неща ?Коментиран от #42
17:00 23.09.2019
34 Хрониките на Евразия
Написвате в Гугъл :
" Крах проекта Булава "
И четете !
Ако можете де 😃
17:09 23.09.2019
35 Borislav Popov
До коментар #29 от "Ххх":
А ти къде видя, да съм казвал, че не ми харесва сайта бе, каскет с каскет такъв ? Просто констатирам, че и сайта и вие рублерастите се пооляхте малко с лизането на руски дупита. дори не малко, ами бая се оляхте. Ко прай иначе майчито, кубанската казачка, пенсийката увеличиха ли и, за хлебец стинат ли и париците ???Коментиран от #39, #66
17:09 23.09.2019
36 USMC
До коментар #31 от "Ххх":
Не четеш ли ? Подводницата изплувала за да си пусне ракетите . Първите опити бяха Булава да се изстрелва от под водата . Намери си тия клипчета да видиш колко са забавни. Как се върти Булава като муха без глава . И с години се опитваха да го отстранят тоя дефект и не успяха . Това е . Няма специалисти добри в Русия и във всяка област се чувства тоя недостиг. А най много си личи във военната област.Коментиран от #45, #71, #75
17:11 23.09.2019
37 Каква е файдата от стрелба с атомни бомб
До коментар #16 от "Коментар📝":
Ако сащ стрелят с 200 бомби върху Русия и те с 200 обратно. Ще разрушат земния слой, дет ни пази от радиация и от слънчевите лъчи и ще умрем всички. Но преди това ще станем, като Марс няма да видим слънце 10г. и ще пукнем.17:16 23.09.2019
38 как
Коментиран от #72
17:24 23.09.2019
39 ХХХ
До коментар #35 от "Borislav Popov":
Ти за нашите пенсийки не се грижи, в Америка за България предполагам доста по - добре захлебвате, ама не съм седнал да ти гледам в паничката и да ти броя залците.Коментиран от #46
17:29 23.09.2019
40 Ами да
До коментар #21 от "Гост от град София столица на България":
ВEЧE CМE ВЗEЛИ OКOНЧAТEЛНO РEШEНИE. България на гражданите!!!Мога ли да попитам само На чии граждани?хамериканските,талибанските(мигрантите де)или братята от цигански пардон(ромски)произход щото вече нема кой да го храни всите дето могат нещо да вършат избегаха на вън и повярвай никой не се сеща да се връща особено младите да не говорим за Начетените
Та кои сте вие дето на чашка взимате таквиз решения щото не сещам се да е имало референдум.Ооо имаше един и те го окепезениха и опорочиха
17:29 23.09.2019
41 Сульо
До коментар #21 от "Гост от град София столица на България":
Да, НИЖЕ гражданите решихмче не иксаме в НАТО но вие соросоидните боклуци само ни крадете вота в угода на вашите задокеански господари. Но инс вас ще се справим. Виждам в бъдещето разпорени соросоиди да висят по дърветата...Коментиран от #48
17:32 23.09.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 ХХХ
17:41 23.09.2019
44 ХХХ
До коментар #21 от "Гост от град София столица на България":
Дранкай, дрънкай. Много си умен и оргинален. Ама по Тошово време наистина правехме БТР - и, МТЛБ им викаха, или както се бъзикаха на времето, ем те вози, ем те е........ Правеха ги доколкото знам в завод Бета, Червен бряг. И един такъв БТР не бих се учудил, ако като себестойност на държавата е излизал 40 - 50 хиляди тогавашни лева. А сега Краси Каракачанов ще купува към 110 БТР - а по 10 милиона парчето. Ама като ги купува, няма да ги купи с пари само от моите данъци, и от твоите ще вземе, и в твоя джоб ще бръкне. Пък ти си се радвай на простотиите, дето ги пишеш и мисли, че си много велик и оргинален.Коментиран от #54
17:53 23.09.2019
45 ХХХ
До коментар #36 от "USMC":
Аз и чета, и филмчета гледам. И съм гледал как изстрелват Булави без подводницата да изплува. Е, сега колко е потопена под вода подводницата, няма да седна да споря. Дали е на 10, на 50 или на 100 метра при изстрелването, ако е толкова зор да спорим, ще седна, ще попрочета малко, ама откровенно казано не смятам толкова да задълбочавам.18:04 23.09.2019
46 Borislav Popov
До коментар #39 от "ХХХ":
Аз съвсем не им гледам в паничката бе, каскет, просто се безпокоя да не пукнете от глад с майчиту !Коментиран от #50
18:58 23.09.2019
47 Skroutz
19:14 23.09.2019
48 Мая
До коментар #41 от "Сульо":
Ако нямаше Сульо и Пулиьо, България ще върви напред!Коментиран от #49
19:18 23.09.2019
49 Ххх
До коментар #48 от "Мая":
А сега какъв ти е проблема, някой държи ли те за някъде, та ти бърка на вървенето. Ние, дето симпатизираме на Русия може да си говорим, може да коментираме, но почти всичко у нас се определя и движи от тия, дето предполагам са ти на сърце в интерес на задокеанските господари. Така че, не виждам какъв ти е проблема, или на такива като тебе трябва все някой друг да им е крив.19:54 23.09.2019
50 Ххх
До коментар #46 от "Borislav Popov":
Продължавай да се безпокоиш. Радвам се, че има жалостиви хора като тебе. Отиди при личния си лекар, вземи си зелена рецепта, купи си някоя и друга опаковка Лексотан, пийни някоя и друга таблетка и се успокой, не ни мисли толкова какво ще ядене, те там и в тая държава, дето умираш да се прехласваш пред нея, и там всички не са сити, и там има такива, дето спят по улиците.20:00 23.09.2019
51 Радико
21:05 23.09.2019
52 Усмивката
21:10 23.09.2019
53 Хорхе
-Вие какви дърва слагате сега ?
-Прави ,другарю капитан
-Почвайте криви ама надясно, че ще завиваме !
-Слушам, другарю капитан !
21:14 23.09.2019
54 Знаещ
До коментар #44 от "ХХХ":
Такааа..не си много компетентен по тези въпроси и си личи отдалече...въпреки че си чел много списания по Тошово време.МТЛБ. не е БТР, това едно на ръка.Произвеждахме и много САУ-2С1-,,Гвоздика''.Всички артилерийски установки в Сирия са наше производство, дори с двама сирийски генерали -Халил и Хабиб, които приемаха продукцията и присъстваха на изпитанията, заедно със семействата им празнувахме НГ 1987г.Спомням си че румънския кораб, превозващ Гвоздиките потъна при буря край Кипър, та се наложи спешно да събираме от МНЗ складовете 75 броя за да се влезе в сроковете на доставка.А цената на едно парче бе 1 200 000$.Така че зко на снимките от Сирия се виждат САУ-та, да знаете че са наше производсрво.А едно МТЛБ (базов модел)-изделие 6-вървеше на външния пазар по 150 000 $.Изделие10-КЩМ, напълно оборудвано , стигаше до 5 000 000 $.Най-голям износ обаче правехме за Ирак и Иран, по време на войната между тях...Много ми бе интересно след ''Пустинна буря'' как бяха натрупали ударени МТЛБ-та едно върху друго.В реален бой им даваха 22мин да оцелеят, поради слабата броня и леко въоръжение.Но пък бяха много по-добри от американските аналози.Коментиран от #56, #57
21:31 23.09.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Хорхе
До коментар #54 от "Знаещ":
БМП значение - Братска могила на пехотата22:15 23.09.2019
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 VVV
23:04 23.09.2019
60 Жоро
Коментиран от #62
23:05 23.09.2019
61 Знаещ
До коментар #57 от "Ххх":
Ами говорим за едно и също нещо, ама като че ли не искаш да ме разбереш...За армията , естествено, беше въпрос на държавна поръчка и струваше колкото разходите за производство, евентуално - вноса на стоманата за корпусите, двигателя и оръдието за 2С1.... всичко останало се произвеждаше тук, на място ,даже траковете за веригите бяха наши отливки.А каква беше печалбата...ами около 680% , т.е -всеки лев разход се връщаше 6,8 пъти....нарочно ти давам по този начин цифрите,сам да си направиш сметката.А цялата продукция беше в пъти по-добра от западните аналози..затова първата работа на Ал.Алексиев беше да затрие точно тези заводи, защото западните аналози бяха неконкурентни -и като тт.данни и като цени.Тогава имаше толкова много работа, че навръх НоваГодина , когато вие ядяхте и пиехте,аз гонех машини на Маркова могила, за да успеем да се включим в сроковете.Да, така беше...И един факт-когато 1990г в комбината влезе някакъв генерал от НАТО, остана гръмнат, негови бяха думите (цитирам дословно) - ''Оборудването , стендовете и поточната ви линия са на нивото на ''Боинг'' ако не и по-добри'' .Има ли нужда от повече приказки.За мен лично, всички правителства от 1990г до сега са престъпни и заслужават най-малкото затвор...но народа ни е заспал вечен сън, от който няма събуждане вече...Коментиран от #63, #64, #67
23:22 23.09.2019
62 Ххх
До коментар #60 от "Жоро":
Е хе, недей ни мачка чак толкова самочувствието. Току виж сме се попикали от страх след малко, и най - вече Путин, разбира се. Щото руснаците са без никакъв шанс, та затова Щатите подвиват опашка оттук, оттам и гледат да решават нещата по дипломатичен път. А това такива като тебе какво мислят или какво желаят, то имаше една приказка за една патка, където мислила, мислила, пък в един момент нещо взело че станало с нея. Тия историйки, дет си ги сънуваш, бяха по времето на Елцин, когато любимата ти нация бомбандираше Югославия, гледаше войната по телевизията и си въобразяваше колко е велика, и как света е вече по американски. Само че Мими Иванова имаше една песен "Просто свърши хубавото време". Та ти си припявай така, ден през ден мурзилките какъв шанс имали или нямали, самочувствието трябва да се повдига, но реалностите и действителността са други. Тръмп що не вкара войски във Венецуела, да си реши там нещата както му се ще. Венецуела почти няма армия, далече е от Русия и е близко до Щатите. Ама не смее ? Може би трябваше да пита някой "мозък" като тебе, да го светнеш как стоят нещата и какви са шансовете на мурзилките, че да не го е страх да действа.23:36 23.09.2019
63 Ххх
До коментар #61 от "Знаещ":
Не, струва ми се, ти не искаш да ме разбереш. Казах ти, ако знаеш, посочи държавата тогава какви пари е плащала конкретно като цифра - за бройка МТЛБ, Гвоздика и каквото още там е произвеждано като техника. Сравнението няма да е много коректно, защото това няма да е действителната пазарна цена, но, все пак ако знаеш конкретни цифри като цени за бройка, по които държавата е плащала, посочи ги.Коментиран от #65
23:43 23.09.2019
64 Ххх
До коментар #61 от "Знаещ":
А и казваш народа ни - то народ остана ли ? Не виждаш ли, че сме на изчезване. Да не говорим, че има много егоисти, конформисти и какви ли не от сорта, ако лично са добре и са си вързали гащите, статуквото ги устройва, кво ги интересуват другите. Всеки се спасява поединично, ако може, разбира се. Ако не може, духа супата, както казваше Чичовото.23:50 23.09.2019
65 Знаещ
До коментар #63 от "Ххх":
Ами елементарно е Уотсън..дадох ти достатъчно информация, за да направиш сам сметка колко струваше на държавата една машина...или си зле с математиката.Ако е така , защо коментираш теми от които си нямаш и понятие.И не приемай коментара ми като заяждане...все пак ще ти помогна в елементарните кръчмарски сметки-обърни цената в лева по тогавашен курс , получения резултат раздели на 6,8... айде на 6 за по-лесно и ще получиш с доста голяма точност колко струваше тогава на държавата една машина.После сравни паритета на тогавашния лев със сегашния и си вътре в нещата. О'К.00:03 24.09.2019
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 До Знаещ
До коментар #61 от "Знаещ":
...''Оборудването , стендовете и поточната ви линия са на нивото на ''Боинг'' ако не и по-добри''... С кастинг ли ви намират такива тъпанари ? Ако гледаш НГ можеш да видиш монтажен завод на Боинг, БМВ, Еарбъс, ФВ и др. Сопот и Казанлък били по-добри ! ? Направо уби рибата с пръдня !Коментиран от #68, #69, #70
00:17 24.09.2019
68 Ххх
До коментар #67 от "До Знаещ":
Така и не разбрах под НГ какво следва да разбирам, но все пак с господина коментираме неща от преди 30 години. Ти това дето гледаш по НГ, дали и то за тоя период се отнася ?00:41 24.09.2019
69 Знаещ
До коментар #67 от "До Знаещ":
Ами нищо чудно че сме на това дередже с тикви като тебе...казвам ти за събития от 1990г...и съм бил на два метра от въпросния генерал( не си спомням вече името му , но бе доста известно тогава).А става на въпрос за ''Бета'' Червен бряг....но понеже си от разбирачите, които са твърде много тук, да те светна-На територията на комбината се намираше НИКТМИ-единствения институт извън СССР , в рамките на Варшавския договор, който имаше право на собствени разработки на лека бронирана техника. Корпус 2-една от първите ГАПС -линии за обработка на балансирите ... Най-голямата , 10 000т преса на Балканите, само заради която ''РЕНО'' искаше да започнем кооперирано производство на купета..А да не забравя -и една машина-''ТРУМАТИК''-високоскоростна щанцовъчна линия, която наистина беше само при нас -1бр и две машини имаше в заводите на''Боинг''.Как я бяха изнесли нашите от НТР, след като попадаше под договора КОКОМ, само господ знае. Факт е че тогава в света имаше само три броя...сега успокои ли се,цървулкьо...щото на днешно време за теб са оставили да пасеш овцете и да лапаш с кеф ГМО. Айде ако обичаш не си ръгай гагата дето не ти е работа00:58 24.09.2019
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Gost
До коментар #36 от "USMC":
Ами като си личи толкова що не ги нападне те като сте толкова наперени ами нападат само мощни във военно отношение страни като Гранада Панама Ирак да изреждам ли още такива. Пословично е мученето ви колко е изостанала омразната ви Русия ама не смее те да я на паднете въпреки че много искате това шубдто е голям страх за това само ще джавкате грухтите и мучите по безопасно е за вас02:24 24.09.2019
72 Gost
До коментар #38 от "как":
Правят всичко от това което избори та и много други неща ние обаче какво прави е между впрочем няма да се учудя ако и теб не са те направили02:34 24.09.2019
73 Гост
07:31 24.09.2019
74 Гост
До коментар #2 от "El chochone":
Слава на САЩ, освободилини от русия.07:33 24.09.2019
75 Знам знам🙄
До коментар #36 от "USMC":
Абе има някой та не чете. От декември 2011 след 4 напълно успешен тест е взето решение да се приеме на въоръжение. Аз не ги долюбвам обаче булавите. Сложни са. Но виж Висота, Синева и Лайнер са железни и стабилни.07:36 24.09.2019
76 Бай Хой
Коментиран от #81
08:03 24.09.2019
77 Pppppppp
10:17 24.09.2019
78 hit the button
10:17 24.09.2019
79 Знаещ
До коментар #19 от "Знаещ":
Това за третата световна война оня болен русофилистик от БНО Шипка ли ти го каза?10:18 24.09.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Иван
До коментар #76 от "Бай Хой":
Много си прост.13:23 24.09.2019
82 Бат Мишо
15:20 24.09.2019
83 Анонимен
За войни се харчат милиарди,вместо да се харчат за нещо полезно и градивно.
Когато се говори за оръжия никой не казва скъпо,но с коне за нещо друго,много скъпо.....
18:40 24.09.2019
84 НАБЛЮДАТЕЛ
22:07 24.09.2019
85 Ватник
09:14 25.09.2019
86 Шаран БГ
09:27 25.09.2019
87 ДОКО
10:15 25.09.2019
88 Reptile
Г-да журналисти, само потвърждавате тезата, че у нас матр'яла не става... та не се сърдете на ББ, като ви го казва!
12:25 26.09.2019
89 мунчо
14:50 26.09.2019