4 240 19

Корабът, задръстил Суецкия канал, е запориран заради неплатени 900 млн. долара

"Евър Гивън", който е японска собственост, но е експлоатиран от Тайван и плава под флага на Панама, се заклещи по диагонал в тясната, но решаваща за световната търговска артерия при пясъчна буря на 23 март

Корабът, задръстил Суецкия канал, е запориран заради неплатени 900 млн. долара
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Мегакорабът, който блокира Суецкия канал в Египет и спъна световната търговия в продължение на близо седмица, е „конфискуван“ по съдебни заповеди, докато собствениците на кораба не платят 900 милиона долара, съобщиха властите, опериращи Суецкия канал.

MV "Ever Given" е иззет поради неплащане на 900 милиона долара, заяви шефът на Суецкия канал Осама Рабие, цитиран от вестник „Ал Ахрам”.

Корабът, който е японска собственост, но е експлоатиран от Тайван и плава под флага на Панама, се заклещи по диагонал в тясната, но решаваща за световната търговска артерия при пясъчна буря на 23 март. В резултат на което в продължение на шест дена бяха полагани гигантски усилия на египетския персонал и международни специалисти по спасяване, за да го изместят.

Компанията Lloyd's List пресметна, че блокирането е задържало всеки ден товари за по около 9,6 милиарда долара между Азия и Европа. Каналът е жизнено важен за Египет, който губи между 12 и 15 милиона долара приходи за всеки ден, когато водният път е бил затворен, според властта на канала.

Стойността на обезщетението от 900 милиона долара е изчислена въз основа на "загубите, понесени заради заседналия кораб, както и разходите за флотация и поддръжка, съгласно съдебно решение, постановено от Икономическия съд в Исмаилия", добави Рабие. Той не цитира изрично японските собственици Shoei Kisen Kaisha, но друг източник в институцията, управляваща канала, заяви пред "Франс прес" във вторник, че преговорите за щети между тази компания, застрахователните компании и властите на канала продължават.

В своята съдебна декларация управляващата канала институция се позова на членове 59 и 60 от морското търговско законодателство на Египет, които предвиждат, че корабът ще остане конфискуван, докато сумата не бъде изплатена изцяло, пише в „Ал Ахрам”.

MV Ever Give е преместен безпрепятствено и закотвен в Горчивото езеро, след като е освободен на 29 март, а в началото на април беше разчистена „навалицата” от общо 420 кораба на северния и южния вход на канала.

Суецкият канал е спечелил малко над 5,7 милиарда долара през 2019/20 фискална година, сочат официалните данни.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 8 гласа.

Подобни новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 ibd

    13 9 Отговор
    Какво общо имат "Evergreen" от снимката и "Ever Given" за който пишете в статията си?

    Коментиран от #6

  • 2 Ганю

    9 5 Отговор
    Той едва ли струва повече от 50 млн, могат да не плащат

    Коментиран от #7, #9, #13

  • 3 Фрао

    5 5 Отговор
    Аре стига бе, Евъргрийн или Евър Гивън?Ееее аре проверявайте си текста в унисон със снимките.

    Коментиран от #19

  • 4 Behemoth

    7 1 Отговор
    Ами тия да ги съдят пък за вятъра дето са го пуснали египтяните та да обърне кораба хахахх...
  • 5 Бледолики

    10 1 Отговор
    Хаха сега миниатюрните джапанки ще плащат на тия бедняци близо милиард че се издъниха като минават през тесния им а.н.у.с

    Коментиран от #11

  • 6 Един

    15 0 Отговор

    До коментар #1 от "ibd":

    Ever Given е името на кораба. Evergreen е името на оператора на кораба.

  • 7 Не е така

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "Ганю":

    Ако беше 50 млн. България щеше да в този бизнес също. Струва около 3 млрд.
  • 8 Байдън педофил

    6 1 Отговор
    На кораба са намерени деца и оръжия за масово изтребление на педофилите от дийп стейт.
  • 9 Зелето

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ганю":

    Ако товара е в няколко пъти стойността на кораба ще се наложи да си го крадат обратно
  • 10 666

    8 2 Отговор
    ЕС трябва да наложи ембарго на Египет! Тия чалми само от това разбират!
  • 11 Бедняци ?

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "Бледолики":

    Ти си много неосведомен и неук човек !
  • 12 Мдаа

    5 2 Отговор
    Ще следим кариерата на капитанката с интерес...
  • 13 Хммм

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ганю":

    Корабът струва около 130млн долара, но предвид че е в то 20 на най-големите контейнеровози в света и е бил пълен на макс, тогава товарът ще струва в пъти повече.
  • 14 А бе

    14 0 Отговор
    Защо собственикът на кораба трябва да плаща, след като всеки преминаващ кораб през канала се управлява или напътства от пилот работещ към дружеството оператор на Суецкия канал? Значи излиза, че искат да направят малко пари от тяхна си грешка
  • 15 EVERKNOWN

    4 0 Отговор
    Глупчовци, кораба е Ever Given - Evergreen е тайванската фирма, която го управлява.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Черен Петър

    0 0 Отговор
    Драги дами и господа, в много случаи корабособственикът НЕ Е оператор на кораба! Това е обичайна практика в корабоплаването. В случая вероятно иде реч за т.н. "bareboat" чартър, т.е корабът е даден за експлоатация на компанията Evergreen, която поема всички разходи по експлоатацията на кораба и плаща на корабособственика за ползването му. Такива чартъри се подписват за дълго време, дори и за целия живот на кораба. В случая цялата отговорност вероятно пада на Evergreen, тъй като е поел всичко свързано с експлоатацията му, включително екипаж, застраховки, експлоатационни разходи и т.н.
  • 18 Tashaci.com

    0 0 Отговор
    Името на кораба е Ever Given а компанията се казва Evergreen Ама за булгаропитеци не проверили си остава загатка и ръсят тъпизми и плиткоумие в нета
  • 19 моряка

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Фрао":

    Прочети коментар №6!

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.