Last news in Fakti

24 Юни, 2021 10:30 1 957 7

Малките модулни реактори ще помогнат на Rolls-Royce да постигне нулеви въглеродни емисии

  • малки модулни реактори-
  • ролс ройс-
  • великобритания-
  • аец-
  • въглеродни емисии

Малките модулни реактори ще играят роля за постигането на тези цели

Малките модулни реактори ще помогнат на Rolls-Royce да постигне нулеви въглеродни емисии - 1
Снимка: Shutterstock

Британската инженерна компания Rolls-Royce („Ролс Ройс“) ще гарантира, че новите ѝ продукти са съвместими с глобалните цели за нулеви въглеродни емисии до 2030 г., както и целият бизнес на компанията до 2050 година. Малките модулни реактори, които тя разработва, ще играят роля за постигането на тези цели.

През 2020 г. главният изпълнителен директор на компанията Уорън Ийст се присъедини към кампания на ООН за мобилизиране на градовете и инвеститорите да се ангажират с нулеви емисии най-късно до средата на века.

„Ролс Ройс“ ще приведе своята корпоративна идентичност към климатичната цел на Парижкото споразумение - да ограничи повишаването на глобалната температура до 1,5°C, като използва своята технология, за да помогне за декарбонизиране на части от икономиката, включително авиация, корабоплаване и производство на електроенергия.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Браво

    8 1 Отговор
    Уважавам.
    Сега всеки Ролс ще си има реактор и няма да има нижда да ми слагам газова уредба.
  • 2 zeus

    9 3 Отговор
    Малките модулни реактори всъщност не са чак толкова малки, да кажем са на половина спрямо нашите в Козлодуй, но за сметка на това са десетки пъти по-маломощни и пак толкова опасни. Не знам какъв е този напън като може просто да се строят нормални реактори последно поколение, които работят с отработено ядрено гориво.

    Коментиран от #3, #6

  • 3 осъзнай се

    4 5 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Ти си експерта,защо не им се обадиш да им кажеш колко са тъпи от Rolls-Royce,може пък да се засрамят от невежеството си,все пак ти си авторитета създал толкова неща,а те нищо смислено не са направили до сега,кой е чувал за някакви си Rolls-Royce.

    Коментиран от #5

  • 4 Смех

    1 1 Отговор
    А уран откъде?
  • 5 трола стоян георгиев

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "осъзнай се":

    Аз и колегите ми от сороснята сме най-големите експерти по ядрена енергетика.
  • 6 От чужбина

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Като не си на ясно не коментирай!
    Самата статия НЕ ти казва каква е тази мощност - топлинна или електрическа? Козлодуйските реактори са с топлинна мощнос от 3000 мВт и екектрическа 1000 мВт., а сега дори и малко повече.
    Реактори които работят с Отработено гориво практически НЯМА. Отработеното гориво се преработва за да се извлече остатъчния уран и плутонии. Това е за сега. Има и т.нар. "реактори-размножители", но в момента в света работят само няколко от тях. Недостатък на всички ядрени ел.централи е КПД-то, около 33%. Ако примерно козлодуйските реактори бяха в София, то цяла София можеше да се топли от отпадната топлина и ще има още толкова в излишък. За подобни ел.централи обаче си има изисквания - да се построят в слабонаселени райони, та в случай на авария засегнатия брой население да е минимален.
  • 7 От чужбина

    0 0 Отговор
    До момента само се говори за малки модулни реактори, но каква е основната идея? Тези реактори освен електричество могат да предоставят и топлина, подобно на всички топлинни ел.централи. За да се използва тази топлина обаче е необходимо реактора да е разположен съвсем близо или дори в населен район, подобно на софийските ТЕЦ-ове които захранват с топлина цяла София. Топлинна енергия няма как да се пренася на големи разстояния. В България подобен проект или предложение е имало още през 80-те години да се захранва част от София с топлина от експерименталния реактор който обаче още тогава е спрян. Недостатък на подобни проекти е самото наличие на ядрен реактор в населен район. В случай на авария нещата стават много сложни. Това налага тези малки модулни реактори да са с изключително голяма степен на сигурност. ДА, но колкото и да са сигурни, то рано или късно се случва и някаква авария. Подобно е като със самолетния транспорт - най-сигурен е от гледна точна на превозени пътници и километри, но се случва от време на време някой самолет да падне. За да се намали ВЕРОЯТНОСТТА от авария се построяват по-малък брой реактори и се правят големи за да се повиши ефективноста им. Така контрола за безопасност е по-добър, съсредоточен на малък брой места. Това не означава, че малките реактори нямат бъдеще. Напротив. Имат бъдеще, но трябва много внимателно да се преценява безопасността за населението, а не да се задоволяват нечииикономически интереси.
Новини по държави: