Last news in Fakti

1 Август, 2022 17:17 3 784 54

Пречат ли санкциите на руснаците да карат западните си коли?

  • русия-
  • автомобили-
  • резервни части

Според агенцията за анализи Avtostat през май в Русия не са продадени и 28 000 нови автомобила - спад от почти 80 процента в сравнение със същия месец на миналата година

Пречат ли санкциите на руснаците да карат западните си коли? - 1
Снимка: DW

В Русия новите резервни части за чуждестранните модели автомобили не са достъпни от месеци. Алтернативи обаче има - от стари коли или от Китай. И вероятността руснаците да се насочат към местни марки не е голяма.

Гаражът на Давид е само за познавачи. Намира се в в покрайнините на Москва до малка горичка. Пред ниската неизмазана сграда е паркирано Порше. "Готино е, нали?" - пита един служител, докато посочва пътя към кабинета на шефа.

Давид, който може да наблюдава половината сервиз от бюрото си, е първият, който се съгласява да говори за настоящата ситуация в руската автомобилна индустрия в условията на санкции. "Мнозина се страхуват", потвърждава и той.

Търсенето не е секнало

Този следобед в работилницата на Давид има няколко автомобила - Ауди, Нисан и Фолксваген. Бизнесът продължава да върви добре - казва Давид. Той не може да се оплаче от липсата на клиенти, но се притеснява дали ще може да гарантира качеството на ремонтните си дейности в дългосрочен план. След налагането на новите санкции резервните части не само са по-трудно достъпни, но има и все повече фалшификати.

Доказателствата са разпръснати по пода на работилницата: фини метални пластини, които просто са се разпаднали, когато са били поставени в двигателя. Евтино копие, казва Давид, но доставено в оригинална опаковка.

Най-обикновена измама

Междувременно пристига и колегата на Давид - Сослан. Двамата имат и канал в Ютюб за фенове на автомобилите, който използват и за да популяризират работата си.

С мобилния си телефон Сослан първо заснема малките метални части, след което започва да говори пред камерата: "Внимавайте! Китайските ментета се продават в опаковки "Bosch". Автомеханикът и блогър обаче е убеден, че това няма нищо общо със санкциите, а е просто измама.

Според него нищо особено не се е променило: "Всичко просто стана по-скъпо, а никой не очакваше да е така. Ако преди моторното масло струваше 1000 рубли, сега струва между 2000 и 3000. Иначе нямаме проблеми с частите - всичко върви. Така ще бъде и занапред".

Резервните части вече са проблем

Приятелят на Сослан и негов бизнес партньор Давид вижда нещата по-различно. "Да ви кажа ли истината?", пита той и разказва, че новите резервни части за чуждестранните модели автомобили не са достъпни от месеци: "Ако преди цялостният ремонт ни отнемаше три дни, сега отнема пет и повече - не можем да си набавим частите".

Давид обяснява, че му бил нужен спешно съединител за германски автомобил и останал много доволен, когато негов колега му се обадил и му казал, че е намерил подходящата част в един стар автомобил.

Помощ от трети страни

В същото време обаче руският министър на промишлеността и търговията Денис Мантуров заяви, че чрез нови разпоредби за паралелния внос - т.е. за вноса на стоки през приятелски трети страни - нуждите на руските търговци на автомобили и на сервизните центрове били покрити.

За шефа на сервиза Давид обаче това не е повод за радост, особено с оглед на бъдещето. По думите му засега няма да има нови директни доставки на оригинални части, а ще се внасят само китайски компоненти, които копират оригинала: "Или всичко ще се прави с помощта на паралелен внос и ще струва два пъти по-скъпо".

По-малко коли ли ще купуват ли руснаците?

Опитният механик, който кара германски автомобил, не вярва, че руснаците ще се насочат към местните марки. За да го докаже, той посочва автомобилите, паркирани в двора пред сервиза му - почти всички са модели от САЩ и Европа.

Но вероятно тези, които нямат спешна нужда от това, засега изобщо няма да купуват автомобил. Според агенцията за анализи Avtostat през май в Русия не са продадени и 28 000 нови автомобила - спад от почти 80 процента в сравнение със същия месец на миналата година.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Адам Хилтън

    20 20 Отговор
    Що да им пречат - те повечето карат 20-30 годишни западни коли, като нас? Ще им санкционират ръждата?

    Коментиран от #15

  • 2 Некой си

    17 20 Отговор
    Не знам за руснаците, ама гледам, че българите редуцираха карането на западни, корейски, японски и всякакви коли.

    Коментиран от #9, #10, #14

  • 3 Истината

    25 22 Отговор
    В Куба не са престанали да карат западните си коли модел 1959 година. Хората си правят резерви части и си ги ремонтират сами. Така ще бъде и в Русия!

    Коментиран от #12

  • 4 Голем смех

    36 29 Отговор
    Рушляците искат да живеят като западняците, ама не става. Още им е съветско мисленето.

    Коментиран от #18, #24

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ото

    12 12 Отговор
    "За да го докаже, той посочва автомобилите, паркирани в двора пред сервиза му - почти всички са модели от САЩ и Европа"
    Това изречение казва доста. И в БГ пред сервизите е пълно с коли от същите държави. Значи грам не им и трябва да ги имат тези батали, които стоят само пред сервизите
  • 7 г-жа Миндер

    15 20 Отговор
    Заради санкциите скоро моите ЕС поданици и колело няма да могат да карат, защото ще падат от глад!
  • 8 Вуйчо

    2 5 Отговор
    Като гледам в България,рамките не са притеснени кой знае колко от санкциите.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Българин

    18 13 Отговор

    До коментар #2 от "Некой си":

    Изобщо не е редуцирано приятелю. В Б лгария има нараснало търсене на нови автомобили, не не може да се задоволи поради спад в автомобилостроенето поради дефицита на чипове. Това е истината, колкото и да се старае да я изкривиш в полза на Русия. И защо изобщо правиш това сравнение? Да не би и ние да се мислим за велика нация с особена мисия в света. Да не би да исщаме да сме империя и да подчиняваме съседите си?

    Коментиран от #17

  • 11 Джавелин

    27 9 Отговор

    До коментар #5 от "Руснак":

    От руският танк става много добро барбекю. Затова си карай танка само в Русия!

    Коментиран от #20

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Само питам

    32 16 Отговор
    И защо руснаците карат западни коли, нали са много велики? Защо нацията победител, "която сама спаси света от фашизма" се унизяват да кара западни и най-вече германски коли? Защо победените германци и японци не карат руски коли? И изобщо съществува ли руски автомобил?

    Коментиран от #19, #25, #47

  • 14 Пешо Софиянец

    12 16 Отговор

    До коментар #2 от "Некой си":

    Отново глупости на търкалета.Турция е един от най големитр производители на резервни части за западни автомобили.В БГ с какви части евтини ремонтират по сервизите?!!!60% Турски, който все пак закърпват положението.Голям пазар за Турция се отвори.На Девойче в Зеле му се ще, ама при тях ще секнат и резервните части....кът нема ГАЗ.
  • 15 Хахахаха

    20 8 Отговор

    До коментар #1 от "Адам Хилтън":

    Мдааа! А ти статията прочете ли я? Старите коли им трябват резервни части, а не им внасят оригинални. Но нали викате, че руснаците си имат всичко, айде тъй да е.

    Коментиран от #16, #28

  • 16 Адам Хилтън

    12 12 Отговор

    До коментар #15 от "Хахахаха":

    Западняците отдавна не произвеждат части за старите си автомобили. Те вече не го правят дори за новите си. Единствената разлика между "оригинални" части, и "афтърмаркет", е че едните имат емблемата на марката, другите нямат. Има някакви разлики в качеството, само че не и в производителя - и за новите и за старите западни коли частите се правят в Китай, Индия, Египет, Мексико и д.р. държави които не санкционират Русия.

    Коментиран от #22, #54

  • 17 А липсата на чипове

    11 11 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    метал и други компоненти,ще продължава да е още по тежка,защото за да се направят и превъплатят в автомобили са суровини,които идват пък от тези руснаци.Та дълго ще има да чакате за нови,а старите стареят доста бързо,а със санкцийте срещу руснаците хич няма дави е до коли,защото първо ще умре западното производство,на което се държи живота и тогва ще последва едни огромен срив и ксолите ще са ви последното което ще ви вълнува.Ето англетата не могат да си плащат сметките и да си зареждат колите,че горивото е вече 2 паунда,а не се знае и докъде ще стигене височината му.

    Коментиран от #26

  • 18 Чудно

    11 12 Отговор

    До коментар #4 от "Голем смех":

    Пък твоето много европейско щото. Знаеш ли какви богати и умни руснаци има,бе ей. Бедна ти е фантазията. Що ги слагаш всички под един знаменател?
    Това да им е проблема. Западняци вече подскачат по улиците да стачкуват. Безработица голяма. Помощи малко. Стоките скъпи. Редят се за дърва. Отварят въглищни централи, тока и газа кът и скъп. Неумити ,гладни ще ходят с маски за противогаз.
    За да го яд Путин.
  • 19 Начко

    13 12 Отговор

    До коментар #13 от "Само питам":

    Ти па като караш гоуф си много велик!!!!!Западна купчина ламарина и това ми е живота.Когато караха всички лади , москвета, волги и тук там западна кола +ЗАЗ , да не би светът да е свършил?Всички си плащаха сметките битовите и не се притесняваха, ходеха на почивки и нямаше престъпност.Е отживелица......но...който за него е всичко една западна бракма и това му е върхът в живота.Въпросът от камбанарията.

    Коментиран от #32, #35, #39

  • 20 Та от този

    7 11 Отговор

    До коментар #11 от "Джавелин":

    американски боклук където се въргалят с хиляди по пътищата на освободените и прочистени територий на Украйна,нищо не става,те и за това го хвърлят.Има доста клипове които показват два пъти попадение на този тип оръжие в руски танк и последния се оттегля без проблем все едно муха да ухапе слон.
  • 21 Кубинец

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "доктор филгууд":

    Що обиждаш Куба, бе.Ти па си много убав.
  • 22 да питам

    7 3 Отговор

    До коментар #16 от "Адам Хилтън":

    На теб ли да вярвам или на двамата руснака ?!

    Коментиран от #38

  • 23 То и ти не си

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "доктор филгууд":

    по добър от тях,но лошото е че се присмиваш и обиждаш хора които отстояват избора си на независимост и самостоятелност.
  • 24 тц тц

    10 7 Отговор

    До коментар #4 от "Голем смех":

    Напротив, западняците искат да се къпят всеки ден като руснаците и да пускат климатици, но неадренталката Урсула не позволява:)

    Коментиран от #45

  • 25 БАЙ КУРТИ С ГОЛЕМИТЕ МАД...И

    4 6 Отговор

    До коментар #13 от "Само питам":

    Що пък да не карат. Кой си ти да кажеш, кой каква кола ще кара. Ако искат и луноход ще карат.

    Коментиран от #27

  • 26 Българин

    17 7 Отговор

    До коментар #17 от "А липсата на чипове":

    Нищо не зависи от Русия, но няма да може да го разбереш, просто ще го усетиш. Да не би чиповете да са руски, да те би само в Русия са има метал. Правиш жалки опити да изкараш Русия като някакъв незаменим фактор, каквато не е. Живееш в някакъв свят на митове и легенди, които си си създал с помощта на кремълската пропаганда!

    Коментиран от #46

  • 27 Само питам

    9 6 Отговор

    До коментар #25 от "БАЙ КУРТИ С ГОЛЕМИТЕ МАД...И":

    Ами защото руснаците са велики бе бай Курти. Не им върви на величието да се унизяват да се возят в западни коли!

    Коментиран от #33

  • 28 ДАААААА

    10 12 Отговор

    До коментар #15 от "Хахахаха":

    Да, руснаците си имат всичко от ПЪРВА необходимост, за разлика от колективните мозъци.
  • 29 Литър бензин 20 рубли

    4 6 Отговор
    А аз карам само за 2,50 Евро!
  • 30 йфйифлфл

    10 0 Отговор
    Старите са ремонтопригодни.
    Най-трудно ще е с по-новите: компютри, тестване, датчици навряни къде ли не, специализирани инструменти ....
  • 31 Жоре

    6 8 Отговор
    Абе карат си,зареждат за по 0 50 стотинки
  • 32 Само питам

    9 3 Отговор

    До коментар #19 от "Начко":

    Ти пеша ли ходиш или си караш старата Лада? Но да те светна, че е тя не е руски автомобил а се правеше по италиански лиценз. Сега руснаците ще имат възможност да покажат на света, че са велика нация, с неограничени технически възможности и са направят някакъв свръх автомобил, който НЯМА АНАЛОГ в световното автомобилостроене. За да се скъсват запознаете от яд!
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Само питам

    10 3 Отговор

    До коментар #19 от "Начко":

    И между другото карам чисто нова Дачия, чаках 6 месеца за нея. И руснаците караха подобни, но да не ги дразни името, защото не могат да паднат до там, че да карат Дачия и бяха сложили емблемата и името на Рено. Рено Дъстър, Рено Сандеро, Рено Логан.
  • 36 Само питам

    14 3 Отговор

    До коментар #33 от "БАЙ КУРТИ С ГОЛЕМИТЕ МАД...И":

    Е, понеже са много велики вече няма да могат да карат каквото си поискат, а до каквото могат да се докопат или да ремонтират.
  • 37 Пловдив

    13 5 Отговор
    Като всичко руско и автомобилите им са най-хубавите (естествено!!! ) в света! Спокойно могат да заменят Поршетата, Мерцедесите и Аудитата, с Ваз-чета, Газ-чета, Заз-чета и ще си прекарват чудесно телепортирайки се с бясна скорост, от точка А, до точка Б, по хубавите Съветски пътища!Счастливаму...!
  • 38 ъхъ

    7 3 Отговор

    До коментар #22 от "да питам":

    На Путин вярвай
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Карам си Голфу

    7 2 Отговор
    С Амереканска газ най- добрата газ! Ремонтирам си от двора имам още два голфуа за резервни части и си свиркам по раздрусаните пътища. И се радвам че ватетенките са по зле от мен нали съм и шоп.

    Коментиран от #44

  • 41 Милен

    2 7 Отговор
    Въй тези руснаци ако продължават така скоро време ще ни стигнат в качеството на частите с които си ремонтираме колите :))))
  • 42 майтапчия

    10 4 Отговор

    До коментар #33 от "БАЙ КУРТИ С ГОЛЕМИТЕ МАД...И":

    Много га велики даа..Затова ходят да крадат тоалетни от Украйна.

    Коментиран от #51

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 От каде и аз да заредя

    0 5 Отговор

    До коментар #40 от "Карам си Голфу":

    Американска газ?
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 И аз да питам

    4 5 Отговор

    До коментар #13 от "Само питам":

    Защо демократите си карат западните коли с руско гориво?
  • 48 Хм Хм

    7 2 Отговор
    Така исках 2107! Баджанакът, дето ми взе гаджето караше такава (на баща му). Викам си - като се уволня ще направя всичко да имам седмИца. Е да де, ама дойде демокрацията и ща - не ща си взех Мерцедес. Ееех Лада-Лада, беше толкова скапана и толкова желана.

    Коментиран от #49

  • 49 Пешо

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Хм Хм":

    Споко, имаш време до 2107 година.

    Коментиран от #50

  • 50 Хм Хм

    3 2 Отговор

    До коментар #49 от "Пешо":

    Силно се надявам през 2107 г. Лада да е стигнала нивото на Мерцедес от 1960 г., но силно ме съмнява.
  • 51 учуден

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "майтапчия":

    Не съм виждал по - Де Бил от теб
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Христо Стоичков

    3 2 Отговор
    Ттттова е разговор от сервис в България!
    Селски бекове в Москва няма много стари коли, това да бе ти е София.

    Има всички части. Третия рейх ако не продава оригинални части Русия, фюрера на компанията Мерцедес може да се застреля. Понеже ако не продават арийците, ще дойдат китайците. Китайците правят по-добри и евтини коли и части.
  • 54 анонимен

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Адам Хилтън":

    Не е вярно! Оригинални афтърмаркет части са си с емблема, неоригиналните или такива без права за съответния пазар са без. Купувайки част без емблема на съответните производители си е игра с огъня
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания