29 Октомври, 2023 16:13 1 836 8

• стомашни киселини-
  • здраве-
  • лечение-
  • медицина

AI е помогнал за разработването на нови съединения с уникални химични структури

С помощта на изкуствен интелект: Учени получиха нови вещества за лечение на киселини в стомаха - 1

Учени от университета на Нагоя, Япония, са получили с помощта на изкуствен интелект нови вещества за лечение на стомашни киселини, които са 10 пъти по-ефективни от съществуващите, пише сп. "Къмюникейшънс байолъджи".

Едно от веществата може да се окаже най-доброто средство за потискане на производството на киселини.

Въпреки че е от съществено значение за храносмилането, стомашната киселина в някои случаи може да увреди лигавицата на хранопровода и стомаха и да доведе до киселини или язви. С този проблем могат да се справят лекарства, които потискат производството ѝ - т.нар. инхибитори на протонната помпа.

Авторите на настоящото изследване са се фокусирали върху пространствената структура на протеин - стомашна протонна помпа, който транспортира протони за производството на солна киселина в стомаха. Структурата му е анализирана с помощта на Дийп Куортет (Deep Quartet) - платформа за откриване на лекарства, базирана на изкуствен интелект.

Изкуственият интелект е помогнал за разработването на нови съединения с уникални химични структури. Учените са синтезирали веществата и са визуализирали взаимодействието им с протонната помпа с помощта на криоелектронна микроскопия. Новите вещества са се свързали по-добре със стомашния протеин, т.е. блокирали са работата му по-ефективно.

Съединението DQ-06 е показало най-голям потенциал. Използвайки данни от криоелектронната микроскопия, учените са установили, че модифицирането на въпросното съединение с допълнителен хлорен атом може да направи подсили още връзката с протонната помпа. Специалистите са получили в лаборатория производно, наречено DQ-18, и са потвърдили, че то се свързва 10 пъти по-силно с протеина в сравнение със съществуващите референтни вещества.

• 1 Трътката

За съжаление, много малко хора знаят, че това неприятно усещане наречено киселини, се дължи на ниска киселинност в стомаха. Естествено, бигфарма няма интерес да ви информира за това, нали трябва да си продават боклуците. Изпитана и ефикасна рецепта от мен, когато имате "киселини", просто разтворете лъжица ябълков оцет в половин чаша вода и изпийте. Работи прекрасно.

• 2 ДИВАКА

като РАНИТИДИНА ЛИ ??????????
  • 3 Калпазанин

До коментар #1 от "Трътката":

Половин чаена лъжичка сода бикарбонат. Пакетчетчето струва около 0.50ст. Мисирката краварските учени да си нсврът изкуствения интелект и откритието на място където слънце не ги огравя
  • 4 Читател

И един аспирин върши работа. Разбира се СЗО го забрани при ковида. Само едно от значенията на AI е изкуствен интелект, защото то е от брагозвучните. Нещо, като асистирана смърт и убийство.