"Особеностите на българския автопарк" описва руски блогър с прозвището francis_maks след почивката си у нас. Очеркът му за северното ни Черноморие хвърля интересен ракурс към впечатленията на туристите от бившия СССР за колите и нравите по родните пътища.
"На пръв поглед нищо особено - банален "общоевропейски" автомобилен фон", разказва francis_maks. "Веднъж озовал се в курортното градче Кранево недалеч от Варна обаче, би било грехота човек да не поснима".
"България няма собствено производство на автомобили и не се наблюдава уклон към определена марка. Възрастта на колите варира, но откровени динозаври липсват (все пак е курорт), както впрочем и кой знае какви последни писъци на модата".
"Традиционно започвам с реликвите на съветския автопром. От тях не са останали много. В Кранево видях само една "четворка", "шестица", "деветка" и Нива".
"Повече са "седмиците". Натъкнах се на две накуп."
"Дълго се опитвах да намеря "копейка" (ВАЗ-2101). Към края на почивката открих една. Мернах я във Варна".
"Единствените съветски автомобили, които все още се ползват масово, са уазките".
"Градският транспорт в Кранево се състои от маршрутни таксита (Mercedes-Benz Sprinter) с единствена дестинация Варна. Билетът струва 4 лева в една посока".
"С таксиджията се спазарихме за 45 лв. Падна ни се по 13 лв. на човек. Срещу тях получихме удобно пътуване и възможността да определим мястото и времето за обратния курс (чрез телефонно позвъняване). Надценката си струва напълно".
"Между другото тарифите на таксиджиите са много различни. За превоз до Вкаменената гора през Варна ни поискаха 100, 80 и 60 лева".
"Такситата са главно Renault (Dacia) Logan и Chevrolet Aveo. Демек евтини коли".
"Всички с редки изключения са жълти".
"Автобусите във Варна са два типа. Mercedes-ите приличат доста на нашите МАЗ-ове (но доста по опърпани)".
"Има и относително нови Solaris-и".
"Курортът предлага и специални превозни средства".
"Движат се всевъзможни вело- и електромобили. За разлика от Турция, където предпочитат едноместни возила, тук преобладават по-вместителни конструкции".
"Регистрационните табели са най-вече български. Съвсем новички. Има както с флага на Евросъюза, така и с трибагреника. Малцина пристигат със собствените си коли. Видях украински, словенски, немски и румънски табели. Но те се губят в трафика - много по-лесно е да се наеме автомобил на място".
"В покрайнините на Варна има огромно количество автосалони, сервизи и гробища за коли".
"Местните улици нямат банкети. Свършва асфалтът и започва гората. Указателни табели почти няма. В района на Кранево всички насочват към Варна или Албена и ориентирането е трудно. По-добре да се ползва карта. Прави впечатление миниатюрният размер на знаците".
"Шофьорите се оплакват от скъпия бензин. Много карат на газ. През последните две години обаче и тя е поскъпнала и изгодата намалява".
"Най-неприятно е положението с паркирането, което не подлежи на описание без използването на нецензурни думи. Местата са по-малко от тигрите в усурийската тайга. Колите просто спират на улицата. Често между кофите за смет".
"По малките улички това стеснява платното за движение. Шофьорите спират по тротоара без никакво притеснение. Въобще не е странно, че във Варна искат да въведат пешеходна зона", приключва разказа си francis_maks.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Монго
Коментиран от #2
17:03 08.08.2014
2 Джак Бауер
До коментар #1 от "Монго":
Човека най-вероятно е професионален блогър/журналист и не си позволява да изразява лично мнение и коментари, т.е. да подвежда читателите. Предава фактите такива каквито са и оставя читателите да си правят изводи и да коментират, всеки от собствената си гледна точка.17:46 08.08.2014
3 любител
13:00 09.08.2014
4 Autohouse Randm
16:50 17.08.2014