В продължение на дълги години една от най-упоритите критики към японските автомобили беше посредственият дизайн. Цялата продукция от Страната на изгряващото слънце се сливаше в еднообразна сива маса, в която различните марки можеше да различи едва ли не единствено експерт. Японските конструктори така и не разбираха какво още му е нужно на претенциозния европеец, след като автомобилите им са здрави, със съвременна конструкция и изглеждат съвсем прилично. Трябваше да мине доста време, за да осъзнаят, че за средностатистичестия жител на Стария континент съществува още една черта, която го кара да предпочете определен модел пред друг - външно обаяние. Mitsubishi Motors бе една от първите японски компании, които се заеха да приведат дизайна на автомобилите си в съответствие с европейските разбирания за естетика. За целта откриха изследователски центрове на местна почва, които зададоха нов тон във външността на моделната гама на "Трите диаманта". Първите резултати от работата на стилистите проличаха през 1993 г., когато дебютира поредното поколение Galant (Е50). За изненада на всички, то се задържа на поточните линии едва три години, след което Mitsubishi внезапно показа наследника му ЕА0 и... затвори завинаги устите дори на най-върлите критикари на японския дизайн. Новият Galant безспорно е един от най-красивите автомобили в компактния сегмент на средния клас, а в съчетание с доказалата се механика това изглеждаше напълно достатъчно условие за абсолютен пазарен триумф. Такъв обаче не последва. Европейците се оказаха недоверчиви, изборът от двигатели - ограничен, а и цените не баха така привлекателни, както в миналото. Това доведе до парадоксална ситуация, в която употребяваните Galant-и се срещат изключително рядко по автокъщи и обяви, но не се търсят, от което цените им падат главоломно. Изглежда купувачите така и не са оценили достойнствата на японския седан.
Изключително привлекателната и отлично балансирана външност на Galant ЕА0, в проектирането на която мнозина виждат явен опит на Mitsubishi да се окичи с прозвището "Японското BMW", съвсем не изчерпва качествата на модела. Типично "по самурайски" изработката на
каросерията
не търпи никакви компромиси. Материалите и сглобката са много качествени, което дава на компанията смелостта да стане един от първите производители, които предлагат тригодишна гаранция. Именно тя може да се смята за един от най-сериозните плюсове на японеца.
За да не я изгубят, собствениците са задължени да обслужват колата си само и единствено във фирмени сервизи и при спазване на всички технологични изисквания и срокове. Това гарантира на кандидат-купувачите на Galant-и на подобна възраст практически лишен от дефекти и имунизиран към потенциални повреди автомобил. Разбира се, съвършената машина още не е измислена и седанът на Mitsubishi не прави изключение. Колкото и странно да звучи за кола от втората половина на 90-те години, купето на Galant може да създаде грижи с антикорозионната си защита. В повечето случаи се касае за козметични проблеми, като възникване на малки гнезда ръжда по местата, където се закрепят различните носещи "щипки" на декоративните елементи по каросерията. Корозия обаче мъчи и окачването, където отстраняването є е доста сложно начинание заради разнообразието от сплави, от които е изработено, и различните слоеве метал.
Galant предлага богато оборудван и стилно оформен
салон
в който могат да пътуват комфортно петима възрастни. Неудобство няма да изпитат дори едри мъже - просторът е в изобилие, а качеството на изработката е първокласно. Комбито, което между другото се радва на доста силен интерес от страна на купувачите в Западна Европа и не отстъпва по естетически достойнства на седана, разполага с доста обемен багажник, чийто единствен недостатък са ботушите на задното окачване.
Една от причините за слабата популярност на Galant се дължи на странното решение на Mitsibishi да продава флагмана си в Европа само с бензинови
двигатели
Гамата се състои от три бензинови мотора с обем 1 997 см3 (136 к.с., от 2000 г. 133 к.с.), 2.4 литра (директно впръскване на горивото, 144 или 150 к.с.) и V-образен шестак (161 или 163 к.с.) - очевидно недостатъчен набор от възможности за модел, чиито претенции са да отнеме от пазарния дял на отличници като BMW 3 и Audi A4.
За сметка на това и трите двигателя са конструирани и изработени изключително грамотно, предлагат отлична динамика и изненадват с дефекти в крайно редки случаи. За амбициозни водачи с динамичен стил на каране, каквито се предполага, че са потинциалните собственици на Galant, най подхожда шестцилиднровият мотор. Неговото обслужване и поддръжка обаче са доста по-сложни и скъпи. Агрегатът с директно впръскване на горивото (GDi) пък може да покаже характер заради ниското качество на българския бензин, при все че се отличава с икономичност и прекрасни параметри. Най-подходящ за тукашните си остава базовият мотор със съвсем достатъчните 136 или 133 к.с.
Основен недостатък на цялата гама са течовете на масло, които са по-често явление, отколкото при останалите японски производители но все пак остават относително изолирани случаи. Четирицилиндровите двигатели са чувствителни към нивото на охладителната течност, което трябва да се следи, за да се избегнат сериозни проблеми с главата заради прегряване. При тях са много по-тежки също последствията от скъсване или прескачане на зъб на ангренажния ремък. Ето защо замяната му преди указаните 100 000 км би била далновидна постъпка.
Статистиките сочат течовете на масло за основен проблем и при
трансмисиите
особено автоматичните. Понякога се срещат при съвсем нови Galant-и, а отстраняването им може да струва доста. При експлоатация в предимно градски условия съединителят рядко издържа повече от 90-100 хил. км и при покупка е добре да се провери дали не се налага смяна.
Подобно на останалите японци, Galant може да се похвали с издръжлива
ходова част
а заради задължителното обслужване в рамките на гаранционния период в квалифицирани сервизи, окачването рядко изненадва с неприятности. Повече внимание заслужават по-скоро
спирачките
на най-мощните шестцилиндрови модификации, които обикновено са износени вследствие агресивно шофиране.
Що се отнася до
електрическите възли
при отделни екземпляри дефекти показват динамото и най-вече стартерът, чието разположение го подлага на постоянни "водни атаки". Освен корозия, те са причина за скъсяването на живота му.
Оригиналният акумулатор рядко издържа повече от три години и при покупка не е зле да се калкулират средства за нов. В останалата си част инсталацията представлява образец за надеждност, както впрочем и цялата механика на Galant. Високата степен на обезценяване само добавя още едно предимство в актива на елегантния японец.
Справка за модела
|
|
Mitsubishi Galant
|
|
История
|
|
Март 1993 | Mitsubishi представя новото поколение Galant E50 |
Март 1997 | Изненадващо дебютира нова генерация на Galant с фабричен индекс EA0. Моделът оглавява гамата на марката и за разлика от предшественика си не се предлага с каросерия хечбек, а само като седан и комби. За задвижване са предвидени два бензинови двигателя с обем 2.0 и 2.5 литра и мощност 136 и 163 к.с. съответно. Дизелът отпада |
Февруари 1999 | Започва монтирането на нов 2.4-литров бензинов агрегат с директно впръскване на горивото GDi с мощност 150 к.с. Каросерията е подложена на лек рестайлинг |
Цени на резервни части
|
|
Двигател (без оборудване) | 3 063 EUR |
Скоростна кутия (механична | 2 987 EUR |
Динамо | 435 EUR |
Стартер | 397 EUR |
Водна помпа | 114 EUR |
Ауспух (без катализатор) | 807 EUR |
Спирачни дискове (2 бр. предни) | 179 EUR |
Накладки (предни дискови) | 72 EUR |
Фар (комплект) | 300 EUR |
Калник | 163 EUR |
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Mitsubishi Galant /75 к. с./, произведен 1995 г. |
Модел | Вр. | кВ/к.с. | Нов | 2 001 | 2 000 | 1 999 | 1 998 | 1 997 |
Mitsubishi Galant 2.0 Comfort | 4 | 98/133 | 22 350 | 13 100 | 12 050 | - | - | - |
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance | 4 | 98/133 | 23 680 | 13 950 | 12 800 | - | - | - |
Mitsubishi Galant 2000 GLS | 4 | 100/136 | 20 882 | - | - | 9 250 | 8 400 | 7 500 |
Mitsubishi Galant 2000 GLS Klima | 4 | 100/136 | 21 776 | - | 11 700 | 10 200 | 9 150 | 8 100 |
Mitsubishi Galant 2.4 GDi Avance | 4 | 106/144 | 25 640 | 15 100 | 13 750 | - | - | - |
Mitsubishi Galant GDi 2400 GLS | 4 | 110/150 | 23 003 | - | 12 350 | 10 400 | - | - |
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance | 4 | 118/161 | 26 300 | 15 500 | 14 100 | - | - | - |
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance | 4 | 118/161 | 25 580 | 15 100 | 13 750 | - | - | - |
Mitsubishi Galant 2500 V6-24 | 4 | 120/163 | 24 435 | - | 12 400 | 10 600 | 9 100 | 8 050 |
Mitsubishi Galant 2.0 Comfort | 5 | 98/133 | 23 180 | 13 950 | 12 700 | - | - | - |
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance | 5 | 98/133 | 24 510 | 14 700 | 13 450 | - | - | - |
Mitsubishi Galant 2000 GLS | 5 | 100/136 | 21 913 | - | - | 9 800 | 8 850 | 7 900 |
Mitsubishi Galant 2000 GLS Klima | 5 | 100/136 | 22 850 | - | 12 400 | 10 550 | 9 450 | 8 350 |
Mitsubishi Galant 2.4 GDi Avance | 5 | 106/144 | 26 470 | 15 850 | 14 500 | - | - | - |
Mitsubishi Galant GDi 2400 GLS | 5 | 110/150 | 24 077 | - | 13 000 | 11 000 | - | - |
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance | 5 | 118/161 | 27 130 | 16 050 | 14 650 | - | - | - |
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance | 5 | 118/161 | 26 410 | 15 850 | 14 500 | - | - | - |
Mitsubishi Galant 2500 V6-24 | 5 | 120/163 | 25 508 | - | 13 250 | 11 350 | 9 800 | 8 550 |
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke |
Димитър Димитров
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Владо
19:47 20.01.2010
2 ггг
19:38 23.03.2010
3 Ицо
15:44 25.03.2010
4 yavor
22:32 09.05.2010
5 gero
01:10 15.05.2010
6 пенцхо
23:49 26.06.2010
7 Galant'99
12:19 29.11.2010
8 Пацко
19:46 21.12.2010
9 Пацко
19:46 21.12.2010
10 THUNDERBID
тъйче аз съм на мнението че Митсубиши Галанта е по-добрата и ако искате да изпъквате от останалите хора си вземете Галанта тои се среща по рядко по пътищата отколкото ауди и е почти със същото качество само че не е ауди
21:36 04.01.2011
11 wonderwalker
15:22 11.01.2011
12 Loco
Това че в БГ се признават само немски и френски коли или някой седнал да сравнява Форд Мондео с Галант... показва колко ограничени сме като мислене и манталитет. И да не забравяме и задължителния български израз "Абе Мерцедеса си е Мерцедес" който обобщава всичко което искам да кажа в едно изречение. Карайте си Фордовете и Рената щом ви вдъхновяват, изпитана работа, тва тия японските са таралеж в гащите. Скъпи части, трудна поддръжка, скучен дизайн както разбрахме, абе ужас...
15:14 04.05.2011