Last news in Fakti

5 Юли, 2016 13:51 13 946 17

Тествахме BMW M2 Coupe на пистата "Хунгароринг"

  • bmw-
  • m2 coupe-
  • тест
Тествахме BMW M2 Coupe на пистата "Хунгароринг" - 1

Будапеща, Унгария. Наш екип от мястото на събитието.

Още преди да бъде официално представено, стана ясно, че BMW M2 Coupe няма да бъде оборудвано с двигателя на M3/M4. Песимистите веднага побързаха да заклеймят новия модел, като едва ли не обявиха, че не трябва да носи индекса M. Баварците обаче за пореден път доказаха, че знаят какво правят, а за да ни демонстрират нагледно на какво е способно новото BMW M2 Coupe, направиха тестовото шофиране за журналисти на писта за Формула 1. На трасето "Хунгароринг", позиционирано в близост до Будапеща, главен наш "гид" беше звездата от DTM-шампионата и фирмен пилот на BMW Антонио Феликс да Коща. Самото трасе пък е известно с многото си завои, което беше идеална предпоставка за изпробване качествата на BMW M2 Coupe. Ето и впечатленията ни.

ЕкстериорТествахме BMW M2 Coupe на пистата "Хунгароринг"

Още от пръв поглед се вижда, че M2 Coupe е просто брутално на външен вид. Всъщност, по него почти няма каросерийни елементи, заимствани от стандартната "двойка". На очи се набиват "хищните" нови брони с огромни въздухозаборници, както и раздутите калници, в които едвам се побират 19-цоловите ковани лети джанти.

Отзад, в двата края на дифузьора блестят две ефектни ауспухни двуцевки, респектиращи с диаметъра на тръбите. Що се отнася до цветовете, то за M2 Coupe са достъпни само четири - синият Long Beach, бял черен и сив. От марката лансират модела със синия цвят, но и останалите, особено модерният бял, му седят много добре.

ИнтериорТествахме BMW M2 Coupe на пистата "Хунгароринг"

Вътре M2 Coupe ни посреща с приятна кожа. Седалките са тапицирани с черна Dakota, като впечатление правят сините декоративни шевове. Иначе, интериорът е добре познат на всички фенове на BMW M. Налице е култовият М-волан, седалките са със силно изразена странична поддръжка, а таванът е черен.

Внимание привличат и елементите от карбон, които не са покрити с лак и не са полирани до блясък, а напротив - имат груба и натурална структура. Класика! Всичко това, както и много други опции влизат в базовото оборудване на BMW M2 Coupe, но за екстри като сензор за дъжд, автоматична климатична система и система за парктроник, трябва да се доплати.

ДвигателТествахме BMW M2 Coupe на пистата "Хунгароринг"

Не обърнахме толкова внимание на екстериорните решения, защото те са видни от снимките. Също така бяхме лаконични по отношение на салона, защото той е типичен за автомобил с марката BMW и разполага с всички необходими М-допълнения. Най-интересното от този автомобил е скрито от погледите.

Отказът от използването на двигателя S55 е за сметка на сериозно модернизиране на агрегата с индекс N55, познат ни от версията М235i. По него инженерите са поработили сериозно и така се получава моторът N55B30O0. Изцяло е променена системата за охлаждане на маслото, а запалителните свещи и буталата са заимствани от мотора на M3/M4. Ауспухната система също е изцяло нова, като всичко това води до мощност от 370 конски сили и 465 Нм въртящ момент. Максималната скорост е традиционно ограничена на 250 км/ч, но по-интересно е ускорението - 4.5 секунди от 0 до 100 км/ч. При допълнителната опция M Driver's Package максималната скорост може да нарасне до 270 км/ч.

Още от измененията по мотора N55 включват картер от S55, допълнителна маслена помпа, колянов вал от S55 (с изменен компресионен пръстен), два радиатора за охлаждане на маслото, както и отделен такъв за охлаждане на трансмисионната течност. Турбокомпресорът е с променено налягане, а интеркулерът е взет директно от M235i, без изменения. Така трилитровият шестак на M2 Coupe се превръща в истински звяр, имайки предвид и малко по-ниската маса от тази на M4. И още нещо, моторът разполага с режим overboost, при който максималният въртящ момент може за кратко да достигне 500 Нм. Иначе пиковият момент е наличен в диапазона 1400 - 5560 об/мин. Моторът много леко достига 7000 оборота в минута и удивява с неочаквано басовия си звук. В спортен режим той е още по-осезателен, заслуга за което има и системата Active Sound Design, използваща високоговорителите за подсилване на ефекта. Като цяло обаче звукът на предишните атмосферни М-ки беше по-впечатляващ.

Ходови характеристикиТествахме BMW M2 Coupe на пистата "Хунгароринг"

Потеглянето е изключително рязко, но е очаквано. По-интересното идва при доускорението. Автоматичната скоростна кутия (M DCT с два съединителя) превключва изключително бързо предавките, като колата продължава да ускорява и да ускорява. На пета предавка по-неопитен водач може да се зачуди дали още не е на трета.

Поведението на трасето е обусловено от няколко фактора. Междуосието (2693 мм) на BMW M2 Coupe е по-голямо от това на BMW 1 M Coupe с 33 мм и по-късо със 119 мм от това на BMW M3/M4. Именно това, съчетано с оптималното тегло (1570 кг) е в основата на уникалното драйвърско поведение на автомобила (мнение на професионалния пилот Антонио Феликс да Коща. бел.ред.). Спирачките, които са заимствани от BMW M3/M4 са с 380-милиметрови дискове отпред, които се притискат от мощни четирибутални супорти, си вършат работата отлично. Дори и като опция карбон-керамични спирачки не са предвидени, но това не се и налага. Вентилираните перфорирани дискове от по-големите М-ки са без забележки.

Другите "бонуси", които M2 получава от M3/M4 са свързани с окачването - ковани алуминиеви щанги, задните без гумени съединения и прикачени директно към усиленото купе, а така също и активният заден диференциал, който обаче е с изменени настройки. Амортисьорите също са с други характеристики. Всичко това води то твърда, но изключително стабилна возия. Воланът е директен, а контролираното поднасяне - изключително приятно и лесно за управление. Кренът в завои е много малък, а като цяло отличната стабилност на колата се дължи на идеалното разпределение на масата - 49% на заден и 51% на преден мост. Разликата в масата между M2 и M4 е само 20 килограма, но по-късото междуосие на М-двойката я прави по-подвижна и по-жива. Това се усеща особено добре в по-остри завои с висока скорост, каквито имахме в изобилие на пистата "Хунгароринг".

ЦенаТествахме BMW M2 Coupe на пистата "Хунгароринг"

Едва ли някой си мисли, че всички тези високи технологии са евтини. Баварците се отказват от S55 мотора именно заради по-високата крайна цена на колата, но пък са вложили много усилия в модернизирането на N55. Това, наред с всички останали достойнства на автомобила се предлага у нас за 117 000 лв. (базова цена). Бъдете сигурни обаче, че за тези пари ще получите истински баварец, отговарящ изцяло на определението "M".


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    3 0 Отговор
    Благородно завиждам на екипа. Новият GTR на Спа преди седмици, сега М2 на Хунгароринг. Бравос.
  • 2 Хикса

    3 0 Отговор
    Страхотно материалче. Браво и от мен. Колата я бива.
  • 3 БМВ спец

    1 1 Отговор
    Пишете глупости - климатика, сензора за дъжд и заден парктронк са серийни. Доплаща се за двузонов климатроник, а преден парктроник изобщо не се предлага.

    Коментиран от #8, #13

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 nik

    0 0 Отговор
    Колата е добра, но това със звука е пълен т....к.
  • 6 СМЕШКИ

    0 1 Отговор
    117000лв за базова версия на тоя леген?!?!Мерси , за тия пари има далеч по-добри предложения от това недоразумения с емблема на вентилатор!!!

    Коментиран от #9

  • 7 Марто

    1 0 Отговор
    Отлична е колата, а тестчето е написано много професионално. Цената и е висока, но пък това е М-power, няма как да е ниска.
  • 8 Бавария ауто

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "БМВ спец":

    Явно колко си спец. пише автоматична, което на горублянски за да ти е ясно е климатроник, и пише система парктроник, което е цялостна спомагателна система за паркиране. Какви предни парктроници говориш, просто това са неща от преди 10-ина години за бмв. Идеално си е написана статията. Ама разбирачи у нас, еле пък за БМВ, колкото щеш.
  • 9 укиъп

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "СМЕШКИ":

    айде де кажи,че и ние простите да разберем, какво за тези пари си заслужава.....слушаме те и те четем....давай
  • 10 mediator37

    0 0 Отговор
    Даваш едни 120 хилки за МПС-то, после едни бързи 4 хилки за каско и пей сърце. Кво му плащаш ? Евтиния.
    Това със звука на двигателя не ми стана ясно. Как така високоговорителите участват ? Нали все се чудим как да обезшумим купето, а сега изведнъж го надуваме с още звук от мотора.
    Някой има ли виждане относно "... системата Active Sound Design, използваща високоговорителите за подсилване на ефекта"

    Коментиран от #12, #15

  • 11

    0 1 Отговор
    Доста е грозно отпред, ама въпрос на вкус, както винаги цената е доста завишена на така наречените прехвалени немски премиуми.

    Коментиран от #17

  • 12 Ицака

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "mediator37":

    то си пише, работи само при спортен режим, иначе си е тихо, сравнително.
  • 13 Иво

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "БМВ спец":

    Много интересно , това което е посочено със стрелките сигурно са "капачки на болтовете" с които се държи бронята

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Иво":

    Това е рендър на колата преди да излезе. Личи си как бронята е съвсем различна от на истинското М2. Взета е от М3/4.
  • 15 Илиян

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "mediator37":

    Разбирай го в буквалния смисъл.Тази "съраунд" система я има в новия LEXUS IS300F SPORT.При активиране на въпросната система звукът който чуваш в купето създава илюзията все едно караш някой V8 (ЛЕКСУС-а е 4 цилиндров) с всичките буботения,пукания и трещене.Общо взето си мислиш че караш нещо от рода на maserati quattroporte (поне по звучене).Въпросните звуци се чуват само в купето,отвън колата е по-тиха и от TESLA.
  • 16 Илиян

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Иво":

    Това са паркинг сензори
  • 17 ъеп

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от " ":

    грозно ли грозноооо....лагуната ти сигурно е красавица