10 659 37

Новото BMW i8 ще е два пъти по-мощно и ще конкурира Tesla

Радослав Славчев

Второто поколение на BMW i8 ще разполага с нов силов тракт, системната мощност на който ще е 750 конски сили. По този начин новата генерация ще стане два пъти по-мощна от сегашното i8. Информацията е на изданието Automobile, които се позовават на собствен високопоставен източник от баварската компания.

Другото интересно решение, свързано с новото i8 е, че то няма да има бензинов двигател. Баварските инженери ще се откажат от сегашния 1.5-литров турбомотор с мощност 231 конски сили за сметка на изцяло електрическа установка. Тя ще се състои от три силови агрегата и комплект акумулатори с повишен капацитет.С други думи новото BMW i8 ще е изцяло електрическо и ще може с едно зареждане да изминава разстояние не по-малко от 500 километра. Въртящият момент от електромоторите ще се предава и на четирите колела, като специална система ще го разпределя в зависимост от сцеплението.

Автомобилът ще разполага още с адаптивно окачване, в което ще е включена и система, разпознаваща пътната обстановка пред колата предварително. На този етап предвижданията за втората генерация на i8 са, че колата ще се появи най-рано в края на 2022 година или в началото на 2023-а.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • райта
    Отговор
    1 10:08  11.08.16
    Браво! Няма по-добро!
  • mediator37
    Отговор
    2 10:46  11.08.16
    Баварците не се изхвърлят като Тесла, чакат да се развият акумулаторните технологии и тогава планират пълна електрификация. За сега е добро решението им да има и ДВГ. Поне няма да останеш на пътя, че и да умреш от студ.

    Коментиран от #5, #6, #9

  • Айде на сиренето
    Отговор
    3 10:52  11.08.16
    Ами добре, утре ще си ч купя да я карам през отпуската този месец.
  • Умрял от студ
    Отговор
    4 10:58  11.08.16
    До 2023 има много време, най-вероятно тогава нормалният пробег на батерии ще е от порядъка на 1000- 1500 км., т.е. пак са назад немците. Като си тъпак на каквото и да е гориво зимата като ти пресъхне резервоара, пак ще ритнеш топа.

  • гост
    Отговор
    5 11:20  11.08.16

    До коментар #2 от "mediator37":

    Е кое им е доброто? Сега сме 2016, а те обявяват, че през 2023, или след 7г ще уснат кола на ток, която е толкова добра колкото модел С на Тесла продаваща се вече 2г на пазара. След като Тесла пускат дадена кола, от БМВ обявяват, че 10г след тях ще пуснат с подобен автономен пробег. А Тесла сигутно ще спи дотогава като се видя, че през година-две пускат изцяло нов модел. Дали ще има литий за батериите на БМВ в върпоса, да не го изкупят за гигафактори, че има още две планувани и вероятно ще бъдат построени до 2020.
  • Msux
    Отговор
    6 11:23  11.08.16

    До коментар #2 от "mediator37":

    Какво значи, че не се изхврълят като ТЕСЛА? ЗАПИТАЙ СЕ ДАЛИ ТОВА ПОКОЛЕНИЕ ЩЕШЕ ДА ИМА ДОРИ ЕЛЕКТРОМОТОР, АКО ТЕСЛА НЕ СЪЩЕСТВУВАХА, дори второто поколение на i8 щеше да бъде с бензинов двигател. Ти кой мислиш, че развива акумулаторните технологии - в момента това са автомобилните компании, до този момент те не искаха да ги развият, сега им се налага защото ще изостанат от модата = сигурен фалит в бъдеще. Идеята ми е, че ако Тесла се бяха появили преди 30 години да кажем, вече всичко щеше да е "електрички". Надявам се ме разбираш какво искам да ти кажа, тия технологии не са развиват сами, пак казвам, ако Тесла ги няма в момента дали някой ще се напъва да прави електрички. Ще си седят като концепти още 30 години. Само дето до 3 години ще има една камара електрички на всичките автомобилни макрки. Истината е, че Тесла тласна с ускорени темпове автомобилните брандове към прогрес. В последните 30 години автомобилните марки се чудят как да ти набутат 2-3-4-5-6 турбокомпресора и ако може двигателчето да е 1.2 - това си е чист регрес и колкото по скоро се свърши с тия родилни мъки - толкова по-добре за всички. В момента ги правят безкрайно сложни и чисто нови коли не могат да излезнат от сервизите - говоря за по-сложно направените, не говоря за гола Фиеста или Клио. I8 ще излезне "2022 година или в началото на 2023-а и ще изминава 500км"? това прави точно 10 години разлика между Model S който е представен през 2012г. Интересно ми е Модел S колко ли ще изминава тогава? При изравнени показатели да кажем от 1000км сигурен пробег, избирам БМВ и Мерцедес пред Тесла. Само дето за сега и близкото бъдеще не изглежда да се изравнят, поне по това което обявяват като информация.
  • хаха
    Отговор
    7 11:34  11.08.16
    а пък 2023 тесла вече ще са минали на ниско-летящи автомобили :) тия маркетингови изхърляния на бмв могат да предизвикат само лека насмешка - факт е, че изостават технологично и всички се опитват да изтискат максималното от ДВГ.та, но просто няма накъде повече. С две думи - Тесла рулира. И междувременно първата фаза на Гигафабриката заработи :)))
  • Jon
    Отговор
    8 11:35  11.08.16
    Може ли да си толкова заслепен? Когато фактите говорят и боговете мълчат, а с тази информация БМВ се излагат ужасяващо. "Ние след 10 години ще пуснем автомобил който да ви е конкуренция, ако вие блокирате и не се развивате" това казвт БМВ - ФАКТ.
  • ПСЖ
    Отговор
    9 11:37  11.08.16

    До коментар #2 от "mediator37":

    Ще ти се смеят някъде
  • ттт
    Отговор
    10 11:47  11.08.16
    Поредната изцепка от БМВ... Когато дойде 2023г., Тесла ще бъде още по-напред....
  • onq s konq
    Отговор
    11 12:43  11.08.16
    Явно са подочули че руснаците ще вадят нещо "технологично революционно" през 23 година и ще чакат да им го откраднат.
  • Fake
    Отговор
    12 13:13  11.08.16
    Хехехехе много ме кефи да гледам как бмв се напъват да бъдат с големите , ама от много напъване да не стане стане ...... Мисля че за i8 по подходящ е кафевия цвят

    Коментиран от #14, #15

  • гост
    Отговор
    13 13:45  11.08.16
    Само да припомня ,че главния дизайнер на i8 вече е главен екстериорен дизайнер на китайско-американската "Тесла" - Faraday Future , която в началото на 2017 ще представи първия си сериен модел със заявени доста по-добри характеристики от тези . Та вместо като жабата дето видяла ,че подковават коня и тя вдигнала крак , да внимават до 2023 да не ги задминат куп световно неизвестни марки , а за Тесла още доста време ще почакат
  • TSFH
    Отговор
    14 14:20  11.08.16

    До коментар #12 от "Fake":

    За какво да се напъват :D БМВ когато са се доказвали тесла още не е била измислена и от господ :D
  • Чуби
    Отговор
    15 16:36  11.08.16

    До коментар #12 от "Fake":

    Е кои са големите бе трол???
  • CL500
    Отговор
    16 16:46  11.08.16
    Няма какво да се коментира. Ако ще до 2022/23 Тесла да имат батерии за 1500км, ВИНАГИ БМВ>>>>>>>>Тесла. Колкото и някои тука да се пънат, ако тези автомобили са на сравнима цена, надали някой би предпочел Тесла. Само заради визията и многото допълнителни екстри, престиж и т.н. винаги бих предпочел БМВ пред Тесла, просто защото едните знаят как се правят АВТОМОБИЛИ, другите знаят само да сглобяват, а автомобилът колкото и да е важна задвижващата единица, не е само това!

    Коментиран от #17, #19

  • незнайко
    Отговор
    17 17:09  11.08.16

    До коментар #16 от "CL500":

    Тези които знаят да правят автомобили, не знаят да правят електромобили. Това в момента е самата истина, наречена БМВ.

    Коментиран от #23

  • смях
    Отговор
    18 17:21  11.08.16
    днес минах по т.н автомагистрала 'Тракия' Бургас- София. Ако щете вярвайте имаше 3 аварирали коли и двете бяха БМВ. Не казвам, че марката е лоша, просто наще тарикатчета си взимат морги, нов внос за 'престижа', както написа един глупак по-долу и после стоят като бащите/дядовците им са стояли всеки уикенд под москвичите с дигнат капак, вечно наливащи пари по тях и нещо за ремонт.

    Коментиран от #21

  • Разпускай
    Отговор
    19 17:24  11.08.16

    До коментар #16 от "CL500":

    Ако си копуваш електромобил, по-добре го направи от някой който знае как се прави електромобил. И както пише "незнайко" всички автомобилни производители са години, години назад от ТESLA.
  • гост
    Отговор
    20 17:42  11.08.16
    Нито ВАГ , нито БМВ , нито Мерцедес са в състояние до 2020 , та и до 2023 да си осигурят повече от 15-20000 бр батерии годишно , в момент когато Тесла и Китайците ще имат над милион годишно производство , и то разрастващо се . А при положение , че съответните им ДВГ модели и в момента са по-скъпи от Тесла , какво остава за ел модели в ограничена серия . Просто ще гледат отстрани как пазара им изчезва с ужасяващи темпове
  • CL500
    Отговор
    21 17:44  11.08.16

    До коментар #18 от "смях":

    Какъв ти е проблема на теб. Глупакът вероятно си ти, ако се съди по начина ти на определяне на хората, без дори да знаеш за какво става дума. Какво общо имат тук 'моргите', както ги наричаш. Престижът на дадена марка е факт, поддържането на автомобил е съвсем друго. В целия свят хората с възможности купуват само определени марки, дори и да е само заради емблемата. И понеже обръщението ти е лично към мен, да ти кажа, че аз 'глупакът' не съм вдигал капака на моята една година. Не знам за какво лежане под колата ми говориш, ама аз си ходя на сервиз, сменят ми маслата и филтрите и един носач (който дори не беше много наложителен) досега и това е. Но ако не си готов да дадеш поне 50К лева за кола, рискът да има чести сервизи си е налице. Та ти си карай каквото си караш, моята от 2008-а още събира погледи, а аз си я карам с кеф.

    Коментиран от #24

  • смит
    Отговор
    22 17:49  11.08.16
    Абе колеги тойа дето се пише 'CL500' сигурно е накакво детенце.Може би няма дори и книжка.Говори за престиж и за бмв. Какво очаквате от такъв.

    Коментиран от #25

  • CL500
    Отговор
    23 17:57  11.08.16

    До коментар #17 от "незнайко":

    Всеки си има мнение, разбира се. Виждал съм на живо и i8 и Тесла, някаква (не знам модела, видя ми се широка, някаква :-) ). Ами няма място за сравнение за визия и ексклузивност. А това да имам такова БМВ, със сигурност би означавало да имам и къща, лесно зареждане и т.н. Дори и тези 500км са ми достатъчни на батерията. Това си е кола за в града, но става и за близки извънградски карания. За по-дълъг преход си вземам моята с V8 съм ОК. Колкото до технологиите, последните иновации на БМВ с мрежовия достъп до почти всичко, дисплеите и т.н. са направо уникални. А за Тесла, освен данни за ускорение, друго не съм срещал. Как ще се държи на завой идея си нямам, дано не е като почти всички американски коли ;-)
  • гост
    Отговор
    24 17:59  11.08.16

    До коментар #21 от "CL500":

    Не е лошо да вдигнеш малко поглед от софийските улици и да видиш накъде върви светът . Ето ти мнението на човек "мааалко" по-знаещ и можещ от теб . За твое сведение капитализацията на БМВ е около 45 милиарда и в следващите 15-20 години никой не очаква скокове , а по-скоро се надяват да не се срине . А мнението на повечето акули за Тесла съвпада с това : http://www.investor.bg/novini/444/a/pazarnata-ocenka-na-tesla-moje-da-dostigne-700-mlrd-dolara-218493/
  • CL500
    Отговор
    25 18:00  11.08.16

    До коментар #22 от "смит":

    На 37 съм :-) CL-a си го купих миналата година, за 53К. Повече пари за кола на тоя етап не бих дал, а това е марката и МОДЕЛ-а, които за мен съчетават всичко най-добро - лукс, комфорт и вървеж! Ако друго те интересува, питай :-)

    Коментиран от #28

  • смит
    Отговор
    26 18:12  11.08.16
    След като си на 37 ,как не си разбрал че бмв НЕ Е престиж. Да ти кажа каке Е престиж-jaguar, rollce-royce,ferarri,lambo, aston martin.Надяавам се да ме рабереш щото в циганската махала всеки 2-ри кара бмв, ако и това е престиж...

    Коментиран от #27

  • CL500
    Отговор
    27 18:24  11.08.16

    До коментар #26 от "смит":

    Като изключим Ягуар, разбира се, че марките, които си изброил са престижни, но това вече е и друго ниво. Аз визирах по-разпространените марки. А, който разбира от автомобили, знае и кои модели от разпространените марки са също престижни. Примерно Ес-купе АМГ е в групата на Астон Мартин и не е по-лошо, още повече, като знаеш, че Астън-а има двигател Форд и едва сега ще вземат ДВГ от ... АМГ :-) Не искам да споменавам Ес-купе АМГ колко по-добро е от Мазерати примерно, но иди го доказвай на интернет писачите, дето знаят всичко само по картинки. А относно статията - надали всеки втори в махалата има i8, затова говоря, че много зависи от модела.
  • гост
    Отговор
    28 18:30  11.08.16

    До коментар #25 от "CL500":

    Ето ти още малко относно "престижа" . Всички "престижни" финансисти смятат , че след 10-15 години Тесла ще бъде в автоиндустрията това , което е Епъл в момента в IT сектора , а любимите ти " баварци " най-вероятно ще бъдат с китайски или японски собственици и ще мислят за оцеляване , а не за престиж : http://www.bloombergtv.bg/pazari/2016-06-08/tesla-motors-promenya-avtomobilnata-industriya

    Коментиран от #30

  • maketi
    Отговор
    29 18:39  11.08.16
    da my akam mn radva
  • CL500
    Отговор
    30 18:42  11.08.16

    До коментар #28 от "гост":

    Баварците не са ми любими, както виждаш имам Мерцедес и не е случайно, както не е случаен и точно ЦЛ да бъде! Относно бъдещето - аз, ти, той, всички живеем сега. Това не е недвижим имот. Интересува ме положението сега, кой какво предлага и на каква цена. Няма да си купя Тесла, щото ЕВЕНТУАЛНО след 10-15 години щяла да бъде по-престижна. Всичко си има растеж, забавяне и лимит на разработки. Не мислете, че Тесла през 2022/23 ще правят космически кораби, а БМВ ще използва сегашните технологии. Просто е - големите имат свойството и възможностите да влияят на пазара. Дали чрез влагане на по-големи ресурси за разработки, дали 'купуване' на инженери, дали поглъщане на по-малки играчи или в краен случай създаване на консорциуми. И пак казвам, живеем сега и това е от значение. После си купувай каквото е модерно тогава ;-)

    Коментиран от #33, #34

  • Валката
    Отговор
    31 18:59  11.08.16
    ЦЛ 500 , много смислени и грамотни коментари! Браво !
  • Кропи
    Отговор
    32 19:09  11.08.16
    СМЕШНИЦИ 2023г! СМЯХ ГОЛЯМ, ДОТОГАВА ТЕСЛА КЪДЕ ЛИ ЩЕ СА!
  • гост
    Отговор
    33 20:02  11.08.16

    До коментар #30 от "CL500":

    Точно това се опитвам да ти обясня , нито БМВ ,нито Мерцедес са "големите" . Дори в момента Тесла има два пъти по-голяма капитализация от БМВ , за Мерцедес да не говорим . От две години Тесла Ес има два пъти по-големи продажби от Ес-класа и 7 серия в САЩ , а сега същото се очертава за Тесла Х и GL/ML и X5/X6 , а с Модел 3 ще идат на кино и 3-серия и С-класа . В България също доста хора и то не бедни слязоха от "Ес-класи" и "7-мици " и се качиха на Тесла , така че не виждам за какво бъдеще говориш и за какъв "престиж" . Аз говорех за след 10 години , защото за тогава се говори в статията и тогава положението за "големите" ще бъде трагично .

  • Гост
    Отговор
    34 20:23  11.08.16

    До коментар #30 от "CL500":

    Защо изобщо си хабиш нервите и времето да обясняваш на "хора", които пишат на латиница или правещи такива фрапантни правописни грешки като "кОпувам"? На такъв мозъчен евнух как да му обясниш какво е качество на материалите, какво е химическа реакция в батерия, какво е лазерен фар, какво е композитен материал с въглеродни влакна и все такива неразбираеми за него неща? Несъмнено Тесла заслужават адмирации за това което направиха, но определено не са черешката на тортата! Не си губи времето да обясняваш на глупака, той знае само да хейтва нещата, които малкото му мозъче не разбира!
  • Реалист
    Отговор
    35 01:17  12.08.16
    Леле мале - колко интернет пъчене и ръсене на виртуален тестостерон! Истината и най-важното в новината е едно, момчета - колкото повече производители и конкуренти на пазара, толкоз по-добре за потребителите! А и ние можем да доживеем да подкараме някога подобни тостери, толкова бързо се развиват технологиите, ха-ха...
  • Отговор
    36 00:56  14.08.16
    Как ша се конкурира с Тесла след като ще направи нещо подобно след седем години, Тесла го предлага вече от няколко години, интересно нещо са Хансовете.

    Коментиран от #37

  • райта
    Отговор
    37 01:56  14.08.16

    До коментар #36 от " ":

    ай спри се с просташките си коментари бе човече, преди седем години технологиите бяха в средновековието и ако теслата или чука са още там, то има ли смисъл да пишеш глупости....както винаги!

Напиши коментар:


Публикувай