4 054 3

Електрически рали автомобил от Манфред Щол

Ангел Харизанов

Компанията на един от най-известните австрийски рали пилоти - Манфред Щол, създаде напълно електрически рали автомобил на базата на Peugeot 207 S2000. Под името STARD HIPER MK1, автомобилът покрива изискванията на FIA и ще може да участва в рали и раликрос състезанията по света, като разработката му е отнала близо две години.

Задвижването отново е на всичките колела и е перманентно, а мощноста е повече от завидна - 544 конски сили и цели 760 нютонметра въртящ момент, като цели 90 процента от него са достъпни 40 милисекунди след натискането на педала. Всичко това е достъпно при скромното тегло от 1250 килограма, което е много ниско за напълно електрически автомобил. Максималната мощност е достъпна за време от 15 минути - напълно достатъчно за завършването на нормален рали етап, а всичко се управлява през безстепенна скоростна кутия, като максималната скорост достига 195 км/ч или нещо нормално зарали автомобилите и късите им предавателни числа.

Естествено пилотът е тествал автомобила лично и го описва като "умопомрачителен" и "гигантска гумена прашка". Той споделя още, че STARD HIPER има представяне, което надвишава това на повечето състезателни автомобили по света и свикването с него ще отнеме значителна порция тренировки. Компанията на Щол разработва и система за рекупиране на спирачното усилие, като тя ще бъде налична съвсем скоро и значително ще увеличи пробега на проекта им. 



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • YAMAHA (гост)
    Отговор
    1 09:50  28.10.16
    Тва е бъдещето само остава да сложат 2 тонколонки да го докарат и на звук и ще е супер яко и екологично!
  • LEX (гост)
    Отговор
    2 12:48  29.10.16
    Не виждам какво му е якото, 580 коня електричка ще се конкурира с 300 коня автомобили и пак ще губи. Единствената причина мощността на рали автомобилите да е толкова ниска и теглото им да е толкова високо е, че имат ограничения за минимално тегло и максимална мощност. Ще ми е интересно да видя с колко МИНУТИ назад ще е спрямо една Делта S4 на истински рали етап (над 1 час), но електричката няма да издържи естествено. Все пак дори на къс 10 минутен етап, електричката ще е с поне минута и половина зад Делтата.
  • лклл (гост)
    Отговор
    3 09:31  30.10.16
    супер е, направо ми напълни душата.

Напиши коментар:


Публикувай