Last news in Fakti

2 Ноември, 2009 10:34 19 539 0

Toyota Verso 2.0 D-4D

  • toyota verso-
  • avensis-
  • easy flat-
  • mpv

Вярното куче

Седемместният MPV автомобил залага основно на функционалност

Спорът дали един автомобил да е красив или функционален, не е от вчера. Неведнъж сме ставали свидетели на разгорещени дебати по темата, но в крайна сметка има много хора, които залагат предимно на практичността. От друга страна автомобилните производители се старят все повече да правят привлекателни за окото именно тези универсални масови автомобили. Един от тях е тема на материала ни. Става дума за новото Verso на Toyota. Моделът дебютира съвсем наскоро у нас, а модификацията, която изпробвахме е, според нашия екип, най-оптималния вариант за икономичен и същевременно умерено динамичен компактен ван. Обстояният тест засяга Verso 2.0 D-4D и нейното най-високо ниво на екипировка. Това е автомобил, залагащ най-вече на функционалност, но и определящ се като един от привлекателните на външен вид.
 

Екстериор
На пръв поглед измененията съвсем не са много. Те личат най-вече в предницата, където са вкарани някои от динамичните и същевременно грубовати черти от новия Avensis. Профилът на автомобила е това, което го отличава от повечето конкуренти. Той е снижен назад, така цялостната форма изглежда силно обтекаема. Именно на това се дължи и определено добрият за подобен род автомобили коефициент на въздушно съпротивление - 0.295. Иначе този миниван е изграден на платформата на Auris, но външните габарити са по-големи, а самите му форми го правят да изглежда още по-голям и масивен. Визуална динамика не липсва, но тя е слабо изразена в предницата.
 

Интериор
Тук вече идва и силната страна на Verso. Основен елемент е новата система Easy Flat-7. Тя е специално модифицирана, за да използва оптимално цялото пространство в салона. Увеличената с 30 мм колесна база също се отразява на простора в купето. Благодарение на тези иновации седалките на втория и третия ред са индивидуални, с повече пространство и комфорт, а при нужда могат да направят напълно плосък багажния отсек. Това става чрез сгъване на всичките пет задни седалки. Типично за всяко MPV, и Verso разполага с множество ниши, жабки и поставки за напитки в интериора. Интерес представлява основната жабка, разполагаща с две секции, горната от която с функция за охлаждане. Предните седалки са удобни, умерено твърди и с оптимална ергономичност. Задните също впечатляват с комфорт, който силно се доближава до този за водача и пасажера до него. Не съвсем така стои въпросът с третия ред седалки. Те не се изваждат на необходимата височина - факт който е сериозна предпоставка за дискомфорт. Хубавото на този трети ред е, че благодарение на него можете да намалите крайната цена на автомобила с 20%. Това би могло да се осъществи само ако имате фирма, регистрина по ДДС. Що се отнася до приборите, те са доста различни от предходното поколение. Този път са изнесени в средата, над централната конзола, но силно завъртени към водача. Въпреки непривичното си местоположение, са информативни. Недостатъците се заключават в недотам добре изглеждащи материали. Въпреки че сглобката е на високо ниво и паразитни шумове и скърцания не се чуват, пластмасата и тапицерията изглеждат по-евтини, особено в сравнение с френските алтернативи. Всичко останало относно комфорт, безопасност и екстри е налице.
 

Двигател и ходови характеристики
Дизеловият двулитров агрегат не може да се нарече нито много икономичен, нито много динамичен. Той обаче представлява един от добрите варианти за съвместителство на тези два критерия. Освен това е здрав и надежден и без проблеми поглъща “качествената” българска нафта. Впръскването на горивото става след повишаване на налягането, което най-общо казано представлява системата Common rail, а моментът се предава през добре балансирана шестстепенна механична трансмисия. Останалите възли и агрегати също заслужават уважение. Спирачната система е високонадеждна, главна заслуга за което има перфектната работа на ABS-а в критични ситуации. Окачването може да се определи като твърдо, но не повече от нормалното за подобен род автомобили. Минус се явява управляемостта на автомобила и по-конкретно леко по-мудните му реакции.
 

Цена
Марката Toyota отдавна си е извоювала имидж на производител на качествени и надеждни возила, така че по-високата цена е напълно оправдана. Освен това едно изследване показва, че турската сглобка (Verso се произвежда в южната ни съседка) е по-качествена дори и от английската, където се прави Avensis, например. Въпреки малките си недостатъци, Verso е един надежден и практичен автомобил, който ще ви служи дълго.

 

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател:                                                                                                      Редови четирицилиндров
                                                                                                                 четири клапана на цилиндър
Работен обем                                                                                                                 1 998  куб. см
Максимална мощност                                                                     93 Kw/ 126  к.с. при 3 600 об/мин.
Максимален въртящ момент                                                           300 Нм при  1 800 - 2 400 об/мин.
Скоростна кутия                                                                                            шестстепенна механична
Степен на сгъстяване                                                                                                                 15.8:1
Маса на единица мощност                                                                              12.9 кг/к.с. (17.6 кг/Kw)
Габарити:
                                                                  дължина                                                             4 440 мм
                                                                  широчина                                                           1 790 мм
                                                                  височина                                                            1 630 мм
Междуосие                                                                                                                           2 780 мм
Маса                                                                                                                                      1 635 кг
Допустимо натоварване                                                                                                           585 кг.
Обем на товарния отсек                                                                                        155 / 440 / 1 645 л
Вместимост на резервоара                                                                                                            60 л
Разход на гориво:        
                                                                градско                                                            7.0 л/100км
                                                             извънградско                                                      4.5 л/100км
                                                             комбиниран                                                         5.4 л/100км
Ускорение:        
от 0 до 100 км/ч, сек                                                                                                                  11.3
Максимална скорост  км/ч.                                                                                                          185
Гуми отпред/отзад                                                                                                           215/55 R17
Спирачки отпред/отзад                                                                      дискови вентилирани/ дискови

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                                                  51 350 лв.
Базово оборудване


Антиблокираща спирачна система с електронно разпределение на спирачното усилие и спирачен асистент (ABS+EBD+BA), Система за управление на динамичната устойчивост на автомобила (VSC+), Задни диодни светлини, Имобилайзер, Тонирани стъкла с UV-филтър, Девет въздушни възглавници, Двузонален климатроник, Активни подглавници, Bluetooth, Кожен волан, Кожена топка на скоростния лост, Ел. стъкла, Допълнителни фарове за мъгла, Регулируеми във височина подглавници на всички седалки, Лети джанти, Aux-in вход за свързване на външни устройства, Сервоусилител на волана, 12 V изход, Централно заключване с дистанционно управление, Ел. отопляеми странични огледала, Регулируем във височина и дълбочина волан, Вътрешно електрохроматично огледало за обратно виждане с монитор, Отопление на предните седалки, Isofix система за закрепване на детски седалки, Светлинен сигнал за смяна на предавката, Автоматични чистачки и сензор за дъжд, Подгряване на задното стъкло, Безконтактна система за влизане в автомобила и запалване на двигателя, Чистачка на задното стъкло, Интегрирани щори за странични задни прозорци, Камера за обратно виждане, Oсветление в основата на страничните огледала, Easy Flat 7 - система за подреждане и сгъване на 2-ри и 3-ти ред седалки, Радио-CD с четири високоговорителя и MP3 съвместимост, Триточкови пиротехнически колани за предните седалки, Контрол на сцеплението (TRC), Мултиинформационен дисплей в централната конзола, Бордкомпютър, Жабка с охлаждане, Система за подпомагане потеглянето по наклон (HAC), Багажни релси на покрива и др.

Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС

 

АЛТЕРНАТИВИ

        CITROEN GRAND C4 PICASSO     OPEL ZAFIRA  RENAULТ GRAND SCENIC
Работен обем 1 997 см3 Работен обем 1 910 см3 Работен обем 1 870 см3
Мощност 100 кВ/136 к.с. Мощност 88 кВ/120 к.с. Мощност 96 кВ/131 к.с
при об/мин 4 000 при об/мин 3 500 при об/мин 3 750
Въртящ момент 270 Нм Въртящ момент 280 Нм Въртящ момент 3000 Нм
при об/мин 2 000 при об/мин 2 000 - 2 750 при об/мин 1 750
Габарити 4590/1830/1680 мм. Габарити 4476/1801/1635 мм. Габарити 4560/1845/1645 мм.
База 2 728 мм. База 2 703 мм. База 2 770 мм.
Ускорение 12.5 сек. Ускорение 12.2 сек. Ускорение 12.1 сек.
Макс. Скорост 195 км/ч. Макс. Скорост 186 км/ч. Макс. Скорост 195 км/ч.
Разход на гориво:   Разход на гориво:   Разход на гориво:  
Градско 7.7 л/100 км. Градско 7.5 л/100 км. Градско 6.9 л/100 км.
Извънградско 5.0 л/100 км Извънградско 5.0 л/100 км. Извънградско 4.9 л/100 км.
Цена на модела с ДДС   Цена на модела с ДДС   Цена на модела с ДДС  
 Exclusive 47 955 лв. Cosmo   45 305 лв. Privilege   45 900 лв.
Цени на някои екстри:   Цени на някои екстри:   Цени на някои екстри:  
ESP серийно ESP опция ESP серийно
Еърбег 4 бр. серийно Еърбег 4 бр. серийно Еърбег 4 бр. серийно
Климатроник серийно Климатроник серийно Климатроник серийно
База


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА