Пикапите стават все по-популярни. Причината е, че хората ги купуват като по-евтината алтернатива на джиповете. Имайки предвит тази световна тенденция, шефовете на Citroёn поставиха задача на фирмените конструктори да създадат превозно средство, което да притежава качествата на джип, камион и пикап. В условията влизат изисквания за преодоляване на труден терен, удобен салон, комфорт на возията и, разбира се, икономичност.
Доколко конструкторите са се справили със задачата, можете сами да се убедите. За основа на превозното средство служи моделът на Citroёn C-Crosser, който ще бъде на пазара от лятото на тази година. Всъщност, французите не правят нищо ново. Повтарят това, което японците направиха с Pathfinder, за да го превърнат в Navara combo.
C-Crosser срещу Cruise Crosser. Открийте разликите
Неслучайно имената на двата автомобила са доста близки. Возилата имат много родствени черти. Според конструкторите Cruise Crosser повтаря 90 на сто своя първообраз - C-Crosser. Ако приликата външно само е загатната, то различията наистина са очебийни. Задната част на пикапа е разширена. Целта е да се създаде възможност в салона да се вмести трети ред седалки, задните колела да бъдат удвоени. Според конструкторите предвиденият трети ред седалки е предимно за хора, които си падат по по-екзотични преживявания и предпочитат да спят в колата си, когато са на път. Пространството в дъното на салона не е достатъчно за възрастни. На третия ред спокойно може да пътува само дете и то до осемгодишна възраст, уточняват от Citroёn. При свалянето на седалките обаче се получава доста удобно легло, споделят конструкторите.
Интериорът
веднага хваща окото със свежия дизайн на седалките, наподобяващи каишка на часовник. Обходени са с приятна обшивка - райе в оранжево и черно (цветовете на интериора и екстериора).
Това, което наистина е вълнуващото в автомобила, не се вижда с просто око. Под капака е скрит 20 kW двигател, захранван с батерия. Използва се, за да задвижва третия мост. На практика се получава така, че когато водачът превключи от две водещи колела на четири, всъщност получава едновременно задвижване на шест колела, или казано в по-съкратен вариант 6х6.
Как автомобилът се държи на пътя?
За изненада на скептиците, пилотите, тествали колата, твърдят, че автомобилът е много маневрен. При шофиране без третия мост няма разлика от управлението на “стандартна” кола с четири гуми. Включат ли се обаче шестте колела в движение, обектите край пътя се сливат, а релефът под колата не се усеща. При работа на четирите колела 2.2-литровият турбодизел носи допълнителни 100 кг над основното си тегло (от електромотора) и това прави возилото не особено пъргаво, признават очевидци. Работата на допълнителните 27 к.с. обаче доставя истинско удоволствие на водача при управлението на странното моторно превозно средство.
Изненадата
Голямата изненада на Cruise Crosser е, че това е първият SUV с произход “пикап”, произведен от европейска компания. Някои определят третия комплект колела като малко повече от необходимото, но това е ясен знак, че в Citroёn сериозно са се заели с производството на дизелов хибрид 4х4. Очакваме го в най-близко бъдеще.
Citroёn Cruise Crosser
|
Цена
|
около 20,000 паунда
|
На пазара се очаква
|
2010 г.
|
Двигател
|
бем 2 179 куб. см., 4 цилиндъра, мощност 160 к.с. плюс 20 kW електромотор
|
Трансмисия
|
-степенна механична; едновременно задвижване на 2,4 и 6 колела
|
Ускорение
|
10.0 секунди от 0 до 100 км/ч
|
Дължина
|
5150 мм; широчина: 1805 мм; височина: 1715 мм
|
Други модели в гамата
|
Няма
|
Мария Минкова
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 muha
15:47 08.09.2011
2 bawarec
15:47 08.09.2011
3 анонимен
15:47 08.09.2011