Средномоторна конфигурация със задно предаване, мощен и същевременно икономичен дизелов двигател, чист и привлекателен дизайн. Това е мечта за много от почитателите на автомобилите, а Volkswagen имат един, точно такъв модел, но за съжаление той не се произвежда. Става дума за VW BlueSport.
Този красив роудстър, който е с тегло от само 1 180 килограма, е разработен и представен като концепция преди осем години, но и до днес от компанията се колебаят дали да го пуснат в серия. Създаден е от дизайнера Клаус Бишоф и обединява в едно най-добрите дизайнерски решения на марката от онези години.
Във VW непрекъснато се водят разговори за това, кога и как този спорткар да бъде пуснат в серия, но все още специалистите от Волфсбург не могат да съставят адекватен бизнес план. Единственият начин, тази интересна кола да бъде пусната в серийно производство е да се намери начин от нея да се продават около 50 000 екземпляра годишно. Само тогава сметките ще излязат.
Самата концепция е снабдена с двулитров четирицилиндров TDI двигател, мощността на който е 180 конски сили. Максималният въртящ момент също е доста приличен (350 Нм) и се предава на задните колела през шестстепенна DSG трансмисия. Всичко това позволява ускорение от 0 до 100 км/ за 6.2 секунди.
По време на премиерата през 2009 година в Детройт се говореше и за възможността за монтаж на бензинови двигатели и в частност на 1.2, 1.4 и двулитрови TSI мотори. Последният може да притежава мощност от почти 300 конски сили, което предвид масата на автомобила, звучи доста привлекателно.
Ако все пак този автомобил се появи в дилърските центрове на марката, то той ще се превърне първото VW със задно предаване от много години насам. По-важното обаче е, че BlueSport ще е нискобюджетен спортен роудстър, за какъвто си мечтаят много от автомобилните фенове. За момента обаче и предвид скандала Дизелгейт това едва ли ще се случи, така че Mazda MX-5 и Toyota GT-86 могат да спят спокойно.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 фау ве боклук
Коментиран от #23
10:33 21.04.2017
2 Е НЕ
Коментиран от #6
10:37 21.04.2017
3 Миро
10:38 21.04.2017
4 БАЙ ГАН4О
10:39 21.04.2017
5 German cars
12:11 21.04.2017
6 кроко
До коментар #2 от "Е НЕ":
Не се притесняват от нищо, просто са скрънзи и им се свиди да разработват и произвеждат купе само за един модел. Друго си е да направиш една платформа в 3-4 размера и да пускаш на нея различни модели с някоя от пет-шест-найсетте марки, които притежават! А може и дизайнера да не е предивидл използването на окачване и интериор от десетгодишни модели, но това лесно се поправя. Бийтъл го спират по същите причини - направен е на шаси от Голф 4, не им се занимава вече да произвеждат шасито щото Голф 4 отдавна го няма, нито им се занимава да приспособяват ново шаси. Скръндзи са и ако не измучат маскимално, не барат.Коментиран от #8, #14
13:15 21.04.2017
7 ВАЗ
13:25 21.04.2017
8 гост
До коментар #6 от "кроко":
Те затова генерират огромни печалби, макар и да платиха милиярди глоби. Те продават едно и също нещо под различни марки, с леки изменения преминава в бюджетен или луксозен клас, а двигателите и купето, агрегатите и оборудването са си едни и същи. При Порше и Ауди се печели много, а чрез Сеат, Шкода и китайските марки си продават остарялата продукция. Най-точната дума за ФВ е скука, макар и да са добри, една кола ако не ти носи емоция, то тогава си вземаш най-евтиното на пазара и се возиш от т.А до т.Б. За другото ти трябва емоция, страст и радост за окото, което не е ФВ.Коментиран от #9
14:08 21.04.2017
9 фау ве
До коментар #8 от "гост":
Как да няма емоции с Фолксваген, ей тази седмица ще прекарам пак в гаража целия преди обед в чистене и адаптация на дросел и подмяна на вакуумни тръбички.14:17 21.04.2017
10 brigante
14:17 21.04.2017
11 гостенче
16:39 21.04.2017
12 Японеца
17:40 21.04.2017
13 Разумен
18:23 21.04.2017
14 Бат Саше
До коментар #6 от "кроко":
Кроко, бийтъла е на платформата на голф 4, ама този бийтъл от 2000 година. Тоя дето го спряха, го спряха от липса на икономическа изгода. Иначе ако четете повече за автомобили, ще знаете, че в днешно време не съществува автомобилен производител, който да не строи върху глобални модулни платформи. Даже различни концерни започнаха да споделят такива много много отдавна. Разликата между тях и ФВ, по когото толкова много обичат да плюят хората, е че ФВ разработва и използва изцяло свои платформи и ги използва само за своите марки. С две думи, разчита само на свои технологии. Никой друг не успява да се справи сам, дори и Тойота.20:02 21.04.2017
15 Друг Гост
20:04 21.04.2017
16 Бат Саше
20:05 21.04.2017
17 гостъ
Коментиран от #18
21:36 21.04.2017
18 Бат Саше
До коментар #17 от "гостъ":
БМВ отдавна обменя технологии с Тойота и правят съвместни разработки. Затова по-добре да обичаме колите като цяло, а не да мразим марки. Аз лично обичам всички коли, даже и дървото Дачия.23:04 21.04.2017
19 Кобрата
12:01 22.04.2017
20 S-line
10:09 23.04.2017
21 Веско 83
20:30 24.04.2017
22 TDI
22:11 24.06.2017
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 НЕГРАМОТЕН
00:47 11.12.2018