Last news in Fakti

28 Април, 2007 14:03 955 0

Камион на две колела

  • boss hoss

Практически веднага след появата на първите мотоциклети се намирт смелчаци, които се опитват да интегрират в шасито на двуколесното различни по обем и мощ агрегати. Всъщност именно този стремеж е в основата на движещата сила на мотоиндустрията. След почти вековната еволюция на мотоциклетите днес се срещат от 50-кубикови скутерчета до сериозни байкове с обем 1.5 литра. Но всичко това касае серийните мотоциклети. Паралелно с тях се развива и една алтернативна конструкторска култура, изкарваща на бял свят продукти с брутален външен вид и фантастични характеристики. Те правя мотоциклети с чудовищни размери, монтират двигатели с потресаваща мощност и изумителна кубатура. Популярността на тези монстър-байкове идва от една фирма, която през началото на 90-те години на миналия век вгражда V-образен осмак в мотоциклетна рама. Нарича се Boss Hoss и е първата, показала небезизвестния small block на Chevy в мотоциклетна вариация. Това обаче не е краят на историята. Просто конструкторите на тема монстър-байк явно са решили да си починат малко.

Най-интересният проект през този сезон обаче обещава да е дело на англичанина Ник Ергайл. Творението му се нарича Rapom V8 и бие всички досегашни рекорди на Boss Hoss. Монтираният в самоделната мотициклетна рама двигател е с обем повече от 8 литра и мощност 1 000 к.с.! От името на байка става ясно, че конфигурацията на двигателя е V-образна, а цилиндрите са осем. На въпроса защо е избрал подобен агрегат Ник отговаря: “Просто такъв имах в гаража”. Какво ли щеше да стане, ако Ергайл притежаваше агрегат от Белаз? Освен че изглежда потресаващо Rapom V8 се изстрелва от 0 до 100 за по-малко от две секунди. Това става с помощта на механичен компресор и двустепенна трансмисия. Скоростната кутия има и задна паредавка. Досега заради колосалния въртящ момент конструкторите на подобни двуколесни въобще не използваха скоростна кутия. Ник обаче е решил да монтира такава, а друг е въпросът колко време ще издържи съединителя.

Машината се контролира изключително трудно не само заради габаритите и мощността си. Компресорът прави видимостта на пилота към пътната обстановка почти нулева. Първоначално “чудовището” се движи на три колела, но след допълнителна преработка те остават само две. Интересно е да възседнеш подобен камион на две колела с мощност 1 000 к.с., нали?


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА