Мечтата ви е да възседнете “чопър”, който е със свръхмощен двигател и едновременно с това да е с отлична управляемост и динамични характеристики, подобни на тези при “пистарките”. Оптималните варианти са два и като разберете за какво иде реч ще се убедите, че “железните братя” са най-добрите сред добрите.
По-малкият, но и по-бързият е “японец”, а по-големият и по-мощният е “американец”, но и двата култови мотоциклета са мания за всеки мъж с бензин в кръвта. Те отговарят на всички изисквания за бързина, мощ, красота и чудовищни размери.
“Самураят” носи името Yamaha V-Max. Под спартанската му обвивка се крият 145 “коня”. Огромният двуцилиндров агрегат е V-образен, а работният му обем е 1 198 см3. Храни се от четири карбуратора, като охлаждането на естествено е водно. Ако мощността обаче не ви е достатъчна към двигателя може да бъде монтиран и турбокомпресор. По този начин мощността нараства до невероятните за двуколесно 260 к.с. Трансмисията е петстепенна механична. Заради гигантското натоварване движението към задното колело се предава не посредством верига, а чрез кардан. Някои от най-запалените моторджии дават луди пари и сменят стандартната скоростна кутия на V-Max с шестстепенна трансмисия. Така нареченият силов тунинг обаче излиза доста солено. Окачването на V-Max е стандартно, но пасва добре на тежкото почти 300 кг возило. Рамата е сдвоена, като отпред телескопичната вилка не е под голям наклон. Отзад два амортисьора правят устойчивостта на байка перфектна. И предната, и задната спирачки са двойни, дискови, вентилирани. Странното при култовия модел V-Max e разположението на резервоара за гориво. Той не се намира зад кормилото, а под седалката на водача. Това се прави с цел да се снижи центърът на тежестта, като по този начин значително се повишава стабилността на тежката машина. От 0 до 100 км/ч V-Max ускорява за 3.5 секунди.
Радослав Славчев
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА