Last news in Fakti

10 Февруари, 2007 22:46 14 496 0

Тон на литър

  • ssangyong-
  • kyron-
  • ssangyong kyron

Старият континент отдавна вече е свикнал с корейското автомобилно нашествие. От производител на възможно най-евтини четириколесни, азиатската държава постепенно се превърна в колос, с който се съобразяват всички. Доскоро корейските марки бяха дори трудни за произнасяне, но днес много от тези названия се намесиха сериозно в различните ниши на европейския автомобилен пазар. Въпреки че произвежда автомобили повече от две десетилетия, компанията SsangYong тепърва започва да наибра скорост. Първият сериозен успех у нас бе постигнат с най-големия всъдеход на компанията Rexton. Наскоро се появиха още две иновации, отново позиционирани в нишата 4х4, но по-малки от флагмана Rexton. С най-малкия Actyon ви запознахме в края на миналата година и впечатленията ни бяха изключително добри. Сега е ред на средния модел в гамата на SsangYong, наречен Kyron - всъдеход, характеризиращ се с изключително качество, функционалност, нестандартна визия, но и с недотам добра проходимост. Интересното при него е, че теглото му е почти два тона и въпреки това се оборудва с малък двулитров турбодизелов агрегат. Може би ще се запитате: Удачно ли е това решение? Специалистите знаят, че що се отнася до камиони този факт е напълно нормален, но за лек автомобил, та било то и всъдеход...? Отговорът определено е положителен, но само с уговорката, че “литрите” са турбодизелови. В случая ситуацията е точно такава. Засега моторизацията на Kyron включва единствено двулитров common rail агрегат, който въпреки малкия си обем достига мощност 140 к.с. Изводите от обстойния тест, който екипът ни направи са повече положителни, но естествено Kyron има и своите недостатъци. Ето всъщност за какво иде реч.

Екстериор

В сектора 4х4 корейците решиха да рискуват и този път и с типичния си агресивен стил вложиха всичко в два нови продукта (Actyon и Kyron), с които продължиха успешната атака на световните пазари започната от Rexton. Амбициозната им цел е да докажат, че могат да правят различни всъдеходи, които обаче не са по-лоши от останалите. Единият от тях, който е тема на материала ни, дори е наречен така, че да показва намеренията на компанията. Лорд Кайрон е митичен дракон, прословут със своето благородство и могъщество, смел войн покорил всички светове. В случая Kayron атакува Европа на първо място с нестандартен дизайн. Стремителен профил със скосена предна и обемна задна част. Линията на остъклената част от каросерията е доста “смела” и пасва идеално на агресивния цялостен вид на всъдехода. В задната си част тя е вдигната доста нависоко, което намалява значително размера на стъклото, интегрирано в петата врата. Задните светлини също са с доста нестандартна форма, като наподобяват стилистично елементи от средновековен замък. И докато задницата е определено солидна и тежкарска, то отпред визията е подчертано агресивна и спортна. Като цяло екстериорът е нестандартен и много интересен, но дали ще допадне на претенциозния европейски вкус е под въпрос.

Интериор

Най-голямото достойнство на всъдехода е неговият салон. Още с влизането ставаме свидетели на луксозен интериор, причина за който са изключително качествените материали, перфектната сглобка и не на последно място ефектните дизайнерски решения. Арматурното табло е семпло и в същото време стилно. Уредите са предимно аналогови - факт, който е типичен за немски возила и придаващ на приборите изключителна информативност. Седалките са също по немски твърдички, но са удобни и ергономични, характеризиращи се с оптимална странична поддръжка. Интерес представлява допълнителната седалка, разположена на трети ред и обърната с гръб към останалите. По този начин се осигурява добра видимост през задното стъкло и ако нямате фобия от пътуване в положение обратно на посоката на движение ще се чувствате доста добре. Друг е въпросът, че подобно на повечето седемместни алтернативи от този клас, тази седалка е малка и по отношение на комфорт отстъпва на предните два реда, но пък може да ви спести 20 % от крайната цена. Прибирането є обаче е изключително лесно, като подът на багажното пространство става абсолютно равен. Салонът се характеризира също и с отлична звукоизолация, като в обобщение може да се каже, че що се касае до комфорт и функционалност е нещото с което Kyron превъзхожда много от преките си конкуренти.

Двигател и ходови характеристики

Вече стана дума, че засега моторизацията предлагана на нашия пазар включва само малкия турбодизел. В бъдеще се очаква и 3.2-литров бензинов мотор, както и 2.7-литровата версия на Mercedes-Benz, с която в момента разполага само Rexton.Известен е фактът, че що се отнася до основни възли и агрегати, корейците работят в тясно сътрудничество с щутгартската марка Mercedes-Benz. Ето защо не трябва да ви учудва, че двигателят е доста удачен, въпреки тежкото купе. Динамиката не е умопомрачителна, но в никакъв случай не е слаба. От старт Kyron е пъргав, като единствено в диапазона 80 - 120 км/ч се усеща липса на прилично доускорение. Това обаче се дължи по-скоро на леко мудната автоматична трансмисия, заимствана отново от щутгартци и по-конкретно от модела W140. Именно тя отдавна е известна с бавния си kick-down, но иначе е надеждна и много здрава. Като цяло обаче, ако не сте от типа “улични състезатели”, това едва ли ще се окаже проблем. Единственият такъв усетихме, когато тежкият Kyron попадна в пресечена местност. Трасето бе със средна трудност, имаше доста сняг, но въпреки включването в действие и на четирите колела, както и на автоматика в режим Winter, имахме сериозни проблеми. След като се понамокрихме и поизцапахме малко, успяхме да изкараме тежата машина от калта и снега и след обстоен анализ стигнахме до заключението, че гумите, с които се оборудва всъдеходът не са подходящи за подобни условия. Шарката на протектора бе подчертано всесезонна, а и самите те бяха доста широки. Предвид тези обстоятелства и имайки предвид масата от близо два тона, бе лесно обяснимо трудното излизане от екстремната ситуация. Всъщност това е и единственият сериозен недостатък на лорд Kyron.

Цена

Сред преките си конкуренти корейският всъдеход е едноличен лидер. Базовата цена стартира от 43 000 лева с ДДС, а тестваният от нас модел разполагаше с доста екстри. Качеството на изработка, както и използваните материали са далеч по-добри от тези на Santa Fe и са абсолютно равностойни на утвърдените лидери X3 и X-trail. Крайното решение обаче оставяме на вас.

SsangYong Kyron 2.0 CDI K20A5
Плюсове
1. Много добро качество на материалите и интериорната сглобка.
2. Цената е изключително атрактивна.
3. Предимство е фактът, че Kyron лежи на самостоятелна трислойна рама.
Минуси
1. Проходимостта не е на нивото на конкурентите.
2. Kyron е прекалено тежък.
3. Автомобилът е муден в диапазона 80 - 120 км/ч.

 

SsangYong Kyron 2.0 CDI K20A5
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 998 куб. см.
Максимална мощност
104 Kw/141 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
310 Нм при 1 800 - 2 750 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична петстепенна
Степен на сгъстяване
10.3:1
Маса на единица мощност
13.9 кг/к.с. (18.8 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 660
1 880
1 740
Междуосие
2 740
Маса, кг

1 956

Допустимо натоварване, кг.
574
Обем на багажника,л.
665 - 1 222
Вместимост на резервоара, л
75

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

10.6 л/100км
7.1 л/100км
8.4 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
14.2
Максимална скорост
182 км/ч.
Гуми
255/60 R18
Спирачки:
отпред/ отзад

дискови, вентилирани / дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 49 000

 

Базово оборудване
ABS, EBD, лети джанти, подгряване за чистачките интегрирано в предното стъкло, променлив интервал на предните чистачки, надлъжни релси на покрива, фарове за мъгла, тонирани стъкла, ел. регулируеми и отопляеми странични огледала с ел. прибиране, трета стоп светлина, две въздушни възглавници, круиз контрол, регулиране на фаровете от мястото на водача, дистанционно отваряне на капачката на резервоара, шест високоговорителя, интегрирана в задното стъкло антена, климатроник, система за следене качеството на постъпващия въздух, механично заключване за деца, филтър за пречистване на въздуха в купето, предни пиротехнически колани, кожени волан и скоростен лост, централен подлакътник с държач за чаша, асиметрично делима задна седалка, три извода 12V, автоматично заключване при скорост по-висока от 60 км/ч, имобилайзер, оборотомер и др.
Допълнително оборудване
Кожен салон с ел. седалки с памет ................................4 380
ESP ....................................................................................1 580
Ел. шибедах .........................................................................980
Парктроник ..........................................................................270
Аларма ..................................................................................468
Кора на багажния отсек .......................................................355
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

SsangYong Kyron 2.0 CDI K20A5
АЛТЕРНАТИВАТА
BMW X3
Работен обем
1 995 см3
Мощност

110 кВт/150 к.с.
при об/мин 7 000

Максимален въртящ момент
330 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4565/1853/1674
Ускорение
10.2 сек
Максимална скорост
198 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.6 л/100 км
5.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
66 200 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
HYUNDAI SANTA FE
Работен обем
2 188 см3
Мощност

110 кВт/150 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
335 Нм
при об/мин 1 800 - 2 500
Габарити, мм
4675/1890/1795
Ускорение
11.6 сек
Максимална скорост
179 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.6 л/100 км
6.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
54 827 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
серийно
NISSAN X-TRAIL
Работен обем
2 184 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
314 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4340/14510/1765/1665
Ускорение
11.5 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.0 л/100 км
6.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
59 262 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА