16 725 48

За качеството на авточастите у нас

Ангел Харизанов

Превозните средства от много години са незаменима част от ежедневието ни и все повече се интегрират в него по един или друг начин - личен превоз, транспортни услуги или чисто и просто забавление. Като най-големия сайт за автомобили в страната ние обръщаме голямо внимание на леките коли, а това, което несъмнено ги съпътства, е тяхната поддръжка. Сега в поредица от материали ще обърнем внимание именно на поддръжката.

Не е тайна за никого, че автопаркът ни е достатъчно застарял и некачествен. Причините за това са много – липса на финанси за нова кола, некачествен контрол на техническите прегледи, некачествен контрол в самите сервизи и некачествени пътища, които карат самите хора да се откажат от добрата поддръжка на своите автомобили.

Във вноса на автомобили у нас няма никакъв контрол и буквално колата ни може да е била събрана от LEGO в миналото, но това да не ѝ личи по нищо. Една от последните теми, които решихме да обсъдим с вас, е и размерът на данъка, който против всякаква логика спада след натрупани завидни години, а не се покачва, за да стимулира купуването на по-нови, по-здрави, по-безопасни и по-екологични автомобили.

Тук обаче искаме да разберем едно също толкова важно нещо, което касае поддръжката на автомобилите. Тя е важна за спокойствието ни при пътуване, за нашата сигурност и тази на останалите участници в движението.

За да можем да поддържаме автомобилите си, ние трябва редовно да правим един труден избор - с оригинални авточасти и консумативи ли да става това или с такива на други производители, за които не може да се гарантира качеството, но съответно сме привлечени от атрактивните цени. За някои хора основният фактор е цената, за други пък е качеството, а за трети - движението, като има няколко основни профила.

Педантите - те държат всичко да се сменя на точната дата, в официален сервиз и с точния еквивалент зададен от производителя, без да се влиаят от цената. Те често се превръщат в малки енциклопедии, защото проверяват всичко написано за модела, който управляват и автомобилът им прилича на „аптека”. Те са тези собственици на МПС-та, от които е мечтаем да купим автомобил.

Икономистите - те преосмислят всяко посещение на сервиза и търсят най-изгодното, но същевременно и да е с добро качество. За тях официалните сервизи не са приоритет, както и производителят на частите и консумативите, стига те да са на добра цена. Понякога те правят грешки и не са рядкост случаите, когато преминават към горния тип.

Хипарите - тяхното мото е "щом се движи, значи всичко е наред". Автомобилите им стигат в сервиза предимно след повреда, която ги е спряла от движение или пък го възпрепятства. Частите за тях са без значение, а и сервизите също - стига да свършат работа и автомобила отново да е в движение. Това е и най-застрашителният профил, защото техните МПС-та често не могат да се нарекат технически изправни и са опасни на пътя.

Ето какво споделиха от КИА МОТОРС по темата:

От колко години сте на пазара за автомобили и как стартира всичко?

КИА МОТОРС БЪЛГАРИЯ е българско акционерно дружество, създадено през 2002 г. година с цел да представлява южнокорейската автомобилна компания KIA MOTORS CORPORATION. КИА МОТОРС БЪЛГАРИЯ продава на територията на България пълната гама превозни средства и резервни части, произведени от KIA MOTORS CORPORATION, и извършва гаранционно и следгаранционно сервизно обслужване на всички автомобили KIA.

Поддръжката на автомобили заема ли голяма част от дейността ви?

Поддръжката на автомобилите е изключително важна част от дейността ни. За следпродажбеното обслужване на нашите клиенти се грижат 46 служители на компанията само в София. От април 2013 г. КИА МОТОРС БЪЛГАРИЯ се помещава в нов модерен автоцентър, който включва автосалон, автосервиз с помещения за общи ремонти, тенекеджийно и бояджийно; складове за резервни части, офиси и заведения за хранене. През изминалата 2016-а в София сме обслужили близо 8 000 автомобила.

Имате ли сервизна част и разчитате ли на партньори?

КИА Моторс България има 15 регионални представителства в страната със собствени сервизни бази, чийто персонал поддържа перфектното състояние на автомобилите с марка КИА.

Основно автомобили в гаранция ли посещават сервизната ви част?

Поради факта, че всички автомобили с марка КИА се предлагат с безпрецедентна за пазара 7-годишна гаранция, голям процент от автомобилите, които приемаме в сервиза са гаранционни. За по-старите ни клиенти предлагаме програма „Семейна грижа 4+” със специални пакети за смяна на масло и маслен филтър на двигателя, в зависимост от модела и съответната модификация.

Какъв е делът на следгаранционни автомобили, които посещават сервизите ви?

Базирано на 7 г. гаранция от КИА, делът на следгаранционни автомобили е около 20%.

Имате ли наблюдение какво е съотношението на продажба на оригинални авточасти в общия обем на продажби в страната?

За съжаление в България е широко разпространен вносът на неоригинални части с много ниско качество. Причина за това е липсата на контрол и регулации от страна на държавата, ниската покупателна способност на населението, както и прекалено стария автопарк в страната (близо 40 % от автомобилите в страната са на повече от 20 години).

Има ли дистрибутори на оригинални авточасти, които работят под ценовите нива на официалните вносители?

Специално за КИА такива дистрибутори са малко, но за всички останали, основно европейски производители, има доста предложения на пазара. Уговорката им е с различни представителства в Европа, главно в Германия, и за съжаление успяват да продават много под ценовите нива на официалните вносители.

Само във официалните ви сервизи ли се предлагат оригинални авточасти или имате партньори, които работят с вас?

Основната част се предлагат и продават от нас и от нашите партньори в страната. Съществуват специфични резервни части, които са единствено оригинални и нямат налични заместители. Това насърчава и много клиенти, които управляват извънгаранционни автомобили, да използват нашите услуги.

По ваши наблюдения с повишаването на жизнения стандарт нараства ли търсенето на оригинални авточасти?

Повишаването на жизнения стандарт води до покупката на нови автомобили, което се отразява върху търсенето на оригинални части. Собствениците на нови автомобили предпочитат оригиналните резервни части както заради безспорно по-високото качество, така и заради 2-годишната гаранция, с която се предлагат.

Какъв процент от продажбата на оригинални авточасти отива за рекламирането им?

Около 5 %.

Според наблюденията ви, какъв процент от общия обем на автомобилите от вашата марка в страната се поддържа с оригинални авточасти?

Отново заради дългата гаранция на нашите автомобили този процент при КIA е доста по-голям отколкото при нашите конкуренти.

От бизнеса с авточасти сервизите или клиентите са вашият основен приоритет и къде виждате по-голям потенциал?

За нас безупречното следпродажбеното обслужване е основен приоритет. Следвайки сервизната философия ‘КИА Фамилна Грижа’, ние от КИА Моторс България държим на отговорност и доверие в услугите, които предлагаме. Наш ангажимент е клиентите винаги да получавт приятелско обслужване, отзивчивост, професионално отношение и надеждно партньорство.

Предлагате ли приложение, чрез което вашите клиенти лесно и бързо да открият и изберат нужните им авточасти и да проверят цената им?

На корпоративния ни сайт www.kia.bg има онлайн модул за комуникация, чрез който нашите приемчици осъществяват индивидуален разговор с всеки клиент на КИА и посетител на нашия уеб сайт. Освен това разполагаме и с виртуален приемчик – онлайн сервиз, където всеки клиент може да резервира своя час в оторизираните сервизи на КИА в България, както и онлайн магазин за резервни части.

Цената ли е основният определящ фактор продажбата на авточасти или времето?

За съжаление все още е цената, но хората все повече мислят за своята безопасност и за качествената поддръжка на своите автомобили. Важна е и 2-годишната гаранция на резервните части.

Как си представяте развитието на пазара на автомобили и авточасти в краткосрочен и дългосрочен план?

За съжаление, не очакваме положителна промяна в близко бъдеще. В дългосрочен план се надяваме държавата да въведе по-строга регулация както на пазара на автомобили, така и на вноса на резервни части. Най-вече заради безопасността и сигурността на хората.

Ние искаме да разберем на какво мнение сте по тази наистина важна тема и по този повод сме приготвили няколко основни въпроса, на които ще се радваме да отговорите, като резултатите от тях ще бъдат полезни за всички, които шофират и използват автомобили и други превозни средства.



Анкета

При какви условия бихте започнали да поддържате колата си само с оригинални части?

Анкета

Каква е според Вас разликата в цената на оригиналните части и тази по магазините за авточасти?

Анкета

Кога купувате части от официален вносител?

Анкета

Кой купува частите за Вашия автомобил?

Анкета

Какъв е основния критерий за избора ви?

Анкета

С какви части и консумативи предпочитате да бъде поддържан?

Анкета

Обръщате ли внимание на частите и консумативите?

Анкета

В официален или неофициален сервиз държите да го поддържате?

Анкета

Колко често се налага да го обслужвате?

Анкета

На колко години е автомобилът ви?

Анкета

Какъв тип е автомобилът ви?

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Stormrider (гост)
    Отговор
    1 15:17  04.10.17
    Обичам сам да си ремонтирам колата.

    Коментиран от #14

  • Петко (гост)
    Отговор
    2 15:40  04.10.17
    Вдигнете доходите на хората и всичко ще си дойде на мястото. Никой не иска да кара таралясници. И без това парите нямат никакво покритие. Шарени копюри.
  • Да го кажем направо (гост)
    Отговор
    3 16:12  04.10.17
    Проблема идва само от едно-беднотията и мизерията на народа...Да не мислите че на някой му е много кеф да купува части или гуми втора употреба със съмнително качество...
  • Гост (гост)
    Отговор
    4 17:16  04.10.17
    Оторизираните вносители работят с твърде голяма надценка. Всеки има интернет и може да провери дадена част колко струва в оторизирания вносител за БГ и колко струва в другите държави на Западна Европа. Разликата е поне 20%.

    Коментиран от #12

  • Dyni (гост)
    Отговор
    5 17:55  04.10.17
    Данъците са ниски за старите коли заради социалния ефект. При тая мизерия остава й да се вдигнат данъците на най-бедните, които едвам са отделили 1-2 х.лв. за кола. Екологията е за богатите страни. За нас все още е скъпо удоволствие за жалост.
  • 525 xd f11-2012 (гост)
    Отговор
    6 18:04  04.10.17
    Заради фрйилайф ролката на донамото / 62 лв . на INA / , която е възможно да се смени ми казаха , че трябва да сменят цялото Динамо 1800 лв. Такава била практиката им !!

    Не знам , вие кажете !
  • глупак с ваг (гост)
    Отговор
    7 18:23  04.10.17
    Оригиналните части на ВАГ са безумно и неоправдано скъпи ! Пълно е с част на ВАГ произведени от едини същ завод с еднакво качество на които само е заличено логото и се пакетират и продават под други брандове на 3-4 пъти по-ниска цена ! Трябва обаче някой които се занимава с това да те "светне" защото ВАГ са решили да ви избият зъбите още един път, след като са ви продали кола с прословутото "немско качество" !
    При японките е по различно по-добре оригинална част, но за сметка на това много рядко и след като смениш забравяш !
  • Ощърбий (гост)
    Отговор
    8 21:25  04.10.17
    Мразим реклами маскирани като статии!!!
  • Хипар (гост)
    Отговор
    9 21:52  04.10.17
    Със моята брутна заплата направо се превърнах в камикадзе ама диря тия дето я гласуваха да ги взема на таран,
  • Антонн (гост)
    Отговор
    10 22:08  04.10.17
    Няма оригинални авточасти или на друг производител,има афтърмаркет.
    Няма производител на МПС,да си произвежда сам частите.
    В случая спецялиста от КИА,примерно оригинален лагер ако е koyo и е произведен за тях има щампа КIА.
    На мен не ми се пълни гушата на оторизирани сервизи,заради една щампа и дебела надценка. И купувам просто лагер koyo,и това автоматично го прави боклук и менте ли?
    Всичко е до финанси и манталитет,има на пазара много скапани части.Човек като му се наложи прибягва до тях,това не го прави опасен в движението.Както оригиналната част се е скапала след години,така и "ментето" ще се скапе но за 6 месеца.
    Много хора като получат повечко пари от някъде,веднага скачат в по-нова и скъпа кола над обикновенните им възможности.
    Обаче парите свършват,а скъпата кола се чупи защото е нова и скъпа.Частите са цифра и започва едно припадане,ама това не може ли по евтино или да рециклира.Има и "честни хора" с много пари,на тях не е проблем какъв и колко ще е ремонта и частите.
    Авточастите не са много по различни от другите стоки,има клиенти за всичко.
    Утре ако ти се счупи пералнята,едва ли ще кажеш това е лукс ще пера на ръце.
    Ще я ремонтираш,защото е по евтино няма да купиш нова.
    Дори да купиш нова няма да е за 2 бона,защото е оригинална .А ще вземеш китайска защото е евтина и да закърпиш положението.
    Това се случва с колите,те не са лукс а необходимост .
  • Язе (гост)
    Отговор
    11 22:16  04.10.17
    След ПТП с гаранционна кола в техния сервиз така оцениха ремонта,че застр.компания отказа да плати.Резервоар......3хил.лв.или общо казано за задна броня,моста с колелата,резервоар и заден капак.......18хил.лв.Я сега тоя перко да ми каже нормално ли е?Официалните вносители да си гледат работата,няма такива цени като тяхните.За сегашната ми кола един смотан външен накрайник...118лв.Ще го видим колко ще изкара и тогава ще видя дали ще е афтър маркет след това.Преди седмица три елемента по окачването(тя има сигурно по 10 от всяка страна)....830лв.Официални дерители а не вносители.
  • МАК (гост)
    Отговор
    12 00:43  05.10.17

    До коментар #4 от "Гост":

    Точно надценката е не 20 40% даже , това нарочно се прави мръсни алчни гадни фирми който са представители на дадена марка! Поне съм се сблъсквал със Мерцедес и Фолксваген страшно е там надценката на оригиналните части е престъпно висока!!
  • гощо (гост)
    Отговор
    13 07:40  05.10.17
    Чука,тропа,връзва с тел и колата е шест!!!! Аахахахахаха...... Защо да копувам оригинален лагер главина от офицялен представител като си купих от SKF на една трета от цената и пак е достатъчно качествен!!!! Все пак SKF си е водеща марка за лагери!
  • Име като гост (гост)
    Отговор
    14 08:22  05.10.17

    До коментар #1 от "Stormrider":

    Още от първата ми кола сам си правя 95% от ремонтите. С течение на годините съм си купувал иструменти и малко по малко съм си събрал куфарче с най-необходимите и универсални. По сервизи ходя само за компютърна диагностика и да ползвам хидравлична преса. Даже в местния сервиз вече и пари не ми взимат, ама аз си ги черпя ). Последен пример: за лагер-главина на Лексус ми обявяват цена от 650-700лв за Moog. Поръчах си го през интернет за 330лв в опаковка на Moog, а на лагера пише Koyo- още по-добре! Икономисани пари са все едно спечелени ) Пък и интересно хоби. P.S. Правя си колите или на самотен паркинг или на обществен канал, нямам гараж или двор, поне за сега. И още нещо- ако имаше свестни майстори, нямаше чак така да се заигравам, но уви, колкото пъти съм ходил в сервиз за ремонт, толкова пъти майсторите са си оставяли ръцете, изключение е Toyota Бургас, но пък цената на това да отвиеш и завиеш за максимум 2 мин. болт на 13 отгоре на двигателя от 85лв не е приемлива за мен- това си е чисто кожодерство.
  • Продавач (гост)
    Отговор
    15 09:01  05.10.17
    Здравейте , работя в магазин за авточасти и един от клиентите ни е въпросния интервюиран киа представител. По мои наблюдения пазаруват най-евтините части и масла . Благодаря , че сте си направили труда да говорите неща които не са верни.
  • 123 (гост)
    Отговор
    16 09:04  05.10.17
    Настина КИА предлагат безпрецедентна 7 годишна гаранция. Първо половината части изобщо нямат гаранция или тя изтича след първите няколко хиляди километра, защото били части, които се износват - както всички части разбира се. После основната гаранция е значително по-малка - не съм много сигурен колко - 1-2-3 години. След което до 7 -та година се покриват части от агрегати, които практически не се развалят - например алуминиевия блок на двигателя - е ако гръмне нещо друго няма гаранция. Сутринта видях едно такси Киа от новите - стоповете и ледовете на фаровете мигаха като коледна елха. Явно качеството на ел. системата е като на Фиат.
  • Идея за автора (гост)
    Отговор
    17 10:44  05.10.17
    Напишете една статия за гаранционните условия на различните марки автомобили в България, е и ако може да не ви е платена от някой вносител ще е много добре!
    Ще е полезна за вички който четат тук в Факти.бг!
  • Пасаториста (гост)
    Отговор
    18 10:48  05.10.17
    Купувам части за моя пасат 5.5 от приятел работещ в магазин на голяма фирма за авточасти/дава ми добра отстъпка/. Свалям тампон Лемфьордер, купувам тампон Лемфьордер. Във Юнитрейд цени-оригинален 75лв., Лем.-25лв. Питам Лем. не е ли оригиналният тампон , такъв свалих от колата. Отговор-ДА, но оригиналния бил от тези за ПЪРВОНАЧАЛНО ВГРАЖДАНЕ в автомобила и е три пъти по издръжлив/ страхотна реклама на Лимфьордер/. Казвам- хора, и аз работя в световно известна немска фирма, продукта или е отлично качество или не излиза от завода, и това ПЪРВОНАЧАЛНО ВГРАЖДАНЕ нещо не го разбирам. За мен лично официален сервиз и оригинални/ ПЪРВОНАЧАЛНО ВГРАЖДАНЕ/авточасти са пълна измислица за тройно по високи цени, но не и качество. Лек ден
  • Грую (гост)
    Отговор
    19 11:31  05.10.17
    Откак на пазара се появиха "оригинални" китайски ментета с етикети на престижни производители на авто части няма гаранция за нищо. Всичко струва маса пари и е възможно да не издържи и 10% от обявения му живот. Както ми каза един познат китайско качество на германска цена това е българския пазар в момента.

    Коментиран от #36

  • filo (гост)
    Отговор
    20 11:40  05.10.17
    Качеството на авточастите основно е според цената. Ако купуваш по-скъпи части получаваш по-добро качество и после не ревеш по форумите, че всички части били менте. Аз лично карам кола от 22 години и никога не съм попадал на менте, но не взимам най-евтините части, а и не купувам от официалното представителство, където частите са същите, но просто се предлагат при официалния дилър
  • Стамат (гост)
    Отговор
    21 15:44  05.10.17
    Кой ли не иска да има нов съвременен автомобил(кашон натъпкан с електроника),да го кара по хубав път,да си има каско ида може да го сервизира само в оторизиран сервиз с Оригиналн части.Мечтиии!
  • Хорацио (гост)
    Отговор
    22 09:26  07.10.17
    За какви официални сервизи и "оригинални" части лаете в тая статийка? Значи служебна кола Сузуку СХ4 струваща в момента около 10 000 лв влиза в отризиран, официален, оригинален сервиз за смяна на консумативи- накладки, дискове, филтри, масла и други дреболии за скромната сума от 1800 лв! Е кажете ми кой човечец дето си е купил тая кола на старо и на изплащане ще я заведе в оторизиран, официален, оригинален сервиз и ще плати надценката от 100 и повече % върху услуга, дето всеки квартален майстор може да му свърши, че дори повечето неща можеш сам да си ги смениш ако имаш време и елементарна техническа грамотност? Това да не е да се чудиш между 100 и 150 лв тука говорим за 2 заплати оставени в сервиз, я си предствете сега 2 месеца да не ядете, да не плащате ток абе нищо бе да не живеете за да може колата ти някой оторизиран да ѝ смени консумативите? Е трябва дас и пълен дебил да го направиш ил ида ти подаряват парите.
    На моята трошка в официален сервиз при покупката ѝ оцениха ремонти за около 1200 лв при цена на колата 2500 лв. После се оказа, че от тия 1200 лв около 800 са надценка... т.е. нещо дето ще се свърши за 400 лв(ако го правиш сам и 200 стигат) те ти искат 1200 лв. Защо? На какво отгоре?
  • Гоуст (гост)
    Отговор
    23 16:10  09.10.17
    Предполагам много от вас имат отстъпки от магазини за авточасти от сорта на 30-40 % от стандартната цена, на която продават на такива хора без отстъпка. Запитва ли ли сте се колко надценка си слагат на частта щом ти правят отстъпка от 40%?

    Коментиран от #25

  • Радо (гост)
    Отговор
    24 16:15  09.10.17
    В София-франс-ауто ми правят отстъпка 10%, което ме устройва, освен това продават и "алтернативни" части, по-евтини от оригиналните одобрени уж от Пежо, които предполагам не са пълен боклук, и по този начин влизат в лека конкуренция с останалите магазини....преди два месеца в официалния сервиз на Дачия смених маслото на Дъстъра, 4-те филтъра и няколко изгорели крушки за 240лв, което се търпи все пак, смяната на маслото при дизела имало чалъм, и затова не ми се рискува да го сменям при мои познати автомонтьори.
  • Confirm (потребител)
    Отговор
    25 16:19  09.10.17

    До коментар #23 от "Гоуст":

    Направо да те е страх да си помислиш.
  • Мартин (гост)
    Отговор
    26 16:19  09.10.17
    Преди карах френска малолитражка, която взех на 5г. и я карах докато стана на 10. Частите в официалния сервиз бяха много евтини, ремонтите също. Предпочитах да ходя там, защото веднъж ми ремонтираха автомобила безплатно, след грешна диагностика и платени 200- 300 лева за ремонт и заплаха да пиша до централата във Франция.
    Сега карам купе от премиум марка под 5 години и частите са 4- 5 ПЪТИ по- скъпи ако отида при официалния вносител. Все пак не робувам на колата, а тя на мен. Имам си доверен майстор, уж разбирач, който я гледа и ми е винаги под ръка. Поддържам я с неоригинални части, защото не виждам смисъл- колата не е инвестиция, а предвид колко стремглаво и пада цената не виждам икономическа обосновка да плащам толкова много за поддържка.

    Коментиран от #32

  • onq s konq (гост)
    Отговор
    27 16:46  09.10.17
    Сички тука знаят че карам беенве и претполагам сички знаят ЗАЩО ГО КАРАМ!За тези дето се не сештат зашто точно съм се спрел на беенве ше поясна ! Карам защото - ПЪРВО -не се троши ФТОРО - частите са му много ефтини и ТРЕТО - сам си ги сменям частите щото сичко по колата е така измислено та да ти е лесно ! Беенве е наи добрата кола създадена да ти носи бескраино удоволствие ! Те тва е !

    Коментиран от #31

  • гост (гост)
    Отговор
    28 17:39  09.10.17
    И какво и е обновеното на статията????
  • FORD FOCUS (гост)
    Отговор
    29 17:41  09.10.17
    През пролетта купих за жената FORD FOCUS, взех машината от така наречените по-горе педанти и наистина човека имаше аптека...Форда е купуван някога от Мото Пфое-Пловдив, обслужван на време само във Форд, педантично и с пари, трябваше да се смени съединител, колата беше на 198000 км. Отивам аз във Форд за оферта и...1280 лв. с 10% отстъпка ;-))) Вземам си едно "LUk"-чe за 232 лв., семеринги за полуоските за 15 лв. двата и масло за скоростната кутия за 30 лв. едно стекче "Стела Артоа", един телефон на приятел и за четири часа и общо има-няма 300 лв. се справихме.Моите уважения, но парите не ми текат през крачолите, нито пък тези от Форд са ми пукали пъпки на к..ра, та да им дам толкова мангизи!Сменяйте на време, поддържайте правилно и отговорно и това ще ви гарантира безпроблемно шофиране, макар и с по-малък финансов ресурс и алтернативни, но качествени части!На добър път пичове, карайте разумно, бъдете здрави!
  • еъткйиръкул (гост)
    Отговор
    30 17:43  09.10.17
    ехееее всички ли с сме с ЯПОНСКИ?

    Публикувано във факти.бг:
    КОЛКО ЧЕСТО СЕ НАЛАГА ДА ГО ОБСЛУЖВАТЕ?
    1-3 месеца
    10% (32)
    3-6 месеца
    20% (63)
    6-9 месеца
    22% (71)
    9-12 месеца
    48% (151)
  • ТОДОР СТОЯНОВ (гост)
    Отговор
    31 17:47  09.10.17

    До коментар #27 от "onq s konq":

    НАПРАВО СЕ ЗАЛИВАМ ОТ СМЯХ И ТИ СЕ КЕФЯ...КАК УСПЯВАШ ВЪОБЩЕ ДА ПИШЕШ ТАКА "НЕГРУМОТНО" И НАИВНО, А В СЪЩНОСТ...СИ МНОГО ХИТРА ЛИСИЦА ТИИИ...
    АРЕ ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ПУСКАШ МОАБЕТИ, ЖИВ И ЗДРАВ БЪДИ!
  • ШмъркАн (гост)
    Отговор
    32 19:15  09.10.17

    До коментар #26 от "Мартин":

    Най-добре написаният коментар.
    Само за сведение дебитомер за моята кола с две години гаранция 240лв, същият нов ибей 80лв с доставката ПОЧТИ 100.
    Вйздушни филтри излизат с производтвена цена стотинки, а тук 18-20лв. Не вярвам доставката на един тир с филтри да ги оскъпява толкова.
    За фирменнш сервизи не ми се и мисли - не познават парите там.
  • СОХ (гост)
    Отговор
    33 19:20  09.10.17
    Положението с частите в страната е УЖАС!
    Чисто нов съединител Валео за 500+ лева - с надлъжно изместване на централния отвор, чисто нова помпа на съединител текна след 2000км. И това са само част от най-фрапиращите примери.
    Отивам в представителството на BILSTEIN - "трябват ми B6 пълнители за амортисьори" и ми казват "Ами такова чудо нямаме" Когато ги намерих от другаде ми идваше да отида и да им покажа - е те това търсех, но вие сте некомпетентни и не знаете какво предлагате!
  • Иван (гост)
    Отговор
    34 19:44  09.10.17
    Ще сравня качеството на водни помпи-Преди време имах Опел Рекорд-оригиналната помпа издържа 28 ,ДВАДЕСЕТ И ОСЕМ ГОДИНИ.След това протече и купих нова.Издържа по малко от година.Толкова за разликата в качеството.Сега карам Опел Омега -смених ремъци,ролки и помпа,защото беше минало допустимото време,не км.Но старата помпабеше добре.И пак за няколко месеца новата прокапа.Това е разликата в качеството на частите-оригинал и менте.
  • Айде са КИА (гост)
    Отговор
    35 19:58  09.10.17
    Пак платена статия!защо пък точно и само КИА!?!?
  • Гого (гост)
    Отговор
    36 20:19  09.10.17

    До коментар #19 от "Грую":

    това е така защото Ганьо е напазарил от Китай най лошото качество, умножил е цената по 10 или по 20, и балъците купуват.
    А Ганьо може да купи пак от Китай много добро качество, но трябва да сложи по малка надценка ;) което не го кефи особено.......
    Накрая излиза че Проблема пак от Ганьо защото иска да стане за 2 дена милионер.
  • Ай стига бе ! (гост)
    Отговор
    37 20:53  09.10.17
    Днес за втори път КИА !
    То други марки няма ли бе “Факти” !
    И кое и в новото на статията или за тия пари трябва да я пуснете пак ?
  • сдгсгдфгдфгдс (гост)
    Отговор
    38 21:17  09.10.17
    Хипарите - са 98% от коментиращите тук и 99,8 % на улицата за това хората се блъскат колите им са боклуци , но самите МПС -та не са виновни че собствениците им са такива и не ги поддържат .
  • Batmusurat (гост)
    Отговор
    39 21:28  09.10.17
    Частите в България са оригинални, по-оригинални и най оригинални. Просто казано ОРГИНАЛДЪ.
  • 123 (гост)
    Отговор
    40 21:55  09.10.17
    Колеги, нека да е ясно едно! Оторизираните сервизи не са магазини! Да, може да си купиш част от тях, ама дотук. Изваждат от шкафа и готово. Оправяй се!
    На тези хора бизнеса е сервизиране. Тоест, поддръжка. Отиваш, преглеждат, сменят, плащаш, получаваш минимум 2 години гаранция на ремонта и частите и изчезваш. Това за кола излязла от гаранция, за нови е ясно. Моля, прочетете отново написаното за гаранцията. А сега, идете и си купете части от магазина или нета, после при бай Пешо да ги смени и давайте смело напред. И като ти изпуши нещо щото часта е дефектна или бай Пешо е решил да покаже колко е силен и е пренатегнал резбата, щото кви са пък тези нютони на затягане за него? Нищо, ти недей да учиш бай ти Пешо, той толкова Голф 3 е направил .....Надути са цените, факт, ама не се чешат или бъркат в носа и да се чудят кво и е на колата и да сменят на сила. Сигурно и такива има, но трябва да си знаеш правата.
  • 41 11:20  10.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 123 (гост)
    Отговор
    42 11:52  10.10.17

    До коментар #41 от "Kjgx":

    Нищо. Сменили да му свещите на промоция:)

    Коментиран от #43, #44

  • 43 12:01  10.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 44 12:28  10.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Васил Кунчев (потребител)
    Отговор
    45 13:25  10.10.17
    Работя в автомобилен завод за премиум марка. 90% от частите нямат нищо общо с марката, а са произведени по поръчка на подизпълнител. Голяма част от тези части са и универсални и се ползват от други марки. Не виждам защо се баламосват хората, че само в официалните представителства могат да се закупят "оригинални" части. Аз също сам си шетам колата, защото цените за труд са просто ненормални тук. В тубата може да се намери почти всичко, преглеждам по 2-3 пъти за да няма грешки и запрятам ръкави.

    Коментиран от #46

  • 123 (гост)
    Отговор
    46 15:08  10.10.17

    До коментар #45 от "Васил Кунчев":

    И понеже си квалифициран механик и разполагаш с инструменти за 1000 лева ти се получава? Хм, сменяш ангренажа на око и ухо?
    А кой носи отговорност за техническото състояние на колата ти? Айде стига, аман от любители инженери.
  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    47 22:28  10.10.17
    Аз искам да попитам: какво значи оригинални части?
    Тва е тъпо, щото всички части са от доставчик, например BOSCH, след което получават надценка за да станат ОРИГИНАЛНИ Та в този ред на мисли се взема директно от BOSCH. Хем караш оригинално, хем избягваш надценката.

    Коментиран от #48

  • 123 (гост)
    Отговор
    48 07:14  11.10.17

    До коментар #47 от "Shmeker":

    Оригинални се водят тези за първично вграждане, на поточната линия ако може така да се изразя. Със тях автомобила се тества и му се дава гаранцията. Дали друга част, купена свободно от пазара е със същото качество може само да гадаем. Аз смятам, че е със същото, ако наистина е от оригиналния производител. Въпроса при мен винаги е бил гаранцията на часта и ремонта, който може да получиш само в оторизиран сервиз срещу съответната цена.

Напиши коментар:


Публикувай