Last news in Fakti

28 Юни, 2008 12:12 1 830 0

Силата на хечбека

  • subaru-
  • subaru impreza wrx-
  • impreza wrx

Трансформацията на Subaru Impreza WRX от седан в хечбек хвана много от почитателите на модела неподготвени. За първи път в историята на легендарния рали герой японците изоставиха класическата триобемна концепция. Ако се съди по продажбите на новото поколение, очевидно са направили печеливш ход. Това едва ли е минало незабелязано в Mitsubishi. Вечните конкуренти представиха свой двуобемен прочит на тема Lancer Evolution още през пролетта в Женева с Prototype S. Сега плановете им да извадят директен съперник на хечбека WRX вече добиха окончателен вид в лицето на Lancer Sportback Ralliart, чиито официални снимки бяха публикувани от производителя.

Така обаче изглежда само на пръв поглед. С двулитровия си турбодвигател с мощност 240 к.с. новакът в гамата на Lancer поема по-скоро ролята на наточен хечбек, отколкото цивилен рали змей, какъвто е Impreza WRX. Sportback Ralliart попада директно в нишата на европейските улични бегачки като VW Golf GTi, Ford Focus ST и Opel Astra OPC. За същото говори и цената, която е доста по-ниска от стандарнтия Evolution.

От Mitsubishi Motors обявиха, че официалната премиера на Sportback Ralliart ще се състои на автосалона в Париж. Автомобилът ще бъде екипиран с трансмисия с двоeн съединител SST и активен централен диференциал за разпределяне на въртящия момент с максимална стойност от 343 Нм между предните и задните колела.В специализираните среди усилено се говори, че продажбите на тази модификация ще бъдат ограничени само за Европа, макар че японците не са споделяли нищо в тази посока. Моделът трябва да излезе на пазара в началото на следващата година на цена под 30 000 евро.

Освен него в гамата на Lancer Sportback ще има 1.5-литрова бензинова модификация с мощност 109 к.с. и по-мощен вариант с 1.8-литров мотор (143 коня). Предвижда се и версия с 2 000-кубиков турбодизел със 140 к.с. Хечбекът ще се различава от седана единствено по оформлението на задницата - техническата платформа ще бъде една и съща, но задната седалка при двуобемната версия ще може да се мести напред, за да се освобождава повече място в багажния отсек.

Димитър Димитров


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА