Last news in Fakti

24 Октомври, 2017 10:09 13 974 23

Шаси от Dacia за новата Niva

  • автоваз-
  • dacia-
  • lada-
  • renault-
  • 2121-
  • niva-
  • duster-
  • global access

Следващото поколение на Lada 4x4, по-позната като Niva, ще бъде кросоувър с напречно разположен двигател, съобщава руското сп. "Авторевю". За основа на новия модел е избрана платформата Global Access, която Renault използва за Kaptur, а Dacia - за Logan и Duster.

Според изданието от АвтоВАЗ се преборили за новото шаси на Duster II с модернизирана предна подрама и преграда между моторния отсек и салона и планират да го модифицират, за да подобрят проходимостта до стандартите на Niva. Ако усилията на руските инженери се увенчаели с успех, опитът им щял да бъде използван при проектирането на третата генерация Duster.

Новата Lada 4x4 най-вероятно няма да се оборудва с руски двигатели и трансмисии. Базовият мотор ще бъде HR16 на Nissan. 1.6-литровият агрегат ще бъде съчетан с вариатор, който ще предава мощността към четирите колела през същата муфа като на Duster.

Освен тази "градска" версия в Толиати са замислили и "всъдеходна". Тя ще има подобрена геометрична проходимост и нова система за двойно предаване, която ще бъде доработен вариант на шестстепенната TL8 на Duster с понижаваща предавка.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Колаж

    18 2 Отговор
    Какъв е тоя колаж ?
  • 2 ДДДДДД

    22 1 Отговор
    Явно само името и ще е е лада

    Коментиран от #11

  • 3 Просия

    12 15 Отговор
    Развиват се 😃
  • 4 гост

    17 34 Отговор
    Добре, че са злите западни фирми, че да има какво да работят.
  • 5 надолу и на запад

    19 12 Отговор
    Това е регрес и със сигурност, ще разплачат всички колхозници и ловци с това псевдо 4х4 !

    Коментиран от #8

  • 6 KKKKK

    11 8 Отговор
    ДО ТУК БЕШЕ С ЛАДА НИВА! КАК БЕШЕ ? ОТПРЕД РЕНО ,ОТЗАД ПЕЖО, ПОСРЕДАТА .........!!!!!!!!!?
  • 7 Random

    21 7 Отговор
    Много са прости тея французи.
    За информация:
    В момента само XRay и Largus са с френско - японски двигатели, като те са по-слаби, най-мощния винаги е руски.
  • 8 Гост

    14 27 Отговор

    До коментар #5 от "надолу и на запад":

    "Псевдо" предаването е от Нисан X-trail, но те Nissan какво ли разбират от 4х4, миличките.
    Без Renault-Nissan АвтоВАЗ отдавна да е фалирал, защото никой не искаше да им купува боклуците дори и в Русия.
    Така че платформата на Дъстър, с пори повшеина геометрична проходимост и задвижването и окачването на X-Trail и Кашкай + двигателя с верига на Нисан = на нещо, дего ще минава то където трябва и дори ще става да вози хора, без постоянно да се чупи.

    Коментиран от #15

  • 9 ленин

    8 17 Отговор
    Ето на снимката е болшая грозития, типично по рускому, браво ребята, снова въй победили.

    Коментиран от #12

  • 10 Alex

    6 11 Отговор
    Не е ли най-лесно на дъстара видимите ламарини да ги огънат да прилича на еволюирала Нива, в салона малко да попроменят с емблеми на Лада и с минимум инвестиция да получат желания резултата.
    За толкова години Руско автомобилостроене се видя, че не могат и да копират, камо ли да построят собствени автомобили.
  • 11 tost

    10 1 Отговор

    До коментар #2 от "ДДДДДД":

    Що ве,в Дачия кое е румънско?
  • 12 Random

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "ленин":

    Това е фотошоп на журналята бе.
  • 13 Антиелектрика

    9 0 Отговор
    Вариатор на джип??? Това вече уби всичко офроудърско в Нива! Същото стана и с Форестър - вариатора го направи от "горски" "градски"!
  • 14 РЕАЛИСТ

    6 9 Отговор
    По съшият начин и в България може да се правят автомобили. По точно електромобили. Защото дизеловите двигатели се забраняват във ЕС. Копува се лиценз за електромобили и България няма повече да бъде автоморга на ЕС.

    Коментиран от #18

  • 15 Random

    8 2 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Ти като чуеш нисан да не би да си мислиш че като са проектирали новата нива са я правили с мисълта да е новия Patrol?
    Какви коли са на тая Global Access платформа? Знаеш ли?
    То май и журналята не знаят...щото никоя от споменатите коли не е на една платформа.
    X-Trail -а (новия) е чист паркетник.
    На негова платформа са qashqai, espace, pulsar, megane, kwid и още някакви. Нещо от тях да ти изглежда като за офроуд?

    Коптора и Прашния са на разтеглена B0 платформа-(късата версия е използвана в:Note, Tiida, Livina, Juke, Bluebird). А иначе е: Logan, Sandero, Duster, Captur.
    И това ако ти вдъхва доверие за офроуд...

    Ако ще е офроуд- надлъжно разположен двигател и 4х4 с бързи и бавни, иначе другото си е чиста проба недоразумение.

    Коментиран от #16

  • 16 Гост

    5 9 Отговор

    До коментар #15 от "Random":

    И кой е казал, че това е на платформата на X-trail? Задвижването е от X-trail. Разлика правиш ли?

    Новата Нива, бидейки на платформата на Дъстър, ще е очевидно B0.
    Само на разбрах какво значение има платформата? Важно е задвижването. А то въобще не е лошо. Електронните асистенти отдавна ски имат място в колите 4х4, Дъстъра си има понижена предавка - първа е значително по-къса и в 99% от случаите е достатъчна.
    Ако искаш да продаваш нещо евтино, масово и същевременно що-годе проходимо - трябват някои компромиси. Тая Нива вече никой не я иска и смешните ѝ продажби го доказват. Вечно виещите раздатка и диференцияли, чупливи боклуци - не ми ги хвали. Ясни са ми колко са стока.
    Щете нещете - ВАЗ е наполовина собственост на Рино-Нисан и там командват французите. Не за друго, а защото и самите руснаци се знаят, че за нищо не стават, та са ги оставили на чужденците да ги спасяват.

    И да обобщя за неразбралите - или Нова Нива, или никаква Нива. Това са двете възможности.
  • 17 Kobra

    1 0 Отговор
    Голям 😂😂😂😂😂.
  • 18 Бати Злати

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "РЕАЛИСТ":

    За всичко съм съгласен с теб, освен за това, че се кОпува :)
  • 19 Методи

    4 1 Отговор
    Не може да е вярно,Лада Нива е в производство само от 45 години,прекалено е рано да я сменят,това явно е фалшива новина:) Руснаците ъпгрейдват средно на 60 години,рано е още !

    Коментиран от #20

  • 20 Random

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Методи":

    Kalina 1 и 2110 са произвеждани по 10-на години.
    Самара (2108/9/99)- 1984 до 2013
    Самара 2(2113/4/5) - 1997 до 2014
    Приора -от 2007
    Калина 2- от 2013
    Гранта - от 2011
    Веста - от 2015
    XRAY - от 2015
    Та освен два модела, които са се продавали добре, кои са другите?
    Щото от 12 модела, два които са се задържали не е нещо уникално.
    Японците до 2015 са произвеждали кола от 1987.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Cedric_Y31
    Не че имам нещо против тях(всъщност дизайна на Cedric-a много ми харесва), обаче руснаците не са единствените.

    In 2017, an old VAZ-2106 participating in the Banjul Challenge traversed twelve European and African countries in 15 days, starting in Saint Petersburg and finishing in Banjul, the Gambia.
  • 21 Тройчо

    0 0 Отговор
    Касабов, няма Лада Нива. Престани да повтаряш.

    Коментиран от #22

  • 22 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Тройчо":

    Ма той е казал:
    Следващото поколение на Lada 4x4
  • 23 Онуфри

    0 0 Отговор
    Няма Лада Нива, позната като Лада 4х4.Има тъпанара Касабов.