Следващото поколение на Lada 4x4, по-позната като Niva, ще бъде кросоувър с напречно разположен двигател, съобщава руското сп. "Авторевю". За основа на новия модел е избрана платформата Global Access, която Renault използва за Kaptur, а Dacia - за Logan и Duster.
Според изданието от АвтоВАЗ се преборили за новото шаси на Duster II с модернизирана предна подрама и преграда между моторния отсек и салона и планират да го модифицират, за да подобрят проходимостта до стандартите на Niva. Ако усилията на руските инженери се увенчаели с успех, опитът им щял да бъде използван при проектирането на третата генерация Duster.
Новата Lada 4x4 най-вероятно няма да се оборудва с руски двигатели и трансмисии. Базовият мотор ще бъде HR16 на Nissan. 1.6-литровият агрегат ще бъде съчетан с вариатор, който ще предава мощността към четирите колела през същата муфа като на Duster.
Освен тази "градска" версия в Толиати са замислили и "всъдеходна". Тя ще има подобрена геометрична проходимост и нова система за двойно предаване, която ще бъде доработен вариант на шестстепенната TL8 на Duster с понижаваща предавка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Колаж
10:15 24.10.2017
2 ДДДДДД
Коментиран от #11
10:18 24.10.2017
3 Просия
10:42 24.10.2017
4 гост
10:57 24.10.2017
5 надолу и на запад
Коментиран от #8
11:14 24.10.2017
6 KKKKK
11:16 24.10.2017
7 Random
За информация:
В момента само XRay и Largus са с френско - японски двигатели, като те са по-слаби, най-мощния винаги е руски.
11:43 24.10.2017
8 Гост
До коментар #5 от "надолу и на запад":
"Псевдо" предаването е от Нисан X-trail, но те Nissan какво ли разбират от 4х4, миличките.Без Renault-Nissan АвтоВАЗ отдавна да е фалирал, защото никой не искаше да им купува боклуците дори и в Русия.
Така че платформата на Дъстър, с пори повшеина геометрична проходимост и задвижването и окачването на X-Trail и Кашкай + двигателя с верига на Нисан = на нещо, дего ще минава то където трябва и дори ще става да вози хора, без постоянно да се чупи.
Коментиран от #15
11:48 24.10.2017
9 ленин
Коментиран от #12
12:52 24.10.2017
10 Alex
За толкова години Руско автомобилостроене се видя, че не могат и да копират, камо ли да построят собствени автомобили.
13:02 24.10.2017
11 tost
До коментар #2 от "ДДДДДД":
Що ве,в Дачия кое е румънско?13:51 24.10.2017
12 Random
До коментар #9 от "ленин":
Това е фотошоп на журналята бе.13:54 24.10.2017
13 Антиелектрика
14:20 24.10.2017
14 РЕАЛИСТ
Коментиран от #18
14:27 24.10.2017
15 Random
До коментар #8 от "Гост":
Ти като чуеш нисан да не би да си мислиш че като са проектирали новата нива са я правили с мисълта да е новия Patrol?Какви коли са на тая Global Access платформа? Знаеш ли?
То май и журналята не знаят...щото никоя от споменатите коли не е на една платформа.
X-Trail -а (новия) е чист паркетник.
На негова платформа са qashqai, espace, pulsar, megane, kwid и още някакви. Нещо от тях да ти изглежда като за офроуд?
Коптора и Прашния са на разтеглена B0 платформа-(късата версия е използвана в:Note, Tiida, Livina, Juke, Bluebird). А иначе е: Logan, Sandero, Duster, Captur.
И това ако ти вдъхва доверие за офроуд...
Ако ще е офроуд- надлъжно разположен двигател и 4х4 с бързи и бавни, иначе другото си е чиста проба недоразумение.
Коментиран от #16
14:52 24.10.2017
16 Гост
До коментар #15 от "Random":
И кой е казал, че това е на платформата на X-trail? Задвижването е от X-trail. Разлика правиш ли?Новата Нива, бидейки на платформата на Дъстър, ще е очевидно B0.
Само на разбрах какво значение има платформата? Важно е задвижването. А то въобще не е лошо. Електронните асистенти отдавна ски имат място в колите 4х4, Дъстъра си има понижена предавка - първа е значително по-къса и в 99% от случаите е достатъчна.
Ако искаш да продаваш нещо евтино, масово и същевременно що-годе проходимо - трябват някои компромиси. Тая Нива вече никой не я иска и смешните ѝ продажби го доказват. Вечно виещите раздатка и диференцияли, чупливи боклуци - не ми ги хвали. Ясни са ми колко са стока.
Щете нещете - ВАЗ е наполовина собственост на Рино-Нисан и там командват французите. Не за друго, а защото и самите руснаци се знаят, че за нищо не стават, та са ги оставили на чужденците да ги спасяват.
И да обобщя за неразбралите - или Нова Нива, или никаква Нива. Това са двете възможности.
15:24 24.10.2017
17 Kobra
15:50 24.10.2017
18 Бати Злати
До коментар #14 от "РЕАЛИСТ":
За всичко съм съгласен с теб, освен за това, че се кОпува :)16:20 24.10.2017
19 Методи
Коментиран от #20
22:49 24.10.2017
20 Random
До коментар #19 от "Методи":
Kalina 1 и 2110 са произвеждани по 10-на години.Самара (2108/9/99)- 1984 до 2013
Самара 2(2113/4/5) - 1997 до 2014
Приора -от 2007
Калина 2- от 2013
Гранта - от 2011
Веста - от 2015
XRAY - от 2015
Та освен два модела, които са се продавали добре, кои са другите?
Щото от 12 модела, два които са се задържали не е нещо уникално.
Японците до 2015 са произвеждали кола от 1987.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Cedric_Y31
Не че имам нещо против тях(всъщност дизайна на Cedric-a много ми харесва), обаче руснаците не са единствените.
In 2017, an old VAZ-2106 participating in the Banjul Challenge traversed twelve European and African countries in 15 days, starting in Saint Petersburg and finishing in Banjul, the Gambia.
23:26 24.10.2017
21 Тройчо
Коментиран от #22
10:17 25.10.2017
22 Random
До коментар #21 от "Тройчо":
Ма той е казал:Следващото поколение на Lada 4x4
10:59 25.10.2017
23 Онуфри
14:11 25.10.2017