Предвид многото фактори, свързани с екологията на Стария континент и най-вече имайки предвид грандиозния скандал с дизеловите автомобили на Volkswagen, в Европа все повече се засилва мнението, че автомобилите задвижвани с нафта постепенно ще спрат да се произвеждат.
За сега това са само приказки, но германското правителство вече започва с опити за намаляване на дизеловите коли на територията си. Замисляли ли сте се обаче до какво ще доведе това, ако наистина се случи?
Германия иска да въведе изплащане на премия за върнат стар автомобил, но нали се сещате, че тази коли няма да бъдат претопявани. Те ще бъдат изнасяни. И познайте къде? На Изток, разбира се.
Предвид факта, че българите харесват дизелови автомобили и това, че нашият пазар разчита основно на коли втора употреба, е лесно да се предположи, че ако германците започнат да се отървават от дизеловите си коли, те ще наводнят нашия пазар.
Това явление ще доведе подновяване на автопарка у нас, но с "мръсните" дизели. Ако вносът на стари немски дизелови коли стане масов, то цените и на останалите автомобили "втора ръка" също ще паднат.
Сериозно ще се повлияе и пазара на нови автомобили, защото няма да са малко онези, които ще предпочетат германски дизел на три-четири години и на много по-ниска цена, отколкото чисто нова кола от магазина.
И докато дори и румънците вече предприемат мерки за ограничаване на вноса на употребявани автомобили, то у нас към момента не се прави нищо по въпроса, нито от организацията на вносители на нови автомобили, нито от държавата.
А що се отнася до обикновените българи, сред тях недоволните от това, че атмосферата в големите градове ще се замърси още повече, съвсем не са мнозинство. Много повече са онези, които потриват ръце и чакат евтините германски дизели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
09:55 04.11.2017
2 Господин Иванов
Коментиран от #191
09:59 04.11.2017
3 Гост 3
Няма как да не сме на първо място по белодробни заболявания. Браво Бай Ганьо !
Коментиран от #7, #137
10:03 04.11.2017
4 mukovski
Коментиран от #19, #183, #187
10:05 04.11.2017
5 bEZDARIE
Коментиран от #126
10:09 04.11.2017
6 Палчо
10:11 04.11.2017
7 гост
До коментар #3 от "Гост 3":
Белодробните заболявания са от комините зимата и от това, че всеки пали качаците, автомобилният трафик не е основен замърсител за БГ!Коментиран от #11, #65, #105
10:14 04.11.2017
8 рапон
10:14 04.11.2017
9 666666
10:16 04.11.2017
10 некойси
Въпрос на време е да затегнат положението и при нас.
Коментиран от #100
10:17 04.11.2017
11 Гост 3
До коментар #7 от "гост":
Добре , а как ще обясниш смогът , която се наблудава и лятото когато няма комини?И с какво ще се обясни тогава замърсяването което отчитат уредите на всички места в София?Поздрави,
Коментиран от #31, #50, #55, #193
10:18 04.11.2017
12 jambazina
10:25 04.11.2017
13 Бачо Киро
1-во е по-евтино да караш стара кола (?!?), отколкото нова. Защо?! Защото данъкът се смята по някаква незнайна схема и кола на 15 години, без катализатор и с много по-мощен мотор има в пъти по-нисък данък?!
2-ро повечето нови коли са с мотори 101+ коня (говорим седан и комби), което по нашите закони обезсмисля наличието на катализатор... а сегашната ми кола има цели 3, работещи! (тя колата е 2014-та модел)
3-то масово българинът е на принципа "на гол тумбак - чифте пищови". Т.е. тегли заем, за да си купи 15-ина годишно "германче", вемсто за (почти) същите пари да си купи чисто нова кола?! И тук често се цитира вижа за "мачко, п.чку и елхичко" в комбинация с "ромънчета" и "италианчета"! А иначе после се оплакват, че на лимузината автоматик влизане в сервиза за обслужване им е 3-4 заплати, да не говорим за окачване и гуми, които по нашите пътища се смилат за норматив!
Коментиран от #58
10:26 04.11.2017
14 Лупи
На тоя етап предвид ниския ни стандарт най-важното условие е задължителен катализатор(400-600 лв, мисля е по джоба на почти всеки), който е в изправност и задължителен ДПФ за дизелите. Само това ако се приложи ще ни подобри качеството на въздуха в пъти. Но нищо такова няма да се случи.
Коментиран от #21
10:29 04.11.2017
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Един
10:33 04.11.2017
17 Гост
10:36 04.11.2017
18 Лупи
10:38 04.11.2017
19 Shmeker
До коментар #4 от "mukovski":
Те отдавна са с АДБЛУ. То сега и при колите го правят, това е проблема всъщност.10:44 04.11.2017
20 Dido
10:47 04.11.2017
21 qqqqq
До коментар #14 от "Лупи":
Ти къде живееш, при средна заплата 400- 600 лв как обикновенния човек да даде 400 - 600 лв за катализатор. Проблемът със старият автопарк в България са ЗАПЛАТИТЕ. Със средна заплата 600 лв няма как да караш нова кола. Подчертавам СОФИЯ не е истинското лице на средностатистическия българин.Коментиран от #34, #74, #169
10:50 04.11.2017
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Opelджия
10:53 04.11.2017
24 Смях
11:03 04.11.2017
25 Дидо
Или следваме европа или ще станем сметището им.
Коментиран от #29
11:09 04.11.2017
26 no name no face no number
11:17 04.11.2017
27 no name no face no number
Коментиран от #54
11:20 04.11.2017
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 qqqqq
До коментар #25 от "Дидо":
Да следваме европа, но и със заплатите. Нови автомобили в България купуват богаташите. А щом си богат ще плащаш по голям данък. Това е справедливо.11:25 04.11.2017
30 Специалист
11:40 04.11.2017
31 Public Owner
До коментар #11 от "Гост 3":
Незнам той дали ще ти отговори, ама на теб мозъка ти май е промит. Ти в коя година живееш? Мислиш, че само колите замърсяват? Невеж и незапознат си по доста въпроси тогава. Прочети за стратосферното геоинжинерство. Най-официално и прието и узаконено с патент от НАТО ни пръскат с т.н. кемтрейлс/чемтрейлс. Погледни небето. Май си сляп. Ограмоти се и тогава се опитвай да мислиш.Коментиран от #143
11:43 04.11.2017
32 Гост
Коментиран от #39
11:45 04.11.2017
33 някой
11:46 04.11.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Мето
11:50 04.11.2017
36 катоваметна
12:02 04.11.2017
37 волен сидеров
Само стой та гледай.Като започне подръжката и с тези нагъчкани с електроники нови дизели.Сами ще си бият шамари -АЗЛК -ах защо ли те купих....по добре новм москвич и на бензин ама нямаааа
Коментиран от #49
12:03 04.11.2017
38 qqqqq
До коментар #34 от "Public Owner":
Типично по шопски: "На мен да ми е добре на Вуте да му е зле. " Ти си поредното доказателство че на вас софианците не ви пука за останалите в държавата. Я живей с 400 - 600 лв заплата в София да те видя. Правителството ви подържа висок стандарта само и само да си мълчите. Не е правилно за една и съща работа в София да се взема с 800 - 1000 лв. в повече. Ако вдигнат заплатите в провинцията както при вас, никой няма да ви стъпи в помиината яма наречена София12:04 04.11.2017
39 Гошко Убавеца
До коментар #32 от "Гост":
Украинците нищо не са забранили.Купуват 20г автомобили от България на поразия.12:05 04.11.2017
40 дагоду
12:07 04.11.2017
41 Alex
12:18 04.11.2017
42 Расулюлах
12:21 04.11.2017
43 Driving pleasure
Къде е проблема, че германските дизели ще дойдат и ще са евтини?! При 23 годишен автопарк в БГ който по дефиниция няма иевро 1 с коли с евро 4+ е огромен напредък! Смяната на дърт голф 3ка с помпа дюза с 6то-7мо поколение комън рейл е вече съществен напредък - освен това говорим за коли, които са в добро техническо състояние.
Българина отново мрънка за грешните неща!
12:23 04.11.2017
44 Антиелектрика
Значи ако данъка на един нов автомобил станел от 300 на 30 лева и хората веднага щели да се втурнат да дават по 40-50 000 лева за нов автомобил?! Що за идиот трябва да си, за да напишеш подобна глупост?
А и данъкът към общините за МПС отива основно за ремонт на улиците и снегопочистване. Нормално е данъкът да е обвързан със стойността на автомобила и няма нищо общо със замърсяването.
Само заблуден може да вярва, че ако замърсяващия плаща повече, въздухът ще стане по-чист - да не би да плащаме на Зевс с тези пари да прочисти въздуха?
Коментиран от #108, #111
12:38 04.11.2017
45 стоян
12:38 04.11.2017
46 ИЦО
12:47 04.11.2017
47 Очевидеца
12:51 04.11.2017
48 Лексус
13:04 04.11.2017
49 Язе
До коментар #37 от "волен сидеров":
Мислиш ли,че новите турбо бензинови са по различни от турбо дизелите?Те нямат електроника ли?Едно и също е но зареждаш различно гориво.13:04 04.11.2017
50 Язе
До коментар #11 от "Гост 3":
Лятото замърсяването идва от мръсотията по пътищата,строителни обекти и т.н.Преди 15-20год.София погледната от Витоша пак имаше смог пък не бяха виновни колите.В момента през деня София сигурно стига към 2,5млн.Всеки такъв град е мръсен.13:10 04.11.2017
51 Раде
13:19 04.11.2017
52 Гого
13:25 04.11.2017
53 Driving pleasure
1во - швабата е прагматик и той няма да си подари колата
2ро - родния авто-джамбазин е опортунист и няма да ви я продаде евтино
Можем само да си помечтаем за якое 5-7 годишно германско дизелче поддържано във фирмен сервиз, с пълна история и без превъртян километраж... ама вероятността да можем да си го позволим е все още малка - на нас не ни трябват евтин коли, а по-високи доходи!
13:26 04.11.2017
54 JustP
До коментар #27 от "no name no face no number":
Ясно е че не знаеш принципа на работа на тоя филтър...Коментиран от #61
13:29 04.11.2017
55 Витошански
До коментар #11 от "Гост 3":
Смогът над София се виждаше и в края на соца, когато нямаше леки дизелови коли. Във всички големи градове имаше запрашаване, пушек от дизелови камиони и автобуси, промишлено замърсяване, смегоизгаряне.... Сега не е много по-различно.13:52 04.11.2017
56 Diesel never
Коментиран от #84
13:56 04.11.2017
57 Наков
Коментиран от #59, #63
14:00 04.11.2017
58 Ироничен
До коментар #13 от "Бачо Киро":
Киро, данък се дължи върху собственост, не върху пушек. Затова данъкът на новия автомобил е по-голям, отколкото на стария. Иначе най-висок данък щеше да има на кюмюрските печки.Като се мъчиш да се похвалиш, не се оплаквай. Карай си дачията и който иска, да "завижда"..........
14:03 04.11.2017
59 Driving pleasure
До коментар #57 от "Наков":
Преди няколко дена четох, че един круизен кораб бълва повече газове на ден, отколкото 1 млн автомобила...14:31 04.11.2017
60 onq s konq
15:08 04.11.2017
61 no name no face no number
До коментар #54 от "JustP":
Не съм писал, че го знам. Обясни с две думи защо се чисти на магистралата и къде отива пушека който отделя докато се чисти. Вярно е че не е черен, но със сигурност не е пълен с витамини.15:12 04.11.2017
62 гост1
15:20 04.11.2017
63 Гост
До коментар #57 от "Наков":
Нещо не ги разбираш тези работи.Кораба се движи на газьол , а самолета е на керосин.Разликата в октановото число ,а от там и изгарянето на горивото и отделянето на твърди частици е от небето до земята.Коментиран от #71, #85
15:22 04.11.2017
64 ГОСТ
никой не твърди че се славим с особен ителект
16:30 04.11.2017
65 ДДД
До коментар #7 от "гост":
даааа в страза загора твърдят
че ТЕЦ овете за абсолютно безвредни
прост и беден народ сме
за пари умираме даже
16:35 04.11.2017
66 Кобрата
Малко хора го осъзнават, но това е истината! Всеки гледа да му е евтино и не му пука колко замърсяват старите трошки, но с тези изпърдяни дизели, въздухът ще стане още по-мръсен, а това ще има фатални последствия за здравето ни.
16:42 04.11.2017
67 Мемфис
P.S.
Защо не може да се даде оценка на постовете, перманентно пише"вече сте дали оценка"
16:58 04.11.2017
68 маймун
17:36 04.11.2017
69 непознат
18:00 04.11.2017
70 Да живеят евтините МЕРЦЕДЕСИ ДИЗЕЛ
18:05 04.11.2017
71 CL500
До коментар #63 от "Гост":
Не знам и ти колко ги разбираш, но корабите се движат евентуално на газьол само при подхождане и излизане от пристанища (дори не всички). В открито море, си се движи на тежко корабно гориво, което е в много пъти по-евтино.А иначе не ми се вярва да замърсява колкото 1 милион автомобила. Работя на доста големи кораби (дълги към 330 метра) и макс. разхода при пълна скорост отива на 95 тона на денонощие. 1 милион автомобила ще изгорят в много пъти повече гориво (зависи как се смята по колко се движат в денонощието). Разбираема е разликата в много по-леките горива (по-малко замърсяващи) и очистващите с-ми на колите, ама все пак ... де знам, цифрите се разминават драстично.
18:06 04.11.2017
72 шофьорът
Коментиран от #81
18:07 04.11.2017
73 Да живеят евтините МЕРЦЕДЕСИ ДИЗЕЛ
18:08 04.11.2017
74 filo
До коментар #21 от "qqqqq":
Като нямаш пари просто няма да караш кола. С 500-600 лв.заплата просто не си за кола.18:14 04.11.2017
75 Борис Цветков
18:31 04.11.2017
76 мхм
18:31 04.11.2017
77 Зизела
18:42 04.11.2017
78 НЕразбирач
18:53 04.11.2017
79 Данъкоплатецът
Само заблуден може да вярва, че ако замърсяващия плаща повече, въздухът ще стане по-чист - да не би да плащаме на Зевс с тези пари да прочисти въздуха?"
Разбира се че въздуха ще се изчисти, ако ти сложат 500 лв данък на 20 годишната кола която струва 1000 лв.
Данъците трябва да стана добре още по-високи за замърсителите, глобите също. Данъкоплатецът не е длъжен да плаща милиарди всяка година и да се разболява, защото някой си мисли, че му е рождено право да сее смърт на около докато си вози задника. Здравето на останалите е по-важно право!
"Икономическите загуби от мръсния въздух в България са около 3 млрд. евро на година. Става въпрос за разходи и пропуснати ползи от болести, свързани с лошото качество на въздуха. Заради такива заболявания се пропускат по 2 млн. работни дни на година, а над 13 000 души са починали преждевременно. Нужни са незабавни мерки за преодоляване на проблема, който засяга почти цялата страна.
Това заяви представителят на генералната дирекция "Околна среда" към Европейската комисия (ЕК) Джордж Кремлис по време на форум за подобряването на чистотата на въздуха в София. Основните замърсители са фините прахови частици, а на места в страната и серният двуокис. Кремлис припомни, че Европейската комисия осъди България заради системното замърс
Коментиран от #87
18:56 04.11.2017
80 Ганьо
18:58 04.11.2017
81 НЕразбирач
До коментар #72 от "шофьорът":
И според теб кой е виновен, че всяка трета кола не е със софийски номер!? Да не би да е недалновидната държавна политика от типа "всичко за София", другите ги е.@с?! Аз мисля, че е така и това е простото и елементарно следствие....Пренаселена столица и обезлюдяващи средноголеми и малки градове и села...Честито на "печелившите"'!18:59 04.11.2017
82 Данъкоплатецът
Тези три милиарда, плюс глобите от Европейския съюз, трябва да се разпределят от данъците на автомобилите, данък върху въглищата и данък върху останалите замърсители. Всеки да си плаща колкото замърсява. Виждаш ли логика в това предложение?
Коментиран от #89
19:03 04.11.2017
83 Фен на коня
19:06 04.11.2017
84 НЕразбирач
До коментар #56 от "Diesel never":
Ало, шушляка, с високо IQ - пише се "искреНО, защото в мъжки род е искрЕН, а не искреНЕН! Тръгнал да се прави на умник....19:08 04.11.2017
85 Ироничен
До коментар #63 от "Гост":
71 ти е казал част от истината и добре че не е главният механик, щеше да те скъса от подигравки. За октаново число се говори при бензините, при дизелите и тежките горива се говори за цетаново число. Мога да ти обясня още неща, ама като не си чел досега, пак няма да четеш.То такива като вас Коня трябва да ви ограмотява.
19:13 04.11.2017
86 Хитър Петър
19:14 04.11.2017
87 Антиелектрика
До коментар #79 от "Данъкоплатецът":
И това го казва човекът горд, че кара дизел с 100 к.с.?!Искрено ти пожелавам да ти друснат тогава 1000 лева данък!
Мен не ме мисли с бензина и евро 4!
Коментиран от #91
19:20 04.11.2017
88 Еколог
Най-много да подхраните дърветата с въглероден двуокис, който ще се превърне в чист кислород, а въглерода ще се превърне в дървесина. Няма как да замърси градовете.
19:20 04.11.2017
89 пешо
До коментар #82 от "Данъкоплатецът":
Ами ганъо като скачахте по площада да ви приемат в ЕС, да го бяхте мислили тогава че неброени пари никъде не дават..19:39 04.11.2017
90 Хитър Петър
19:55 04.11.2017
91 Данъкоплатецът
До коментар #87 от "Антиелектрика":
Всъщност наистина карам дизел, но храня доста повече коне - 245 брояПросто съм възмутен от данъчната политика в България. До миналата година плащах 960лв данък, а сега като ми поостаря колата и започна да цапа повече, вместо да ми вдигнат данъка, за да избера да плащам лизинг за нов автомобил вместо данъци, те ми намалиха данъка наполовина - 510 лева.
В същото време, съседа кара дърт автомобил 2005 година, който пуши като печка и плаща 40 лева данъци! Нормално ли е според тебе?
Според мен е нормално да плащаме еднакви данъци, защото той замърсява даже повече!
Който иска малки данъци, нека кара нов автомобил с малко коне. Това е единствения вариант да се откажат големите замърсители. Не е нормално един Тир да отделя по-малко вредни емисии, отколкото някои леки автомобили.
Коментиран от #93
20:17 04.11.2017
92 Иво
20:34 04.11.2017
93 Антиелектрика
До коментар #91 от "Данъкоплатецът":
Ти наистина ли не разбираш, че данъка няма нищо общо със замърсяването?Написал съм го много ясно - парите от данъци отиват за пътищата и за снегопочистване в общината, където се плаща данъка!
За нормите на изгорелите газове си има технически прегледи!!!
Това, че държавата е ялова, не означава, че някои от бедните хорица с Голф 3-ки на газ, които замърсяват по-малко от теб, трябва да плащат заради такива, които тровят и не могат да отделят 100 лева да си оправят таралясниците. И хич да не ми се оправдават с ниските заплати, защото съм се нагледал на такива, които дават по 200 лева за цигари в месеца, а ревът, че заплатата им е 600 лева!
Така, че не бъкайте данъците с техническото състояние!
20:43 04.11.2017
94 Чичо сам
21:41 04.11.2017
95 Данъкоплатецът
Трябва да добавят към данъка и замърсяването. 20% за пътищата и 80% за замърсяване ще стане за старите печки, защото квотите за въглероден двуокис се плащат на тон.
Каквото и да им е техническото състояние, те дори като чисто нови, са отделяли 10 пъти повече вредни емисии, отколкото съвременен петгодишен дизел.
Малко тема за размисъл:
Въглеводородните квоти са възможност за намаляване на изхвърлянето на парникови газове. Квотите предполагат определена сума, която трябва да бъде заплатена за правото на изхвърляне на един тон въглероден окис в атмосферата. Квотите обикновено се купуват като разрешение за изхвърляне на определено количество, но в някои страни се плащат във вид на данък.
Нарастването на въглеродните квоти ще играе основна роля за намаляването на субсидиите за изкопаемите горива. Очаква се, че през 2020 г. квотите ще достигнат до 40 долара за тон. За сравнение през месец май те варират до почти 6 долара на тон, отбелязвайки повишение през последните месеци. Това означава, че само за три години цената ще скочи почти седем пъти, което както припомнят анализатори ще подпомогне намаляване на изхвърлянето на емисии с цел постигането на целите на Парижкото споразумение за климата. Припомняме, че документът предвижда задържане на повишението на глобалната средна температура с два градуса.
От страна на Европейската комисия смятат, че през 2020 г. цената на въглеводородните квоти ще се увеличи между 40 до
Коментиран от #103
21:51 04.11.2017
96 Данъкоплатецът
Под въпрос остава как ще се отрази това на определени индустрии и в частност на ТЕЦ-овете, работещи с въглища, предвид и другите строги мерки, насочени към ограничаване на този вид гориво. По отношение на България този въпрос стои с особена сила за държавната ТЕЦ „Марица Изток 2“.
21:59 04.11.2017
97 Иван
22:28 04.11.2017
98 ВНИМАНИЕ-ВНИМАНИЕ
НОВИТЕ СИ КЕНЕФИ В ШОУРУМЧЕТАТА КАКВО ЩЕ ГИ ПРАВИТЕ, НА КОГО ЩЕ ГИ НАБИВАТЕ НАБИВАТЕ СИ Е ВАШ ПРОБЛЕМ. БАЛЪЦИТЕ РЯЗКО НАМАЛЯХА.
22:35 04.11.2017
99 ВНИМАНИЕ-ВНИМАНИЕ
22:38 04.11.2017
100 Прекупвач
До коментар #10 от "некойси":
Грешиш отворко.Винаги ще е изгодно. За 27г. е имаше 27 промени и каквито се сетиш глупости и винаги е било изгодно. Та сега злобееш напразно , защото ако това стане ЩЕ ЗАТРУПАМЕ България с евтини 5-6годишни коли та и на хорицата малко да им се вдигне и стандарта и самочувсвието .
22:50 04.11.2017
101 Хомофоб
После що бил мръсен въздуха.
Защото няма зелени площи вече в градовете.
22:55 04.11.2017
102 СВЕТ
22:59 04.11.2017
103 Антиелектрика
До коментар #95 от "Данъкоплатецът":
То може да си прав за повишението на данъка, заради закупуването на въглеродните емисии. Обаче има едно голямо НО. Това Парижко споразумение е толкова кретенско и абсурдно, че единствения му смисъл е да се търгува с въздуха! Все едно да се събира данък за това, че някой надвишава 100 кг тегло и по този начин ще се стремим да запазим уж наклона на земната ос в рамките на 23 градуса. Просто едното няма нищо общо с другото - налагат квоти за въглеродния двуокис уж да запазят температурата, пълна идиотщина.1000 пъти съм го писал - съдържанието на въглероден двуокис продължава да бъде "страшните" 0,039% в атмосферата, а нивото на морското равнище не е мръднало и със сантиметър, въпреки тръбенето, че са се стопили ледените шапки!
Кой в крайна сметка изчислява колко въглероден двуокис е изхвърлила дадена държава, като съдържанието не се е променило - истинска мафия е това!
Ето това е проблема - лъже се в името единствено на печалбата!
Коментиран от #106
23:06 04.11.2017
104 Антон 1
Я идете в Берлин сега да видим до шест лентова магистрала хората как правят Джокинг !
Аз лично съм се удивявал колко е чист въздуха !
То тука от твурдото гориво всички ще измрем рано ,рано !
23:21 04.11.2017
105 Антон 1
До коментар #7 от "гост":
Това е истината !23:23 04.11.2017
106 Данъкоплатецът
До коментар #103 от "Антиелектрика":
"Просто едното няма нищо общо с другото - налагат квоти за въглеродния двуокис уж да запазят температурата, пълна идиотщина.
1000 пъти съм го писал - съдържанието на въглероден двуокис продължава да бъде "страшните" 0,039% в атмосферата, а нивото на морското равнище не е мръднало и със сантиметър, въпреки тръбенето, че са се стопили ледените шапки!"
Ти от кой век пишеш? Имам чувството че си заседнал в 19 век и всичките ти разсъждения са на база информация от тогава!
Виж какво се случва в наши дни точно СЕГА:
Концентрацията на въглероден диоксид (СО2) в атмосферата премина рекордната граница и през 2016 година и е най-висока за последните 800 хил. години, съобщава Международната метеорологична организация (WMO) в своя бюлетин.
Концентрацията на СО2 през 2016 година е 403,3 ppm и се увеличава от рекордните 400 ppm през 2015 година. Причината е комбинация от човешката дейност и ефекта на Ел Ниньо, посочват от организацията. Според нейните изчисления концентрацията на въглероден диоксид в атмосферата в момента надхвърля нивата от прединдустриалната ера със 145%.
За последните 70 години емисиите въглероден диоксид в атмосферата непрекъснато се увеличават и в момента са 100 пъти повече спрямо края на последната ледникова епоха на Земята, посочват още от WMO.
Бързото увеличаване на парниковите газове – СО2 и други химически съединения, е в състояние да предизвика непознати досега изменения в климата и да доведат до сериозни екологични и ико
Коментиран от #112
23:29 04.11.2017
107 Данъкоплатецът
Нивото на океаните се покачва драстично през последните години. Двойно увеличение се отчита от 2014 година до днес. Според специалисти топенето на ледената шапка на Гренландия оказва 25% от това покачване. За сравнение този дял е бил 5% преди 20 години.
Ново изследване сочи, че нивото на океаните се покачва с 3,3 мм. на година. Специалистите се опасяват, че това явление ще се увеличи и то по-бързо от очакванията до сега. Малки острови могат да изчезнат, застрашени са също големи крайбрежни градове и курорти. Последиците от това може да бъдат катастрофални, защото в тези зони живеят милиони хора, предаде Актуално.
Според междуправителствена група експерти, занимаваща се с промените в климата (Giec) нивото на повишаване на океаните ще се увеличи с 60 до 90 см. до края на века.
„Тези заключения са много важни, въпреки че тази оценка е предпоставка за постоянна скорост на покачване. Съществуват обаче доказателства, според които скоростта се увеличава експоненциално“, пояснява професорът по физика на океаните Питър Уодъмс в университета в Оксфорд.
Гренландия е достатъчно голямо количество замразена вода, която при топене може да повиши нивото на океаните с близо 7 метра.
23:34 04.11.2017
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 ИСПАНЕЦА
ПОРЕДНАТА ГЛУПАВА СТАТИЯ ,КОЯТО ДА АНГАЖИРА ВНИМАНИЕТО НА ПУБЛИКАТА.
НАКЪДЕ ПОВЕЧЕ ЩЕ СЕ ЗАМЪРСИ МИЗЕРНАТА СОФИЯ(БЪЛГАРИЯ).
ИСПАНЦИТЕ КАРАТ МНОГО ПОВЕЧЕ ДИЗЕЛИ ОТ БЪЛГАРИТЕ ,
РАЗЛИКАТА Е ЧЕ ТАМ ДИШАМ СВОБОДНО ПРЕЗ УСТАТА А В СОФИЯ ЧАСТИЧНО . БГ Е МИЗЕРНА ПЪЛНА С РАСИСТИ И СЕЛЯЦИ ДЕТО ТИ ДРАСКАТ КОЛАТА ,ДИГАТ ЧИСТАЧКИТЕ,КАТО ГИ ПОЗДРАВИШ ИЗВЪРТАТ ГЛАВАТА, СВИРЯТ ПО УЛИЦИТЕ НА БЕЗЗАЩИТНИТЕ И НА ХОРАТА КОИТО ЖЪРВЯТ ПО УЛИЦИТЕ ЗАЩОТО ТРОТОАРИТЕ СА ЗАЕТИ ОТ КОЛИ И МИЗЕРНИ ТРОТОАРИ. В ОБЩИ ЛИНИИ НАВСЯКЪДЕ ВОЖДОВЕ И МИЗЕРНИЦИ ,И СЕЛЯЦИ.( С УВАЖЕНИЕ КЪМ ИСТИНСКИЯ СЕЛЯНИН)
ЧУДЯ СЕ ЩО ОТДЕЛИХ ВНИМАНИЕ АМА КАРАЙ.
23:38 04.11.2017
110 Марио
23:44 04.11.2017
111 Марио
До коментар #44 от "Антиелектрика":
Ти по Европа знаеш ли какво е ???А.Не може моята кола на 3-4години да е с данък 700 лева а ония с чадилката дето пуши яко и замърсява да плаща 30.Коментиран от #144
23:49 04.11.2017
112 Антиелектрика
До коментар #106 от "Данъкоплатецът":
Не ми обяснявай в кой век живея и не ми пробутвай популистки и лобистки доклади. Искам към момента да ми кажеш какво е официалното съдържание на въглероден двуокис в атмосферата, както и да ми посочиш точно с колко се е повишило морското равнище за последните 100 години.Чакам официални данни за настоящето, а не измишльотини за бъдещето!!!
То с теб нормален спор не може да се води и за това чакам ти да ми дадеш настоящите данни!
Коментиран от #117
23:56 04.11.2017
113 Трамбозов
00:16 05.11.2017
114 Трамбозов
00:20 05.11.2017
115 Браво
03:11 05.11.2017
116 Куоре спортиво
Разберете, че данъка се формира върху стойността на колата, а не по годините. Това е данък за собственост както при жилищата. Нов апартамент или стара панелка е с по- голям данък? Просто разяснявам, а не защитавам старите коли.
Коментиран от #119, #123
06:54 05.11.2017
117 Данъкоплатецът
До коментар #112 от "Антиелектрика":
През втората половина на XX век нивото на световния океан се е покачвало с около 1,8 мм на година, а през новия XXI век то се покачва с 3 мм на година.Предположенията за покачването на нивото му през последните 100 години варират в рамките на 0,30 – 1 метър.Водата на световния океан не е като водата във ваната; тя не се повишава равномерно навсякъде. Глобалното затопляне повдига морското равнище, като на някои места се очаква да се види по-високо от средното увеличение, докато на други то дори може да намялява.
Прогнозите сочат, че през този век морското равнище ще се повиши оруиентировтъчно с някаква стойност между 20 см и 2 м. Учените знаят, че това увеличение ще зависи от разширяването на обема на водата. А обемът на световния океан зависи от покачването на температурата на океанската и морската вода поради глобалното затопляне (а по-топлата вода заема повече място от студената), от топенето на ледовете по Северния и Южния полюс, както – и от студените и топлите океански и морски течения.
Очаква се част от измененията на климата да бъде и промяна в посоката и/или скоростта на ветровете, които подпомагат движението на океанските и морските течения. Посоката на самите течения също може да се променят.
Когато ледовете се топят, разтопената вода се влива в океана. Това пренареждане на водните маси може да промени наклона на земната ос. На свой ред, лека промяна в наклона на земната ос преразпределя водата в световния океан, тъй като силата на
Коментиран от #127
07:30 05.11.2017
118 Данъкоплатецът
Но последиците от покачването на морското равнище ще бъдат различни, в зависимост от местоположението.
07:33 05.11.2017
119 Oltzi
До коментар #116 от "Куоре спортиво":
В огромна грешка си, няма значение дали колата е Мерцедес за 200 000 или Мазда за 50 000, ако са по 200кс. данакът е еднакъв.07:42 05.11.2017
120 Вин Дизел
07:48 05.11.2017
121 Н.я
08:04 05.11.2017
122 ДА ДА
08:22 05.11.2017
123 Данъкоплатецът
До коментар #116 от "Куоре спортиво":
"Това за данъка на нови и стари коли, виждам, че не е ясен на някои колеги.Разберете, че данъка се формира върху стойността на колата, а не по годините. Това е данък за собственост както при жилищата. Нов апартамент или стара панелка е с по- голям данък? Просто разяснявам, а не защитавам старите коли."
Така е, НО само в България. В другите страни, данъците имат някаква цел. Тук са направени заради популистки цели.
В другите страни, чрез данъците си стимулират собствениците на автомобили да използват по-сигурни и по-безвредни автомобили, като с това повишават стандарта на живот на държавата си. Тук е точно обратното. Стимулират се най-вредните и опасни автомобили.
Абсолютно един и същ модел автомобил произвеждан между 2010 и 2014 година, например моя, ако сега си го купувам нов внос, ще платя два пъти по-малко данъци ако купя 7-годишен автомобил, отколкото ако си купя три годишен.
Виждаш ли някаква логика?
С други думи, държавата не стимулира да бъдем бедни и да имаме нисък стандарт на живот! За мен това не е нормална държава!
Точно затова няма да изкупим дизелите от Германия, въпреки че би било добре да сменим 20-годишните кочини с по-нови! Но как да стане, като държавата ни затруднява вместо да ни улесни.
В същото време държавата губи по три милиарда евро всяка година!
Мой близък роднина има рак на белия дроб. На всеки две седмици, освен стандартната химиотерапия, само едно от лекарствата му струва 10 000 лв. Терапията с
08:27 05.11.2017
124 Данъкоплатецът
Да се чете
С други думи, държавата НИ стимулира да бъдем бедни и да имаме нисък стандарт на живот!
08:34 05.11.2017
125 гощо
08:43 05.11.2017
126 гост
До коментар #5 от "bEZDARIE":
Средната възраст на автопарка у нас е почти 20 години. аз съм на мнение че много по добре би ни се отразило да се карат по новички коли със euro 5 от колкото коли като на бай Пешо голфа :)09:53 05.11.2017
127 Антиелектрика
До коментар #117 от "Данъкоплатецът":
Това ли са ти официалните данни? Дай линк да го видим източникът ти.Нали укипедия не е официален източник, но изведнъж данни от организация за борба с климатичните промени става официален. Ами какво да кажат - как всичко е наред и трябва да ги закрият ли? Това, че морското равнище не се покачвало навсякъде равномерно и не било еднакво, надминава всякаква тъпота! Щом се не се повишава и накланя земната ос, с колко се е наклонила?
Хайде стига празни приказки и опашати лъжи!
Наистина ми писва от лъжите ти и антинаучните ти схващания за света. Първо имаше дизел с 100 кс. с които разправяше колко си бърз, сега изведнъж станаха 245 к.с.
За електричеството и невежеството ти тук изобщо не мисля да се спирам!
Но да се излагаш с глупости за Глобално затопляне, вече ми идва в повече!
И защо мълчиш за най-важната опорна точка за лъжата за Глобалното затопляне - съдържанието на въглероден двуокис в атмосферата. Знам, че си скаран с математиката и не не подозираш какво си цитирал, но ще ти оставя за домашно да изчислиш колко процента са 400 ppm, защото се изложи за пореден път.
И спри да пишеш за гадателства, искам да дадеш данни за СЕГА - за пореден път искам да ти се посмея на невежеството :))))))))))))))))))))
10:10 05.11.2017
128 гост
10:20 05.11.2017
129 Данъкоплатецът
Сравнение по години.
Коментиран от #130
10:37 05.11.2017
130 Антиелектрика
До коментар #129 от "Данъкоплатецът":
Ами ти си дал някакви данни, стига да можеш да смяташ, но уви!Например 400 nnp (единици от милион) е 0,04% - смята се доста лесно (ако 100% са 1 000 000, колко процента са 400?)!!!
То за това не го дават в проценти, а в единици на милион - за да впечатляват такива като теб, скарани с математиката!
Но аз нали съм задръстен инженер, какво ли разбирам! Още повече, че сме учили някакви "неверни" неща, обясняващи наклона на земната ос като прецесия и нутация (едва ли ще се осмелиш да отвориш уикипедия за да проумееш за какво говоря).
Пък този Йохан Кеплер е толкова "неук", че вече не е нужно да се учи неговата теория за елиптичните орбити на планетите. Тези доближавания на земята до слънцето, съчетани със слънчевата активност давали по-горещи години - това е невъзможно и противоречи на вината на човека за Глобалното затопляне!
Науката е враг номер едно, нали г-н Балкански?
Коментиран от #133
11:16 05.11.2017
131 Гост
11:49 05.11.2017
132 Гост
LPG (пропан-бутан) резервоар за гориво/ бутилка газ
Бързи връзки
Датчици и превключвател за гориво
LPG звено за електронно управление/ компютър на газовия инжекцион
Газови инжектори
Изпарител
Соленоиден клапан
За разлика от бензиновите автомобили, при дизеловите двигател няма искра и всъщност се използва дизела за възпламеняване на газта. Системата в своята цялост, не е сложна. Пропан-бутана постъпва в двигателя, заедно с въздуха и се смесва с него преди да влязе във всмукателния колектор. При автомобили с турбо и турбо-интеркулер, се използва подобна система, но в този случай газта се вкарва в двигателя с малко по-високо налягане от това във всмукателния колектор.
Предимства на газовия инжекцион за дизелов автомобил:
Използването на пропан-бутан при дизеловите автомобили има редица предимства.
Пълното изгаряне на дизеловото гориво, за разлика от обикновения двигател, където налице е изгаряне на горивото само около 80% .
Няма черен дим от изгорелите газове на изхода на ауспуха.
Количеството на вредните емисии значително е намалено.
Спестявате до 25% от разходите за гориво.
Поради естеството на условията, при които изгаря газта има леко увеличение на мощността. Ние се опитваме да го поддържаме под
11:51 05.11.2017
133 Данъкоплатецът
До коментар #130 от "Антиелектрика":
Бля бля бля пак много цитирани факти, без нищо конкретно по спора, а той се породи от това твърдение:"1000 пъти съм го писал - съдържанието на въглероден двуокис продължава да бъде "страшните" 0,039% в атмосферата, а нивото на морското равнище не е мръднало и със сантиметър, въпреки тръбенето, че са се стопили ледените шапки!"
Дадох ти доказателства, че само за няколко години "страшните" 0,039%, са станали още по страшните 0,0404% и продължават да растат, а не си стоят 0,039%, както твърдиш.
Дадох ти доказателствата че и нивото на океана се качва , а не е както твърдиш че не е мръднала от 100 години със сантиметър.
Ако имаш официални доказателства за твърденията си, дай ги след като не си съгласен с моите! Дай конкретни цифри за днес и за преди 100 години, щом си толкова категоричен!
Дали човек има толкова голяма роля, вече е съвсем друг въпрос и не е предмет на спора. Факт е обаче, че е възможно поне с малко да намалим скоростта с която се повишава нивото на въглеродния двуокис, защото човечеството наистина бълва милиони тонове въглероден двуокис годишно. Да не станем "сварени жаби"
Коментиран от #135
13:07 05.11.2017
134 Синдрома на сварената жаба
В този експеримент е използвана жаба, която бива поставена в съд с вода. В единия случай поставят жаба в съд с гореща вода и тя незабавно изскача, но в другия жаба е поставена в хладка вода и бавно започват да увеличават температурата, тогава жабата остава в съда и постепенно се адаптира към по-високите градуси, докато в един момент буквално започва да се сварява без да има възможност да излезе.
Дали в някакъв смисъл не сме всички потенциално сварени жаби, привикнали към определени обстоятелства?
Ако някой още на първата срещата ви малтретира психически, емоционално или физически вероятността да се обвържете с него е около 0%, но ако постепенно въвежда агресията и подтисничеството в живота ви процента започва да расте. Или ако сега изядете един сандвич от веригите за бързо хранене и той ви причини за един час резултата, който има за десет години над организма със сигурност ще ви е последният.
Оказва се, че трябва да сме наблюдателни и съзнателни за обстоятелствата, в които се намираме и да не махаме с лека ръка, когато уловим сигнал за „нередност“. Нашата вътрешноприсъща мъдрост има безупречен индикатор, улавящ всичко деструктивно в начина ни на живот, мислите, взаимоотношенията и действията ни. Друг е въпросът дали обръщаме някакво внимание на сигнали
13:08 05.11.2017
135 Антиелектрика
До коментар #133 от "Данъкоплатецът":
Ама разбира се, че аз съм голословен, а ти "бълваш доказателство след доказателство".Ти си патологичен случай мой човек. Едва ли има смисъл да те питам за механизма на затопляне на атмосферата с тези 0,0404% въглероден двуокис. То тогава очаквам да ми разкажеш за големия розов слон.
То какви ли доказателства за теб са Кеплер, слънчевата активност, прецесията, нутацията, озонът (който се числи също към т.нар. "парникови газове"), студената атмосфера на Марс (съставен 95% от въглероден двуокис), конвекцията на газовете и т.н., след като си пльоснал някакъв доклад от някой заинтересован да се дават пари за лъжи?!
Пиши си за жаби, вестник "Шок" и Тесла и си живей в измисления свят, в който науката явно няма място!
14:07 05.11.2017
136 Бензин или газ
Коментиран от #138
14:24 05.11.2017
137 Антицървул
До коментар #3 от "Гост 3":
Съгласен съм, но как да обясниш на цървула-тарикат,който има морал сравним с този на овцете!14:27 05.11.2017
138 Антиелектрика
До коментар #136 от "Бензин или газ":
Абсолютно си прав! Лошото е, че не КАТ имат вина, а липсата на държава, т.е. липса на адекватна законова рамка.14:37 05.11.2017
139 Данъкоплатецът
За тебе цифрите и фактите нищо не значат.
Щом за вътрешното съпротивление на акумулатора на личната ти кола не можах да те убедя че съществува и че ти превръща 20% от тока в топлинни загуби, докато си ползваш стартера, какъв е смисъла да споря за доста по имагинерни неща?
Там съвсем научно ти доказах, че няма как тока да е 200А , включително с ТВОЯ цитат, но ти не се съгласи.
Същото беше и с правия ток, НАУЧНО ДОКАЗАНО и лесно проверимо на практика. Уж невъзможно според тебе, а го ползват от десетилетия.
Ти продължавай да философстваш по теми, от които нямаш елементарни познания и отричайки реалността!
Коментиран от #140
14:48 05.11.2017
140 Антиелектрика
До коментар #139 от "Данъкоплатецът":
Аре стига бе? Не можеш да четеш ли или се правиш, че не си видял линковете, които ти постнах? Там много ясно е записано колко е вътрешното съпротивление на акумулатор - 0, 003 ома, какви 20% те гонят? Ето ти линк, празнодумецо - http://www.zxz-battery.eu/bg/index.php/polezno.htmlТи беше този, който каза, че не може да е повече от 100 ампера, не помниш ли?
И спри да се мяташ от тема в тема, заблуждавайки обикновения читател с простотии и лъжи, защото никога не съм казвал, че не може да има постояннотокови далекопроводи, а че имат по-големи загуби - но за теб доказателствата на Никола Тесла нищо не значат!
То отдавна ми писна от тъпотиите ти, а сега изкарваш физичните процеси имагинерни!
И да, ти нищо не разбираш от наука - ФАКТ!
Ако имаш да постнеш нещо реално - давай. Ако не, спри да спамиш с тъпотии. То за теб уикипедия не е достоверен източник и за това чакам да ми дадеш официални данни за механизма на затопляне на земната атмосфера с "ужасяващите" 0,04% въглероден двуокис, да обориш Кеплер, да отречеш слънчевата активност, прецесията и нутацията и да разбиеш на пух и прах конвекционното движение на газовете с някоя хипотеза на скункс, енот или капибара!
Но какво се очаква от наглец с килийно образование и лъжещ, че кара 245 к.с. кола докато пише постоянно с различни никове?!
15:05 05.11.2017
141 Наков
17:09 05.11.2017
142 ВБА
17:34 05.11.2017
143 Гост 3
До коментар #31 от "Public Owner":
Промит съм ? Да взема да си взема един хубав дизел тогава , а и да си дишам чист планински въздух?Камтрейлс е съвсем дръг въпрос ,който няма общо с замърсяването от автомобилния трафик.
Самият факт ,че хората забраняват дизелите посвета, трябва да бъде ясен индикатор ,че отровата не винаги се вижда ,ами и я дишаме.
Поздрави,
17:35 05.11.2017
144 Гост
До коментар #111 от "Марио":
Може може.17:52 05.11.2017
145 Край
В тези страни бедните също искат да карат коли но не могат да си позволят изправна, екологична кола и нямат къде да я държат защото там на тротоарите не се паркира. Извода е че българите са повече прости отколкото бедни.
Коментиран от #146
18:06 05.11.2017
146 Антиелектрика
До коментар #145 от "Край":
Това изобщо не е вярно, нито Норвегия, нито Дания имат по-малко коли на глава от населението: https://clubz.bg/55207-po_kakvo_ne_sme_posledni_v_es_broj_koli_na_glava_ot_naselenietoКакто се вижда, далеч от средните за ЕС нива сме.
А на тези с предложенията за забрана на внос над 9 годишни автомобили и борба с климатични катаклизми, не им пожелавам да останат без работа и да им се сринат доходите, както се случва на 70% от работещите-бедни у нас!
18:45 05.11.2017
147 ХАЕ
19:27 05.11.2017
148 Данъкоплатецът
От твоя линк:
13.20V - 100% НАПЪЛНО ЗАРЕДЕН
12.90V - 90% ЗАРЕДЕН
12.45V - 75% ЗАРЕДЕН
Батерии, чието напрежение е достигнало 12.35V или вече е под тази стойност, трябва незабавно да се заредят.
Условията на моята задача, която бях 100% сигурен, че дори няма да разбереш, защото обясняваш че вътрешното съпротивление нямало никакво значение за закона на Ом:
" За да си спестим излишни приказки, един конкретен практически пример.
Акумулатор с напрежение 12V
Двигател със съпротивление 0,06 ома
Колко ще е токът, ако ги свържем ?
Хайде да видим кой пише глупости?"
И твоя отговор:
"Публикувано във факти.бг: Имаш ли представа колко нелепо изглеждаш, щом не може да схванеш закона на Ом? https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD_%D0%BD%D0%B0_%D0%9E%D0%BC
Трудно ти е да проумееш, че ако свържеш 0,06 ома към 12 волта, то токът ще стане 200 ампера ли??? То за това хората са измисли т.нар. бушони и допълнителни съпротивления в ел. веригите. Ако не вярваш на Ом, просто вземи и свържи към клемите на акумулатор съпротивление от 0,06 ома и ще видиш какво ще ти се случи, г-н Глупости!
Но спорът става адски тъп, щом хора като вас отричат авторитети като Ом, Кирхоф, Кулон и Фарадей!
Имайте малко достойнство и не пишете повече идиотщини, че ставате жалки!"
Коментиран от #150
19:55 05.11.2017
149 Данъкоплатецът
Ето законът на Ом който четеш но не можеш да разбереш, а на всичко отгоре обвиняваш и обиждаш останалите, че не разбират и отричат:
Законът на Ом се прилага също и към цялата верига, но в малко видоизменена форма:
I=E/R+r
I e силата на тока във веригата
E e електродвижещото напрежение във веригата
R е съпротивлението на всички елементи от веригата
r е вътрешно съпротивление на източника на захранване
Дори без да смятаме се вижда, че няма дори минимален шанс да си прав за тези 200 ампера. Въпреки това осра няколко теми да вървиш да обясняваш как не съм зачитал закона на Ом!
Ето прости сметки дори по твоите критерии.
12v/0,06 + 0,025 = 141,17 ампера реалистичен сценарий, защото ако напрежението на акумулатора е 12 волта, задачи е почти напълно разреден и съпротивлението му е дори по-голямо.
Пак от твоя линк:
За сравнение напълно зареден 50Ah акумулатор при 20 °С (концентрация 1,28г/см3 на сярната киселина ) има вътрешно съпротивление със стойност Ri=3 – 10mΩ (0.003-0.01Ω). При наполовина разреден акумулатор и при -25 °С вътрешното съпротивление нараства до Ri=25mΩ.
Коментиран от #158
20:15 05.11.2017
150 Антиелектрика
До коментар #148 от "Данъкоплатецът":
Аре повече не ме занимавай!20:30 05.11.2017
151 Данъкоплатецът
"Публикувано във факти.бг: Не всеки 12 волтов акумулатор може да отдаде 200 ампера, дори при късо съединение, което на теория означава 0 ома съпротивление и безкрайни ампери ток. Освен това между акумулатора и електродвигателя се предполага че има кабели, които също имат съпротивление, което колкото и да е малко, върху тях има пад от напрежение.
Ако акумулаторът е 12 V 1Ah, трудно ще изкараш от него повече от 20-30ампера дори на късо."
Обърни внимание какъв е капацитетът на акумулатора за който те питам и ми кажи какво общо има с линка търся си дал дори в тази тема? Защо въобще ми говориш за 50 амперчаса акумулатор, когато в задачата става въпрос за акумулатор 1Ah за който никога никъде не съм писал каква химия за да си направиш сметка колко е вътрешното му съпротивление.
За тебе обаче всички акумулатори са 50 амперчаса, не е възможно да има електродвигател със съпротивление 0,06 ома, защото всичките електродвигатели по света са единствено 8 ома.
Освен това човек е невъзможно да притежава една кола 100 коня и една 245 плюс още една 150 коня в случая, за която все още не е ставало въпрос!
Имал съм 100 коня бензин и 100 коня дизел по едно и също време и мога да направя разликата в ускорението на пета скорост при изпреварване, особено на баир. То не е
20:33 05.11.2017
152 Данъкоплатецът
ПП
Като не искаш да те занимавам, никога повече не споменавай физични закони, защото имам безспорни доказателства, че грам не ги разбираш ги отричаш!
Просто ми подминавай мненията, когато говоря с цифри и факти, защото за разлика от тебе знам какво говоря и мога да се аргументирам с факти, а не да използвам обиди за аргументи, както ти винаги правиш!
Коментиран от #155
20:38 05.11.2017
153 auto
20:41 05.11.2017
154 Доходи
20:54 05.11.2017
155 Антиелектрика
До коментар #152 от "Данъкоплатецът":
Пич, за 100-тен път ти казвам да не ме занимаваш повече с тъпотиите си. Вместо това, ходи се прегледай, че ни писна да ти четем хилядите постове с различни никове под всяка статия!20:57 05.11.2017
156 Данъкоплатецът
Коментиран от #157
21:02 05.11.2017
157 Антиелектрика
До коментар #156 от "Данъкоплатецът":
Ти няма как да ме молиш за каквото и да е, след като пишеш всеки път с различни никове, като типичен шизофреник!Единствено се познаваш по тъпотиите, но аз не съм длъжен всеки път да те разгадавам!
Като загуби с псевдо доводите за Глобалното затопляне, веднага се запени да плямпаш пак за електротехниката с 20 поста простотии!
Или май достойнство да пишеш с един ник, за да те прескачам или просто бъди така добър да не ме занимаваш повече с глупости!
Коментиран от #160
21:08 05.11.2017
158 Знайко
До коментар #149 от "Данъкоплатецът":
ХаХа ама формулата не ти е вярна, истинската формула е:Вместо: I=E/R+r
Вярно е: I=E/(R+r)
Така че преди физиката се започва с математиката!!!!!!!!!!!!!!!!!
Коментиран от #159
21:56 05.11.2017
159 Данъкоплатецът
До коментар #158 от "Знайко":
Прав си, благодаря за забележката!Приеми "/ "за дробна черта, а не за знака деление":" (;
Нямаше как да копирам директно формулата.
22:08 05.11.2017
160 Данъкоплатецът
До коментар #157 от "Антиелектрика":
Не е нужно да знаеш кой съм! Научи се да се държиш културно към всички събеседници! Обидите НЕ са аргументи! Ако ме обидиш пак ще те захапя!Редовно се припознаваш, но хората не ти обръщат внимание вече!
22:17 05.11.2017
161 МАК
първо - горивата в Парцаландия за БОКЛУК!! едва ли скоро ще се правят качествени горива на ниво ОМВ АВСТРИЯ или АРАЛ Германия поне
Второ- Резултата от тези подобия на горива е тотално задръстване на Еко боклучавите системи - ЕГР-и ДПФ и и тем подобни,от което каквато и да е кола се влошава работата на мотора заради недостига на въздух в системата оттам отзад се почват едни пушилки сажди и тем подобни тоест дадената кола почва да замърсява жестоко от опит го казвам!!
Трето - за да се спре негативниЯ ЕФЕКТ се пристъпва към премахване на катализатора ,който е свършил курса (нов струва колкото още една кола на старо) след него се пристъпва към елиминиране на скапания ЕГР и ДПФ но не става ей така ,отива се при грамотен инженер,който да пренапише софтуера на колата да се спре действието на тези еко боклуци и да регулира правилно гориво-въздушната смес,след това се пристъпва физическото елиминиране на същите такива за не задръстват повече мотора.и накрая като се отпуши мотора грамотно се оказва ще колата си спазва емисийте без тези еко боклуци!!едната ми кола е на 20 години тди и в пъти по малко замърсява отколкото нов боклук на 7 години!!
четвърто - голяма част от хората включая и част от пишещите тук са абсолютно некомпетентни по въпроса затова как и със какво се подържа един
Коментиран от #163
01:34 06.11.2017
162 Анализатор с калкулатор
06:12 06.11.2017
163 Знайко
До коментар #161 от "МАК":
Всеки твой коментар е апотеоз на глупоста:1.Има и хубави горива ама са лееееко по-скъпи а Бай Ганьо (МАC) с голф 3 няма как да си ги позволи.
2. Нов катализатор струва под 1000 лева ама тя колата ти толкова струва, а колко струват белите ти дробове???
3. Защо не режиш направо от изпускателният колектор така колата ти ще диша най-добре?
4. 2 до 5 к.с. срещу директно бълване на отрови голямо предимство няма що, ако колата ти е 90 коня може и да има ефект ама ако е 300 ?
5. Такива като тебе пълни егоисти-идиоти директно трябва да им се отнемат книжките за разваляне на конструктивната цялост на автомобила.
Всички водачи трябва да проумеят че не са САМИ на пътя, длъжни са да дават предимство когато трябва, да карат изправни автомобили и да съдействат за предотвратяване на ПТП, защото каквото човек сам си го прави друг не може да му го направи.
Коментиран от #164
08:04 06.11.2017
164 МАК
До коментар #163 от "Знайко":
Господин неграмотен Знайко , тия глупости къде ги пишеш ги разправяй ба китайците в Базар Илиянци !!ти изобще не си асимелирал какво съм написал!! Горивата на всички вериги освен Марешки са от Боклукойл!! Ясно ли тие ! Работя в обласста на превозите и имам поглед върху това кой вериги къде зареждат!!простотията ти от 2 до 5 коня повече отрови е вярна ако съм оставил екоглупостите без да се пренапишат горивните таблици!! Когато се отърве мотора от екоглупостите и се регулира всичко подобрява се горенето оттам емисийте отзад са доста задоволителни Даже и под норма !! А катализатор нов за голф струва над 1000 лева нов а не под а и не ми трябва без него си спазва нормите!!а това ти изказване ми напомняш на един “гост” пишещ тука може и да си същия технически неграмотен човек който пише пълни глупости и заблуждава хората!! Хайде отивай и се скрий някъде да не употребявам други понятия!!Коментиран от #165
08:30 06.11.2017
165 Знайко
До коментар #164 от "МАК":
1. Има Ромпетрол, ОМВ, също внос от Гърция горива.Лукойл не са монополист на Българският пазар.2.Катализатор зо голф 3 е около 300лв.
https://www.autopower.bg/%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-vw-golf-3-1h1-1.8-d19506c331.html
3. Сравняваш гаражен техник с инженери които са направили колата, ако може да покрие еко стандартите без тях щеше да е без тях ама твоят дори и ЕКО 3 няма да покрие.
4. Изпускателната система не е за перформанс, тя е като данък общество, леко влошава параметрите на двигателят но подобрява живота на обществото.
5 Такива като теб са обществено опасни и мястото им е в лудницата в Карлуково.
Коментиран от #167
10:09 06.11.2017
166 ожгож
Коментиран от #168
10:40 06.11.2017
167 МАК
До коментар #165 от "Знайко":
Много си зле !! Просто си личи че нямаш капка понятие!! Инженерите са изчислили следната икономическа схема , която е валидна за богатите държави, караш до 150-200 000 км колата се затлачва и почват проблемите - пушеци , губене на мощност и непокриване на нормите!!! Ясно ли тие!! След като стане това неграмотни човече западняка маха колата и си взема новата заради торбата с пари за да я вкара с норми!! За горивата нека да те светна ром петрол от 2 години не внасят от Румъния което е жалко, а ОМВ и еко зареждат от базите им в Илиянци!!! Така жп цистерните се зареждат в Дружба димек Боклук ойл!! Стига си се правил на отворен защото не си!!!за катализатора не ми показвай боклуци , аз имам предвид за оригинален което би било най доброто!!!ами не струва 300 лв!! Колата съм си я моднал Аз и то на качествено ниво единствено за пренаписване на софтуера съм отишъл при един от най добрите доказали се инженер специалисти в България!!!гарантирам ме колата е под нормите за евро3 с 10 % надолу!! Без екоглупости!!!така хайде спирай с плиткоумните ти без покритие мнения и не заблуждавай хората след като не си се занимавал грамотно с такава процедура!!!Коментиран от #170
11:01 06.11.2017
168 МАК
До коментар #166 от "ожгож":
Май ти е болен мозъка който нямаш!! Да с едно съм съгласен има много издухани и пушеще различни цветове отзад бараки, но недейте да слагате всички под общ знаменател , има доста хора като мен, които си подържаме колите в доста добра кондиция и също мразим някой да скрие от пушеци !!11:06 06.11.2017
169 гост
До коментар #21 от "qqqqq":
Защо трябва да караш кола, като взимаш 400-600лв? Защо всички имат такова изкривено мислене, че им се полага кола и те трябва да имат, пък било и канцерогенен разпространител за 1000лв. Като нямаш пари не може да поддържаш кола, като не може да поддържаш въобще не трябва да си купуваш. Вие какво си мислите, че на Запад всеки кара кола ли? Аз съм живял там въобще не е така, в градовете повече се използват колелета и обществен транспорт, а колата е повече за дълги разстояния и то за семейни хора. У нас всеки студент с кола, пенсионерите с коли, жените да ходят до мола пак с кола или пък някои, които имат служебен транспорт, но не искат да го ползват, пак с кола. Вали - с кола, Пече - с кола, нямаш пари - купуваш нафта от туба, ама пак с кола. Хора това е неразумно, колата е голям разход и хората с ниски доходи не трябва да си помислят за това, а по-скоро да си подобрят начина на живот и здравето, финансовата сигурност и житейски опит. Замислете се.11:35 06.11.2017
170 Знайко
До коментар #167 от "МАК":
ХаХа ти сигурно и накладки не сменяш, филтри, съединител, карета, масло, гуми понеже за теб са ВЕЧНИ!!!!Катализаторът мой човек си има период на живот след които трябва да се смени, ама хората са казали сиромах човек жив дявол.
Кара кола на 20+ години няма 5 лева да се избръсне а акъл дава на каква основа? Ти сигурно затова си беден щото си много умен?
Производителите на Голф 3 са успели да я направят Евро 2 ама ти си ги надминал и си 10% под Евро 3!!!!!
Айде бегай си пии хапчетата в Карлуково, неграмотник.
Коментиран от #171
11:41 06.11.2017
171 МАК
До коментар #170 от "Знайко":
Хапчетата ги пий ти!!да сменям си маслата , накладките и филтрите сам и знам какво слагам и не ползвам малоумни фирмени сервизи !!ясно ли тие !!а за да си го правя съм изял доста тор от малоумни некадърници мърлячи!! А понеже си много отворен какъв нов еко тоалетна караш че много обичам със същия голф да ти натрия мутрата на такива като теб и да видиш дали пуши и дали не върви и да ти покажа че тоалетната ти не върви??!!с безпомвените ти изказвания доказваш че си душевно болен и технически неграмотен по тия въпроси!!!с такъв като теб няма смисъл да се продължава да се коментира!! Остани си зомбиран от мръсните икономически игри на авто заводите и си вярвай блаженно в тях!!аз ще си карам 20 годишния голф оборудван почти на макс екстри, харчи ми 3,7 на 100 нафта и нямам проблеми!!Коментиран от #172
12:40 06.11.2017
172 Знайко
До коментар #171 от "МАК":
ХаХа типичен Бай Ганьо, нагъл и неграмотен до мозакът на костите.Сам си бил сменял масло и филтри :) еми сменяш ги защото никога не си си купувал нова кола да те видим тогава какъв отворко си.
Остави колите от които и грам не разбираш и разкажи за СВЕТОВНАТА КОНСПИРАЦИЯ на автомобилните производители колко лоши са тези Европейски и Японски чичковци :).
Добре че си се родил в България че простотията ти да вирее иначе досега да се те вкарали в правият път.
Трябва да те осъдят на обществено полезен труд и да те пратят огняр в някой ТЕЦ да ти дойде акъла в кухата глава.
Коментиран от #173
12:56 06.11.2017
173 Този коментар е премахнат от модератор.
174 Знайко
1.Притежва милиони ама кара Голф 3 дизел
2.Умен е ама разнася пици, опсссс пардом кара камион.
3. Висшист инженер ама шофьор :)
4.Обвинява България като не си дава сметка че именно тя му дава хранителна среда за простотията му :))
5.Не го било страх да се цапа ама незнае че е задължен да не се цапа ако иска да не му падне гаранцията. Ти си толкова беден че дори един ТВ не си си купувал да знаеш как се ползва гаранция :))))
И накрая всички му виновни заедно с извънземните само той е ангелче :))) съжелявам те искренно.
Коментиран от #175
13:28 06.11.2017
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Знайко
До коментар #175 от "МАК":
Какъв ФВ бе човек, какъв адаптивен съединител какъв хидроусилвател вие в Карлуково явно върха на сладоледа е ФВ 3 с ръчка с фулл екстри(разбирай климатик не климатроник и ел стъкла само на предните места). А гумите разбира се корморанки от най-евтините щото нали и колата купена от Надин.И последно ако аз съм клошар на теб по-хубаво ли ще ти стане на душата че видиш ли ти не си най-големият мизерник в България :)))) душичка сладка :)))
Коментиран от #177
15:06 06.11.2017
177 МАК
До коментар #176 от "Знайко":
Аз не знам теб как са те пуснали оттам???Нещо почна тотални безмислици да пишеш !!15:15 06.11.2017
178 машинист
Коментиран от #180
12:51 07.11.2017
179 King
20:47 07.11.2017
180 МАК
До коментар #178 от "машинист":
Ти нормален ли си работя в железниците и никога няма да сложа локомотивна нафта на колата си!!! Абсурд!! Това е гориво със съвсем друг състав и е опасна за горивната помпа а там ремонта е леле мале!! Хора не се подлъгвайте да сипвате нафта от локомотивите !!!22:56 07.11.2017
181 стрелочник
те и по телевизията ги дават как крадат , очевидно слагат и то не само от локомотив и от рейсовете и от летището , всички знаем от къде се краде и от багерите и т.н. и леко корабно гориво , дизела работи с почти всичко не лъжи хората че не си сипваш от локомотива
Коментиран от #182
10:05 08.11.2017
182 МАК
До коментар #181 от "стрелочник":
повярвай ако щеш не съм си позволявал грам !! съжалявам !!под Достойнство мие това !!никога не съм бил от групата на мизерните мишки,който се чудеха как да крадат!!ясно ли тие!! а ти щом ми отоговаряш така и ти си бил част от тия схеми престъпнико сам се издаваш!!11:30 08.11.2017
183 ГОСТ
До коментар #4 от "mukovski":
проблема е че се замръсяват градоветеа там не карат много камиони
нe че е обгазен пътя
от арманли до ацково
16:46 23.02.2018
184 Горския
В Германия ни един дизел не пуши.
18:47 25.02.2018
185 Този коментар е премахнат от модератор.
186 гощо
Коментиран от #192
09:51 01.03.2018
187 орлин енчев
До коментар #4 от "mukovski":
Доста не си запознат. Камионите в пъте са по-ефективни !!! А и са много икономични. Един камион харчи средно колкото две жипки :).... И е с много ефективен катализатор.12:17 09.03.2018
188 Mitko
22:49 11.03.2018
189 лимонад
17:59 21.06.2018
190 Парижанина
00:16 23.06.2018
191 Хонда
До коментар #2 от "Господин Иванов":
Кола на 3-4 години и да я караш дълго време?Тва не го вярвам.
19:16 23.06.2018
192 Red star
До коментар #186 от "гощо":
Заради ей такива като теб сме на този хал!19:01 24.06.2018
193 Илия
До коментар #11 от "Гост 3":
Прах, строежи, немиене на улиците.... все финни прахови частици, като от дизела. Бензинчето мирише на цветя и рози, нищо вредно няма в него..... само дето те убива по бързо от дизела. Много лошо , че образованието на масовия идиот , стига до там да чете в интернет , платени простотии и да не може да мисли. :((22:43 25.06.2018