2 706 9

Да си купиш кола от MediaMarkt

Радослав Славчев

Една от най-големите в Европа вериги за битова техника ще започне да продава и градското електромобилче Uniti One. То е дело на шведската компания Uniti, а първите екземпляри ще бъдат пуснати в магазините на MediaMarkt през 2019 година.

Uniti One разполага с батерия с капацитет 22 киловат часа и с едно зареждане може да измине 300 километра. Зареждането от битовата мрежа става за 3 часа и 10 минути, а от бързозарядни станции може да се зареди за 30 мин.

В последния случай автономния пробег е 200 километра. Максималната скорост е 130 км/ч, а ускорението от 0 до 80 км/ч става за 3.5 секунди. Управлението се извършва само с един джойстик с вграден дисплей, който отговаря, както за завиването, така и за ускорението и спирането на колата.

В разработката дейно участие взимат и технологични компании като Nvidia, Siemens, Tele2, Haldex и BorgWarner. Базовата цена на градското електромобилче ще е 14 900 евро. Планира се пускането и на четири и петместни версии.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 123
    Отговор
    1 15:00  08.12.17
    Ето това вече е интересно. Цена в Европа около 30 000 лева в БГ означава цена около 25-26 000. За градски автомобил с посочените показатели е повече от добре. Показва, че като се хванат с тая работа големите компании, медийни балони като тесла ще отидат в кофата.

    Коментиран от #4, #5, #6

  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    2 15:07  08.12.17
    При тая цена по-добре лада или дачия.
  • 3 15:52  08.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    4 16:26  08.12.17

    До коментар #1 от "123":

    Какви "големи" компании те тресат не разбрах ?? Това е абсолютно същото като Техномаркет и Технополис да си поръчат в Китай заедно с телевизорите и електрички и те точно това ще направят след няколко години и точно "големите " ще са най-изгорели , щото цените ще са наполовина на техните !! А за Тесла не се притеснявай , тези няма да ги стигнат , по-добре чети тука и реви : Texнoлoгичнитe ĸoмпaнии нaбиpaт вce пo-гoлямa cĸopocт и c oгpoмния cи ĸaпaцитeт тe вeчe глeдaт ĸъм пpeвзeмaнeтo нa дpyги индycтpии. И oт дocтa вpeмe във фoĸyca им e тaзи нa aвтoмoбилнитe ĸoмпaнии. A aĸo ІТ гигaнтитe peшaт, тe имa дocтaтъчнo пapи, зa дa ĸyпят цeлия ceĸтop, cмятaт aнaлизaтopитe oт Ѕhеrра Тесhnоlоgу Grоuр. https://money.bg/investments/tehnologichnite-giganti-imat-tolkova-pari-che-mogat-da-kupyat-tsyalata-avtoindustriya.html

    Коментиран от #7


  • Лост
    Отговор
    5 09:21  10.12.17

    До коментар #1 от "123":

    Ти имаш ли си представа от автомобилен пазар? В България цените на новите автомобили стигат колосални надценки от порядъка на 10 000 и до 20 000 лв за по-елитните марки на автомобил. При цена 30 000 лв в Швеция това нещо тук ще е минимум 35 000 лв, ако изобщо има къде да се сервизира. Няма никаква логика конструкция дето е по-евтина от ДВГ да е по-скъпа само защото е ЕКО и "фешън". Бензинова малолитражка от нормалните автомобилни компании ще е по-евтина, по-екологична и след 150 000 км няма да има нужда от подмяна на батерията за 15 000 лв. Електричките са обречени да са ниша докато не се измисли революционна батерия. Който измисли надеждна, евтина и нетоксична батерия ще тласне света към нова ера. Дано е възможно и да се случи. До тогава да караш електричка ще си е чиста проба снобарство. А Тесла е върха на снобизма.

    Коментиран от #8

  • Аха счас
    Отговор
    6 22:58  10.12.17

    До коментар #1 от "123":

    Братле, това в БГ ще се продава поне за 50000лв. - не забравяй, че балканските тикви искат да са забогатели от ВЧЕРА!!!

    Коментиран от #9

  • 123
    Отговор
    7 09:03  11.12.17

    До коментар #4 от "гост":

    Тези, които участват в разработката - Nvidia, Siemens, Tele2, Haldex и BorgWarner. Нямам предвид, продавача - който е явно интернет магазин за продажби. За тесла няма как да се притеснявам, щом не съм си купил акции от тях. Те са същия медиен балон като Iphon, но разликата е, че телефоните до 2000 евро имат огромна таргет група - 90 % от населението на развитите държави, а теслите могат да си ги позволят 2-3 %. Ще изчезнат като бетакам технологията...
  • 123
    Отговор
    8 09:08  11.12.17

    До коментар #5 от "Лост":

    Да, за разлика от теб имам наблюдения върху автомобилния пазар в България. Тези надценки си ги сънувал някъде в мокрите си сънища. Могат да са приложими само за екзотични модели - например Мустанг - толкова почти е маржа на Мото Пфое за американската марка, ама продават по 3 коли на година. Стандартните продавачи в БГ продават с между 5 и 10 % марж. И навсякъде в западните държави автомобилите са по-скъпи от тези в България - затова реекспорта е голям. На австриеца му е по-евтино да си купи колата от България, независимо, че е натоварена с разходи по превоза до там, които са още 7-800 евро.
  • 123
    Отговор
    9 09:11  11.12.17

    До коментар #6 от "Аха счас":

    Зависи кой ще го продава - ако е стабилен вносител - цената ще е по-ниска. Неслучайно в момента например Рено имат огромен износ към западноевропейски държави на Рено и на Дачия. Не знам дали дори не продават повече навън отколкото в БГ. Това се дължи на ниски заплати, почти два пъти по-ниски данъци, по-ниски осигуровки, по-ниски консумативи и т.н.

Напиши коментар:


Публикувай