21 204 26

Тест и БГ цени на Opel Grandland X

Тест и БГ цени на Opel Grandland X

Марката Opel, която вече е собственост на французите от PSA, лансира на българския пазар своя флагман при кросоувърите. Става дума за модел, наречен Grandland X, който въпреки обозначението Х не разполага с 4х4 система в нито една от версиите си. Впрочем, тясното сътрудничество между Opel и Peugeot датира много преди придобиването на марката от французите. Още от самото начало на проекта Grandland X, той е замислен като немска вариация на тема Peugeot 3008. Но толкова ли много общо имат тези два автомобила?

Екстериор

Тест и БГ цени на Opel Grandland X


Ако не знаете, че Opel Grandland X и Peugeot 3008 имат една и съща техническа база, трудно ще разберете, че двата псевдокросоувъра са близки родственици. Дизайнерите на немската компания са направили всичко възможно, за да може "тяхната рожба" да изглежда различно. А дали е по-хубава от френския си донор е въпрос на вкус.

Тест и БГ цени на Opel Grandland X

Opel Grandland X притежава по-консервативната визия от двата автомобила, но определено има свое собствено лице и е фирмено идентичен с останалите нови Opel-и. Иначе и новото ръководство явно няма никакво намерение да произвежда моделите си с повишена проходимост в Германия. След Frontera и Antara, които се сглобяваха съответно в Англия и Корея, новият кросоувър Grandland X ще се прави в завода на PSA в Сошо, Франция.

Интериор

Тест и БГ цени на Opel Grandland X


Тест и БГ цени на Opel Grandland X

Що се отнася до седалките, то те са удобни и снабдени с доста изразена странична поддръжка. Това, с което Grandland X превъзхожда 3008 е шумоизолацията в салона. В купето може да се разговаря, без да се повишава глас дори и при скорост от 150 км/ч. Шумоизолацията е отлична, както откъм моторния отсек, така и от пътя. Откъм екстри обаче Grandland X отстъпва на 3008. Французинът има повечко опции в базовото си ниво. Иначе салонът на Grandland X е функционален, просторен, а товарното пространство - оптимално.

Двигател и ходови характеристики

Тест и БГ цени на Opel Grandland X


Колкото и странно да звучи Grandland X се предлага само с предно предаване въпреки офроудърското си излъчване. На практика тази кола е далеч от понятието SUV. Тя е нещо като преоблечен миниван с леко повишена проходимост. За последната се грижат основно по-високия клиренс и система, наречена Grip Control, която оптимизира работните алгоритми на стабилизиращата програма и системата против пробуксуване към пътните условия.

Тест и БГ цени на Opel Grandland X

Автомобилът, който тествахме беше оборудван с 1.6-литров дизелов двигател с мощност 120 конски сили и с шестстепенна автоматична скоростна кутия. Именно този мотор е най-подходящ за немския автомобил. Икономичен е и предлага прилична динамика. По-късно, през следващата година, на нашия пазар ще се появи и по-мощен дизел с дългоочакваната осемстепенна автоматична трансмисия.

Тест и БГ цени на Opel Grandland X

Още един интересен двигател представлява трицилиндровото PureTech моторче, което е снабдено с ниско инерционно турбо и с мощност 130 конски сили. Въпреки че конете са повече от тези на 1.6 дизел, по-ниският въртящ момент прави предложението недотам удачно. Нито един от двата двигателя не предлага "весел старт", но в градски условия дизеловият се чувства добре. Основният му коз е икономичността, която в града е около 6 литра на 100 километра, а на извънградско може да падне и на 4.5.

Цена

Тест и БГ цени на Opel Grandland X


Ако искате миниван със SUV-излъчване, то един от вариантите, на които непременно трябва да обърнете внимание е именно Grandland X. 3008 изглежда по-екстравагантно, особено в интериорно отношение, но що се отнася до драйвърски емоции, то Opel-ът не отстъпва на прекия си конкурент. И цените са съпоставими. Ето и пълната ценова листа на Grandland X за България.

Тест и БГ цени на Opel Grandland X

Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Пежо

    46 4 Отговор
    За всички познавачи... и Опел маняци... доживях да видя Пежо префасонирано в Опел... показаното из под капака си е чисто Пежо 308 със 1.6 HDI и 6 степенен автоматик...

    Коментиран от #3

  • 2 Никола

    54 10 Отговор
    Непрекъснатото повтаряне на "немски" в статията няма да направи този автомобил такъв , това си е чисто Пежо направено на същите поточни линии в Сошо ! На салона във София ги огледах добре и двата и Опела изглежда доста дървен в сравнение с Пежото , при сравними цени Опела не си заслужава.
  • 3 Пежо ама навнимателно

    13 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пежо":

    Колата от снимките е с ръчни скорости.

    Коментиран от #7

  • 4 хмм

    45 9 Отговор
    Абе аз сигурно не разбирам, но не виждам никакъв смисъл от такава висока талига без да има 4x4. Защо би му потрябвала на човек такава кола? Някой може ли да ми обясни?

    Коментиран от #13

  • 5 вижся

    13 7 Отговор
    Супер е - 1.6 хди двигателя е издръжлив, стига да го поддържаш - единствените минуси според мен са му, че горивния, и въздушния филтри са малко сложни за самата смяна.. и за цената на която е предлаган е идеално
  • 6 Иван

    20 6 Отговор
    Grip Control е абсолютно недоразумение... пълно разочарование е тази система. Все още съжалявам, че си взех автомобил с тази "екстра". Като цяло пежото е доста по-интересен автомобил от този Опел. Но липсата на 4х4 е предпоставка конкуренцията да обере "луфта"

  • 7 Марто

    8 6 Отговор

    До коментар #3 от "Пежо ама навнимателно":

    Каолите от снимките са няколко, нищо, че са сини всичките. Иначе статията е обективна и готина. Колата не ми допада особено.
  • 8 Кобрата

    34 5 Отговор
    Прекалено високи цени, за автомобил без двойно задвижване. Това си е лично мое мнение!
  • 9 Никола

    18 1 Отговор
    В предишния модел 3008 имаше вариант 4х4 във версията хибрид , но PSA се отказаха от това задвижване с аргумента , че излиза скъпо , обаче всъщност сегашното 3008 не струва по-малко от старата версия хибрид ?! За тези цени има прилични предложения на истински 4Х4 , друг е въпроса дали е нужно такова задвижване при автомобили , които по принцип никога няма да се ползват за оф-роуд .
  • 10 Алфа Ромео

    14 15 Отговор
    УжасТ, френски Опели.....
  • 11 НисанМураноВарна

    22 2 Отговор
    Хем е скъпичък - хем няма конкурент по цени! Пежо 3008 е 48 000 лв. - Малко извратения е без 4х4! Никъде не е казано че всичко с 4х4 се ползва офроуд! За офроуд останаха много малко всъдеходи! Но такива леко повдигнати комбита като Кросланд и 3008 имат нужда от 4х4 защото в България има снегове мааалко по дълго време от другите ЕС градове и с 4х4 повдигнатите комбита като Кросланд както и Митсубиши АСХ с 4ВД - ще може да продължиш по асвалтовия път със сняг! Също има големи наводнения и води дълбоки по 15 че и 20 см на плолет края на април например. Та 4х4 е нужно дори в градовете в България през активната зима януари - февруари - март!

    Коментиран от #12

  • 12 мхмм

    18 7 Отговор

    До коментар #11 от "НисанМураноВарна":

    Абсолютно съгласен! Такава кола за българските условия без 4х4 е безполезна!
  • 13 СУВ

    11 6 Отговор

    До коментар #4 от "хмм":

    Да аз ще ти обясня защо ги вземаме. Понеже комбито изглежда супeр грозно а СУВ има добър багажник не само като литри а и като форма затова са супер удобни а и изглеждат добре, това е. Друго предимство пред комбито е дължината, по-къс е от комбито което е предимство при паркиране. Това е един заместител на комбито.
  • 14 PSA

    32 4 Отговор
    А пък аз да ви кажа, че като заревете за това пусто 4Х4, сте направо смешни. Ами не го правят, първо защото е скъпо, - написано е. И второ, не се търси, това не го ли разбрахте. 99% от SUV никога не се карат извън пътя, това е повече мода. Но не само, защото SUV e с далеч по-добра проходимост от класическите автомобили. Е, за какво да слагат 4X4 тогава, че не се сещам?! Въртите, сучете - все към втората употреба теглите, нали това е подтекстът? Еми скъпо ни е, защото стандартът е нисък, това е положението.

    Коментиран от #17, #21

  • 15 PSA

    28 2 Отговор
    Ще говорим след 2 г., когато французите изкарат "Опел" на печалба. Пък вие си ревете за старото немско качество.
  • 16 Емил

    5 7 Отговор
    Карах вече уж японска Навара (нова) - няма да повторя!
  • 17 mediator37

    12 9 Отговор

    До коментар #14 от "PSA":

    В завоите и на асфалт да си 4х4 ти спасява живота. А какъв комфорт и самочувствие е на зимни курорти и лятно леко горско каране по разкашкан път, нямам думи. Веднъж седни на 4х4, дори да е "паркетник" и пак ще си говорим.

    Коментиран от #18

  • 18 ооооо

    10 6 Отговор

    До коментар #17 от "mediator37":

    маняци, безпарични - само в облаците летите, но джобовите ви празни - дори за една ТАТА.

  • 19 Коззар

    7 5 Отговор
    Опела е гоуема марка, доказана с времето, а ГМ, PSA кой ги държи не е филм.
  • 20 непознат

    12 3 Отговор
    Kолегата РSA е прав,4 по 4 е някаква мода сега да го наречем гъзарлък,тези джипове се карат предимно и само по кагистрали,защо ще ти е 4 по 4,няма смисъл,хората в завода са го разбрали че е така и за това не ги правят 4 по 4.
  • 21 GGG

    3 4 Отговор

    До коментар #14 от "PSA":

    Нали се сещаш, какъв срам ще береш с визуално високопроходим автомобил, който буксува и не може да отлепи в 10 см. сняг?! Няма по-безмислено нещо от подобие на SUV с предно предаване. В пъти по-добре е комби 4Х4 от сорта на Шкода Скаут или Волво ХС 70 примерно - комфорта на лекия автомобил с високата проходимост на SUV!
  • 22 Na onq konq

    2 0 Отговор
    Ездач,мъцни нещо брат!!!Да не умре ТДС-а,та си в траур,от 5 дена те нема,страшна скука стана у форумо!Нема се плашиш,ше събереме с пичовете по некой лев и ше го реанимираме!Ти само пиши...,голем фен съм ти,ей!Само заради тебе влизам тука,ама сега е тъпня!
  • 23 PSA

    7 0 Отговор
    До 14: В грешка си, не се занасяй. В 10 см. сняг няма никакъв проблем и с обикновена кола със зимни гуми, да не говорим за SUV с предно и, разбира се, стига гумите да не са галоши. Що не си признаете, че нямате какво да правите с тези 4X4, ако не сте авджии? Само че и авджиите газят със стари таралясници, още не съм видял лъскаво 4X4 навъртяно до тавана с кал.
  • 24 РSA

    4 0 Отговор
    И да добавя, че всички тестове, включително в рекламните клипове, показват че SUV с предно преодолява всякакви терени и препятствия. виж само клиповете на "Дъстър"-а и после ми кажи че са нагласени.
  • 25 Боби

    3 2 Отговор
    Не мога да разбера защо свързвате 4х4 само с офроуд, по-принцип 4х4 автомобил повишава сцеплението, сигурността и динамиката на пътя. DДори автомобилите от Формула1 през годините са правени с 4х4 задвижване и се обсъжда от 2020 г. да го въведат в правилата, а те явно са най-ползваните автомобили за офроуд.

    Коментиран от #26

  • 26 qwerty

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Боби":

    За движение по вътрешните улици из софийските квартали,особено през зимата / и не само/ спасението е по-високото окачване и 4Х4. А на места е най-добре да се отива с автомобил за offroad.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.