Флиртът между AMG и Mitsubishi в края на 80-те години на миналия век е позабравен епизод от автомобилната история. Днешното придворно тунинг ателие на Mercedes-Benz рядко се свързва с друга марка, а и сътрудничеството му с японския производител не може да се нарече особено продуктивно.
AMG доработва два от моделите на Mitsubishi - Debonair и Galant. Те претърпяват пълен пазарен провал, но заради ограничения тираж днес се смятат за рядкост.
Mitsubishi Galant AMG се появява на японския пазар през 1989 г. Произведени са малко над 1 000 бройки, всичките с десен волан. Автомобилът лесно може да бъде объркан с версията VR4 заради сходния аеродинамичен пакет и 15-цоловите колела.
Под предния капак работи знаменитият четирицилиндров 4G63. Пълненето е атмосферно, но моторът развърта до 8 000 об/мин, а мощността е 170 к.с.
С петстепенна ръчна предавателна кутия ускорението от 0 до 100 приключва за 7.6 сек., а максималната скорост е 216 км/ч. Автоматикът влошава както спринта (8.8 сек.), така и тавана на скоростта (200 км/ч).
Galant AMG отстъпва по динамика на заводския VR-4 с неговите 241 коня, а подобно на флагманския Debonair е доста скъп, което до голяма степен предопределя провала му. Оцелелите до днес екземпляри обаче винаги привличат интереса на ентусиастите - дори само заради логото на AMG.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 някойситам
Коментиран от #6, #7
14:46 02.01.2018
2 Японеца
15:04 02.01.2018
3 и Хонда
15:04 02.01.2018
4 Цар Навуходоносор
15:34 02.01.2018
5 педали ГАЗ СПИРАЧКА
16:29 02.01.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Бесен Язовец
До коментар #1 от "някойситам":
Колега, извинявай, но би ли обяснил, дека е това централна Азия, оти аз не знам ?Коментиран от #8
16:56 02.01.2018
8 някойситам
До коментар #7 от "Бесен Язовец":
https://bg.wikipedia.org/wiki/Централна_Азия ;)Коментиран от #9
18:16 02.01.2018
9 Бесен Язовец
До коментар #8 от "някойситам":
Ясно, но си мисля, че в тези предимно бедни средноазиятски страни, (с изключение на Казахстан) по голямата част от населението за такива коли като камри, максима и галант, могат именно само да мечтаят, но да ги притежават едва ли...Коментиран от #10
19:46 02.01.2018
10 някойситам
До коментар #9 от "Бесен Язовец":
Много правилно си мислиш, така си е, но в Казахстан си имаше много богат пазар на японски коли... когато още не забраниха да се внасят коли с десен волан. Имаше такива Galant'и с VR4 модификации, 2.5 twinturbo ))19:59 02.01.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.