17 098 11

Когато AMG тунинговаше Mitsubishi

Георги Касабов

Флиртът между AMG и Mitsubishi в края на 80-те години на миналия век е позабравен епизод от автомобилната история. Днешното придворно тунинг ателие на Mercedes-Benz рядко се свързва с друга марка, а и сътрудничеството му с японския производител не може да се нарече особено продуктивно.

AMG доработва два от моделите на Mitsubishi - Debonair и Galant. Те претърпяват пълен пазарен провал, но заради ограничения тираж днес се смятат за рядкост.

Mitsubishi Galant AMG се появява на японския пазар през 1989 г. Произведени са малко над 1 000 бройки, всичките с десен волан. Автомобилът лесно може да бъде объркан с версията VR4 заради сходния аеродинамичен пакет и 15-цоловите колела.

Под предния капак работи знаменитият четирицилиндров 4G63. Пълненето е атмосферно, но моторът развърта до 8 000 об/мин, а мощността е 170 к.с.

С петстепенна ръчна предавателна кутия ускорението от 0 до 100 приключва за 7.6 сек., а максималната скорост е 216 км/ч. Автоматикът влошава както спринта (8.8 сек.), така и тавана на скоростта (200 км/ч).

Galant AMG отстъпва по динамика на заводския VR-4 с неговите 241 коня, а подобно на флагманския Debonair е доста скъп, което до голяма степен предопределя провала му. Оцелелите до днес екземпляри обаче винаги привличат интереса на ентусиастите - дори само заради логото на AMG.



Още по темата

  • Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG

    Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG

    Днес AMG се употребява почти автоматично като допълнение към Mercedes-Benz. Преди да се превърне в синоним на тевтонската автомобилна свръхмощ обаче, ...
    21.03.2009
    4 501
    4

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • някойситам
    Отговор
    1 14:46  02.01.18
    Когато бях малък, живях в централна Азия, а този автомобил, както и Nissan Maxima и Toyota Camry бяха мечта на всеки тогава...

    Коментиран от #6, #7

  • Японеца
    Отговор
    2 15:04  02.01.18
    amg са като Капи на Кола, върви единствено и само залепен за някой силен като Мерцедес!
  • и Хонда
    Отговор
    3 15:04  02.01.18
    И хонда са имали доработки от AMG. Това се дължи на факта, че някога (не като сега) AMG е била независмима/самостоятелна тунинг марка, която е правила доработки на различни марки коли. Впоследствие през 90-те фирмата е купена от Мерцедес, но някога е е било другояче.
  • Цар Навуходоносор
    Отговор
    4 15:34  02.01.18
    AMG, AMG, колко по-добре щеше да бъде да ви виждаме тези три букви до други емблеми от Мерцедес...

  • педали ГАЗ СПИРАЧКА
    Отговор
    5 16:29  02.01.18
    докато има сектанти които са поддръжници на немския премиум има и сектанти които са хейтъри на всички коли които не могат да си позволят НО ВСИЧКО Е ТОЧНО
  • 6 16:50  02.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бесен Язовец
    Отговор
    7 16:56  02.01.18

    До коментар #1 от "някойситам":

    Колега, извинявай, но би ли обяснил, дека е това централна Азия, оти аз не знам ?

    Коментиран от #8

  • някойситам
    Отговор
    8 18:16  02.01.18

    До коментар #7 от "Бесен Язовец":

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Централна_Азия ;)

    Коментиран от #9

  • Бесен Язовец
    Отговор
    9 19:46  02.01.18

    До коментар #8 от "някойситам":

    Ясно, но си мисля, че в тези предимно бедни средноазиятски страни, (с изключение на Казахстан) по голямата част от населението за такива коли като камри, максима и галант, могат именно само да мечтаят, но да ги притежават едва ли...

    Коментиран от #10

  • някойситам
    Отговор
    10 19:59  02.01.18

    До коментар #9 от "Бесен Язовец":

    Много правилно си мислиш, така си е, но в Казахстан си имаше много богат пазар на японски коли... когато още не забраниха да се внасят коли с десен волан. Имаше такива Galant'и с VR4 модификации, 2.5 twinturbo ))
  • 11 00:55  03.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай