20 740 34

Opel-ът, който вдига почти 300 км/ч

Радослав Славчев

Марката Opel, вече е част от френската група PSA и едва ли скоро ще видим някоя наточена разработка. Имаше времена обаче, когато сред Opel-ите имаше и много интересни разработки.

Може би най-впечатляващата от тях е на базата на Omega. Става дума за Lotus Carlton или известен още като Opel Lotus Omega. Този автомобил е разработен на базата на първата Omega, но в преработката му участват специалистите от Lotus.

Това става през далечната 1990 година. Стандартният трилитров мотор на Opel е с увеличен работен обем до 3.6 литра.

Агрегатът е редови шестцилиндров и е разположен отпред. Освен това към мотора е добавена битурбо система Garrett T25.

Максималният въртящ момент се предава на задните колела през механична шестстепенна трансмисия ZF S6-40. Резултатът е 382 коня и 568 Нм въртящ момент. Максималната скорост на Lotus Carlton надхвърля 285 км/ч, а ускорението до 100 става за 4.8 секунди.

От тази уникална Omega са произведени само 950 екземпляра, които се появяват на бял свят през периода 1990 - 1992 година. Днес добре запазени такива екземпляри са рядкост, а цената им в Европа надхвърля 40 000 евро.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • GTE
    Отговор
    1 10:53  14.02.18
    А днес Лотус ползват в колите си двигател от Тойота 1.6 132 коня ... Бяха времена, но времената се смениха !
  • Алекс
    Отговор
    2 11:01  14.02.18
    То било верно това за двигателите на Тойота http://www.evo.co.uk/lotus/elise/6957/lotus-elise-16-roadster-review
  • messerschmitt 109
    Отговор
    3 11:16  14.02.18
    имал сам кадет и вектра с иэключение на ламарината всичко друго е БЕТОН явно партньрството с GM си остава добро решение.
  • 1111
    Отговор
    4 11:42  14.02.18
    Дали днешните автомобили ще доживеят и половината години на автомобилите от 90-те ? С това качество на изработка и материали на дали.

    Коментиран от #16


  • наказател
    Отговор
    5 12:19  14.02.18
    Имах по новия модел Б като беше нов навремето това с 6така наказваше бмвта подред. Любими ми бяха е36ците всичките ги дърпаше без мката!
  • კავკასიონი
    Отговор
    6 12:23  14.02.18
    Омега колата на оркрстъра и 500 да вдига все тая
  • Гост
    Отговор
    7 12:23  14.02.18
    Единственото по бързо от опела е ръждата му

    Коментиран от #20

  • тап
    Отговор
    8 13:07  14.02.18
    не не е ръждата , а глупака е по-бърз
  • Джовани
    Отговор
    9 14:05  14.02.18
    Имаше такава сива Омега в София и често 2000г. спираше на Радисон
  • Stoich
    Отговор
    10 14:20  14.02.18
    Средата на 90-те Фатик имаше такава. Твърдеше, че върви повече от Ламборгини.

    Коментиран от #12

  • BMWPower
    Отговор
    11 15:17  14.02.18
    От времето когато OPEL правеха коли. Автомобил от лигата на BMW / Mercedes. Както и всички преди него. Като почнем от адмирал, през старите кадети и аскони до омега. Все истински купета с редови мотори и задно. Въпреки натиска от масовия потребител през 80-те, колите се смаляват и концепцията им става къде-къде по европейска, но Кадет, Астра, Калибра и всичко кажи-речи до Вектра Б успява да съхрани сърцето на OPEL с перфектни коли на резонни цени. За жалост всички модели след това са погром за марката, едно показно как грешен маркетинг съсипва милиарди. За мен лично това са истинските OPEL-и, през 70-те когато е имало V8-маци на задно с климатик, VAG още са се чудили дали да сложат дискови спирачки или какво. А за японки и прочее да не говорим. Но както каза #1GTE, бяха времена, а времената се менят.
  • BMWPower
    Отговор
    12 15:23  14.02.18

    До коментар #10 от "Stoich":

    Фатиковата Лотус Омега беше тъмнозелен металик и единствена Лотус Омега в Б-я. Тя изчезна около 2000-те години, с митове за счупена ск. кутия, а мотора бил изваден и монтиран в Е30 в Плевен. Други казват, че е напуснала Б-я. Каква е истината едва ли някой в момента знае, но не я бъркайте с EVO 500 Omega, която е доста подобна на оптика, но с атмосферен 6-так. Такива EVO 500 имаше служебни на Мултигруп и стояха пред офиса, след това съм мяркал една-две от тях, я по улиците на София, я в Софауто..

    Коментиран от #14, #22

  • Джовани
    Отговор
    13 15:43  14.02.18
    Тази която спираше на Радисон беше супер .Идваше почти всеки ден.После спря да идва.Но когато пак се появи беше с обикновенни джанти и после съвсем изчезна..........Можеби я ползваше Бен Търпин
  • охрана
    Отговор
    14 17:32  14.02.18

    До коментар #12 от "BMWPower":

    Преди 10-на години работих при един, падаше си малко маниак по мощни коли. В гаража му имаше няколко талиги с кубатура над 3 литра, и един Опел Ево. Явно беше го прибрал от Мултригруп. :) Това чудо много вървеше, даже повече от мерджана му 500 АМГ, което на хартия има повече коне. :)))
  • Алфа Ромео
    Отговор
    15 20:13  14.02.18
    Навремето АМГ и М-ки са гледали стоповете на тази Омега, готини коли е имала марката в миналото, със задно със мощни двигатели. Както каза колегата бяха времена, но вече ги няма, вече всичко е пари и сметки, колите не се правят със сърце и емоция а от счетоводители, а Опел вече не съществува.....
  • Спиро
    Отговор
    16 20:29  14.02.18

    До коментар #4 от "1111":

    А защо не? Тази Омега е наистина чудесно запазена, но колко такива има? След 30 години със сигурност ще има коли, произведени днес, които ще бъдат запазени. Зависи коя кола какъв късмет е извадила и на какъв стопанин е попаднала...
  • сталин
    Отговор
    17 20:43  14.02.18
    ВАЛТЕР РОРЛ ЕСВЕТОВЕН ШАМПИОН С ОПЕЛАСКОНА

    Коментиран от #26

  • From USA
    Отговор
    18 21:34  14.02.18
    В Щатите този модел се предлага, като: Cadillac Catera.
  • гост
    Отговор
    19 21:45  14.02.18
    Страхотни коли правеха Опел. Единствен кусур им бяха ламарините, но се правеха. Говоря за Опелите преди ерата на ЕкоТека. Излязаха тези недоразумения и от там Опел тръгнаха надолу. Имал съм Корси, Кадети, Астри, Омега 2.0 136 к.с., Вектра и Калибра със същия двигател, като на Омегата 136 к.с. Абсолютно никакви проблеми не съм имал с тези коли. Само дребни неща, но като цяло железни коли. Последният ми Опел беше Астра 1,6 ЕкоТек. Голямо дърво беше. Харчеше масло, като за световно. непрекъснато в багажника мъкнех 5 л. туба с масло и доливах на 200-300 км. От тогава се отказах от марката. Ако сега правеха коли, като старите Опели, но със здрави ламарини другите производители щяха да фалират. Много здрави бяха, но уви и те си отидоха, както СААБ и Волво.

    Коментиран от #30

  • 20 21:49  14.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Пурко
    Отговор
    21 21:56  14.02.18
    ТОЗИ ръняк ако вдигне 300 че се разпадне бре джендъри.
  • дрън
    Отговор
    22 21:56  14.02.18

    До коментар #12 от "BMWPower":

    Не е единствената! Преди 20 и няколко години имах такава. Нощем по цариградско нямаше коли никакви и това чудо от орлов мост до плиска прехвърляше 300. Мачкаше всички тогавашни мотоциклети и бмв м5 3.8.
  • БИНОКЪЛ ДАВАМ
    Отговор
    23 22:50  14.02.18
    Аз пък веднъж с моята модифицирана астра вдигнах 400 км по цариграЦко бате
  • Ponton
    Отговор
    24 22:52  14.02.18
    Никой ,никога,никъде не споменава Opel Monza GTE с мотора от сенатора....
  • Шматка
    Отговор
    25 23:56  14.02.18
    Имам Вектра а , 89 г и още върви
  • 26 07:36  15.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Aham
    Отговор
    27 07:49  15.02.18
    Шш, пичове голяма носталгия тука по опела бе. Да, добра машина, навремето инвестираха в двигатели и окачване, но изоставаха в купето. То и затова първо се скапваше. Немска марка, те да се оправят, мен ме е ят, че от всички съседи, само ние нямахме производство на кола! А днес, да времената са други, мина се на ток
  • 28 08:25  15.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • GTE
    Отговор
    29 08:31  15.02.18
    PSA придобиха опел, за да намалят конкуренцията. Едва ли ще развиват марката и едва ли ще инвестират в нея. Това е маркетингов трик. Както била изкупи магазина в мол България, за да нямат конкуренция и на 50 метра един от друг ще има два големи супермаркета. Това е всеизвестен трик. ПСА не се обединиха с Опел, както направиха Рено-Нисан, те го погълнаха, преглътнаха и смляха. Остава да ги изходят ...
  • Иван
    Отговор
    30 09:10  15.02.18

    До коментар #19 от "гост":

    Изобщо не си прав за екотека.Явно си купил колата „нов внос“ от някоя западна морга.Аз имам Опел Омега на 17 год.,купих го от първи собственик,сервизна книжка,всичко.Колата е чудесна.

  • Jack Bauer
    Отговор
    31 10:46  15.02.18
    Единствения Опел който си струва вниманието е Калибра. Модификацията 16V Turbo 4x4 беше ненадмината. НО ... "беше".
  • ван
    Отговор
    32 04:07  16.02.18
    https://www.youtube.com/watch?v=xik1rRS3e9Q вижте след като вдигне 300 на 5-та пуска газта слага 6-тия зъб и е с 220 на 2000 оборота
  • RGB
    Отговор
    33 08:00  16.02.18
    ако има ражда то да те е страх да дигнеш толкова
  • Sky T'Hunter
    Отговор
    34 08:51  16.02.18
    Моята чудесна "Опел Омега" 2.0i -116к.с е на 27 години и си я използвам ежедневно и до днес. Вече е на 397 000км, а не гори и 50гр. масло на 10 000км. Уникално здрава кола! Освен биалетки, на два пъти - си спомням, че преди 15 години сменях изправителния блок на генератора, и водна помпа преди 7г. Амортисьорите са оригинални и още работят на 70%. (Тест) ... Жалко, че вече няма откъде човек да си купи такава нова кола!

Напиши коментар:


Публикувай