4 476 7

Обявиха Европейската кола на годината

Георги Касабов

Volvo за пръв път спечели титлата "Европейски автомобил на годината", след като журито на конкурса избра компактния кросоувър XC40 за кола на 2018-а. С бал от 325 точки шведският модел изпревари Seat Ibiza (242 т.) и BMW 5er (226 т.).

Освен призьорите за престижната титла тази година се бориха Alfa Romeo Stelvio (163 т.), Audi A8 (169 т.), Citroen C3 Aircross (171 т.) и Kia Stinger (204 т.). Журито, съставено от 60 журналисти от цяла Европа, разпределя по 25 точки на всеки от кандидатите по собствено усмотрение.

Досегашните победители в конкурса "Европейски автомобил на годината"

1964 - Rover 2000 1991 - Renault Clio 1965 - Austin 1800 1992 - Volkswagen Golf 1966 - Renault R16 1993 - Nissan Micra 1967 - Fiat 124 1994 - Ford Mondeo 1968 - NSU Ro 80 1995 - Fiat Punto 1969 - Peugeot 504 1996 - Fiat Bravo/Brava 1970 - Fiat 128 1997 - Renault Megane Scenic 1971 - Citroen GS 1998 - Alfa Romeo 156 1972 - Fiat 127 1999 - Ford Focus 1973 - Audi 80 2000 - Toyota Yaris 1974 - Mercedes-Benz S-Klasse W116 2001 - Alfa Romeo 147 1975 - Citroen CX 2002 - Peugeot 307 1976 - Simca 1307 и 1308 2003 - Renault Megane II 1977 - Rover SD1 2004 - Fiat Panda 1978 - Porsche 928 2005 - Toyota Prius 1979 - Simca Horizon 2006 - Renault Clio 1980 - Lancia Delta 2007 - Ford S-Max 1981 - Ford Escort 2008 - Fiat 500 1982 - Renault 9 2009 - Opel Insignia 1983 - Audi 100 2010 - Volkswagen Polo 1984 - Fiat Uno 2011 - Nissan Leaf 1985 - Opel Kadett 2012 - Opel Ampera 1986 - Ford Scorpio 2013 - Volkswagen Golf 1987 - Opel Omega 2014 - Peugeot 308 1988 - Peugeot 405 2015 - Volkswagen Passat 1989 - Fiat Tipo 2016 - Opel Astra 1990 - Citroen XM 2017 - Peugeot 3008



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Max
    Отговор
    1 07:29  07.03.18
    Италианците с много победи през годините......?!
  • XCCX
    Отговор
    2 09:55  07.03.18
    За толкова години няма едно бмв, което е "Кола на годината". Ако беше тук в България, всяка година "Талига на годината" щеше да е БМВ. От 1992 до 1997 щеше да е циганската 3-ка (Е36), след това сиромашкото БМВ е46 и т.н.

    Коментиран от #5

  • 308
    Отговор
    3 10:59  07.03.18
    Пежаците всеки път като пуснат нова версия на хечовете бият!
  • ДДД
    Отговор
    4 11:04  07.03.18
    Това волво ли дето харчи 2.1 на 100? имах балканче 50 кубика до 2.5 съм стигал може би с 2 тона маса пада разхода:)
  • Чичу Ади
    Отговор
    5 11:35  07.03.18

    До коментар #2 от "XCCX":

    М, да! Мерцедес имат победа през 1974-та. Ауди имат няколко победи, когато още правиха допотопни коли на ниски цени. След като яхнаха премиум вълната, забравиха за класиране в топ 3. Относно победителите в конкурса, колко от тях са се доказали през годините. Общо взето като се направи справка с лауреатите назад във времето, почти всеки един се е доказал като най-голямата грешка в автоиндустрията.Особено тези от 90-та насам. Това Волво спечели с китайските пари. Добва реклама си направиха китайците с един регулярен рушвет. Колкото до модела, само с рулетката можеш да го различиш от ХС60 и ХС90.

    Коментиран от #7

  • Патриот
    Отговор
    6 13:41  07.03.18
    След 2000 година са малко европейските коли, които залужават внимание. Говоря за качество, здравина и т.н. По-добре корейска. Пак е боклук, само че евтин.
  • Язе
    Отговор
    7 20:13  07.03.18

    До коментар #5 от "Чичу Ади":

    "Общо взето като се направи справка с лауреатите назад във времето, почти всеки един се е доказал като най-голямата грешка в автоиндустрията." Кажи на нас непросветените кои са грешки в автоисторията?

Напиши коментар:


Публикувай