Last news in Fakti

18 Април, 2018 13:25 8 734 24

Българите притежават най-много коли след словенците

  • автомобили-
  • българия
Българите притежават най-много коли след словенците - 1
Снимка: Shutterstock

Югоизточна Европа е сред най-бързо развиващите се пазари на нови леки автомобили в света, показва докладът „Югоизточна Европа: Новата атрактивна дестинация за световната автомобилна индустрия“, изготвен от регионалния доставчик на бизнес информация и анализи SeeNews. През 2017 г. Югоизточна Европа бележи годишен темп на растеж на притежаваните автомобили от 14%, докато на европейско ниво той е 3,7%, а на световно ниво – едва 1,9%.

От информацията става ясно още, че делът на сектора в БВП на България нараства постоянно, като се очаква да достигне около 5% за 2018. По данни на Евростат Словения е с най-висок показател от 531 притежавани коли на 1000 души през 2016 г. България се нарежда на второ място с 441 автомобила на 1000 души, следвана от Хърватия и Румъния. Друг е въпросът в какво състояние и на каква възраст са автомобилите у нас.

Пазарът на нови автомобили в България се възстановява сравнително бързо през последните години, като за 2017 г. са продадени 31 591 нови автомобила – два пъти повече в сравнение с кризисната 2010 г. не трябва обаче да се пренебрегва факта, че голяма част от тези нови автомобили са включени в т.нар. реизнос и заради по-атрактивните си цени се изнасят обратно в Европа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 анонимен

    43 7 Отговор
    Всеки си купи автомобил и ми паркират по тротоарите като по този начин майките не могат да си разхождат безопасно децата. Просто невероятна мисловна дейност :)

    Коментиран от #6, #24

  • 2 не е верно

    48 5 Отговор
    С българска заплата от 255 евро дали ще си купиш нова кола или 20 годишен кош.

    Коментиран от #4, #5

  • 3 GTE

    37 1 Отговор
    Същата история, като с жилищата. В статистикита влиза всеки коптор притежаван от жители не България, въпреки че той не става за живеене. С колите същата работа.
    Най-показателно е продадените нови коли, от които 25 - 30% са реекспортират обратно. И тогава на кое място сме ????
    Това че някой притежава кола, а тя е недвижима собственост, но по някакъв начин попада в тази статистика, показва колко е изкривено всичко.
    Сметнете го на база колко полици гражданска отговорност са продадени за година на физически лица. Ето това е бройката на автомобилния парк притежаван от бългърските семейства. Гъзарите, тарикатите и всякакви други ще излезат от изкривената статистика
  • 4 гост

    7 15 Отговор

    До коментар #2 от "не е верно":

    Просто НЕ КУПУВАШ , елементарно е за здравомислещи , но такива рядко се срещат тук ! Затова ще трябва по административен път да им се отнеме тази възможност ! Пак подчертавам , БЪЗМОЖНОСТ , щото те повечето си въобразяват , че е едва ли не задължително !
  • 5 гост

    7 7 Отговор

    До коментар #2 от "не е верно":

    Само да попитам , колко от тия с 255 евро заплата ходят на почивка за 4-5 хиляди лева примерно , въпреки че могат на 2-3 години примерно или си купуват мебел за толкова , която при всички случаи ще изкара повече от кошника за 4-5 хиляди с минимум още 2-3 хиляди годишни разходи отделно ??
  • 6 мързел

    8 9 Отговор

    До коментар #1 от "анонимен":

    Това е от мързел бе.. ама като му счупиш огледалото няма да го мързи да даде 1000 лева за ново и няма да спира там вече.
  • 7 LYUBOMIR_BG

    12 3 Отговор
    Ако се сметнат като пари в евро и се раздели на 7500, колкото струва една що годе запазена кола, ще се окаже, че пак сме на традиционното последно място в ЕС и то НЕПОКЛАТИМО!
  • 8 Да бе

    13 4 Отговор
    Е защо гробниците ги наричате леки коли,караме бракуваните леки коли на Европа.
  • 9 яаояао

    7 5 Отговор
    ... най-много курници...
    И нали е важно кара се, не кара се да седи пред блока...
  • 10 мда

    12 17 Отговор
    1000 лв годишен данък и 1000 лв. гражданска ще регулират нещата.
  • 11 гост

    19 24 Отговор
    Ако колите у нас преминат истински преглед като ТЮВ например, то повече от 30-40% трябва да отидат за скрап. Минат ли и замерване на газове и покриване на норми, я са останали 30% я не. Ако имате време за губене застанете до някой пункт за ГТП и наблюдавайте какви коли минават. Колко коли пушат като кюмбе по пътищата, колко коли хлопат и скърцат, дрънчат и прекъсват, колко коли са изгнили и без прагове и вежди? Всичко това трови нас, застрашава нас, убива нас. И за какво? За да имаш разходи и да имаш проблеми. Довчера копал нивата, с физиономия на примат, но чул, че трябва да има кола и теглил заем, защото му "трябва". Хора, трябва ни здраве, чист въздух и бъдеще за децата ни.

    Коментиран от #14

  • 12 Алфа Ромео

    11 8 Отговор
    Проблем е че повечето коли са много стари, но още по-голям проблем е че много стари коли са купени с кредит и после не могат да ги поддържат както трябва. Годишният технически преглед е голям фарс, гледат ти спирачките да държат горе-долу и да ти вземат парите, нищо че след два километра може да ти хвръкне някое колело. Както каза колегата ако има сериозен технически преглед 50% от бракмите ще са аут от пътя.... Според мен трябва финансово да бъде спънат българина да купува такива гробници и да се затегне ГТП, като нямаш пари не е задължително да имаш кола, хем стара хем технически неизправна. Това естествено няма да се случи щото ша намалеят избирателите на изборите, а повечето избиратели са бедни.
  • 13 Гост

    28 9 Отговор
    Големи богаташи станахте всичките! Тц, тц, тц, тц.... Да се не надява човек колко имотни и принципни хора има в БГ! Да се чуди човек как сме на този хал! Абе, умници, колата отдавна не е лукс, а необходимост! Може би искате да върнете хората преди 1989г., да събират/чакат цял живот, за да си купят автомобил?! Или да се види кои са баровците в тази държава?! Да се движите по пътищата само вие и колите на НСО?! Хайде, баста! Светите води ненапити!

    Коментиран от #15

  • 14 123

    11 12 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Напълно подкрепям! Автомобилът е и ще си остане луксозна стока. Който има пари за този лукс - да си предвиди и за данъци и незамърсяващи превозни средства.
  • 15 123

    13 24 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Напротив, колата е и си остава една глезотия. Необходима, но глезотия. Когато за подобна глезотия се тровят всички - трябва да има спирачка. Който иска да се глези - да си плаща - скъпо. Такса за внос 1000 лева, данък под ЕВРО 4 - х 10, постоянни проверки и спиране от движение на разни морги, които се разпадат, пушат и трудно държат пътя. В крайна сметка има приличен градски транспорт.
  • 16 Auduforever

    27 5 Отговор
    Еее големи богаташи,еколози,милеещи за здравето и безопастноста Ми има тука.Каращи само евро 11 коли и спазващи всички правила за движение от А до Я,е аз с моя кашон производство 1991 ко ша праа сеа,обслужен от до,само с най доброто,бензин/газ.А да питам що не ривети пред сиганските гета дета са топлят с кот им падне ,пътищата банкрут отсекъде ама данък 1000 че инагоре за старите коли,че и лукс били,мога и още много да пиша ама аиде със здраве на богаташите екосейфти умници.
  • 17 Steks

    16 3 Отговор
    Еее абе то тука само милионери имало бе аз вече се чудя дали не сме станали на първо място по новоизлюпени богаташи ХА ХА големите баровци нема що данък 1000 приказвате ги пълни тъпотий да си мислите че само тук има стари коли идете в Италия и Унгария също има супер много стари коли ама аз не виждам и какъв е проблема една кола като се поддържа като хората какво не може да се движи на равно по магистралата с мутренския ви ЖИП
  • 18 Sliven

    13 2 Отговор
    До коментар#11 гост

    За какъв ТЮВ говориш...
    Аз преди месец си докарах кола от Берлин,просто ми я подариха за символична сума.
    Преди да я регистрирам отидох в сервиз да и сменят маслото и филтрите.
    И монтьора като свали кората под двигателя о Чудо..! Предното ляво магаре където се държи носача изгнило,а има НU до юни 2018год.
    И се чудя как е минала преглед а аз как се прибрах жив и здрав!!
  • 19 ДДД

    5 0 Отговор
    не че нещо имаше статия че собствениците
    на бугати имали по 42 други коли
    та тука БМВ е на почит но си имат
    по една японска да я карат като
    светне чекинг
  • 20 1453

    3 1 Отговор
    Бедните българи изкупиха боклука на Европа.
  • 21 usa

    3 0 Отговор
    По логиката тук пишещите умници в БГ ще карат коли само като тази кметица,която я заковаха тези дни с хиляди евро!Умници , а родителите Ви на файтони ли ще ги качите?Но сития на гладния не вярва и затова младите полят чепиците и псуват родината си.
  • 22 Чичу Ади

    2 2 Отговор
    В бг един 20 годишен кош, плаща 15 до 100 лева годишен имуществен данък. Нов автомобил се таксува от 200 до 1000 лева. Управниците сякаш задължават хората да си купуват стари кошове. Живея извън бг. Тук се плаща пътна такса, като колкото по-нова е колата, толкова по-малка е таксата. За нова е 20-30, а за стара 200+. Цените на горивата също са най-ниските в ЕС, друг е въпроса за тяхното качество. Но ако се изравнят с цените на западните горива, сега литър бензин няма да е 2 лева, а 2.70! После да не се чудим, защо се говори за мръсен въздух в градовете. Излезте от тая кочина БГ и отидете да си паркирате колата на някой тротоар. Като платите няколко пъти глоба по 100, ще се замислите дали да ходите на кафе с 20 годишния си кош. Също в центровете на големите градове има в пъти повече велосипеди, отколкото коли. Но тук хората на запад не са комплексирани българчета. Те нямат нужда да показват изкуствена класа. Всеки българин, който дойде тук, задължително събира пари за да си купи хубава премиум кола. А местните си карат нови малолитражки. На Ганя му трябва да се покаже, като не може да изпъкне с ум и творчество, то и една колица върши работа.

    Коментиран от #23

  • 23 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #22 от "Чичу Ади":

    Точно така. Ганчо не може да ти върже две думи и не може да напише изречение без грешка, ала кара пасат тди. Ходи до село с него, ходи до пазара, ходи на кафе. Иначе Ганчо работи за 450лв чист доход и живее при мама и тате, но има кола, има и маркови маратонки, пуши маркови цигари. Не си поръчва повече от кафе или минерална вода, няма да има за тубата с дизел от съседа, който я е източил от общинската кола. Ганчо казва, че няма пари, не ходи по почивки или на театър, за да има за гуми за пасата, после я масло ще смени, я някоя биалетка. Ганчо е голям, той няма нужда да се квалифира или образова.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.