Last news in Fakti

10 Май, 2018 13:54 8 210 15

Култови всъдеходи с три врати

  • всъдеходи-
  • 3 врати
Култови всъдеходи с три врати - 1

Ако бъдем откровени, то трябва да признаем, че що се касае до пътуване по асфалт, то огромните всъдеходи едва ли могат да съперничат по функционалност на вече излизащите от мода миниванове. Що се касае до пресечена местност, то и там те не могат да се мерят с т.нар. всъдеходи с къса база, повечето от които са с три врати. Сега ще ви припомним няколко такива всъдеходи с къса база и три врати, които отдавна се смятат за култови.

Mitsubishi Pajero Evolution

Култови всъдеходи с три врати


Този всъдеход са прави от японците през периода 1997 - 1999 година. За това време са произведени 2 500 екземпляра от този, смятан за най-спортен всъдеход. Двигателят му е 3.5-литров, а мощността - 280 конски сили.

Toyota Land Cruiser (FJ40)

Култови всъдеходи с три врати


Тривратият FJ40 е далеч по-популярен от неговия събрат с пет врати. Схемата се оказва отличен вариант не само за спортен всъдеход като Pajero Evolution, а и за такъв, който не се плаши от тежка пресечена местност. Toyota го правят чак до 2001 година.

Jeep Wrangler

Култови всъдеходи с три врати


Първоприемника на военния Willis, Jeep CJ е защитен от метеорологичните условия само с брезент, като същото важи и за първия Wrangler, който отново спазва традициите на стария Willis. Чак в своята трета генерация Wrangler излиза с вариант с пет врати, което до голяма степен разваля класическата форма.

Range Rover

Култови всъдеходи с три врати


Сега марката се стреми да се върне към корените си с последното си творение Range Rover SV Coupe. Оригиналният Range Rover от 1970 година е също с три врати, като чак през 1981 се появява вариант с пет врати.

Suzuki Jimny

Култови всъдеходи с три врати


Още една легенда, на която и предстои прераждане. Jimny се произвежда без съществени изменения от далечната вече 1998 година. Автомобилчето се характеризира с уникална проходимост и с недотам добра возия на асфалт, но въпреки това бързо се превръща в култ за феновете на марката.

Lada Niva

Култови всъдеходи с три врати


Да, Niva е позната и със своята петврата версия и даже като пикап, но спомене ли се това име, всеки си представя класическата версия с три врати - точно тази, която е била в първоначалните ескизи на руснаците. Подобно на Jimny и Lada Niva се характеризира с отлична проходимост и с противоречиви качества на асфалт.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Random

    38 5 Отговор
    Range Rover няма място тука.
    Трошлив боклук.
    Да бяха сложили Нисан Патрол.
  • 2 Бесен Язовец

    8 25 Отговор
    Щом няма Нива, ся русуфилити ще дойдат и ще ореват всичко тук !

    Коментиран от #6

  • 3 В грешка сте

    22 0 Отговор
    Хубаво сте написали че вановете излизат от мода, само дето не излизат. Защото вановете не не са модни автомобили а са основно функционални. Използват се за превоз на повече хора и багаж
  • 4 GTE

    19 3 Отговор
    Бих добавил и Дайхацу Фероза
  • 5 Вальо

    17 0 Отговор
    Бележка към автора

    Вранглера не е само с брезент. С твърд сваляем покрив е, а брезентовия е втори допълнителен.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 onq s konq

    4 14 Отговор
    Що сте испуснали беенве хикс 3 ?
  • 8 Гостът

    10 21 Отговор
    Daihatsu Rocky
    Nissan Patrol
    G
    Vitara ? Все джипки, доказали се доста повече от Нива или Jeep ;)
  • 9 Кракра

    10 14 Отговор
    Руският боклук Нива - култов? Нивата е пълно автомобилно недоразумение

    Коментиран от #10

  • 10 Рося

    11 5 Отговор

    До коментар #9 от "Кракра":

    Само Нивата е жива от тия! Значи е култова! 41 години производство! Нека не ти харесва и руснаците са изостанали, ама 41 години я прави култова! Не е сцепила пазарите в Европа и САЩ, защото вноса го цакаха с много пари когато е излизала на пазара! Иначе шепе да им е центове и да смаже всички останали! ДА ЗНАЕШ!

    Коментиран от #12

  • 11 ВАГ

    5 2 Отговор
    Авторееее ,къде е Патрола ,трябва да е на първо място.
  • 12 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #10 от "Рося":

    В момента нива се продава като топъл хляб в Англия
  • 13 Чакалов

    7 0 Отговор
    -е,освен NIVA-та,друг не по-малко разпространен и високопроходим е култовия DISCOVERY-3 вратка-с бързи-бавни и блокаж на междуосевия диференциал,с два твърди моста на които допълнително са монтирани пневматични блокажи,олекотено шаси и алуминизирано купе-е,да Ми дойде и G-класа да си правим "майка"... ;)
  • 14 Алфа Ромео

    4 1 Отговор
    Ако имах нужда от такава кола от тук изброените бих взел Вранглера.
  • 15 BRAP

    5 1 Отговор
    Като притежател на Нива, бих казал, че за мен тук Evolution-а няма конкуренция :)