27 665 37

Арестуваха шефа на Audi

Главният изпълнителен директор на Audi е арестуван по обвинение в укриване на доказателства до делото за манипулираните данни за вредните емисии на дизеловите автомобили на VAG, съобщава Reuters, като се позовава на източници от мюнхенската прокуратура. Руперт Щадлер отрича обвиненията.

Миналата седмица властите обискираха дома на мениджъра. Щадлер и още един член на борда на директорите на Audi бяха обвинени в мошеничество заради софтуера, който занижава вредните емисии от дизеловите двигатели.

Щадлер работи в концерна Volkswagen от 1994 г. Заема ръководни длъжности в Audi от 2007 г., тоест две години преди да започне оборудването на дизелите на компаниите под шапката на VAG с манипулиращи програми.

Миналия месец Audi признаха, че около 60 000 автомобила от моделите А6 и А7 вероятно също ще бъдат засегнати от продължаващия "Дизелгейт". Преди това компанията отзова 850 000 коли за проверка за наличието на софтуер, който занижава нивата на вредните емисии.

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Мошенник

    45 11 Отговор
    По-големи мошенници от мен излязоха
  • 2 Alfa Romeo

    23 52 Отговор
    Затова че прави скапани коли хахах

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    27 7 Отговор

    До коментар #2 от "Alfa Romeo":

    Не , затова , че лъже и то официално и наедро ! И също така нарушава закона и заблуждава официалните власти ! А коли да прави каквито ще , но ЗАКОННИ !!!
  • 4 турбо

    29 20 Отговор
    Арестуван за разпространение на фалшиви коли.

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    9 7 Отговор

    До коментар #4 от "турбо":

    Тези са само от Ауди , а вече има осъдени от Фолксваген и по няколко разследвани от БМВ и Даймлер !!! Да не се чудите после що се "отказват" от дизела !!! Мениджър в германския автомобилен концерн "Фолксваген" беше осъден на седем години лишаване от свобода и глоба от 400 хиляди долара. Присъдата на Оливер Шмит е във връзка с аферата "Дизелгейт". В Окръжния съд в Детройт Оливер Шмит получи максимална възможна присъда заради ролята си във фашифицирането на стойностите вредни емисии, излъчвани от автомобилите на Фолскваген - 7 години лишаване от свобода и 400 хиляди долара глоба. Аферата струва на германския автомобилопроизводител 30 милиарда долара. Милиони автомобили бяха изтеглени, повече от 30 хиляди служители - съкратени, и най-същественото - реномето на компанията пострада сериозно. До този момент, американски прокурори са повдигнали обвинения срещу осем бивши и настоящи мениджъри на компанията, сред които и Оливер Шмит. Петима от тях все още остават на свобода. Съдът в Сеул призна мениджър в концерна за виновен в подправяне на документи Директор в южнокорейската структура на Volkswagen бе осъден на година и половина лишаване от свобода от градския съд на Сеул. Информацията е на AP по официално съобщение на съда.

    Коментиран от #32

  • 6 цистит

    21 28 Отговор
    не ми пука... голф 7 gti или R моделите с адаптивни демпери са всичко което може да искам от една кола а аз не искам нещо мега модерното и якото нито ми пука от мнението на хората: -мощност има за 4.5 секунди до 100 с помощта на DSG. -4 врати с място отзад. -Багажник който събира детска количка и 2 големи сака. -гори 6 смесено при възможно най леко каране въпреки че с моя тежък крак би стигнало много повече имайки в предвид, че едната е 230 коня а Р е 300. -има абсолютно всяка модерна екстра която искате от една кола. -има опция да изключваш контрола за стабилност напълно - нещо което го няма в другите марки повечето им модели. Така, че няма кво да кажа повече... за мен това е перфектната кола в ценовия диапазон до 30000 лв втора ръка по 100к км в германия.

    Коментиран от #8, #14, #18, #33, #34, #36


  • 7 Бакша

    24 12 Отговор
    Сега като много знаете ще почнем руски коли да копуваме те не мамят евро 0 са
  • 8 Керемидчиев

    41 2 Отговор

    До коментар #6 от "цистит":

    Но за жалост си караш голф 4 тди 1.9 на 17г и тетака.

    Коментиран от #9, #27

  • 9 цистит

    7 8 Отговор

    До коментар #8 от "Керемидчиев":

    Mercedes e280 w211 facelift :)
  • 10 Be honest

    10 4 Отговор
    На лъжaта краката са къси.Как ли се чувстват хиляди собственици,заради чиито коли шефа на Ауди е в ареста.
  • 11 Be honest

    8 1 Отговор
    На лъжaта краката са къси.Как ли се чувстват хиляди собственици,заради чиито коли шефа на Ауди е в ареста.
  • 12 Чистия въздух е за джендърите!

    36 3 Отговор
    Те манипулират софтуера а ние, Просветените, го МАХАМЕ НАПЪЛНО! Колкот повече пуши, толкова сме по-яки!

    Коментиран от #28

  • 13 ВАГ

    11 6 Отговор
    Значи излиза ,че правосъдие има само в Германия ... за САЩ знаем ,че е както им изнася ,но Япония и Франция (с пушещите Тойоти и Рена) ми паднаха в очите ... мислех,че поне там има правосъдие ,но явно корпорациите раздават правосъдието.

    Коментиран от #15, #16

  • 14 Ще ти мине

    13 3 Отговор

    До коментар #6 от "цистит":

    Цистита тези екстри да не са само по документи защото са царе на фалша

    Коментиран от #17

  • 15 Зорлем

    15 1 Отговор

    До коментар #13 от "ВАГ":

    Е, колко правосъдие да има в Германия след като скандалът тръгна от САЩ и ако онези не се бяха разбучали, правосъдните германци щяха да си карат с шмекериите до идването на Второто Пришествие.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор

  • 17 вижся

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "Ще ти мине":

    ти изобщо качвал ли си се, гледай някое ревю в интернет

    Коментиран от #19

  • 18 АЛФА Q4

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "цистит":

    ТОЯ ПА КЪРЛЕЖ СЕ НЕЩО ВЖИВЯ. Я НЕ НИ НАДУВАЙ ГЛАВИТЕ ЗА ТАЯ ФАЛШИФА НАЦИЯ
  • 19 Ще ти мине

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "вижся":

    За разлика от теб три пъти съм свалял найлона от седалките затова не гледам ревюта като теб.
  • 20 hmhmhm

    4 3 Отговор
    Аз само не разбрах как софтуер може да намалява вредните емисии. Емисиите която отделя всяко превозно средство са различни и би трябвало да се мерят с апаратура различна от тази налична в колата. И при изгарянето се образуват редица вещаства който би трябвало да се улавят от специализирана техника апарати за анализ? Горенето е процес при който би трябвало да се отделя голямо количество топлина поради това двигателите с вътрешно горене се охлаждат чрез охладителна течност(антифриз). При горенето в най общ случай се образува СО2 и Н2О + енергия и допълнителни вещества в зависимост от материала който гори. Какви са тези софтуери не мога да ви разбера???

    Коментиран от #23, #35

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор

  • 22 Някой

    3 3 Отговор
    Шшш аидее стига сте се карали кви екстри има колко наилона сте свалили аз си купих ентърпраиз с ядрен реактор да ви е яд!
  • 23 гост

    8 2 Отговор

    До коментар #20 от "hmhmhm":

    Софтуерно се насторйва кога да се задействат пречистващите инсталации и кога не. За да работи системата за пречистване се налага по-висока температура, която се постига с повече гориво, а оттам и по-висок разход. Не е случайност, че ФВ имаха предимство пред останалите. След наложените промени колите стават по-тромави, по-мудни и с по-висок разход. Та ето ви я магията на ФВ. У нас още с пристъпването на границата се изрязват филтрите, а ЕГР се изолира за гордост на собствениците. Така че у нас няма кой да се трогне, важно е за нормалните хора в развитите страни.

    Коментиран от #30

  • 24 йскдк

    4 0 Отговор
    не намалява емисиите а заблуждава . за това ги съдят за измама в особено големи размери
  • 25 Янките

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Чистия въздух е за джендърите":

    Така е , само ,че бензина е в резервоара , а спирта в кръвта !
  • 26 шовинист

    6 1 Отговор
    За всичко е виновен смъртният грях алчност. Изродите от сащ и ес се надлъгват кой на кого да вземе парите, а всичко се крие зад уж екологията. Дефектните народи в скандинавието масово карат електо коли, например, а старите дизелови дръгели и мръсни производства са изнесени в Африка и по-рядко- в южна азия.....като че ли оттам не цапат същата земна атмосфера!?!? Друга тема е, че производството на всяка батерия за тесла замърсява колкото среден дизел
  • 27 Минчо

    4 3 Отговор

    До коментар #8 от "Керемидчиев":

    1,9 тди е най здравия мотор правен някога от ВАГ така че карай смело
  • 28 Хаха

    1 4 Отговор

    До коментар #12 от "Чистия въздух е за джендърите!":

    Слагаме и по големи разпръсквачи турбини махат се катализатори и става пушек за чудо и приказ хахс

    Коментиран от #31

  • 29 Audi

    9 6 Отговор
    Когато става въпрос за AUDI, ще мълчите с наведена глава...леваци! Ясно е че е битка и подливане на вода между големи Авто Концерни. от Градът Герой- Бонев

  • 30 МАК

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Абре ти докога ще се правиш на големия разбирач?? Естествено че тия еко боклуци долу щот тя замърсява в пъти повече с тях отколкото без тях особенно с подобията на горива в Парцаландия!!
  • 31 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Хаха":

    Когато се направи грамотно няма проблем!!
  • 32 Гаъ

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Как само нашите не ги осъдиха и не ги вкараха в затвора, като преди това да върнат всички откраднати пари ...😱
  • 33 Голф

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "цистит":

    Или ти е доста тежък крака за 4.5 от 0-100 или си тежък психопат...
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор

  • 35 Лесни софтуери са

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "hmhmhm":

    Ами такива, като работи на място е евро 6, като теъгне е евро 4 или 5. Само че, измерванията са само на място при празен ход на двигателя. Сега чаткаш ли, какви са тия софтуери?
  • 36 Golf R

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "цистит":

    С разхода не мога да се съглася. Карам го вече година единствено на магистрала с 80-100 пада до 6,5 на компютъра със седемстепенна dsg. Градско да не ти казвам стига до 22-25,нормално смесено 10-12 това е разхода говоря за фейслифта с 310 коня.
  • 37 абе няма проблем

    1 0 Отговор
    Слагаите двигател от жигула и сичко точно

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.