Last news in Fakti

6 Юли, 2018 13:58 34 769 81

Запознайте се с българския хиперкар Arcanum: 24 електромотора и 5521 к.с.

  • alieno-
  • arcanum-
  • хиперкар-
  • електромобили-
  • българия
Запознайте се с българския хиперкар Arcanum: 24 електромотора и 5521 к.с. - 1

Компанията Alieno, щабквартирата, на която е разположена в България, ще прави "хиперкар на бъдещето" под название Arcanum (от лат. тайна). В топ модификацията на изцяло карбоновото купе има електрически силов тракт, системната мощност на който е 5 521 конски сили. Максималният въртящ момент е още по-впечатляващ - 8 880 Нм. Според специалистите от Alieno максималната скорост на Arcanum ще е 488 км/ч.

Запознайте се с българския хиперкар Arcanum: 24 електромотора и 5521 к.с.

Платформата представлява монокок изработен по технологията "препрег". Долната част на шасито е усилена с кевлар, а каросерийните панели също са изработени от карбон. Дължината на хиперкара е 5 340 мм, широчината - 2 180 мм, а междуосието - 3 100 мм. Масата на двувратата спортна кола е 1 620 килограма. Силовият тракт се състои от 12 или 24 електромотора (в зависимост от версията), като са монтирани от три до шест на всяко от колелата.

Запознайте се с българския хиперкар Arcanum: 24 електромотора и 5521 к.с.

Интересното е, че всеки от електромоторите се контролира от електроника индивидуално. Силовият тракт има три режима - Street, Track и Race, според които се променя мощността между предната и задна оси. Задвижването е на четирите колела и е със система за контрол на векторната тяга, както и с динамично разпределение на момента между отделните колела.

Запознайте се с българския хиперкар Arcanum: 24 електромотора и 5521 к.с.

Мощността на електрическия тракт зависи от версията и може да бъде 2646 (4440 Нм), 3530 (5920 Нм), 4411 (7400 Нм) или 5521 конски сили (8880 Нм въртящ момент). Електромоторите се захранват от графен литий полимерни батерии и суперкондензатори (последните се зареждат от спирачната енергия и се използват кратковременно при рязко ускорение). Капацитетът на 800-волтовия блок от батерии е 60 (състезателен), 120 (пистов) или 180 киловат часа (пътен вариант).

Запознайте се с българския хиперкар Arcanum: 24 електромотора и 5521 к.с.

Максималният пробег на Alieno Arcanum е 1 020 километра. Благодарение на високата плътност на съхранение на заряда хиперкарът е способен да измине в състезателен режим цели три обиколки на пистата Нюрбургринг. Батериите се зареждат от 350-киловатови станции за 30 минути, а ако се използва специалната зарядна станция Alieno (до 2 700 киловата) - за четири минути.

Запознайте се с българския хиперкар Arcanum: 24 електромотора и 5521 к.с.

Блокът на батериите се състои от взаимозаменяеми модули, параметрите на които се настройват автоматично в зависимост от броя и състоянието на клетките. Окачването на българският хиперкар е роботизирано с електронно управляеми амортисьори, благодарение на които може да се регулира и клиренса на колата. Спирачната система се състои от три отделни подсистеми - хидравлична, електромагнитна и въздушна, използваща активната аеродинамика на колата.

Запознайте се с българския хиперкар Arcanum: 24 електромотора и 5521 к.с.

В допълнителното оборудване влиза и спирачен парашут от драгстер. Още от списъка за оборудване са екстри, като карбонов волан, спортни кресла, система за самодиагностика, странични огледала с пет камери, 17 други камери, лидар, осем радара GPS-модул и IMU-сензор. Компанията вече приема поръчки за "хиперкарът на бъдещето". Цената на базовия вариант е 750 000 евро, а топ версията струва 1.5 млн. евро. За направата на една кола ще са необходими от 18 до 30 месеца.

Запознайте се с българския хиперкар Arcanum: 24 електромотора и 5521 к.с.

Ахмед Мерчев, основател, CEO & CTO на ALIENO и главен конструктор на ARCANUM, споделя: "Alieno Arcanum е изцяло електрическа хиперкола от бъдещето с брутално техническо превъзходство, което е в основата на DNA на бранда ALIENO. Този наш първи дебютен модел, изразява ясно мисията на ALIENO да създава хиперколи с извънземни технологии от бъдещето в настоящето. Alieno Arcanum не следва правилата, а създава нови, осигурявайки изключително вълнуващо изживяване и наслада при шофиране".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    120 11 Отговор
    Уникално.А дано. От написаното това е по-по най- дори и от Тесла

    Коментиран от #44, #45, #70

  • 2 Луд

    73 9 Отговор
    Изцяло база на два модела Ламборгини.......

    Коментиран от #16

  • 3 гост

    89 6 Отговор
    Да вземат да покажат първо прототип. Аз лично не разбирам каква е тази мания за мощ, при положение, че дори 1000кс са трудни за пренасяне към асфалта.

    Коментиран от #9

  • 4 kick

    60 24 Отговор
    Като на сина ми количките - на батерии! И като минеш през локва...викаш такси!
  • 5 Стара гара

    24 42 Отговор
    Какъв е този китайски боклук??
  • 6 СНиколов

    8 25 Отговор
    Това нещо не го разбирам странно ми звучи
    "Публикувано във факти.бг: Силовият тракт се състои от 12 или 24 електромотора (в зависимост от версията), като са монтирани от три до шест на всяко от колелата."
    :)

    Коментиран от #14

  • 7 Driving pleasure

    56 8 Отговор
    Някой сериозно е предозирал, та чак вече бие и на Илончо розовите слончета...
    Най-смешно ми стана с 2700 кВ зарядна - то тва си е подстанция бе!

    А и нещо смисъла от 24 електромотора също не е ясен ама карай - нека си помечтаят - утре ще се събудят и ще идат на работа да изкарат още някоя кунта за бело ;)
  • 8 ТЕРВЕЛ

    30 4 Отговор
    Това е концепция много такива се появяват и уж ще я правят реалност а се оказва измислица
    Едва ли ще видим тази кола на живо някога
    Геймарска концепция със цел теоретична инвестиция
  • 9 Зомби с квадратно чело

    7 11 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Какво има да разбираш кола за състезания и точка. За улицата е глупост ама то по улицата ще ходи само до някоя дискотека или до пистата.
    Много повече мисъл отколкото Тесла, кола за семейството се пъне за нищо.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Илън Мъск

    55 3 Отговор
    Тази новина трябваше на 1 април да я пуснете...
  • 12 Антон

    44 5 Отговор
    Това нещо когато някоя българска компания съумее да го произведе, автомобилната индустрия ще произвежда вече телепортиращи се коли.
    Прилича ми на проект на някой фантазьор играл научно-фантастични игри, точно станал първи курс в ТУ и решил да прави курсува работа.
    Лелелеле, я кажете къде се приемат поръчки
  • 13 neon

    27 5 Отговор
    Какви са тези глупости?!
    На снимките се вижда някакъв хибрид между Ламборгини Чентенарио и Бугати широн. Всички написани цифри са прогнозни и въобще цялата история е приказка с картинки (щото и снимките са дигитално сътворени).
  • 14 Доц. Парталин

    15 0 Отговор

    До коментар #6 от "СНиколов":

    3 мотора *4 колела = 12 ел. мотора, а 6 мотора * 4 колела = 24 ел. мотора

    Коментиран от #15

  • 15 Driving pleasure

    3 4 Отговор

    До коментар #14 от "Доц. Парталин":

    Да ама за какъв бяс са?

    Коментиран от #20

  • 16 гост

    20 1 Отговор

    До коментар #2 от "Луд":

    Ами всъщност въпроса е защо Ламборгини не са го направили досега и колко ПЪТИ по 750 000 биха поискали , ако го бяха направили !!!!! Това също много добре илюстрира до какво води прехода към електрическо задвижване , такива компании тепърва ще възникват в цял свят , включително и България , дай боже !!!

    Коментиран от #39

  • 17 Спас

    21 1 Отговор
    Изглежда невероятно! Дай Боже да стане реалност! Успех от мен!
  • 18 Ефтини сензации

    44 0 Отговор
    Някакси бях ентусиаст докато прочетох името "Ахмед Мерчев"....
    Този преди роботи щеше да прави, и ги направи, колкото ще направи тази кола.

    Пак някой ще олекне с едни пари...

    Коментиран от #23

  • 19 enqma

    3 2 Отговор
    много яко Ламборгини явно са китайци собствениците на фирмата
  • 20 Верига

    6 0 Отговор

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    За повече мощност, роторите се вързват на една ос.
  • 21 коки

    13 6 Отговор
    Първи април мина,малко сте закъснели с новината,а това на снимката е модел на Ламборгини сесто елементо или сентенарио, един от двата
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Запознат

    35 0 Отговор

    До коментар #18 от "Ефтини сензации":

    Ахмед Мерчев? Ахмед Мерчев е инициаторът и създател на проекта Кибертрон, както и учредител и президент на едноименната корпорация. Той произхожда от село Слащен. Точната дата на раждането и последвалото ритуално обрязване не е известна, предполага се, че корпорация Кибертрон е заличила данните с цел защита на Мерчев от Инопланетяните. Предполагаемата му възраст е около или над 50-те, като е запазил младостта си с помощта на Тъмните сили. Най-популярни са спекулациите в пресата, че баща на Мерчев е всъщност самият Вени Марковски, виден активист за популяризирането на продуктите на Майкрософт в България. Самият Марковски отрича тези спекулации, твърдейки че е гей.

    Коментиран от #24

  • 24 Запознат

    16 0 Отговор

    До коментар #23 от "Запознат":

    Според каноничните му Мемоари, Мерчев се отказва от академична кариера именно за да се посвети на Кибертрон. Но неофициални източници твърдят, че той бива принуден да напусне университета, след като се проваля катастрофално на Теста на Тюринг. Допълнителен аргумент в подкрепа на това твърдение е неговото признание, че е роботохолик.
  • 25 Антитиква

    21 2 Отговор
    Абе направете една каляска дето в полунощ се превръща в тиква бе... стига с тия фантасмагории...
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Запознат

    14 0 Отговор

    До коментар #27 от "Куку":

    Вие явно не сте запознат с творчеството на Ахмед Мерчев.
  • 29 гост

    10 4 Отговор
    Почнахме и ние като руснаците - картинки , фотошоп и мултики ...
  • 30 Чеп

    6 2 Отговор
    Вярно, че прилича на ламборгини, но никой не може да избяга от перфектните форми, ако иска да успее!
  • 31 Гост

    9 2 Отговор
    180kWh акумулатор за на 4000кв мощност на двигателите. Ние нещо да не сме паднали с последния дъжд.
  • 32 ГОСТ

    12 2 Отговор
    2700кW зарядно на 800V са 3375 А ток. Това си е залъгалка за наивници.

    Коментиран от #47

  • 33 АСАК

    2 2 Отговор
    Браво много е красива.
  • 34 JPower

    31 2 Отговор
    До Факти.бг.... не знам как да Ви го кажа без да се обидите.....В момента, сте яко прецакани с таз ""новина"". Запознайте се, кой е тоз помак,какви ги върши и тогава пускайте глупостите му. Съветвам Ви, най-искренно и добронамеренно, сменете си служителите,че ставате за резил.....
  • 35 хаха

    24 1 Отговор
    Видите ли някъде името Ахмед Мерчев - да знаете, че е поредната измама. Този нагъл индивид нито робот направи, нито механична ръка, нито някакъв поне на средно ниво металотърсач. Явно сега си търси нови балъци, вярващи на подобни фантасмагористични цифри. А колата на снимките е концепт на Ламборгини.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Гост

    16 0 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    А на законите на физиката дали се подчиняват тези двигатели?
  • 38 Алфа Ромео

    6 5 Отговор
    Кола за шепата богаташи който управляват света и диктуват правилата на нас робите. Чудя се дали е решен проблема със горящите като факли батерии, да не се затрие някой робовладелец....
  • 39 Драг фен

    10 3 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    По-скоро въпроса е защо трябва да се откопира изцяло една кола вместо да се създаде собствена? То е ясно, че един турчин нямащ милиарди зад гърба си може единствено да открадне нечии дизайн, а не да създаде. Проблемът на спортните коли обаче е не да набират бързо, а да спират много добре и да са добре управляеми. Там се хвърлят всички усилия. Ако сте гледали драг състезания сте виждали как модифицирани голф двойки набират за по 2 секунди, но който се интересува знае че такава кола няма да завърши и една бърза обиколка на писта без да излети от пътя.
  • 40 Дядо

    9 0 Отговор
    Ко ша прави с тези коня , ко ша ги прай?
  • 41 Коментар

    4 1 Отговор
    От ГОУФО ПЕРНИШКИ С ГАЗОВА ИЛИ МУНТАНЯНСКИ 1.9ТДИ.
    Шъ Оставят това ИНЖЕНЕРНО ЧУДО В ЗАДНОТО ОГЛЕДАЛЦЕ.
  • 42 ГРАФ ФОН КЬОНИГСЕГ

    14 0 Отговор
    Аз пък имам картинки на колата която ще правя в България и ще е с 20000 кс матор :)))) дрън ,дрън ,че пляс - щял съм да съм бил смешници . Като направите действащ прототип ми сА обадете паляци
  • 43 Баце Нико

    15 1 Отговор
    По-голяма глупост не бях чел скоро...
  • 44 Иван

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "Миро":

    Мирко, теслата не е кой знае какво, тука в Холандия струват 60 000 евро, и ги карат като голфчета в България.
  • 45 незнайко

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Миро":

    ( Публикувано във факти.бг: За направата на една кола ще са необходими от 18 до 30 месеца. ) Тази кола още не е произвесена ! Ако Тесла "произвеждаше" в това темпо, досега нямаше да има толкова произведени коли !!! ТЕСЛА НЕ Е ХИПЕРКАР !!! Престанете с такива сравнения !!!
  • 46 незнайко

    10 1 Отговор
    Да допълня, че този господин Ахмед Мерчев явно може да смята, но няма обемни придстави !!! Къде ще побере 24 електромотора ??? Да има такива по 230 кс. единия, но обема !!! Може би си е мислил за КАМИОН ВЛЕКАЧ, но се е объркал !!! Даже научно фантастите не пишет такива измислици !!!
  • 47 СссереМ

    10 2 Отговор

    До коментар #32 от "ГОСТ":

    Ще може да се зарежда само в АЕЦ-а,и то от 3-ти реактор хахахахха.
  • 48 висок

    5 1 Отговор
    Тея надминаха и рашките по Ще, Ще..... аман компютърни мечти!
  • 49 Бен10

    10 0 Отговор
    5000коня а не вдига и 500 кви са тия измишльотини. С 5000коня трябва да пътува през времето
  • 50 чеченеца

    0 0 Отговор
    дизайн lambborghini ;)
  • 51 Ивчо

    2 1 Отговор
    Не е бъкгарски, защото маркята, която го птоизвежда не е българска. И защо правят толкова бързи коли? Високата скорост на пътя води само до щети, наранявания, осакатяване и смърт.
  • 52 vasik atanasova

    0 0 Отговор
    ТОВА Е БЪЛГАРСКО ?
  • 53 mi24

    8 0 Отговор
    Да е жив и здрав господина,но с метал детекторите дето прави трудно ще открие хиперкарите.Макар и на 35 години вече ,богатото му въображение не го напуска. Все пак мечтите са безплатни.
  • 54 1944

    5 3 Отговор
    такива мега новини са в стила на руските палячовци. дайте по-сериозно.
  • 55 Гого

    3 0 Отговор
    България и коли това ми звучи България няма дупки по пътищата не че не им пожелавам успех ако наистина има такава кола но до сега историята в нашето автомобилостроене показва че всичко е провал.
  • 56 Защото

    5 0 Отговор
    ....да, и са производство на з-д Динамо, заемат цялото купе, тежат по 115 кг бройката, а батерията е 750 кг, или този МАЗ, ще тежи най- малко 3,5 тона..,Или казано просто, отваряш очи и виждаш, че краката са в контакта, а ти светиш като крушка!
  • 57 Селяндур

    2 0 Отговор
    Пирамиди... Фараони...
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Guest

    0 2 Отговор
    Според мен колата изглежда страхотно! Късмет и дано само не е на думи!

    🇧🇬🇧🇬🇧🇬
  • 60 Кибик

    11 0 Отговор
    Прототип има, но за момента работи със 8,192 батерии ААА за шосейния вариант и със 16,384 батерии ААА за вариант писта, които трябва да се сменят след всяка бърза обиколка, Парашутите, радарите и камерите още не са готови, а междувременно се търси производител на гуми издържащи на 500 км/ч. Имаше проблеми и със спирачките, така че засега отваряте вратата и спирате с крак. За щастие се предлага лява обувка с подметка от специален материал който е патентован лично от проф. Мерчев
  • 61 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    9 0 Отговор
    И аз ше права мега кар със 160 ел мотора на 1 колело със сто хиии кони и 3 милиона нютона ше ускорява до 1500 за 1 секунда ше има опция и за улично каране тогава ше ускорява за 2 секунди и веднъж заредена никога нема да се разрежда ше тежи 190 кила и ше струва 20 бона
  • 62 Еднообразно е

    1 3 Отговор
    Дизайна ми прилича на Ламборгини. Защо не се мъчихте да направите дизайна различен. Да задницата предницата е ок ама сякаш ми прилича на нова версия Ламбо. Това е добре че българите най накрая започват да правят спортни коли за българите стига сме карали тези стари трошки. Следващата спортна кола се помъчете поне да направите дезайн собствен който да не прилика на ламбо , ферари и тн.
  • 63 Името ми харесва

    3 3 Отговор
    Alieno Arcanum много хубаво име за колата. Има страшен извънземен вид. Електромобил вдигащт 488км лол яко. Арканум означава тайна мощ. Нека най накрая се докажем пред света че не сме прост народ.
  • 64 Китаеца

    2 1 Отговор
    Това което прочетохте и тази мания за мощност са подготовка за нов скок в технологичен процес. Става въпрос за летящи автомобили. Да за много хора е смехотворно и ще се подигравате с мен но до 5-7 години това ще бъде реално.
  • 65 Бай онзи

    3 0 Отговор
    Познавам лично Мерчев и знам че е фантазьор но мисля че и някой може да му е скроил тоя номер, конкуренция дет се вика.
  • 66 Оги

    2 0 Отговор
    Точно тази компания с капитал 5000 лв и продажби 4000 лв за година ще произведе този супер автомобил.
  • 67 ВОЛВО

    1 0 Отговор
    Кво става тука, 2700 кв са 2,7 Мегавата. Не е ли това мощността на един блок от елктроцентрала? Нещо бъркате май.
  • 68 Морук

    2 1 Отговор
    Ша завладеем света с тъз кола
  • 69 Ганю

    3 0 Отговор
    Жалко, че новината плъзна по целия свят и асоциира България с жалките мошеници Мерчев и компания.
  • 70 некойси

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Миро":

    Начели сме се на много статии и сме се нагледали на много CGI графики, но единствените, които до сега успяха да реализират идеята до ползваем продукт и да създадат търсене за него са Тесла.
    Всичко друго е спрягане на глаголи в бъдеще време.
    Спомням си че когато излезе Модел S, дозина производители с уебсайтове пълни с ТТ данни и CGI графики прекратиха разработките си и се отказаха от проектите си. Елементарната равносметка беше, че не могат да се премерят по пробег и крайна цена с Tesla.
  • 71 Тоягата

    2 0 Отговор
    Alien- извънземно, тук за фасон Alieno! Arcan- име от определен етнос! Сега по темата - силно, ама силно неизпълним проект, физически неизпълним по размери, пространство. Къде ще ги набуташ тия 24мотора и батерии? Да речем че ги направи - с 5500кс. само 488км/ч ли ще дига? Виж, ако е направи и да лети, тогава ще е друго нещо, но нали се сещате, че те сега се смеят хората, пък ако беше написал и летене, тогава незнам.. Статията е фантастика, пича пък е някъф пълен супер човек - CIO-изпълнителен директор, дизайнер и кво беше д-р.?

    Коментиран от #75

  • 72 Порно

    0 0 Отговор
    И на кого перем паричките?
  • 73 Много скъпа

    0 0 Отговор
    Първоначалната сума е много висока. 1.5 млн евро това сигурно е 3 000 000 млн лева. Много скъпа кола. Трябва да се сключват много важни зделки за намаляване на цената.
  • 74 Чух че

    1 1 Отговор
    Чух че Тесла е направил магазин на Балканите. Илон Мъск защо не отвори магазин в България. Той толкова много държи на Тесла а да не говорим за Спейс Х.
  • 75 Проектът

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Тоягата":

    Опитват се да вървят по стъпките на Тесла, по отношение на батериите, само че при двигателите и инверторите. Понеже не разполагат с толкова мощен двигател или инвертор, са решили да сложат в повече на брой налични стандартни двигатели и инвертори, които да ги управляват. На теория всичко е окей, но на практика... Това по принцип е добър подход, но ако ставаше въпрос за военна машина където килограмите и цената не са от значение, а приоритет е всичко да е надеждно и безотказно. Дори при повреда/унищожаване от врага на половината двигатели и инвертори, машината ще продължи да изпълнява задълженията си. Когато става въпрос за състезателен автомобил обаче, по подразбиране килограмите са проблем, а обемът ограничен. Объркали са нишата.
  • 76 Да бе аз съм

    2 0 Отговор
    Елмоторите са от свръхпроводници, охлаждат се от водата за чистачките.
  • 77 Ган

    2 0 Отговор
    Ако това с тези характеристики стане истински сериен автомобил,
    ще си сготвя тестисите с гарнитура от шопска салата и ще ги изям.
  • 78 незнайко

    2 2 Отговор
    чета и не вярвам на ушите си. всички от инженери, конструктори и специалисти нагоре. някой е решил да направи нещо, а ние го плюем. този някой е българин все пак и ако се реализира ще кажат, че е българска кола. но ние като нация май само за това ни бива, да се плюем един на друг, а не да сме единни. затова и като държава сме това дередже. заслужаваме си го
  • 79 123

    1 0 Отговор
    Звучи като онова Devel sixteen с 5 хилядите коня дето тъй и не излезе на пазара, само че на ток тука хахах.
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.