12 554 34

Еднолитровите двигатели на Ford прегряват

Радослав Славчев

Това установи едно разследване на BBC, след което от компанията заявиха, че ще платят ремонтите на клиентите, закупили автомобили от моделите Fiesta и Focus имащи проблем с мотора. По-конкретно става дума за модификации с еднолитровия Ecoboost двигател на Ford.

Този агрегат, който години наред е избиран за най-добрия мотор в света, се оказва, че не е съвсем безпроблемен. Разследването на BBC започва след стотици оплаквания от собственици на коли с въпросния Ecoboost двигател, които заявяват, че внезапно моторът прегрява и излиза от строя.

Има и жалби на собственици с 1.6-литрови Ecoboost двигатели, които се оплакват от самозапалване на мотора, но те са значително по-малко. Оказва се, че причина за прегряването е повреда на едно от съединенията в охладителната система, следствие на което двигателят прегрява и се стига до спукване на цилиндрова глава.

Проблемът засяга моделите на Ford, които са оборудвани с трицилиндрови еднолитрови турбомотори, произведени през периода октомври 2011 - октомври 2014-а. Това по сметки на разследващите от BBC са около 44 682 автомобила.

Оплакванията на пострадалите клиенти са свързани и с това, че първоначално от компанията не са признавали, че това е тяхна грешка и ако автомобилите не са в гаранция са карали собствениците да правят ремонтите за тяхна сметка. Представители на Ford заявиха, че ще овъзмездят пострадалите по вина на компанията, клиенти.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • цистит
    Отговор
    1 11:06  12.10.18
    кво стана бе нали беше двигател на годината настъпват нови времена даунсайзинг ала бала.... защо на кия двигателите не се чупят така?

    Коментиран от #7, #20

  • ГОРАЗД
    Отговор
    2 11:10  12.10.18
    Ми Форд!
  • dzuvkov
    Отговор
    3 11:11  12.10.18
    Тъкмо преди дни ходих до мото пфое за оферта за новия фокус, сега съм в дилема киа / форд

    Коментиран от #18

  • Ценител
    Отговор
    4 11:13  12.10.18
    Следващите ги пускайте направо 0.5 няма да има такива проблеми... Аман от идиокрация.

  • Пешо
    Отговор
    5 11:14  12.10.18
    Стават такива неща, но защо са се правили на ощипани и не са си поели отговорността!

    Коментиран от #6, #26

  • Ценител
    Отговор
    6 11:16  12.10.18

    До коментар #5 от "Пешо":

    Разбира се, че Кия. Всичко с микроскопично двигателче трябва да се избяга, а това, общо взето, означава да се бяга като цяло от европейските модели, освен ако човек не смята да взима суперкар (Не, че и на тях са им много здрави двигателите, но за човек с толкова пари, няма да е особен проблем).

    Коментиран от #8, #17

  • Random
    Отговор
    7 11:17  12.10.18

    До коментар #1 от "цистит":

    Защото са японски (Мицубиши) - Корееца само да копира японеца може.
  • Ценител
    Отговор
    8 11:17  12.10.18

    До коментар #6 от "Ценител":

    Опа, до 3 ми беше предният пост
  • гост
    Отговор
    9 11:31  12.10.18
    Да, де, но първо от Форд са принудили собствениците да си платят, но понеже се е раздухал случая с дефекта и сега щели да ги овъзмездяват. Ами ако са само 100 коли и пак е производствен дефект? Това показва доколко големите компании се управляват от счетоводителите и пределните финансови щети, а не от моралните устои, честности и доверие.

    Коментиран от #19

  • Ферари с цвят червен
    Отговор
    10 11:34  12.10.18
    Добро утро BBC. Аз още преди 2 години взех под наем и се возих 350 км с Форд EcoSport (тази кола е пълна смешка ) с въпросния двигател. След 140км двигателя прегря. Слава богу след 30 мин почивка и каране като пенсионер по магистралата стигнах целта.
  • Не е цялата истина
    Отговор
    11 12:26  12.10.18
    Да, има проблем с 1.0 екобууст двигателите но : 1. За това се знае от много време. ( пропуснат нарочно или не факт ) 2. Само в автомобили произведени между 2011 и 2014 ( не е пропуснато ) 3. Имало е сервизна акция за подмяна на този маркуч. 15% от собствениците не са отишли да им го сменят безплатно (пропуснат факт ) 4. Маркуча е този който връща антифриз в казанчето. Който е виждал отворен капак на автомобил знае че това е тънък маркуч. Т.е. не може да ти изтече антифриза за 1 минута. 5. Ако си немърлив , губи ти антифриз а ти доливаш и това е кола на няколко години . Не отиваш в сервиз на форд . Какво очакваш ? Че ще спре да тече с магия ли ? 6. Не че защитавам форд но мен ми е късал ремък който задвижва водната помпа. Изписа ми да спра колата. Спрях след 200 метра . Оправиха задвижването на помпата а по двигателя няма поражения. Извода е че трябва да спреш навреме ... всяка минута има значение дали ще ти изкриви главата на клапаните или ще я прегрее толкова че да я спука. 7. Ако са те извикали за сервизна акция а ти не отидеш да ти сменят маркуч за 10лв и после гръмне мотора е спорно кой е виновен. Нормално е да се дърпат да плащат ако не си отишъл в сервизната акция. 8. Много бързо забравяте сервизни акции на други марки - дефектни възглавници ,спирачки , опасност от запалване и т.н. Едно е да ти прегрее мотора, а друго е да умреш заради отказ на спирачки или въздушна възглавница.

    Коментиран от #13

  • търговци и клиенти
    Отговор
    12 12:31  12.10.18
    Доколкото разбрах проблема не е в мотора, а в някакво съединение по охладителната система, какво им пречеше да отзоват колите и да го подменят с читаво !?....но да не забравяме, че все пак форд не са тойота за да го направят !
  • търговци и клиенти
    Отговор
    13 12:34  12.10.18

    До коментар #11 от "Не е цялата истина":

    Не знаех, че е имало сервизна акция, ако е така да не се оплакват и явно BBC са "открили топлата вода" !

    Коментиран от #16

  • Човек карал Форд
    Отговор
    14 12:56  12.10.18
    Всичко що е Бус Форд е оле мале.........
  • Mercedes
    Отговор
    15 13:04  12.10.18
    Форд и циганин зимата не работят, българска народна мъдрост.
  • Не е цялата истина
    Отговор
    16 13:21  12.10.18

    До коментар #13 от "търговци и клиенти":

    Да, можеш да потърсиш информация в интернет. Никога не вярвай само на 1 източник. Акцията е била през март 2015 за засегнатите коли от 2011 до 2014. Според някои са били отстранени дефекти от 96% от колите , според други само 85%. В единия случай означава че 4% от колите не са оправени , в другия са 15%. От 44 хиляди това прави 1760 или 6600.
  • Зорлем
    Отговор
    17 14:14  12.10.18

    До коментар #6 от "Ценител":

    Да се бяга от европейски модели, ама например новата Хонда CRV нали и тя е с някакво такова недораумение от 1,5 литра. Вярно, че е май я сглобяват в Англия, но проектирането сигурно не е било (само) там. И те имаха някакви ядове и отзовавания на този двигател, така че няма европейско, японско, корейско, виетнамско. Всичките са "маскари"!
  • КИА
    Отговор
    18 14:48  12.10.18

    До коментар #3 от "dzuvkov":

    Аз съм с КИА 2.0 дизел мотора на 136 коня и съм много доволен. Но и КИА имат надути мотори обща препоръка не вземай форсирани мотори, защо са ти толкова коне, да ускорява малко по-бързо но ти излиза през носа. И Форд имат много добри мотори само внимавай и чети преди да вземеш колата не просто между две марки а между различните двигатели!!!!!
  • Какви счетоводители
    Отговор
    19 14:56  12.10.18

    До коментар #9 от "гост":

    Са те подгонили? Знаеш ли каква им е работата? Шефът дава заповедите, а счетоводителят е длъжен да му “ бърше” задника! И твоят също за да ти калкулира заплатата, осигуровките и данъците! Счетоводителя трябва да ти пази 50 години ведомостите! Коя друга професия дава гаранция от 50 години и да се рови в прахолясали документи . А и да ти съдейства, ти, неблагодарника да получиш по-голяма пенсия! Счетоводителите, в БГ, са най-онеправдани, с най-ниски заплати, според количеството и качеството на труда си! Чистачките взимат повече, за по два-три час работа!
  • FMC
    Отговор
    20 15:04  12.10.18

    До коментар #1 от "цистит":

    Ауто Билд изминаха с тоя двигател 100 000км, разглобиха го на части и не установиха никакво износване! Дори тогава Фокус получи максимални пценки и зае първо място във временното класиране. Иначе света знае за много боклучиви мотори, които не само се чупят, но и не показват качества.

    Коментиран от #22

  • НЕ СТАВАТ И ТОВА Е ТО
    Отговор
    21 18:02  12.10.18
    Прегряват защото са за прахосмукачки,а не за коли.
  • цистит
    Отговор
    22 20:15  12.10.18

    До коментар #20 от "FMC":

    явно аутобилд не са го тествали както трябва
  • Антонн
    Отговор
    23 20:28  12.10.18
    Това че е Форд е едно на ръка. За бензинови агрегати под 1.8 рядко има читави. При печките 1.5. Да си вземеш гюм 1000куб. или трябва да си с В1,или с мида еджду краката. Такива щайги се ползват да ходиш на пазар,макс 10-20км.пенсионерско каране. Не може да купиш WC с надеждата че този мотор върви и не харчи. Еми до морето има няма 400км. много ясно ако не караш с автобусите и не почиваш с тях,ще се окоти.

    Коментиран от #27

  • 4х4
    Отговор
    24 20:50  12.10.18
    Тоя, малкият двигател естествено,че се натоварва повече и от там тръгват проблемите. Купето на Фокус му идва тежичко.Ако пък си има и фабричен дефект става сложно. Разбира се, случва се да прегреят и коли с големи мотори,както и автобуси и камиони. Просто като се кара, трябва да се следят и уредите на таблото. Мисля, че в това отношение ние, българите сме по-схватливи и много по на ТИ с автомобила.На запад често не знаят колко цилиндров им е автомобила,за клапани да не говорим.Борд-компютърът им поддържал автомобила в изправност... Сигурен съм,че българските собственици на еднолитров Форд ,знаейки за възможния проблем,собственоръчно са го отстранили. 1 прост маркуч...
  • Алфа Ромео
    Отговор
    25 00:39  13.10.18
    Харесвам Фордовете, готини колички за каране са, но не бих взел със такъв мотор кола.
  • АLFA Q4
    Отговор
    26 09:51  13.10.18

    До коментар #5 от "Пешо":

    ЩОТО СА МРЪСЕН ШВАБЕН НАЦИЯТА Е ТАКАВ
  • АLFA Q4
    Отговор
    27 09:55  13.10.18

    До коментар #23 от "Антонн":

    ЩОТО.Е ФОРД АМИ ЗАЩО ТОГАВА ВАГОВЕТЕ С такива ДВИГАТЕЛИ ИЗКАРВАТ ДАЖЕ И 100 К, И.ПОСЛЕ.СА НА ПАШКУЛ
  • BULAVA
    Отговор
    28 10:27  13.10.18
    Е крайно време е да кажат че 3 цилиндъра е за мотопед а не за кола
  • веселяк
    Отговор
    29 11:11  13.10.18
    Миксерите са за да си бъркаш яйцата, а не да ти дърпат каручката!
  • Проблема не е в обема
    Отговор
    30 12:56  13.10.18
    а във фирмата. Японците още преди 30 г правиха перфектни 900 кубикови автомобилни турбомотори, които никога не се чупеха.

    Коментиран от #32


  • Гошко
    Отговор
    31 19:07  13.10.18
    Форд - повръща ми се

    Коментиран от #33

  • АLFA Q4
    Отговор
    32 21:28  13.10.18

    До коментар #30 от "Проблема не е в обема":

    ДА,, ДАЙХАТСУ,,ТУРБО,,,ХЕМ Е ПИЛА. ХЕМ МНОГО ЗДРАВИ
  • форд
    Отговор
    33 02:30  14.10.18

    До коментар #31 от "Гошко":

    имам фиеста 1.1 от 18г.95г. нямам никакви ядове зиме и лете акумолатора е 75амп.и сам пушка.
  • Милен
    Отговор
    34 10:27  14.10.18
    Че Форд го имат този проблем откакто произвеждат автомобили.

Напиши коментар:


Публикувай