18 190 36

Great Wall пусна електромобил за 15 хил. лв.

Георги Касабов

Младата китайска марка ORA, която принадлежи на гиганта Great Wall, пусна в продажба бюджетен електромобил с базова цена 61 800 юана (15 333 лв.). Дори да се поръча с всички възможни екстри, R1 струва максимум 75 800 юана (18 811 лв.).

Симпатичното градско мини има електромотор с мощност 48 к.с. Ще се предлага в три модификации, които освен по нивото на оборудване ще се различават по пробега с едно зареждане - от 310 до 350 км.

ORA представи R1 на салона в Пекин през пролетта, а самата марка бе създадена от Great Wall точно преди година. Засега китайците нямат планове да изнасят R1 за други пазари.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 42424
    Отговор
    1 11:18  02.11.18
    По-добре колело за 1000лв и другите за таскита.. по-евтино ще ти е и по-малко главоболия ;D

    Коментиран от #30

  • цистит
    Отговор
    2 11:22  02.11.18
    за 15 хиляди лева могат да се гръмнат че са направили такъв бъркоч

    Коментиран от #4, #6, #8, #25

  • Jack Bauer
    Отговор
    3 11:31  02.11.18
    Аз бих си го купил ако се предлагаше на нашия пазар на тези цени.

    Коментиран от #5, #26

  • гост
    Отговор
    4 11:41  02.11.18

    До коментар #2 от "цистит":

    Ами вземи го сравни с българското произведение на изкуството на Даскалов и кажи кое е по-добре? И защо да караш Дачия пак за толкова пари, но да плащаш и за гориво като може да караш китайчето, което можеше да се сглабя в Баховица и да спираш безплатно в зоните за паркиране. Само това и липсата на данък ти избиват инвестицията а какво остава да даваш по 2лв на 100км за гориво без масла, филтри, ремъци и т.н.

  • 732
    Отговор
    5 11:41  02.11.18

    До коментар #3 от "Jack Bauer":

    Защото ти си разумен човек, а не номер 2, г-жа цистит :)
  • гост
    Отговор
    6 11:50  02.11.18

    До коментар #2 от "цистит":

    Тоя "бъркоч" и подобните му до две години ще бъдат в Европа и то на почти същите цени !!! И то без да смятаме субсидиите , които във Франция например са 11 000 евро за електромобил , а в Германия около 7000 , а местните "разбирачи" не могат да предложат нищо подобно в следващите поне 5-6 години !!! И цените на петролките в тоя клас почват от 15 000 , ама евро !!! А продажбите в тоя клас са над 50% орт общите в Европа !!!
  • Бебо Алексиев
    Отговор
    7 11:54  02.11.18
    Дизайнът е много привлекателен, подходящ и за тунинг. С удоволствие бих си го карал. Не съм фен на Китай и техните неща, но това си е супер.
  • гост
    Отговор
    8 11:57  02.11.18

    До коментар #2 от "цистит":

    Само да допълня , щото явно не вдяваш , тоя "бъркоч" е в класа на Клио , Поло , Фиеста и Пежо 208 !!! И единствения реален конкурент е Рено Зое , само че на три пъти по-висока цена !!!

    Коментиран от #35

  • Греат Лал фен
    Отговор
    9 12:10  02.11.18
    Колата е машина колата е маневрена колата е самолет колата е феноменална!!!

    Коментиран от #18

  • К.К.
    Отговор
    10 12:17  02.11.18
    Тоя "бъркоч" можеше да се зглобява в Ловеч, но дребния може само далавери да прави.
  • ооооох
    Отговор
    11 12:46  02.11.18
    щом е от тая компания - трябва да е 5000 лева! Егатии цената..
  • Гларус
    Отговор
    12 12:47  02.11.18
    Егатии измамниците тия..
  • куку руку ку
    Отговор
    13 13:04  02.11.18
    Защо в други сайтове се споменава цена от 14000, но долАра...

    Коментиран от #27

  • Зорлем
    Отговор
    14 13:15  02.11.18
    Интересно, дори и да приемем, че толкова струва само силовия тракт и батериите на това автомобилче, с какво се оправдават 40-те хиляди горница на Рено ЗОЕ, което е със сходни технически параметри? Ясно, че има ДДС, разни системи за сигурност и по-високо качество на материалите и изработката, но пак е странна разликата. За тези пари в Европа може да се купи само Рено Туизи, което е дори по-голям "бъркоч" от това. Има нещо гнило или при китайците или при Рено-Нисан...

    Коментиран от #28

  • Джедай
    Отговор
    15 14:07  02.11.18
    Слабичка е. Предпочитам да си карам VW eUP и да наказвам всичко живо по светофарите.

    Коментиран от #19

  • Жедай
    Отговор
    16 14:09  02.11.18
    Между другото зарядните станции по лидълите и кауфландите са безплатни и все още рядко има някой на тях.
  • Гост
    Отговор
    17 14:51  02.11.18
    Ами цените в китай са доста по-различни от тези в Европа, стандарта е друг. Тази кола няма как да се проддава на такава цена тук, за това има мита, не знам колкое митото, но факта че не съм чувал някой да внася автомобили от Китай е красноречив. за някои стоки митото за внос надхвърля 90% плюс ДДС прави сметка за какво става дума.

    Коментиран от #21

  • sotko
    Отговор
    18 15:43  02.11.18

    До коментар #9 от "Греат Лал фен":

    Чак пък феноменална. Не е зле за класа си
  • бцжбжцб
    Отговор
    19 16:23  02.11.18

    До коментар #15 от "Джедай":

    Да наказваш? Да не си катаджия? Не бяха ли с Астри катаджиите? Виждал съм доста селтаци да се изстрелват по светофарите, ма не ми става ясно кой и как е наказан от това.
  • Гост
    Отговор
    20 17:45  02.11.18
    Не знам как от Фиат,Рено и Фолксваген не са завели дело срещу тези....Затова и предполагам никога няма да се продава във Европа! Вътре на 80 % е интериора на Фиат 500,Отвън е Рено Туинго и Фолксваген Ъп...Само китайците могат да направят такова извращение!

    Коментиран от #22, #23

  • НАТО ВЕЦ
    Отговор
    21 17:50  02.11.18

    До коментар #17 от "Гост":

    Сметката е, че ни "скъсват джобовете", щото са ни "европейски" заплатите.
  • НАТО ВЕЦ
    Отговор
    22 17:53  02.11.18

    До коментар #20 от "Гост":

    Е, те така и така правят частите и за другите бангии, що да не ги асемблират.
  • селянин 1
    Отговор
    23 18:41  02.11.18

    До коментар #20 от "Гост":

    Тва требваше да праат у баховица,и 20000 лв.да струваше,ще се купува..7-8 часа у щепсело,и 300км..пробег,е нема как да вдигнеш 120км,с 50 к.с..но 80..90км е достатъчно,за интериор,табло..никой не е осъден,то ако е така Ауди,трябва да осъди всички..които взеха от тях,прослувутата решетка от молотовка..
  • Хасанчо
    Отговор
    24 19:12  02.11.18
    Я , таблет с волан и педали. По интернет с безплатна доставка не може ли ? То колко ли ще тежи ?
  • бай шиле
    Отговор
    25 19:17  02.11.18

    До коментар #2 от "цистит":

    Глупако,китайците не развиват промишлеността си за да я харесваш ти.Те тава да го питаш и моя коч,ще ти го обясни.
  • ГОСТ
    Отговор
    26 21:02  02.11.18

    До коментар #3 от "Jack Bauer":

    да не е като хелуин и народните будителисамо за хелуин новини но будителите 70% събраха та + на електричката а за 15 000 какво ще спреш пред блока?
  • 333
    Отговор
    27 21:16  02.11.18

    До коментар #13 от "куку руку ку":

    75800CNY са си 18900BGN. Другите сайтове може да са объркали. В долари е точно 11000.
  • 333
    Отговор
    28 21:21  02.11.18

    До коментар #14 от "Зорлем":

    В Европа автомобилите трябва да имат маса системи, които не са задължителни в други държави, особено в Азия. Автомобила трябва да има ербеци, ABS, ESC, и кой знае какво още. Тия неща струват пари. Зое вероятно има и по-голяма батерия, и то немалко.

    Коментиран от #33

  • 1944
    Отговор
    29 21:48  02.11.18
    откраднали са технологиите и дизайна на електрическия иж.
  • Шофьор и колоездач
    Отговор
    30 22:36  02.11.18

    До коментар #1 от "42424":

    Зависи какво работиш и колко сняг/40 градусова жега има навън. А и при тези надути цени на колелетата 1000 лв не са достатъчни за да си купиш шосейка, достатъчно лека, за да върви бързо но леко, без да те изморява много. А ако си над 50: изморен човечец?
  • Кольо Камиона
    Отговор
    31 05:33  03.11.18
    Въпреки че многократно съм поставял под съмнение дрогирания лидер на култа Тесла, има логика в малките електрички за ходене на работа и за пазарска чанта, което ще намали замърсяването в големите градове. За дълъг път, мисля, че ДВГ си остава за предпочитане, а за кеф и удоволствие, нищо не може да се сравнява с песента на V8 или рева на боксер-6 над 7000 оборота.

    Коментиран от #32

  • Димов
    Отговор
    32 09:59  03.11.18

    До коментар #31 от "Кольо Камиона":

    Хвала, на такъви хора.

  • Колега
    Отговор
    33 19:28  03.11.18

    До коментар #28 от "333":

    Колега виж спецификациите на което. С нищо не е по-добро от китаеца! И пробега е същите километри! Ама нали е Европа! Вземат по 2000 евро заплати!
  • Веско
    Отговор
    34 19:51  03.11.18
    Ако се продаваше в бг бих си го купил веднага.Супер добре ще тегли за конете си,особено по баири ще е като 100 коня бензин.Другото което е че за 15 бинки човек би получил безплатно паркиране синя и зелена зона,на практика нулев разход за гориво,защото на някой места като се паркира е безплатно зареждането.Ремонти само по ходовата част,абе за тези пари е супер,чакаме го в бг с нетърпение!

    Коментиран от #36

  • Да да
    Отговор
    35 09:34  04.11.18

    До коментар #8 от "гост":

    Къде видя габаритите то това творение? Да не се окаже, че е с киселинен акумулатор и размерите на лагерна количка, в която влизат 4 дребни китаеца или един добре охранен! Като види 10% наклон,да не се налага да слизат от нея!
  • незнайко
    Отговор
    36 17:00  04.11.18

    До коментар #34 от "Веско":

    48 к.с. са си точно толкова и на ДВГ !!! Сравнение със 100 к.с. автомобил е смешно !!! Със сигурност електричката няма да има скорости, което ще е МИНУС за наклони примерно като във Велико Търново . Едва ли това авномобилче ще изкачи наклон, където кола с ДВГ го изкачва на ПЪРВА скорост. Карам електрически скутер и имам наблюдения.

Напиши коментар:


Публикувай