2 628 13

Възродената Isetta ще е "Made in Germany"

Радослав Славчев

Помните ли германските спорткари Artega GT? Тези симпатични купета с двигатели VR6 от Volkswagen така и не успяха да се наложат на пазара. Впоследствие фирмата фалира, а три години по-късно отново се появи на сцената с проект на електрическа версия на същото купе, но и този опит не беше успешен.

След това политиката на компанията се смени и германците обявиха, че купуват градските електромобилчета Tazzari и всичките съпътстващи ги технологии. Благодарение на тях сега на ход е микрокарът Microlino, който има за цел да се превърне в относително масово електрическо превозно средство.

Сделката е тристранна - италианската фирма Tazzari продава производството си, като си оставя само търговската марка (италианците се преориентират в друг сегмент и на други пазари - разбирай третия свят). Същевременно на завода в Имола започват планове за производство на електрически аналог на култовата Isetta, която е разработена от швейцарската фирма Micro Mobility Systems.

След като Artega има технологиите от Tazzari и съгласието на швейцарците, производството на възродената Isetta се мести в Германия. Така в началото на следващата година трябва да се появят първите електромобилчета, които, както казват специалистите, ще са с швейцарска точност и с щампа "Made in Germany". Обявената цена на Microlino също е интересна - 12 000 евро.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Само Дъстър
    Отговор
    1 10:07  06.12.18
    Тоя най в ляво Ники кънчев ли е ?
  • сектант
    Отговор
    2 10:13  06.12.18
    колата е стилна ама е малко за хипстъри - за тия пари едно сандеро е всичко което ти трябва
  • AUDI
    Отговор
    3 10:21  06.12.18
    това мисля ще закопае Тесли , Чукове и всичко - само наистина да почнат да я прозивеждат. Градски ел. автомобил , без много екстри - кво повече. Който иска после луксозен електромобил - е-tron

    Коментиран от #5

  • гост
    Отговор
    4 12:13  06.12.18
    Супер е колата, само да дадат някакви характеристики, че така може и с хвърчило да искат да я задвижват. Поне в споделеното ползване на коли ще е вървежна. В Рим е пълно с такива мъници с двигатели от скутери, ако могат да ги заменят ще е добре.

    Коментиран от #7


  • Никой
    Отговор
    5 13:30  06.12.18

    До коментар #3 от "AUDI":

    Хаха ще закопае. В Европа наистина ще се продава, но не мога да си представя в Америка някой да си купи такова нещо. Това е по-скоро за големи европейски и китайски градове. Сладка малка количка.

    Коментиран от #6

  • AUDI
    Отговор
    6 13:55  06.12.18

    До коментар #5 от "Никой":

    Аз визирам европейския атомобилен пазар. ония с гладките мозъци слабо ме интересуват :) тук тази малка ел.кола като нищо ще стане бестселър. За сега има едно Зое , което пак добре се продава и нищо повече . може би и Leaf , това е . А и само да вметна за автора - BMW Izetta си е мей ин джърмани от където и да го погледнеш , нормално е някак си и "възродената" да е от там

    Коментиран от #8

  • Хайл
    Отговор
    7 14:05  06.12.18

    До коментар #4 от "гост":

    Ето ти повече данни: Имаш ръце-бутай...
  • Зорлем
    Отговор
    8 14:21  06.12.18

    До коментар #6 от "AUDI":

    Зое не знам колко добре се продава, но тъкмо Рено предлагат и Туизи, което като концепция силно наподобява тази Изета. Въпросното Тиузи обаче е доста далеч от това да бъде успешен модел. Според Уикипедия от 2012г до края на 2016г са продали няма и 20хил. бройки от него. Като се вземе предвид, че цената му в БГ е към 20 хил. лв. не е особено учудващо, че си е мъка да се продава. С две думи, както винаги на теория е едно, на практика друго.

    Коментиран от #11

  • Димов
    Отговор
    9 14:36  06.12.18
    Това по-може да завладее китайският пазар, отколкото модел-3.
  • Японеца
    Отговор
    10 15:26  06.12.18
    Грозилник от 1967г.!

    Коментиран от #13

  • AUDI
    Отговор
    11 15:33  06.12.18

    До коментар #8 от "Зорлем":

    за това и не съм го споменал - та то вратите И този найлон наречен прозорец са опция :D:D но да видим
  • Зорлем
    Отговор
    12 16:13  06.12.18
    Именно патологочиното ми черногледство ми нашепва, че щом онова "нещо" Туизито с нещастните му динамичти характеристики и найлони за прозорци струва 20 хил. лв, то тогава това, дето прилича малко повече на кола, изобщо не ми се връзва да 24 хил. лв. Зое-то и Лийфа са по 65-70 бона, а ФВ Ъп е "само" 50! Но нищо, де, ние чакаме догодина "гост"-а (с натрапчивото "хахаха") да си купи Модел 3 за 120-130 хил. лв. и да ни покаже как става тая работа с електрифицирането.
  • 1944
    Отговор
    13 14:34  08.12.18

    До коментар #10 от "Японеца":

    друго е да караш лада 1500 ес с плюшена тапицерия.

Напиши коментар:


Публикувай