Last news in Fakti

27 Март, 2012 11:16 9 956 23

Ford пусна свръхикономична Fiesta

  • ford-
  • fiesta-
  • econetic

 

Европейското подразделение на Ford започна производството на един от най-икономичните автомобили. Името му е Fiesta ECOnetic и се сглобява в заводите на марката в Кьолн. Според представители на компанията разходът на Fiesta ECOnetic е само 3.3 литра на 100 километра.
 
Под капака на най-икономичната Fiesta е монтиран 1.6-литров турбодизелов двигател Duratorq TDCi. Максималният въртящ момент от 205 Нм също е доста приличен за подобен малък автомобил. Моделът се произвежда с във версии с три и пет врати и няколко нива на оборудване.
Още нещо интересно, което заяви лично шефът на Ford of Europe, е, че въпреки изключително ниския разход на гориво динамичните качества на автомобила са по-добри от аналогичните модели на конкуренцията. Икономията на гориво обаче се постига не само за сметка на този агрегат.
 
В автомобила са интегрирани start/stop система и такава за регенериране на спирачната енергия. На арматурното табло има индикатор, показващ коя е най-удачната предавка при дадена скорост. Всичко това прави автомобила по-икономичен и от доста от т.нар. хибриди, на които им помага електромотор.
 
Допълнителен принос за икономията на гориво имат и новите аеродинамични елементи по екстериора, сниженият клиренс и гумите с нисък коефициент на съпротивление. От компанията се надяват, че през тази година поне половината от продадените коли Fiesta ще са с индекс ECOnetic.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Венцеслав Иванков

    1 0 Отговор
    Е това е колата за града! Икономична, здрава и добре изглеждаща.
  • 2 Име Фамилия

    4 1 Отговор
    хм!
    икономична - ясно - обещават (ще я видим с български дизел как ще е)!
    здрава !?!?!?! - хм.
    добре изглеждаща !? - със скучнокрадения дизайн на Ситроен отпреди 8г. - доста субективно.

    Коментиран от #7, #10

  • 3 Jesika

    2 3 Отговор
    Ихааа, на мен ми харесва, за жени е екстра, само да има някой да ми я подари))))))))

    Коментиран от #23

  • 4 nikito_blend

    2 1 Отговор
    Идеална е за градски условия.
  • 5 Gabriel

    2 0 Отговор
    Eee, това вече зависи само от теб! Не е непостижимо, може пък и да ти я подари някой!
    Успех!!!
  • 6 айде

    0 0 Отговор
    Голям разбирач брей ... ц ц ц...
  • 7 Хм

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Име Фамилия":

    @2 - хм, на кой производител му пука за измисления български пазар (стандарт) с долнопробна нафта? Хм, какъв Ситроен бълнуваш след като "скучнокрадения дизайн" за миналата година е на 5-то място в света (второ в класа си след Поло) с 765 511 продажби? Хм, а бе хейтър си ясно е щом веднага се нахвърли само с негативи!
  • 8 FMC

    1 2 Отговор
    @Име Фамилия, както много са се досетили тук, карам такава, макар и не дизелова. За здравината, ето една класация:

    http://www.gebrauchtwagenreport.com/index.php?id=6

    Кликнете на Фиеста и вижте какво пише. Вече втора година е номер едно в класа си. Що се отнася до предния модел, който както се досещате, също карах...Ами това е най-здравия Форд за всички времена, заедно с Фюжън на същата платформа. Дори при 9 годишните автомобили пред TuV е на 12-то място, а Фюжън на 7-мо. Ама се чудя, как винаги се намира по някой "коментатор" на здравината. Стават смешни някои от вас с непроверените твърдения. Разбирам, Фиеста да е оплювана навсякъде, но тя винаги е хвалена и в тестове на разни списания по цял свят, напред е и по продажби, като 3 години дори бе номер две в Европа след вездесъщия Голф( и номер едно в класа си естествено), а освен това няма ни една класация за надеждност, в която да е класирана след половината на таблиците. Говоря за моделът след 2002 година, който в момента е най-актуален за покупка на старо.

    И за какъв краден дизайн на Ситроен говориш? Да бе споменал Пежо, как да е. Ама ти изобщо срещал ли си на пътя Ситроен? Единствената прилика е радиаторната решетка на C3, само дето тоя модел излезе след Фиеста :) Не знам, кой от кого е крал. Хващате се за едни дълги фарове, макар нищо друго общо да няма между Пежо 207 и Фиеста. Ако питаш мен обаче, даже фаровете са доста различни, освен дължината им разбира се. Ама ако се хващаме за дължина, ще трябва да обвиним всички производители, че крадат от конкурентите си, защото автомобилите им са дълги колкото на конкурента. Не е ли така?

    То от много обяснения, не казах мнението си за тая статия. А то е, че всичко е хубаво. само едно не ми е ясно -= ЗАЩО повечето Фиести ще бъдат такива? Под такива разбирам с по-дълги предавателни отношения на скоростната кутия и гуми с ниско съпротивление? Вярно, че колата вози по-меко от конкурентите, но също така е вярно, че част от комфорта се губи с нископрофилните твърди гуми. Е, разлика се усеща само при остри неравности по пътя, които трябва да се минават по-внимателно ( примерно отрязан асфалт за прокарване на кабел и недобре асфалтиран след това), но дългите предавателни отношения никак не ми харесват или по-точно не биха се харесали на много хора, каращи тоя Econetic. Сниженото окачване също поражда съмнения в мен. Да, моята я поръчах с нормално, а не спортно ( като това на Econetic) окачване, защото за нашите пътища е хазарт подобен избор, както и много големи джанти. Тая зима карах със стоманени 175/65 R14 вместо стандартните алуминиеви 195/50 R15 и честно да си кажа, те са доста подходящ избор за нашите пътища, макар и нископрофилните да возят комфортно. Все пак широката нископрофилна гума прави колата много по-пъргава с волана, което си е от значение, ако човек иска просто да се забавлява, докато заобикаля траповете по пътищата ни ;)



  • 9 ай тъй

    0 0 Отговор
    браво бе човек!
  • 10 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Име Фамилия":

    @2 Нещо не можеш да си измислиш ник нейм ли? Ще ти предложа един псевдоним - Копирко. Относно форд нищо няма да кажа, защото ако кажа каквото мисля за марката ще ме нападнат всичките и фенове.
  • 11 FMC

    1 0 Отговор
    Е защо да те нападаме? Аз не съм толкова фен, колкото ползвател на марката. Понякога се налагат малки уточнения и обяснения на разни хейтърчета или по-точно не на тях, защото те или не вдяват или правят всичко нарочно, за да се забавляват, а на останалите, които биха се подвели по тях. Форд е кола като кола, но в мен предизвика недоумение коментара на номер 2. Да бе казал,че не е доволен от 15 годишния си которник, вместо да пише по 5 въпросителни и удивителни, сякаш някой току що му е изял десерта и не знае какво става. А е много лесно да се направи проверка за надеждността на автомобилите Форд през последните 10 години. Не ми се вярва някой от вас все още да залага на +10 годишни автомобили, освен ако не иска без пари да кара S-класа. А и след 10-тата година вече нищо не зависи от марката, а от ползвателите. Това, че примерно Тойота се представя добре не означава, че всички Тойоти след 10 години се представят добре. Що се отнася до Импреза, май тоя спор мио е пресен в главата с нейната ценова листа ;)
  • 12 FMC

    0 0 Отговор
    Мда. Само до 5 ли стигна? Толкова ли само можеш? :)
  • 13 FMC

    1 1 Отговор
    ще гори 3.3 само по надолнище.тези обявени данни за разход са маркетингов трик и никога не са били постигани от Форд в действителност.от Форд се нуждаят от нов модел ама няма желаещи с иновативни решения.тези трикове с ECO..МЕКО вече не вървят.хората не са балами да им вярват.
  • 14 FMC

    0 2 Отговор
    за намаляване на разхода много помагат гумите с ниско съпротивление.останалите ч.кии са добре познати шменди-капели.нищо ново под слънцето.старата фиеста със стари и използвани вече от много други марки технологии.каква E новината?
  • 15 Реалист

    0 0 Отговор
    Този отдолу са го наели да плюе Форд и вероятно всички останали марки без наемодателя му. Даже използва едни и същи постове, които си пейства:
    http://www.automedia.bg/news/article_16130.html

    А Фиестата не случайно е най-продаваната кола в класа и е спечелила безброй сравнителни тестове и признанието на специалисти и клиенти.
    А относно реалността на разхода - Фиестата на половинката (1.4 дизел обаче) от същия модел харчи ок. 5 градско, а извънградско съм виждал 3.9... Както знаете, разхода зависи поне толкова от водача, колкото и от автомобила...
  • 16 lpfc

    0 0 Отговор
    Имах ФИЕСТА 1-8 Д Гореше извън града на Запад 4 /100км А с БГ нафта 4.5 л. Тъй че този разход и постижим с нормално карани в Германия!
  • 17 qqqqqq

    0 0 Отговор
    Имах форд ескорт 1.6 дизел и колкото и да го настъпвах повече от 5/100 не гореше извънградско, а жената го сваляше до 4/100 извънградско, така че напълно е възможно да докарат такъв разход и то на фиеста.
  • 18 FMC

    0 0 Отговор
    @Реалист, пише ли някой още там? Отдавна не влизам там, защото тоя тип почна отново същите номера - пише с никовете на другите. Беше го забравил поне година, ама как така се сети, не знам. Вероятно, защото там свикна с моя ник и никой нямаше да му се върже, ако почне да пише пак с моето име :) Знаеш ли, като им кажа кой съм и на момента се изсипват хиляди минуси ей така, за спорта :) Доста си мислех, дали да спомена за себе си, ама защо да се лъжем? Няма какво да крием. Това е типичен хейтър. Той логични обяснения не приема. Даваш му линкове от цял свят, но той си знае своето. Правиш му снимки на колата си, а той казва, че не са мои и съм ги взел от нета :) казвам му, ОК, снимката има дата и час - казва колко километра да мина по километраж и му ги снимам с дата и час :) Разбира се, човека бе дотам, защото е хейтър. Повече не се обади, но следващите му коментари по други теми са в същия тон. Та такива ми ти работи в любимата ми AM :P То затова и само минаващи пътьом пишат вече там. Хубаво, че тук има модератори и се въздържа от по-груби коментари, което не му пречи да пуска мнения като долните 2 с моя ник FMC. OK, не е моя, ама пиша с него често.
  • 19 Нема Бира

    1 0 Отговор
    През 2020г. колите ще са с 500см3 мотори и 250к.с.
  • 20 Human

    0 0 Отговор
    А с Българската нафта ще работи ли ?
  • 21 Мини на точец

    0 0 Отговор
    То ясно, че данните са "лабораторни", но така или иначе аз зареждам ел. колата от фотопанели на навеса и карам на практика БЕЗ ПАРИ! 120км градско лятото, 90 зимата с фабрична печка webasto - загрява моментално, без да чакам и да зъзна. Е! Как ще си взема пърдялник с такъв голям разход и да давам по 400 кинта за обслужване в МотоПфое всеки сезон?!!?
  • 22 Фиеста

    0 0 Отговор
    Последната и предпоследната Фиеста са едни от най-смотаните коли правени някога. Разтоянието София-Пловдив-София е кошмарно. Все едно да караш 300 км. по паваж с нормална кола от същият клас. Действително обаче си изкарват гаранционния срок почти безпроблемно.
  • 23 ldadal

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Jesika":

    3.3литра на 100 Аз тази кола ще си я избия за 1година сериозно каране. Като се има в предвид, че в момента колата ми харчи 10/100 извън града и 12-13 градско.