20 Февруари, 2019 13:07 66 007 46

Какво се случва с чисто новите BMW-та от 1994-а, намерени в Благоевград?

  • bmw-
  • 5er-
  • българия
Какво се случва с чисто новите BMW-та от 1994-а, намерени в Благоевград? - 1

В края на миналата година автомобилни фенове, обединени в организация, наречена Център за борба с Ръждата, откриха 11 чисто нови BMW-та от петата серия на баварците, които са произведени през 1994 година и до ден-днешен стоят в един склад, в близост до Благоевград.

Откритието предизвика огромен интерес сред българската автомобилна общественост. Оказа се, че са купени от Димитър Тадаръков и са стопанисвани от д-р Александър Германов в хале в приватизирания от Тадаръков Завод за механични конструкции (ЗМК). Сега, Георги Калинов от сдружението "Център за борба с Ръждата" разказва още малко за тяхната история.

Какво се случва с чисто новите BMW-та от 1994-а, намерени в Благоевград?

Според него, автомобилите са били закупени от фалирал испански дилър на BMW и са били 200 на брой. Повечето са разпродадени в България, но на 1 януари 1995 година у нас бяха въведени нови данъчни правила, което автоматично прави колите с 20% по-скъпи за една нощ.

Именно това, според Калинов затруднява бързото им продаване с добра печалба и са прибрани във въпросния склад. През първите години са обслужвани от местния дилър на BMW, като са им сменяни масла и течности, но впоследствие тези коли съвсем са забравени. Автомобилите са модели 520i и 525i.

Какво се случва с чисто новите BMW-та от 1994-а, намерени в Благоевград?

Десет от тях са седани, а една е комби. Калинов споделя пред една норвежка телевизия, че интересът към колите е огромен и получават запитвания от цял свят. Документите, които все още могат да се видят на предните стъкла на колите показват, че първоначално BMW-тата са били продавани на испанския пазар и, че са със скромни нива на оборудване.

Какво се случва с чисто новите BMW-та от 1994-а, намерени в Благоевград?

Георги Калинов споделя още, че собственикът не иска да продава колите сега. Калинов казва, че собственикът не иска да се набива на очи и досега всички контакти са минали през неговата работилница срещу ръждата по превозните средства. Норвежката телевизия TV2, която прави последния репортаж за благоевградските BMW-та твърди, че въпреки че собственикът казва, че не иска да продава колите, е странно да се мисли, че той ще иска да ги запази завинаги.

Какво се случва с чисто новите BMW-та от 1994-а, намерени в Благоевград?

Тъй като автомобилите са модели от 1994-а, те попадат под новото 20-годишно правило за внос на автомобили в много страни от Европа, което означава, че нямат вносни мита, освен ДДС, което би предизвикало още по-голям интерес при евентуалната им продажба. Първоначалните сведения обаче са, че ако колите бъдат продадени, то цената им съвсем няма да е ниска.

Какво се случва с чисто новите BMW-та от 1994-а, намерени в Благоевград?


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Rukaisho

    42 249 Отговор
    Чисто нови от 1994 ??????? МОЛЯ какво им е новото

    Коментиран от #2, #4, #11, #30, #37, #45

  • 2 Караиванов

    167 17 Отговор

    До коментар #1 от "Rukaisho":

    Прочети по-внимателно тази, а и другите статии по темата, които са прикачени към тази и ще разбереш. Не бързай да пишеш, излагаш се.

    Коментиран от #20

  • 3 Гост

    75 125 Отговор
    Чисто нови, с етикета са още. За 25г нищо обаче здраво няма по тези дараци.

    Коментиран от #36, #38

  • 4 Bmw

    31 41 Отговор

    До коментар #1 от "Rukaisho":

    Не са чисто нови 10годишни пежа. 😁
  • 5 123

    98 18 Отговор
    Не са "нови", а са захвърлени и некарани. В това студено хале с големи температурни амплитуди, влага и прах за 20 години не ми се мисли за пораженията по всичко гумено и пластмасово, оксидирали метални части по двигателя, дефектирала боя. Има и некарани колекционерски коли, но там хората ги държат в нормални гаражи и ги изкарват няколко пъти в годината и им сменят консумативи не заради пробег, а от старост.

    Коментиран от #27

  • 6 ретро

    103 12 Отговор
    Помпят им цената, дразнат пазара, събуждат интерес и т.н. Тези бе ем ве-та, ще се продадат в чужбина, където колекционети, ще платят много повече, а нашите "фенове" да спрат да се облизват, защото, като им чуят цените и ще ревнат, че са на цените на модели 2020 -та хаха Забравете за тях тук истинските колекционери са малко, така че не повече от 2-3, ще останат тук!
  • 7 Мишо Бирата

    49 36 Отговор
    080014100 Макметал дават по 25 стинки на кило !!!
  • 8 Трънчев

    47 8 Отговор
    Каквито и новини да се пишат, знам че по-читавите вече са продадени, още след разкриването им. Т.е. останалите 11 са шкарто, който никой разбиращ не иска.
  • 9 Голям Слон

    69 16 Отговор
    Откровено казано и аз се присъединявам към онези, които не вярват, че новите собственици ги очаква нещо добро. Казвам го, като човек препатил от покупката на подобен автомобил. Пораженията по тези БМВ-та според мен са много сериозни, макар и на пръв поглед да не изглежда така. Всъщност, времето си е казало думата. Все що е гума и пластмаса най-вероятно е със сериозни забележки. А каучукът е навсякъде по двигателя. Да не говорим, че най-вероятно е тръгнала ръжда отвътре по двигателните части. Един автомобил трябва да се кара. Може да е малко, но да излиза извън гаража. А тези са стоели в стар прахолясал склад, където зимата е кочан, а лятото сауна. Атрактивно е единствено това, че автомобилите не са карани. Другото останало е един голям и бодлив таралеж в гащите на кандидат-собствениците.

    Коментиран от #35

  • 10 1111

    50 9 Отговор
    Подобен автомобил ако не е бил "консервиран" по правилния начин, не си струва... Подобни автомобили изискват повече грижи дори от колите които се ползват ежедневно.
  • 11 Кокича

    28 14 Отговор

    До коментар #1 от "Rukaisho":

    Не си напъвай мозъчето да питаш и разсъждаваш! Видно е, че нищо не разбираш от автомобили!
  • 12 Random

    62 13 Отговор
    Има снимки и отдолу, нямат ръжда освен по окачването малко повърхностна. Гумените съединения сигурно ще трябва да се сменят, но дотам, колите са от времето когато инженерите са ги проектирали, а не маркетолози.

    Коментиран от #13

  • 13 123

    33 19 Отговор

    До коментар #12 от "Random":

    И лагери, и сегменти, и амортисьори, и вратите ще скърцат, да не говорим колко отлагания и мръсотия ще има в последствие от застоялите течности по охладителна система, горивна система. Тези коли биха имали колекционерска стойност ако се изпратят обратно във фабриката на БМВ, там да ги разглобят на всички съставни части, да реновират или подменят всяка дефектирала част, и след това да ги сглобят отново.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Милен

    22 7 Отговор
    Жал ми е за машинките, иначе толкова време без подръжка ги е сасипало..:(
  • 16 ванката

    28 10 Отговор
    през 2012-та година си купих случайно на майтап голф 2 синхро за 300лв не беше каран от 2007-ма един акумулатор и нови гуми тампони на амортисьорите и до ден днешен работи безупречно страхотен работен автомобил (беше изпставен на паркинк пред блок)

    Коментиран от #18

  • 17 ИВАН

    35 8 Отговор
    Много се плашат някои колеги - колите са си супер и не са мръднали, и на запад много пара ще им бецалят, ферщеен :)
  • 18 Ставрев

    27 8 Отговор

    До коментар #16 от "ванката":

    Това е истината, въпреки дрънканиците на разбирачите, че като не се кара се разваляла. Сеат ибиза, стоял 2 години в подземен гараж, три пъти наводняван, искаше само зареждане на акумулатор и е пушка. Дори ръждата по спирачките беше колкото за 1 седмица на открито. Кола се разваля ако стои на открито и всякакви келеменца я трошат за кеф.
  • 19 Някой

    24 14 Отговор
    Абе не ви ли омръзна да ги дъвчете тия кенефи. Открити, намерени, ай стига глупости. Собственикът много добре е знаел за тях, но не му се е занимавало, щото българинът е мърдà. Сега пуска разни иширети, може да се върже някой или пък да придобие малко известност. Изоставили ги да ръждясват и изгниват и сега - намерили ги. Надин ги зове.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 перко

    16 6 Отговор
    тоя модел има специфична много готина возия
  • 22 Автомонтьор

    9 17 Отговор
    Какво ни занимавате постоянно стези дараци!?

    Коментиран от #23

  • 23 Obey the law

    17 4 Отговор

    До коментар #22 от "Автомонтьор":

    Незнам какво ти има, ама никой не те кара да четеш тази статия. Ти сам се занимаваш.
    Ти да не си някакъв мазохист, а ?
  • 24 Бай Шиле

    10 5 Отговор
    Пак не се разбра дали могат да се регистрират законно.
  • 25 Реалист

    8 23 Отговор
    Никога не съм си падал по ретро. Всяко нещо е с времето си. Тези кошници са нови колкото сто годишна баба е тинейджърка

    Коментиран от #28

  • 26 майстора

    11 7 Отговор
    За мен да ми запазите една червена 525-ца ако може автомат ...
  • 27 Спиро

    11 3 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    Общо взето повечето се упражнявате в красноречие.
    Като не стават, значи някой да вземе да ми подари едно от тези, пък аз все ще намеря какво да го правя
  • 28 Arif

    1 5 Отговор

    До коментар #25 от "Реалист":

    Вярно е
  • 29 Arif Mehmet

    0 3 Отговор
    Вярно е
  • 30 Пешо

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Rukaisho":

    Изобщо в час ли си по темата? Постоянно пишеш глупости.
  • 31 Василев

    15 2 Отговор
    Истински автомобили. Нищо общо с новите или тези след 2000 година.
  • 32 Алфа Ромео

    8 3 Отговор
    Със сигурност имат поражения само стоенето в този склад, една кола не се ли кара се скапва. Колата е проектирана да се движи не да стои като паметник, даже такситата имат най-малко износени мотори въпреки многото километри, поради това че имат малко студени стартове, мотора им е почти винаги топъл и това го запазва повече.
  • 33 Я.Петров

    5 5 Отговор
    Помпят или не, макс 5000лв. И още 4 000 да го стегнеш.
  • 34 Бай Благой

    4 6 Отговор
    Двигателите им и повечето части(лагери, сегменти и т.н.) са заминали на тия коли с 24 години стоене на влага, прах и температурни разлики от порядъка на 40-50 градуса.
  • 35 Маистора

    17 4 Отговор

    До коментар #9 от "Голям Слон":

    На колите им няма нищо , какво им има на маркучите , ти знаеш ли че такива БМВ та дето и до днес ги карат още ги има със неотварани двигатели и несменяни маркучи и гарнитури , хем са карани и са амортизирани , а пластмасата се разваля за 100 години и повече ако не е на слънце да не би на всички такива БМВ та да им са сменени пластмасите и да не са оригинални , на тези коли , им се сменя само маслото , бензина , акумулатора , антифриза , палиш и заминаваш на запад има запазени такива БМВ та и по стари модели от 80 те , и съм гледал клипове как ги палят и карат без да им е сменяно нищо повече освен консумативи ,
  • 36 Kiro

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Na maika ti putkata e derak neshtastnik, ti go nahula w malkiq guz puber neshtasten, tolkova si i vidql koli prez jivota si smeshnik, lainarche dolnoprobno
  • 37 Bokosama

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Rukaisho":

    Не са нови, а неупотребявани!
  • 38 Бумер

    13 6 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Тези Е34-ки са далеч по-добри от каквото и да карате вие, или каквото кара най-богатия ви познат. Защо ли?
    Може би защото тези коли в днешни дни са на по 2 милиона км. и още са здрави, бързи и комфортни, а тези в гаража са на 0 км. ... Ами не е това причината.
    Просто е и ултра ясно.
    Е-34 дава началото на нова ера при БМВ, дори грозните Е60-ки за по 20 бона са със същия мотор от старата четирифара 5-ца.
    Карайте си Аудитата, то е ясно че не може всички да разбират от коли...

    Коментиран от #39

  • 39 Obey the law

    2 4 Отговор

    До коментар #38 от "Бумер":

    Май ти си този който не разбира от коли.
  • 40 Като гост

    4 1 Отговор
    Не съм фен на БМВ обаче колите са топ. За какви амплитуди говорим, а тези на улицата не са на амплитуди така ли? Масла, антифриз, спирачна течност и колко може. 520-ките са пълни трупове като динамика. 525 горе долу става.
  • 41 Xasless

    8 1 Отговор
    Нищо им няма на колите разбирачи.........
  • 42 незнайко

    7 0 Отговор
    НИКОЙ НЕ КАЗВА ЗАЩО И С КАКВИ ПАРИ СА КУПЕНИ ТОГАВА ???

    Коментиран от #43

  • 43 незнайко

    5 1 Отговор

    До коментар #42 от "незнайко":

    ДЪРЖАВАТА ТРЯБВА ДА ГИ ПРОДАДЕ И ДА ВЪРНЕ ПАРИТЕ В ХАЗНАТА !!!
  • 44 коРа

    5 0 Отговор
    Еййй заблудени хора бе....тези коля бяха сумати години в хале на Летище София.Стояха години наред, скоро са преместени в Благоевград.Познавам хора, които намазаха от тях, няколко се движат по улиците на София,Казичене,Младост.Обраха, каквото можаха от тях, взеха по-хубавите и тези ги пратиха към Благоевград,колите бяха много повече, аз лично съм купувал части от тях, нови и оригинални, да за доста пари, но истински.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 мнение

    0 1 Отговор
    Който си купи такава кола , освен че ще бъде морално остаряла , трябва да притежава и монтьорски умения . Дори една обикновена дюза блокира от седене , когато се кара колата само на газ.