В края на миналата година автомобилни фенове, обединени в организация, наречена Център за борба с Ръждата, откриха 11 чисто нови BMW-та от петата серия на баварците, които са произведени през 1994 година и до ден-днешен стоят в един склад, в близост до Благоевград.
Откритието предизвика огромен интерес сред българската автомобилна общественост. Оказа се, че са купени от Димитър Тадаръков и са стопанисвани от д-р Александър Германов в хале в приватизирания от Тадаръков Завод за механични конструкции (ЗМК). Сега, Георги Калинов от сдружението "Център за борба с Ръждата" разказва още малко за тяхната история.
Според него, автомобилите са били закупени от фалирал испански дилър на BMW и са били 200 на брой. Повечето са разпродадени в България, но на 1 януари 1995 година у нас бяха въведени нови данъчни правила, което автоматично прави колите с 20% по-скъпи за една нощ.
Именно това, според Калинов затруднява бързото им продаване с добра печалба и са прибрани във въпросния склад. През първите години са обслужвани от местния дилър на BMW, като са им сменяни масла и течности, но впоследствие тези коли съвсем са забравени. Автомобилите са модели 520i и 525i.
Десет от тях са седани, а една е комби. Калинов споделя пред една норвежка телевизия, че интересът към колите е огромен и получават запитвания от цял свят. Документите, които все още могат да се видят на предните стъкла на колите показват, че първоначално BMW-тата са били продавани на испанския пазар и, че са със скромни нива на оборудване.
Георги Калинов споделя още, че собственикът не иска да продава колите сега. Калинов казва, че собственикът не иска да се набива на очи и досега всички контакти са минали през неговата работилница срещу ръждата по превозните средства. Норвежката телевизия TV2, която прави последния репортаж за благоевградските BMW-та твърди, че въпреки че собственикът казва, че не иска да продава колите, е странно да се мисли, че той ще иска да ги запази завинаги.
Тъй като автомобилите са модели от 1994-а, те попадат под новото 20-годишно правило за внос на автомобили в много страни от Европа, което означава, че нямат вносни мита, освен ДДС, което би предизвикало още по-голям интерес при евентуалната им продажба. Първоначалните сведения обаче са, че ако колите бъдат продадени, то цената им съвсем няма да е ниска.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Rukaisho
Коментиран от #2, #4, #11, #30, #37, #45
13:12 20.02.2019
2 Караиванов
До коментар #1 от "Rukaisho":
Прочети по-внимателно тази, а и другите статии по темата, които са прикачени към тази и ще разбереш. Не бързай да пишеш, излагаш се.Коментиран от #20
13:15 20.02.2019
3 Гост
Коментиран от #36, #38
13:22 20.02.2019
4 Bmw
До коментар #1 от "Rukaisho":
Не са чисто нови 10годишни пежа. 😁13:23 20.02.2019
5 123
Коментиран от #27
13:30 20.02.2019
6 ретро
13:31 20.02.2019
7 Мишо Бирата
13:37 20.02.2019
8 Трънчев
13:45 20.02.2019
9 Голям Слон
Коментиран от #35
14:10 20.02.2019
10 1111
14:22 20.02.2019
11 Кокича
До коментар #1 от "Rukaisho":
Не си напъвай мозъчето да питаш и разсъждаваш! Видно е, че нищо не разбираш от автомобили!14:36 20.02.2019
12 Random
Коментиран от #13
14:47 20.02.2019
13 123
До коментар #12 от "Random":
И лагери, и сегменти, и амортисьори, и вратите ще скърцат, да не говорим колко отлагания и мръсотия ще има в последствие от застоялите течности по охладителна система, горивна система. Тези коли биха имали колекционерска стойност ако се изпратят обратно във фабриката на БМВ, там да ги разглобят на всички съставни части, да реновират или подменят всяка дефектирала част, и след това да ги сглобят отново.15:31 20.02.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Милен
16:10 20.02.2019
16 ванката
Коментиран от #18
16:12 20.02.2019
17 ИВАН
16:55 20.02.2019
18 Ставрев
До коментар #16 от "ванката":
Това е истината, въпреки дрънканиците на разбирачите, че като не се кара се разваляла. Сеат ибиза, стоял 2 години в подземен гараж, три пъти наводняван, искаше само зареждане на акумулатор и е пушка. Дори ръждата по спирачките беше колкото за 1 седмица на открито. Кола се разваля ако стои на открито и всякакви келеменца я трошат за кеф.16:56 20.02.2019
19 Някой
17:22 20.02.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 перко
18:46 20.02.2019
22 Автомонтьор
Коментиран от #23
19:10 20.02.2019
23 Obey the law
До коментар #22 от "Автомонтьор":
Незнам какво ти има, ама никой не те кара да четеш тази статия. Ти сам се занимаваш.Ти да не си някакъв мазохист, а ?
20:08 20.02.2019
24 Бай Шиле
20:35 20.02.2019
25 Реалист
Коментиран от #28
20:47 20.02.2019
26 майстора
21:27 20.02.2019
27 Спиро
До коментар #5 от "123":
Общо взето повечето се упражнявате в красноречие.Като не стават, значи някой да вземе да ми подари едно от тези, пък аз все ще намеря какво да го правя
22:50 20.02.2019
28 Arif
До коментар #25 от "Реалист":
Вярно е22:57 20.02.2019
29 Arif Mehmet
22:58 20.02.2019
30 Пешо
До коментар #1 от "Rukaisho":
Изобщо в час ли си по темата? Постоянно пишеш глупости.03:43 21.02.2019
31 Василев
07:31 21.02.2019
32 Алфа Ромео
07:42 21.02.2019
33 Я.Петров
08:10 21.02.2019
34 Бай Благой
08:23 21.02.2019
35 Маистора
До коментар #9 от "Голям Слон":
На колите им няма нищо , какво им има на маркучите , ти знаеш ли че такива БМВ та дето и до днес ги карат още ги има със неотварани двигатели и несменяни маркучи и гарнитури , хем са карани и са амортизирани , а пластмасата се разваля за 100 години и повече ако не е на слънце да не би на всички такива БМВ та да им са сменени пластмасите и да не са оригинални , на тези коли , им се сменя само маслото , бензина , акумулатора , антифриза , палиш и заминаваш на запад има запазени такива БМВ та и по стари модели от 80 те , и съм гледал клипове как ги палят и карат без да им е сменяно нищо повече освен консумативи ,08:34 21.02.2019
36 Kiro
До коментар #3 от "Гост":
Na maika ti putkata e derak neshtastnik, ti go nahula w malkiq guz puber neshtasten, tolkova si i vidql koli prez jivota si smeshnik, lainarche dolnoprobno08:37 21.02.2019
37 Bokosama
До коментар #1 от "Rukaisho":
Не са нови, а неупотребявани!13:01 21.02.2019
38 Бумер
До коментар #3 от "Гост":
Тези Е34-ки са далеч по-добри от каквото и да карате вие, или каквото кара най-богатия ви познат. Защо ли?Може би защото тези коли в днешни дни са на по 2 милиона км. и още са здрави, бързи и комфортни, а тези в гаража са на 0 км. ... Ами не е това причината.
Просто е и ултра ясно.
Е-34 дава началото на нова ера при БМВ, дори грозните Е60-ки за по 20 бона са със същия мотор от старата четирифара 5-ца.
Карайте си Аудитата, то е ясно че не може всички да разбират от коли...
Коментиран от #39
14:46 21.02.2019
39 Obey the law
До коментар #38 от "Бумер":
Май ти си този който не разбира от коли.16:34 21.02.2019
40 Като гост
16:54 21.02.2019
41 Xasless
20:09 21.02.2019
42 незнайко
Коментиран от #43
23:06 21.02.2019
43 незнайко
До коментар #42 от "незнайко":
ДЪРЖАВАТА ТРЯБВА ДА ГИ ПРОДАДЕ И ДА ВЪРНЕ ПАРИТЕ В ХАЗНАТА !!!23:08 21.02.2019
44 коРа
14:44 22.02.2019
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 мнение
13:53 24.02.2019