Last news in Fakti

14 Април, 2012 12:01 17 208 37

Ще има ли ново купе на Skoda?

  • skoda-
  • rapid-
  • garde
Ще има ли ново купе на Skoda? - 1

Ако не се брои прототипът от 2002-ра Tudor, базиран на Superb, последното купе на Skoda е Rapid от 1990 г. Наричан "Porsche за бедняци" заради разположения отзад двигател и задното предаване, този автомобил не дава много поводи за гордост на чехите.

Представеният във Франкфурт миналата година Mission L вече е готов за серийно производство и спекулациите за възможните му разновидности се множат. Споменът за Rapid дава идея на редакторите на чешкото списание Svet Motoru да поръчат компютърно генерирани изцображения на евентуално купе на базата на новия седан.
 
Слухове за ново купе на Skoda поражда изказване на члена на директорския борд на компанията Екхарт Шолц, според когото би било грехота Mission L да остане само с един тип каросерия.
 
Ако чехите решат да произвеждат купето, то надали ще се различава от седана в техничеси план. Ще се оборудва със същите бензинови и дизелови двигатели, а според Svet Motoru името Garde би му подхождало повече от Rapid.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Rain

    4 1 Отговор
    Любител съм на тази марка. Карал съм четири модела Шкода. Не е лошо да пуснат в проидводство модел купе. Модела на снимката ми допада и бих си купил такава кола.

    Коментиран от #4

  • 2 моето мнение

    7 0 Отговор
    Не разбрах само защо модела РАПИД "не дава много поводи за гордост на Чехите" ?!? За сведение на "автора", Чехите освен че се гордееха с този автомобил, те си го и харесваха, и много караха! За времето си това беше соцавтомобила с най-иновативен дизайн! Имах такъв автомобил и съм много доволен! Обичам и уважавам тази марка! Лесен за поддръжка и доста здрав! Все пак НЕсъстезателен ! А за сведение на автора и на по-младите читатели, за вътрешния пазар на Чехословакия се произвеждаше и същата марка с доста по-мощни и бързи двигатели, които не се предлагаха в България! Поздрав за всички любители на тази марка!!!!!

    Коментиран от #5

  • 3 cn2112cn

    2 3 Отговор
    jivo bmw x6 v zadnicata ...
  • 4 The Bear

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Rain":

    @1 - пиши кои модели си управлявал и честно мнение за тях, защото съм много объркан от голямото многообразие на автомобили и надпреварата на дилъри и търговци за продажби чрез сваляне на цени!
    Мейла ми се вижда в профила...
  • 5 VR4 TT

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "моето мнение":

    @2 За писачите на статиите и редакторите в тоя сайт, абсолютно всичко, различно от мерджан, алди и беемве не е повод за гордост.
  • 6 Vanko

    3 0 Отговор
    То навремето руснаците като забраниха в соцлагера да правят по-големи мотори от техните , чехите ги размазаха с 1300 кубиковите шкоди по ралитата !!!
  • 7 Путин

    3 0 Отговор
    Като гледам, какви модели ще излизат след 2014-2015 година, съм много обнадежден, че най-сетне зализаният дизайн ще изчезне! Особено ме раздват новите форми на Шкода, СЕАТ, Фолксваген, Форд, БМВ...които зарязват вече жълтия дизайн и се насочват към по-изчистени линии с по-консервативни форми и светлини. Това купе на Шкода, макар и фантазия на чешките журналисти, би могло да се впише чудесно в гамата и историята на Шкода. Просто прекрасен дизайн на новата Октавия и в частност на това купе!

    Коментиран от #9

  • 8 Адоф Хитлер

    2 3 Отговор
    Всичко различно от Мерцедес Бенц е просто жалко подобие на автомобил.Никой който вендъж е успял да се качи на Бенц не слиза повече от него.Само го заменя с по нов.

    Коментиран от #11, #13

  • 9 МММ

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Путин":

    @7
    Колега, виждам , че хващаш доста от автото.
    На мен лично тая шкода не ми харесва, но като излезе статията погледнах в Уикипедия, не заради друго, ами защото си спомням една пред блока, в който израснах - 110 S- cupe с две врати .
    Мога да кажа за тази кола , че най-много наподобяваше тогавашното 911 на Порше.
  • 10 Kofti

    0 2 Отговор
    Zadnicata vednaga mi zaprilicha na tova:

    http://www.google.bg/imgres?um=1&hl=bg&sa=N&biw=1280&bih=693&tbm=isch&tbnid=az_PnaXmK3srPM:&imgrefurl=http://ams.bg/index.php%3Fact%3Dmodelscatalog%26class%3D3%26marque%3D18700%26model%3D&docid=Te4ZCAtFwy-djM&imgurl=http://ams.bg/images/modelscatalog/145/nissan_primera_big.jpg&w=800&h=510&ei=NY-JT7_1IoTcsgarppThCw&zoom=1&iact=hc&vpx=402&vpy=4&dur=786&hovh=179&hovw=281&tx=135&ty=81&sig=104697098245862799117&page=1&tbnh=147&tbnw=207&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:11,s:0,i:153
  • 11 МММ

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Адоф Хитлер":

    @8
    Не мога да те нарека приятел, най-малкото защото Хитлер може и да е бил личност, но не и в моите представи.
    Колкото и да избягвам да споделям какво карам и какво съм карал, ще споделя:
    Имах невероятната възможност 96г да си купя NISSAN SKYLINE- 87 год. и на фона на всички мерцедеси , БМВ-та, които не се различаваха от ладите с двете фарчета по това време, които се караха в БГ мога да ти кажа, че успях да изкарам главата си от задника.
  • 12 Путин

    0 0 Отговор
    @MMM, различни вкусове. Доскоро и аз не харесвах семплите форми, но вече всички почнаха да правят всевъзможни завъртулки. Като че ли тон даде Крис Бенгъл с неговите БМВ-та. Оплюха го и след това всички го последваха. Само погледни кой да е сегашен нов модел на какво е заприличал с невъзможните си и ненужни форми, доста често пречещи и на функционалността. С новите модели се завръщат ръбовете, сравнително семплите светлинни тела и опростените донякъде линии. Това по-ми допада от невъзможните завъртулки при еднометровите предни фарове и заоблените до невъзможност форми. Гледаш, голям преден фар и си викаш - аха, тук кой знае каква техника има. Погледнеш и виждаш, че по-малко от половината фар се ползва по предназначение. Останалото е просто едно стъкло с изкривена форма. Гледаш ниско, спортно изглеждащо купе. На пръв поглед приятни форми. Влизаш в колата и място колкото Трабант, багажник на Запорожец. Така не става. Какво искам аз? Ами малко хром и алуминий. Защо го икономисват толкова? Какво си мислят, че правят с черните радиаторни решетки? Това изглеждало спортно! ХА! Колко спортна може да е една грозна пластмаса? Добре, че колата ми е черна, та тия контрастни пластмаси където ги има, не личат :)
  • 13 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "Адоф Хитлер":

    @8 napalno si prav
  • 14 Йосиф Висарионович Джугашвили

    1 0 Отговор
    Да допълня @8. Има и хора, седнали в Мерцедес и останали там мислейки, че са хванали дявола за рогата. Нищо, че кочината ръждясала, зимата не пали и през една дупка не може да мине нормално. Действителен случай с един колега, притежаващ W123. На всичко отгоре говори и като тоя Адолф Хитлер по-долу - като съм седнел в Мерцедес, нямало да стана :) О, Боже! Опазил си ме от такова чудо :) Ама колко ли съм тъп, дето карам новата си икономична и пълна с хиляди екстри малка кола, возеща много по-добре от скапаната W123-ка.
  • 15 Jack Bauer

    0 0 Отговор
    @Йосиф Висарионович ... твойта "нова малка кола" наистина може да е икономична, пълна ".екстри." НО да вози ""много по-добре"" от w123 ще мъ извиняваш много ама да ти кажа "оди съ снимай" возенето на 123-ката е базирано на много доброто и тежко шаси с изключително прецизно окачване направено с единствената цел : комфортно возене в лимузина среден клас ! Та с две думи не сравнявай возенето на един класически седан на Мерцедес с малките градски автомобили които подскачат по дупките и на 3-4000 км ходиш в сервиз да ти слагат изпадалите болтове на стабилизираща щанга, накрайник и т.н.
  • 16 Сирине

    1 0 Отговор
    BMW X6
  • 17 Йосиф Висарионович Джугашвили

    0 0 Отговор
    Стига говори глупости. Първо се качи в някой модерен, малък автомобил, после сравнявай с изтърбушен W123. Мога да ти кажа и точни модели, но няма смисъл. Какви 3-4000 километра говориш? Ти карал ли си изобщо нова, модерна кола от качествена марка? Няма ти казвам и марка, че да не правя реклама. Да бе казал 30-40 000 иди дойди, но 3-4000...Всъщност, още си върви моята без проблеми по окачването, дето я взех преди 6 години и продадох. Познай колко дупки съм прескочил. За всичкото това време само една окривена джанта и една гума, дето не става за нищо. Окачването си е ОК за нашите пътища, та били те и разбити. Не е така обаче със скапаната W123-ка. Човека през 1 сантиметрова пукнатина по пътя минава с 5 км/ч. Ей това не мога да си обясня. И да, возили са ме в подобен Мерцедес и то в началото на десетдесетте, когато все още бяха почти нови. Какво да ти кажа, останах многом разочарован от лошата возия и седалки. Тогава бяха пуснали едни Шкода Фелиция по варненските пътища. Дори те возеха като кораб в сравнение с тоя Мерцедес. Не знам за какви 123-ки ми говориш, но това е положението за мен. Веднъж се качих и повече не искам да повторя!
  • 18 Личо

    0 0 Отговор
    според мен това купе има нужда от сирозен двигател така и така с Фолксваген са под една шапка да им се примолят да им отпуснат от ония VRшестаците щот иначе с тяхните няма смисал който и да сложат щот 1.3 японец ще ги прави смешни и сами да си говорат
  • 19 666

    0 0 Отговор
    До Сталин--Вози си се в малките модерни варели, но не си изпъвай краката да не им паднат фарчетата и другата евтина карантия нацвъкана там. И когато видиш някоя от тези ширпотреби предназначени за ширпотреби да мине 1 500 000 км.без проблем тогава се изказвай неподготвен и то точно за 123.
  • 20 Берослав Наумов

    0 0 Отговор
    До Сталин:
    Не вземай отношение по нещо, което не разбираш.
    W123 не е кола. Това е житейска философия.
    След 12 години вярна служба ми спаси живота в зверска катастрофа.
    Долу ръцете от W123....
  • 21 666

    0 0 Отговор
    Пак до Сталин--приятно гледане
    http://www.youtube.com/watch?v=joJBvDDNPcc
    http://www.youtube.com/watch?v=joJBvDDNPcc
    http://www.youtube.com/watch?v=V4eJTHshAIA
  • 22 666

    0 0 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=iC0oWGkUc9A&NR=1&feature=endscreen

    и т.н. и т.н.
  • 23 kkk

    0 0 Отговор
    Абе стига сте ги хвалели тиа 123-ки бе хора. 2012 година сме. Айде поне 124 похвалете. 123 е от 75 год!!! Откачили сте
  • 24 ...Сталин

    0 0 Отговор
    Моля ви се, в кой век живеете? Трошете си главите като искате със старите кочини, никой не ви пречи да правите това. Само не убивайте други, невинни хора по пътищата. W123 било кола... било е някога, сега не е. Сега е просто ковчег на колела.
  • 25 ///M POWER

    1 0 Отговор
    Хубава е шкодата,дано и под капака да има нещо мощно :):):)
  • 26 666

    0 0 Отговор
    Христос воскресе. Току що се чукахме с яйца,ми те по-здрави от съвременна пластмасова малолитражка и като стана дума за полимери постоянния контакт с тях увеличава женските хормони в организма,променя сексуалната ориентация.
  • 27 777

    0 0 Отговор
    666, бих ти отговорил "Во истина воскресе", но заради ника ти няма да го направя. Иначе, ето ти една 20 години по-млада малотражка как се представя срещу дядо си:

    http://www.youtube.com/watch?v=o2g6XdmmqIE

  • 28 Стоян Желязков

    0 0 Отговор
    Това пък е първото купе на москвич-
    http://vbox7.com/play:26a8896894
  • 29 PlimP

    0 0 Отговор
    rapid-ката е класика
  • 30 Чикатила

    0 0 Отговор
    Другарю Йосиф Висарионович като чета писанията ви оставам с впечатлението че са писани от малко дете на което са му взели сладоледа и е сърдито на целия свят.Мерцедес 123 возел по лошо от Шкода Фелиция.Хайде моля ви се слезте на земята събудете се и си изпийте хапчетата.Точно този модел е признат в целия свят като една от най сполучливите коли на века а относно комфорта който е предлагал по време на производството си 1977-1985г возията му е характерна за всички лимузини от Е класата.Моля ви проявете малко повече уважение към марката. За да стане един автомобил класика е нужно признанието на общественоста което не става за един ден.Това е нещо което едва ли ще се случи някога на Шкода или на която и да е от новите еднодневки на разните му там Шевролети Дачии и не знам си още какви.Естествено че не бих си купи 123ка защото вече са стари ,но не бих и могъл защото цените им отдавна вече са над 4-5000лв за читав екземпляр.Просто вече ги няма.А пред варианта да си купя безлична еднодневка за 7000 евро не благодаря.За същите пари ще си взема да речем Екласа от 2000г с всички екстри и повярваите ми господин Висарионович изобщо няма да съм нещастен.
  • 31 PlimP

    0 0 Отговор
    СТалин, ти нови пластмасови тойоти ли харесваш(и не само те) (rofl), в момента се произвеждат на 90% само еднодневки
  • 32 Сталин

    0 0 Отговор
    не ме грабна с возия тая 123-ка и това е. Може причината да е била и в амортизацията. Освен всичко друго, седалката на която седях бе толкова мека и изтърбушена, че се губеше всякакъв комфорт. Тогава Фелиция под 100 000 км возеше стегнато и много добре през легнали полицаи и дупки. Това ми бе направило впечатление през 1992-1993 година, за когато говоря. Нямам нищо против Мерцедес. Дори и аз си мечтаех за такава през осемдесетте. КОмшията имаше един още по-стар или както им викат "конската глава". Дизел, който наистина возеше добре но тоя дизел изпортваше всичко. Мерцедес като Мерцедес. Бяхме деца тогава и за мен нямаше голяма разлика от един Фиат 125, който ми се струваше, че вози като лодка или да кажем една Лада. Разлика имаше само в размерите. В нищо друго. Дори дизелът бе един голям минус по него време с работата си като трактор. Уважавам Мерцедес, но не съм съгласен, че една 123-ка сега е за предпочитане пред една нова, малка кола. малките вече пораснаха и има достатъчно място за един или двама човека. Освен това са надеждни автомобилчета дори за нашите условия. Карал съм такива и не съм имал никакви проблеми досега. Новото си е ново, друг е въпроса, дали българина може и иска да си го позволи.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 кадилак

    0 0 Отговор
    абе вие разбрахте ли че имаше революция-комунизма уж си отиде а комунистите останаха-какви 123-ки какви ...вие от музея ли говорите мале малеее....
  • 35 w126

    0 0 Отговор
    защо спорите като несте карали w123 аз карах такава 15 год най-послушният мб никога не сам правил ремонт купих я на 230 000 и я карах до 785 000 сега е прибрана в гараж та зановите коли марка lego не коментирам сега карам w126 и неми дреме няма да сменя марката а вие карайте нови и нека ви бръснат по сервизи за една грешка на комп...
  • 36 иво009

    0 0 Отговор
    Не може да сравнявате някви дърти, бавни, опасни и скъпи за поддръжка кошове (не говоря конкретно за този модел, говоря за всички коли които нямат даже един ABS) с новите автомобили, нарича се технически прогрес, например сравнете динамиката, безопасността и разхода на гориво между w123 и който и да е нов мерцедес и ще видите, че всеки нов мерцедес ускорява и спира по-бързо от една w123-ка и гори по-малко (говорим за двигатели със сходна кубатура), а да не говорим колко се е подобрила активната и пасивна безопасност на всички коли през последните 15-20 години
  • 37 Чикатила

    0 0 Отговор
    Иво не знам ти за какъв прогрес говориш но явно си останал доста назад.За твое сведение Мерцедес използват системата АБS Още от 1970г вероятно не си бил роден.Също и дисковата спирачка от 77г .Твоята кола може би и сега няма такава.Запознат ли си добре с конструкцията за активна и пасивна безопасност при 123 защото аз я знам наизуст и бъди сигурен че доста е изпреварила времето си.На 48г съм и за мое щастие съм сравнително богат мъж сменил съм повече от 10 Мерцедеса и трябва да ти кажа ,че винаги се сещам с най голямо умиление именно за 123ката си.Имал съм 4 бр и най доволен бях от 123-240д.Това е един идиотски здрав автомобил и това ще го потвърди всеки който е карал такава кола.И моля не правете сравнения между автомобили които са предлагали лукс за богати хора и такива които са създадени единствено с цел да може и по бедните да се порадват на нова кола.