Точно четири години след представянето на Mission E-Concept на салона във Франкфурт през 2015-а Porsche сложи край на очакването и показа серийната версия на първия електромобил в историята си едновременно в Канада, Германия и Китай. Taycan дебютира с двете си най-мощни и бързи версии, но моделното семейство тепърва ще се разраства с различни модификации.
В имената Turbo и Turbo S няма грешка, въпреки че звучат като названия на автомобили с ДВГ. Избрани са, за да обозначат топ вариантите в съзвучие с утвърдената номенклатура на Porsche.
Немците натъртват на факта, че Taycan Turbo може да бъде каран продължително време на максимума. Въпреки това 93.4-киловатчасовата батерия позволява автономен пробег от 450 км по методиката WLTP.
Turbo S има още по-впечатляващи характеристики. Към четирите колела се предават 761 коня, които позволяват спринт от 0 до 100 за 2.8 сек. Максималната скорост също е 260 км/ч.
И двата "тайкана" имат 800-волтова електрическа система вместо обичайната 400-волтова. Това означава, че могат да бъдат зареждани изключително бързо - пет минути в зарядното са достатъчни за изминаването на 100 км, а за 22.5 мин. се попълват 80% от капацитета на батерията.
Специфична е и трансмисията. При Taycan тя е двустепенен автоматик. Първата предавка осигурява ураганно ускорение, а втората пести батерията.
От Porsche вече показаха интериора на електромобила и изненади липсват. На таблото има значително по-малко бутони, отколкото в останалите модели на марката. Повечето функции се управляват от сензорен екран или с гласови команди.
В салона на Taycan няма кожа. Всички използвани материали са рециклирани. Багажникът има обем от едва 366 литра, но под предния капак могат да се поберат още 81.
Инженерите на Porsche са обърнали особено внимание на шасито. То е снабдено със системата 4D Chassis Control, която анализира и синхронизира всички други системи като PASM (Porsche Active Suspension Management), PDCC Porsche Dynamic Chassis Control and PTV (Porsche Torque Vectoring Plus).
Водачът може да избира между различни режими: Sport Plus, Sport, Normal и Range. Както подсказват имената, те градират от най-динамичния към най-икономичния. Има и режим Individual с персонализирани настройки.
Никой не е очаквал Taycan да бъде достъпен, но цените са доста стряскащи. Версията Turbo струва минимум €157 100, а Turbo S - €191 000. Porsche вече приема поръчки, а първите готови електромобили ще бъдат доставени на купувачите през януари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driver
Коментиран от #12
17:55 04.09.2019
2 jo hustan
Коментиран от #73
17:55 04.09.2019
3 Tate
18:01 04.09.2019
4 Синче на ДС
:-) ) ) ) )
18:12 04.09.2019
5 Behemoth
18:16 04.09.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Дъ Клаш
Коментиран от #39, #42, #43
18:40 04.09.2019
8 Кико
18:45 04.09.2019
9 Дъ Клаш
18:57 04.09.2019
10 Driving pleasure
Коментиран от #11
19:04 04.09.2019
11 гост
До коментар #10 от "Driving pleasure":
За първи път ти слагам плюс , ама с едно допълнение !! Що е Порше , все е боклук !! И то голям , хахаххахах !!!Коментиран от #37
19:27 04.09.2019
12 гост
До коментар #1 от "Driver":
Верно ли ?? Особено с "двустепенния автоматик " , хаххахахахха !!! А ако не си вдянал , даже са два , на всеки мост по един , хахахха !!! А честито в сервиза за автоматици след третата година най-много !! За другите му издънки даже няма да пиша , щото и пет коментара няма да стигнат !! Само догодина като обявят нищожни продажби ще си умирам от смях , хаххахах !!19:31 04.09.2019
13 Бай Салам
На кой да вярвам на теб или на инженерите на Порше селски???
Коментиран от #15, #17
19:56 04.09.2019
14 22b
19:57 04.09.2019
15 гост
До коментар #13 от "Бай Салам":
Ама много добре си разбирам ша знаеш , хахаххахах !!! Та да ти отрежат главата до кръста още с края на гаранцията , за кво друго , хаххахах !!! Те старите навици трудно се оттучват , нали знаеш ?? Не стига , че прежалихме двг-то , дето "поддръжката и обслужването" му бяха колкото още една кола , та сега искате и от "автоматика" да се откажем , амаха , хаахахха !! И ще ви замазваме очите , че е за "икономия" , пък Тесла и без автоматик ще има 30% ПО-МАЛЪК разход , хахаххаха !!!! И ще кара по милион км без "обслужване" , ама порше феновете без сервиз не могат , те обичат да ги "обслужват" , хахаххаха !!!!Коментиран от #22
20:04 04.09.2019
16 Чао Тесла
Сори твоето време отмина...
Дори и Свети Илон не може да спре най големия концерн ВАГ Порше
Давай. Довиждане
20:07 04.09.2019
17 гост
До коментар #13 от "Бай Салам":
И кво викаш , не разбирам англиискиЙ , хаххаха !!! Ти май не разбираш български , а ?? Към "майчиния" ушанковски си те влече като гледам , хаххаха !!!20:08 04.09.2019
18 Бай Салам
Обичаш Краварите но идва края на вашето време..
Вземи пуканки и вашата любима Кола и се наслаждавай на края ви....
20:10 04.09.2019
19 не може
Коментиран от #23
20:22 04.09.2019
20 Julio
Иначе немеца си остава хитър търговец. Не мое го обвиниш че подлага крак на "бъдещето". Произвежда и продава електромобили, нали?
20:36 04.09.2019
21 Дъ Клаш
20:55 04.09.2019
22 Driving pleasure
До коментар #15 от "гост":
Баце поне си показа, че си обикновен сектант на друсания африканец! Мнозина вече разработват скоростни кутии за електричките, защото те повишават ефективността, ама за тебе явно, че щом не е направено от един друсан престъпник не важи. Нищо де да си жив и здрав, той радикализма ти ще се погрижи за останалото!Коментиран от #25, #30, #32
22:06 04.09.2019
23 Driving pleasure
До коментар #19 от "не може":
Има една разлика, Порше никога не е целяла да става масов производител! Порше е премиум! Порше е ексклузивоност, нямат желание да наводняват пазара и голяма част от солената цена е надценка за имиджа. Т'слата се бори за масова марка, ама още си гони миналогодишните нормативи.22:13 04.09.2019
24 София
22:17 04.09.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Random
До коментар #25 от "русия е джудже":
Не им и трябва да е видим, за чий им е?06:35 05.09.2019
27 гост
Коментиран от #40
08:37 05.09.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 TSV
11:06 05.09.2019
30 гост
До коментар #22 от "Driving pleasure":
Давай да ги видим "мнозината" , хахахха !!! Само серийни модели в производство , ако обичаш , нямам нужда от рисунки на умопомрачени наркомани !!11:08 05.09.2019
31 Jacques Yves Moineau
12:05 05.09.2019
32 гост
До коментар #22 от "Driving pleasure":
Нали знаеш , че до края на годината излиза новия Модел С ?? БЕЗ АВТОМАТИК !!!! Да не говорим пък с два , хахаххахахах !!! Той не че и стария не го удря в земята това недоразумение от Порше !! А следващата година новия Роадстер , на същата цена , само дето ще го минава като спряло това "ефективното" с автоматика , хахаххаха !!! И пак ще е БЕЗ автоматик !!! А "неефективната" Тесла още сега има 100 км по-голям пробег , а с новия модел ще станат поне 200 !! Щото не може да е "ефективна" като автоматика , хахаххахах !!!!12:10 05.09.2019
33 Антон
Коментиран от #34
12:12 05.09.2019
34 гост
До коментар #33 от "Антон":
А тебе кой те излъга , че "немасовите" и "недостъпни" модели могат да са с ПО-ЛОШИ показатели от масовите и достъпни ?? Още повече след като пет години ги обявяват като "убиец" на същите масови и достъпни , хахахха !!! С тия заклинания за "елитното" Порше вече никой не впечатляваш , Антончо !!! Хората гледат показатели и цена , а това недоразумение издиша и по двете !!12:23 05.09.2019
35 Зелено
Коментиран от #36
13:21 05.09.2019
36 Ха ха
До коментар #35 от "Зелено":
Този е сядал и в двете и знае кое как мирише.😂😂😂😂Коментиран от #53
13:37 05.09.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Дъ Клаш
Коментиран от #74
16:10 05.09.2019
39 123
До коментар #7 от "Дъ Клаш":
Имбецил на хоризонтаКоментиран от #46
16:23 05.09.2019
40 123
До коментар #27 от "гост":
Ти си прост гастарбайтер. Никого не впечатляваш с това, че живееш в Норвегия и караш Тесла :) Аз живея в България и карам ново Ауди (голям праз).Коментиран от #41
16:26 05.09.2019
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 123
До коментар #7 от "Дъ Клаш":
Затова производствен директор на Тесла е Петер Хьохолдингер - бивш ръководител на производството на а4/5/q5. Наред с един бюлюк немски инженери, бивши кадри на Даймлер, БМВ и VW (вътрешна информация от състудент от Калфорнийския технологичен институт - CALTECK, където завърших машинно инженерство през 2012). Ти прецени дали немците са смешките. Лек ден17:13 05.09.2019
43 123
До коментар #7 от "Дъ Клаш":
Затова производствен директор на Тесла е Петер Хьохолдингер - бивш ръководител на производството на а4/5/q5. Наред с един бюлюк немски инженери, бивши кадри на Даймлер, БМВ и VW (вътрешна информация от състудент от Калфорнийския технологичен институт - CALTECH, където завърших машинно инженерство през 2012). Инвестициите в дизел и бензин, направени в началото на века трябва да се възвърнат преди окончателното минаване на ток и както всичко немско и това е разграфено прецизно - 2027/2028 по вътрешни разпоредби в БМВ (пак от колега). Технологията е стара като смъртта а първата електрическа кола въобще е на Порше от 1898 г...Ти прецени дали немците са смешки или просто умеят да печелят пари. Лек денКоментиран от #45
17:20 05.09.2019
44 Дъ Клаш
17:26 05.09.2019
45 за гъби съм
До коментар #43 от "123":
Тоя Петер го уволниха преди 2 месеца, явно си е бил шпионин на ваговете. Германците уж много велики ама разглобяват Тесли на поразия и изкарват 30% по-консумиращи коли, айде няма нужда от такива гении. Като изкарат нещо по-добро от тесла тогава ги хвали, не само на стари лаври да лежат.Коментиран от #47
17:27 05.09.2019
46 Дъ Клаш
До коментар #39 от "123":
Обиждаме ли дойчо не ставаш за немец изпускаш си нервичките просто си едно бг германофилче комплексирано криещо се зад немците щото си мислиш че са по-можачи от тебе и компенсираш с тях.Слабо!17:28 05.09.2019
47 123
До коментар #45 от "за гъби съм":
Достатъчно много продават и без да вадят нещо специално,за да си компрометират другите 95% от продажбите за момента...Само е трона в първия месец 850 с/у 1000 модел х :д хроника на една предизвестена смърт е историята на тесла. А за батерията си наистина си гениален! Успех с форумите и живота на заплатка :Д ЧаоКоментиран от #48
17:33 05.09.2019
48 за гъби съм
До коментар #47 от "123":
Какви 1000 модел Х бе хлапе, ти нещо си прекалил с бозата май. Тесла продава по 1000 на ден, къде отиваш с тоя етрон. А мерцедес EQC колко бройки продаде или ти си фенче само на ВАГ? И що реши че съм на заплата - да не си нереализирана врачка?Коментиран от #50
17:40 05.09.2019
49 Дъ Клаш
17:40 05.09.2019
50 Joro
До коментар #48 от "за гъби съм":
Явно това се визира:Audi sold 856 e-Tron electric SUVs in May, closing in on Tesla, which sold 1,000 Model X vehicles in the same month.
https://www.google.com/amp/s/amp.interestingengineering.com/tesla-gets-some-ev-competition-from-audis-e-tron
Тесла нямат производствения и интелектуален капацитет да се конкурират с големите концерни, въпрос на време е (имат 1% от производствените мощности на Daimler, BMW и VW). Economies of scale най-малкото...
Коментиран от #52, #54
17:56 05.09.2019
51 Дъ Клаш
18:05 05.09.2019
52 гост
До коментар #50 от "Joro":
А как се визира това : Продажби Е-трон за Европа 2019 г до юли -8079 . Продажби Тесла за Европа 2019 г до юли , Модел С- 4986 , Модел Х-4202 или общо 9188 . Продажби Е-трон за САЩ 2019 г до юли -2513 . Продажби Тесла за САЩ 2019 до юли , Модел С - 8525 , Модел Х - 10600 или общо 19125 . Общо за двата пазара Е-трон - 10592 , Тесла - 28313 . За Китай няма да ги включвам , щото умрелия Е-трон даже не се продава там !! Ей тук ако искаш си ги проверявай !! И реално трябва да ти включа и Модел 3 , щото в Европа е на почти същата цена , ама ще стане отчайващо , та айде тоя път ще пропусна !! http://carsalesbase.com/Коментиран от #56
20:07 05.09.2019
53 Зелено
До коментар #36 от "Ха ха":
Ами... Честно казано съм. Седни и ти и тогава дай пак Ха ХаКоментиран от #55
20:09 05.09.2019
54 гост
До коментар #50 от "Joro":
И да припомня все пак , че едното са модели на 6-8 години , които до месеци ще бъдат сменени и е нормално купувачите да изчакват новия модел , а другото е съвсем нов модел , който сега трябва да е в пика си !!20:11 05.09.2019
55 гост
До коментар #53 от "Зелено":
Честно казано си , ама дръжки !! Поршето току що показаха и даже още е само на поръчки , най-малко до догодина !! Та къде викаш си сядал , на нечие Порше-лост сигурно , хахахх !!!20:15 05.09.2019
56 Joro
До коментар #52 от "гост":
Визира се, че Е трон се продава от май като за начало :Д визират се и глобалните данни за юли ако искаш - 2027 е трона, 1359 (модел с), 1485 (модел х). Визира се и че това е само началото на потъването преди да пуснат и еквивлентите на модел с, модел 3 и тн бмв мерц vw и тн. Не се напрягай :)https://www.google.com/amp/s/seekingalpha.com/amp/article/4287932-tesla-model-x-s-sales-numbers-savaged-audi-jaguar
Коментиран от #57, #65
01:56 06.09.2019
57 гост
До коментар #56 от "Joro":
Не ме вземай толкова насериозно!!! Аз съм леко зомбиран Теслолюб и пиша с няколко ника!!! Редовно изопачавам фактите и хваля Тесла с надеждата че ще бъда забелязан от нашия възюбен вожд, Свети Илон Надрусанний!!!!!!!02:50 06.09.2019
58 desperate housewife от Перник
Коментиран от #60
03:17 06.09.2019
59 gost
09:43 06.09.2019
60 Driving pleasure
До коментар #58 от "desperate housewife от Перник":
Ами хайде да се залюбим тогава двамата, писна ми да я карам само на клиенти от махалата :( с радост ще стана норвежка булка, само дай 2 коня на баща ми и сме уредени.Коментиран от #62
10:24 06.09.2019
61 TSLA BG
10:26 06.09.2019
62 До гост Многониковий
До коментар #60 от "Driving pleasure":
Никове много, коментари едни и същи, остава само да решиш дали си мъж, жена или джендър, дали живееш в Норвегия или в Перник, дали имаш Тесла или Голф и да си избереш подобаващ ник, защото вече всички ти се подиграват. А тази новина за Тесла с професионален пилот на Ринга, по скоро се нуждаете от професионални пожарникари на всеки завой.Коментиран от #63
10:47 06.09.2019
63 Driving pleasure
До коментар #62 от "До гост Многониковий":
Готин, ама ти сега намеци ли ми правиш нещо?! Давай 2-та коня на бащата и може и ти да се класираш ;)Коментиран от #66
12:04 06.09.2019
64 гост
Коментиран от #75
12:26 06.09.2019
65 гост
До коментар #56 от "Joro":
Е-трон се продава не от май , а от април , ама в САЩ !!!!! В Европа се продава от МИНАЛАТА ГОДИНА !!!!! Дал съм ти официална статистика ПО МЕСЕЦИ и отделна за САЩ и ЕВРОПА , ти продължаваш да ми пробутваш статийки от някой си за някъде си !!! И пак повтарям , това е без продажбите в Азия , където умрелия ти Е-трон не се продава , а Тесла си има сериозни продажби !!!! А за кой се напрягал си личи , щом отричаш явни факти , явно много си се "напънал" , само гледай колко голямо ще го изкараш , сещаш се какво , хахахха !!!!Коментиран от #68, #71
12:32 06.09.2019
66 мнение
До коментар #63 от "Driving pleasure":
Само едно уточнение, Driving Pleasure май е пич, докато на всички е ясно че ти си многониковия гост, няма да те охарактеризирам за да не ме баннат16:30 06.09.2019
67 Driving pleasure
17:11 06.09.2019
68 Мнение
До коментар #65 от "гост":
гост, я кажи кой продава най много розови прашки, че искам да съм като теб на прайдаКоментиран от #70
18:01 06.09.2019
69 Селянин с кололо
22:08 06.09.2019
70 гост
До коментар #68 от "Мнение":
Ела ми на гости, аз имам много чисто нови прашки, всякакви цветове, искаш ли заедно да мерим и да се подготвим за прайда???? Имам и Тесла, ще отидем с нея!!!!!23:25 06.09.2019
71 Joro
До коментар #65 от "гост":
От втората половина на април се продава в америка, устройва ли те 😀 самият факт че отговаряш на всички съобщения от всеки с 600 безакълни реда та даже ме блокираш показва кой се напъва 😀 статийките са конкретни - юни юли и август 19 европа+сащ : е трон = моделх. От 16 юли в индия, по-натам китай, провери, напиши и дисертация, ама няма да помогне 😀 жив и здрав, няма да ти развалям спокойствието повече, наздраве от южна франция (ти най-вероятно си в обеля) ;)Коментиран от #72
03:02 07.09.2019
72 гост
До коментар #71 от "Joro":
Как си позволяваш, аз живея в Норвегия и имам Тесла!!!10:41 07.09.2019
73 Алфа Ромео
До коментар #2 от "jo hustan":
Няма начин да не вземем да си купуваме със 700-1000 лева масова заплата....22:20 07.09.2019
74 333
До коментар #38 от "Дъ Клаш":
Крайслер, Кадилак, Линкълн и прочее американски марки също са премиум. Ама да ги сравниш с европейски премиум е малко ... Бе вече и в Щатите не щат да ги купуват.13:37 08.09.2019
75 333
До коментар #64 от "гост":
Mode S P100d не може да мине София-Пловдив-София със 140км/ч. Собственика си я кара със 110, за да е сигурен.С магистрални скорости разхода на P100 хич не е толкова нисък. Моля, имайте предвид, че в Щатите ограничението в повечето случаи на магистрала е 65mph, което е доста под 130, каквото е в Европа.
800V зарядни в Европа има стотици. В Щатите няма. Ама да кажеш как са десетина в Европа и в Щатите е малко заблуждаващо.
Model S не може да зарежда на повече от 150kW дори и на V3 Tesla 250kW supercharger. Колко е логично по-скъпата им кола да е по-скапана от по-евтината е съвсем резонен въпрос и въпрос, който е свързан с потенциала им за създаване на устойчив бизнес. Тесла печалба нямат, откакто са компания. Имаха едно, две тримесечия, малка печалба ама после я похарчиха. Сигурно нямат пари да пуснат нов Model S.
У нас съм виждал един fast charger на магистралата, 50kW, което означава час, два зареждане. Цената е 0.71ст на kW. Това означава, че София Бургас ми струва 35лв, което е колкото 8.5л/100.
BTW, най-ефективната ел кола е Hyundai Ioniq. Не е Тесла.
14:01 08.09.2019
76 До 75
По скоро излиза между 3 и 4 на сто като разделиш на 2.25лв за литър.
При всички случаи основен проблем на електричките е зареждането. И като време и като нужда от зарядно. Ако нямаш гараж не са опция.
Иначе ел Поршето е за имидж отколкото за нещо друго.
16:10 08.09.2019