Last news in Fakti

11 Октомври, 2019 13:58 3 829 18

Запознайте се с първата M-ка на BMW

  • bmw-
  • 5er-
  • 530 mle

Южноафриканското подразделение на BMW завърши реставрацията на предшественика на всички M-модели на марката. Възстановяването на 530 Motorsport Limited Edition е продължило цяла година в завода на компанията в Рослин до столицата Претория, където през 1976 г. се ражда автомобилът.

Запознайте се с първата M-ка на BMW

В средата на 70-те години на миналия век южноафриканският филиал на BMW решава да подготви две петици E12 за участие в местния туристически шампионат. За хомологация обаче компанията трябва да успее да продаде поне 100 бройки от цивилната версия на състезателния автомобил и така на бял свят се появява BMW 530 Motorsport Limited Edition.

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Търсенето се оказва много по-високо от планираното и от BMW са принудени да увеличат първоначално заложения тираж. През 1976 г. са продадени 110 седана от първата серия, а през 1977 г. още 117 коли от втората.

Участието на BMW 530 Motorsport Limited Edition в южноафриканския шампионат за туристически автомобили е триумфално. За три години моделът печели 15 състезания и три титли.

BMW 530 MLE продължава да беснее по пистите чак до средата на 80-те години, а през 1985-а е удостоено с титлата "Най-успешен автомобил от пета серия".

Първата M-ка на BMW се оборудва с модифициран редови шестак от стандартната модификация 530. Мощността е увеличена до 200 к.с., а въртящият момент - до 277 Нм. Така въоръжен, седанът ускорява от 0 до 100 за 9.7 секунди и вдига 208 км/ч.

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW

Запознайте се с първата M-ка на BMW


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AMG

    40 1 Отговор
    ето една стара и красива класика
  • 2 тракиеца

    28 4 Отговор
    даааа вижте само от какви истински детаили и матреали е направена , това е генното инжинерство от едно то старо време на германските производители , а не сега както тези пласмасови кутии за еднократна употреба .

    Коментиран от #7

  • 3 Алфа Вълкът

    7 6 Отговор
    Ти знаеш ли какво е генно инженерство е папуняк?

    Коментиран от #4, #10

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Сектант

    8 17 Отговор
    Единствено феновете на беенве са по-зле от мене.

    Коментиран от #6

  • 6 Ввв

    19 0 Отговор

    До коментар #5 от "Сектант":

    Хората възхваляващи Дачия са с лоботомия,доказано е!!!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Ивайло

    16 1 Отговор
    Мога да кажа само едно - Р Е С П Е К Т!!! Истинска, та истинска кола - красив и изчистен дизайн, редови атмосферен шестак, задно предаване и без излишни електроники и глезотии!!! Направена от истински материали!!! Пу за мене!!!
  • 9 бъррр

    8 5 Отговор
    А руснаците сделаха МосквИЧ...
  • 10 тракиеца

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Алфа Вълкът":

    какво е генно инжеинерство ли , еми едно време колите са правени от инжинери които са били гении с име , и не само автомобили ,и са направили тези автомобили с много ум и пари и разработки и доработване , за да постигнат целта си , защото тогава се гледаше на здравината и комфорта за времето си ,което е направено от качестевени матреали , а не сега както тези пласмасови щаиги за домати и краставици , дето се напуква таблото от горещините и скрца и по двигателя разни китаиски електоники и базикни ,дето да спират мотора и да се чудиш какво става , апа за окачването да не ти говоря колко са зле нещата , даже и ламарината от вестник , сега няма абсолютно никакво качество , една шир потреб за много повече пари ,хврлени на вятара , всяка една глезотиика модерна на този нов автомобил се плаща много яко , но защо.

    Коментиран от #11

  • 11 Алфа Вълкът

    2 4 Отговор

    До коментар #10 от "тракиеца":

    Ама си бил бая прост баце, що не взе първо да провериш словосъчетанието?

    Коментиран от #13, #15, #17

  • 12 ВМW то си е BMW

    15 0 Отговор
    ЕЙ ТОВА Е ИСТИНСКО ВMW...РЕСПЕКТ И УВАЖЕНИЕ КЪМ ИНЖЕНЕРИТЕ И ДИЗАЙНЕРИТЕ НА ТАЗИ ЛЕГЕНДА...ПОЖЕЛАВАМ НА ВСЕКИ КОЙТО РАЗБИРА ОТ ИСТИНСКИ КОЛИ ДА Я ПРИТЕЖАВА...
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Момичето с БМВ-то

    4 0 Отговор
    Можете само да се поклоните пред този красавец! Бурни аплодисменти за усилията,нервите и огромното желание на тези хора. БРАВО!
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Алфа Ромео

    2 0 Отговор
    Готина кола, харесвам ретро-автомобили от всякакви марки, ако бях богаташ щях да имам колекция можи би но не би...
  • 17 тракиеца

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Алфа Вълкът":

    а ти си кух като празна водоноска , зил 130 цистерна с вода , ама празна , е това си ти.
  • 18 Бесен язовец

    0 1 Отговор
    Хахааа много бавна е тази класика бе какви са тези показатели?