104 324 128

Защо японците продават колата след третата година?

Битува мнение, че повечето японци карат нови коли, защото данъците върху старите са неоправдано високи. Според друга версия пък Страната на изгряващото слънце е толкова напреднала в технологично отношение, че жителите ѝ няма как да се возят в архаични автомобили на повече от три години. Каква всъщност е причината японците да сменят колите толкова често обяснява порталът Autorambler.ru, който преразказва впечатленията на живеещия там руснак Алексей Русакович.

На първо място покупката на кола в Япония е свързано с редица усложнения. Купувачът трябва да удостовери документално, че разполага с паркомясто в радиус от 2 км от домашния му адрес.

Размерът на годишния данък зависи не от възрастта на автомобила, а от обема на двигателя. За мотори с кубатура до 1.0 литър той е 29 500 йени (€245). Ако работният обем е между 2.5 и 3.0 литра данъкът скача на 51 000 йени (€424), а между 4.5 и 6.0 литра - на 88 000 йени (€732). За коли на възраст над 13 години се плащат допълнителни 10%, но тази сума едва ли може да принуди японеца да смени старата си кола с нова.

Истинската причина за бързия "оборот" на автомобили в Япония всъщност се корени в тамошната система за технически надзор, наречена "шакен" (車検). Освен да проверява изправността на моторните превозни средства с обем на двигателя над 250 см3, тя трябва да установява незаконни модификации. Оказва се обаче, че "шакен" функционира и като икономически стимул за покупката на нова кола.

Леките и т.нар. "кей" коли със законово стандартизирани размери и характеристики на двигателя подлежат на първи преглед три години след покупката. След това "шакен" се провежда на всеки две години и не е никак евтино удоволствие.

Собственикът на автомобила трябва да плати държавни налози - данък върху теглото, задължителна застраховка за две години напред и фиксирана такса за обработка на документацията. Същинският преглед се заплаща отделно, също както и останалите разходи за привеждане на колата в изрядно състояние и ремонти.

Така цената на "шакен" лесно може да превиши 100 000 йени (€832). Това кара много японци да предпочетат покупката на нова кола още преди изтичането на първия технически преглед, за да не обременяват бюджета си с излишни разходи. Това обяснява и защо употребяваните автомобили в Япония се обезценяват толкова бързо и нерядко се продават за едва 25% от първоначалната си стойност след седмата година.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 149 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Така е

    348 26 Отговор
    Само при нас, колата е на 200 хил. км. (не е сигурно) в състояние "като нова"!

    Коментиран от #122

  • 2 Обективен

    362 25 Отговор
    Всичко измислят за да дерат хората.... Те и у нас непрекъснато вдигат застраховки, данъци, прегледи, колкото могат

    Коментиран от #5, #27

  • 3 РЗС

    121 20 Отговор
    в ук това се нарича PCP, дефакто кола под наем за 3-4-5 години, като най-много налитат на 3 години. Плащаш си 200-300-1000 паунда на месец в зависимост от колата и екстрите, след тези 3 години връщаш и взимаш новия модел, или друг, ако искаш, ако не кой от къде е. В бг това е оперативен лизинг. В ук 90% от новите коли се взимат с PCP, поддръжката се включва срещу допълнително заплащане и съответно само сипваш гориво и въртиш геврека. Тукашните повечето не знаят от къде се отваря капака отпред, къде се налива течност за чистачки, за масло да не говорим.

    Коментиран от #10, #53

  • 4 filo

    152 29 Отговор
    Продават ги, за да може да се продават новите дръгели, елементарно. Това се постига със зверска пропаганда.
  • 5 111

    138 258 Отговор

    До коментар #2 от "Обективен":

    У нас застраховката, данъка, прегледа, винетката, глобите и т.н. са прекалено ниски, за това е пълно с трошки паркирали по тревните площи.

    Коментиран от #12, #123, #124

  • 6 Ккк

    187 27 Отговор
    Пълна простотия. Автомобилът е лична собственост. Утре ще оосегнат и на къщите ни.

    Коментиран от #49, #86, #90


  • 7 123

    185 14 Отговор
    Според мене никой от тука не е стъпвал в Япония! Въобще не карат нови коли там! Ама въобще!

    Коментиран от #57

  • 8 Borislav Popov

    148 18 Отговор
    Предполагам, че една от причините е, че повечето от японците без проблем могат да си позволят да си купуват всеки 3-4 години, по нов автомобил.
  • 9 боцмана

    144 9 Отговор
    Защото могат да си го позволят.
  • 10 Като домакин

    72 8 Отговор

    До коментар #3 от "РЗС":

    Че кой им налива течността за чистачки? На сервиз ли ходят?

    Коментиран от #47

  • 11 gggw

    124 12 Отговор
    щот правят коли и не чакат фауви да му се молят да дойде, ами запрятат рькави и правят тойоти, нисани и др. а ние чакаме ...
  • 12 Обективен

    143 16 Отговор

    До коментар #5 от "111":

    Не си прав... У нас като се вдига данъците, честните хора ги плащат и страдат, а тарикатите просто не ги плащат
  • 13 Гост

    148 12 Отговор
    И на кой продават 3-годишните си коли с десен волан, след като уж всички японци сменят толкова често колите си?

    Коментиран от #15, #79, #111, #115

  • 14 цачо

    80 11 Отговор
    Защото получават доходи с които могат да си го позволят!
  • 15 Ташунко

    104 9 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    На Руснаците основно. В целия краен Изток на Русия е пълно с японски коли с десен волан.

    Коментиран от #22, #30

  • 16 Атанас Георгиев

    40 6 Отговор
    Не съм ходил в Япония, но в автокъщите у нас са ми казвали, че европейците обслужват японските коли в лицензирани техни сервизи само първите три години заради гаранцията и после се отказват, защото е скъпо. Обслужват ги в други сервизи.
  • 17 цачо

    100 12 Отговор
    Защото имат възможности да си го позволят! А пък ние ще се радваме на техните 15-20 г-ни трошки! ТОВА БРАТЯ Е РЕАЛНОСТТА В НАШАТА ПРЕУСПЯВАЩА (според управляващите ни)РОДИНА!
  • 18 6666

    68 41 Отговор
    В държави като Япония и подобните и, 1 семейство му изгаря крушката в хола, собствениците се обаждат на фирма за Ел инсталации и прочие идва техник, отвъртва старата и слага новата крушка, само за протокола..Вие се чудите защо на 2рата или 3та година сменят колата, хората са умни , проспериращи, с цели и мироглед на живота. :)

    Коментиран от #42

  • 19 Юра

    44 13 Отговор
    https://autorambler.ru/fan/pochemu-yaponcy-starayutsya-izbavitsya-ot-mashiny-cherez-tri-goda.htm Руснаците където и да се намират веднага всичко знаят, защото са грамотни и гладни , бутат се и успяват , те представляват заплаха за всеки народ където се намират,ако не са Руски евреи те са №2, ако са Евреи те са №1, Аз съм убеден че внасят коли от там, виждал съм как ги внасят като части а са готови коли.

    Коментиран от #58, #114

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

  • 21 Радо

    42 135 Отговор
    Защото японците много добре знаят какви боклуци произвеждат и затова гледат да се отърват от тях, докато не са почнали да се разпадат след третата година.

    Коментиран от #23, #40, #127

  • 22 Borislav Popov

    73 7 Отговор

    До коментар #15 от "Ташунко":

    Така е, на изток от Уралските планини, започва царството на японките с десен волан и колкото повече се приближавате към Тихия Океан, толкова по рядко можете да срещнете кола с ляв волан, всичко живо бръмчи с японски автомобили, нов внос ! Номер 1 е Тойта - Корола/Фидлер, после следват Хондите и Нисаните, всякакви има. А иначе един от най уважаваните и издигнати почти в култ автомобили, се явява Тойота - Марк II, Тойота Краун са също много популярни, ценят се заради японнската сглобка и както там казват - за императорското качество !

    Коментиран от #24, #118

  • 23 Miusuka Madoto

    49 6 Отговор

    До коментар #21 от "Радо":

    От къде толкоз мозък у тебе бе, Радо, ццццццц, язък!

    Коментиран от #59

  • 24 Miusuka Madoto

    46 3 Отговор

    До коментар #22 от "Borislav Popov":

    Моля ти се, обясни го това на Радо, отгоре над теб, че много ги разбира нещата! Фенът на Гоуф!

    Коментиран от #28

  • 25 evgeni

    24 8 Отговор
    koga she gi stignem tiq bogatashi - nikoga. i po dobre , ne mi e me4ta da pla6tam 1600 lv za nqkav tehnicheski pregled a danacite mi da me pravqt rob na rabotata. te tam umirat ot prerabotvane i posle jiveqt v 30 kv.m tristaen , unikalno nemam dumi. chudq se kak ne sam emigriral natam.\ zabravih da spomena 4e se pensionirat na 70 s mizerni pensii koito ne im stigat ta trqbva da narygat nqkoi v nqkav park 4e da gi vkarat v zatvora pone da ima kvo da qdat. inache qko im se vazhi6tavame...
  • 26 Borislav Popov

    21 3 Отговор
    Ей тези крайните 2 сиви коли от горната снимка са Тойоти - Фидлер, по далечната е от по новата генерация, а светло синята в задния ред, открая е Тойота - Пассо, може и да е Дайхатсу - Бун/Сирион, те там са близначки.

    Коментиран от #36

  • 27 Така е,

    29 5 Отговор

    До коментар #2 от "Обективен":

    Навсякъде дранье, дранье, дранье! Там поне карат нови коли.
  • 28 Borislav Popov

    20 5 Отговор

    До коментар #24 от "Miusuka Madoto":

    Ми, какво да му обяснявам ? Той, явно се гъбарка, а ако говори сериозно, значи е изостанал умствено и няма абсолютно никакъв смисъл да му ск обяснява, каквото и да е било.
  • 29 На японците

    29 39 Отговор
    Както и на германците пропагандата не е приключвала след войната. Едните лъжат целия свят вече над 70г че са миролюбив и работлив народ и много съжаляват че са избилвали евреите а другите лъжат целия свят че правят много яки и евтини коли. И примитивите вярват и на едните и на другите....Защото са примитиви

    Коментиран от #35

  • 30 Гост

    41 3 Отговор

    До коментар #15 от "Ташунко":

    Хубаво, но руснаците в крайния изток са по-малко от японците. То може и в Австралия да ги продават, но ми се струва малко нереално по-голямата част от японците да сменят колите си през 3 години.

    Коментиран от #39, #50, #74

  • 31 Гост

    36 3 Отговор
    Сменят ги защото има кой да им ги купи. 2/3 от колите в източна Русия са с десен волан, внос от Япония. А Русия е огромен пазар....
  • 32 Нищо

    27 24 Отговор
    Не разбирам от коли но по грозни пластмасарки от тия на снимката не съм виждал. Много приличат на на едни китайски детски колички дето 5 годишния ми син си играе с тях у дома. Ще го пердаша това лапе задето си играе с такива боклуци

    Коментиран от #37, #38, #92

  • 33 333

    43 3 Отговор
    Средната възраст на автомобилите в Япония е 8.5 години, което е доста далеч от 3.
  • 34 тОката

    37 10 Отговор
    Ай стига глупости! И какво като колата ми ми е на 15 годи? В много по-добра кондиция е от доста 5 годишни. А като я *купувах* продавачите ревяха колко е свръх технологична, свръх сигурна и подобни глупости. Да не би да са измислили по-надеждни спирачки от преди 30 години? Че ако на нов автомобил спирачките му след няколко години стават не надеждни-да ти с. ра на кончината. Айде стига с тази измама!!!!!
  • 35 NEMESIS

    61 18 Отговор

    До коментар #29 от "На японците":

    Колега, ако позволиш, само лекинко да те светна: ПО НЕРАЗРУШИМА КОЛА ОТ ХОНДА, КАКТО И ВИСОКИТЕ КЛАСОВЕ НА ТОЙОТА И СУБАРУ --> НЯМА!!!!!! Европейската мас-конфекция, след 5-те си години гаранция ПРОСТО РУХВА - няма премиуми, няма мремиуми, няма немско, няма френско - и ставаш пръв приятел с Пешо от сервиза! Благодаря за вниманието!

    Коментиран от #62, #110

  • 36 Гайджин

    16 10 Отговор

    До коментар #26 от "Borislav Popov":

    Мнооо ги разбираш брей!в коя перфектура си бил?

    Коментиран от #72

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор

  • 39 Ташунко

    10 2 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    И си прав, че е нереално, защото просто не е истина! Маани ги какво пишат ФАКти..
  • 40 Сунай Рамадан

    17 5 Отговор

    До коментар #21 от "Радо":

    Радо, ша звиняваш ама много си прост
  • 41 Перник

    11 38 Отговор
    От японското - по-голяма конфекция няма! Както и самите японци - всичките еднакви, бре!

    Коментиран от #43, #63

  • 42 Ибн Ебн Ал Съм Те

    44 14 Отговор

    До коментар #18 от "6666":

    ДА така е, като им изгори крушката викат спец., като се зацапа дамската превръзка на жена му или пък оцвети гащите в кафяво пак викат спец.А такива, като тебе като не могат да си оправят жената се обаждат на такива като мене.

    Коментиран от #48

  • 43 Урко

    15 4 Отговор

    До коментар #41 от "Перник":

    Ааахахахахахаа, Пеуник се изказа, имах си аз - ДА ЖИВЕЕ ГОЛФА, зае*и...
  • 44 Путкин

    22 31 Отговор
    Продават ги след третата година, защото са толкова грозни, че не могат да ги гледат повече! Това е като да се ожениш за Груда от село, дърва цепи, бетон бърка ама за нищо не става и е толкова грозна, че ебем ти, че е яка и не боледува, искам красива Гражданка пък нека не е яка и се конти...... Та така и с колите.

    Коментиран от #46

  • 45 Blackthorn

    42 1 Отговор
    Купи, хвърли, купи. С този стереотип всичко ще се срине. Отровената природа не я включвам в сметките.

    Коментиран от #112

  • 46 Miusuka Madoto

    25 0 Отговор

    До коментар #44 от "Путкин":

    Но пък на име си го докарал - таман ти е - Пу, да не ти е на уроки...
  • 47 РЗС

    12 1 Отговор

    До коментар #10 от "Като домакин":

    има и такава програма, стига да си платиш. Даже безплатна мивка ти правят при всяко посещение. Примерно бмв имат екстра портиер, която представлява, човек, който те направлява ако търсиш примерно мексиканска храна, или искаш да стигнаш до еди къде си, през бмв вградената портиер функция в навигацията. Хазяйна ми го има в неговата шестица, платил си е абонамент за една година и каза, че е 500 паунда. Има куп такива екстри, стига да си плащаш.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор

  • 50 Брат

    30 0 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Те нямат коли, лично съм видял, че там кола даже не ти е нужна! Пеша си на 10-15 Мин до влак, метро, автобус, кораб или каквото има там и стигаш много бързо и удобно!
  • 51 Задай заглавието.. Сценарият сами ще си

    19 0 Отговор
    1."Битува мнение, че повечето японци карат нови коли, защото данъците върху старите са неоправдано високи.." 2."Според друга версия пък... " 3"........, който преразказва впечатленията който. " Та в 1/3 от публикацията открих 3 неясни??? Та в коя от 3-те точки е точно факта??

    Коментиран от #96

  • 52 От статията разбрахме

    50 3 Отговор
    За да не плащат 800 евро на 2 години предпочитали да платят 20 000 евро за нова кола. Хаха

    Коментиран от #78

  • 53 незнайко

    9 8 Отговор

    До коментар #3 от "РЗС":

    ела тук вземи кола или каквото си искаш на оперативен лизинг, пък после ми обяснявай за UK. то такива учени, като теб по белият свят - много. па като си толкоз учен оти си не седиш дома да се сетиш, що си отишъл в ук

    Коментиран от #99

  • 54 Ммм

    23 1 Отговор
    Синът ми работи на каркораб..всеки месец карат по 8000 коли бусове и джипове до Южна Америка..
  • 55 ????

    16 1 Отговор
    А, какви са заплатите и пенсиите в Япония????
  • 56 0123

    7 1 Отговор
    Има и с ляв волан. Пилотните модели на немските марки са с ляв волан. Баровците не мога да чакат 2години. Личен опит.

    Коментиран от #61

  • 57 Нафърфорий

    3 5 Отговор

    До коментар #7 от "123":

    То и в Холандия е така
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор

  • 60 некойси

    21 0 Отговор
    Не се споменава каква е средната заплата на Японеца обърната в наша валута и стойността на нов автомобил там. Така щяхме да придомием по-ясна картинка и щеше да ни стане ясно че сме далече от от тях.
  • 61 Кепаса

    6 1 Отговор

    До коментар #56 от "0123":

    Ти от баровците ли си?
  • 62 Соичиро сан

    37 3 Отговор

    До коментар #35 от "NEMESIS":

    Прав си NEMESIS Сан, Хондите не остаряват - само стават по бързи! Но изобретателите на некви самоковски чекръци са далеч от истината с кенефите, сглобени от Мустафа,Зденек и Попеску у "Немско"....

    Коментиран от #83, #87

  • 63 Стига ва

    7 1 Отговор

    До коментар #41 от "Перник":

    Речи ЕДИН с ГоУф))))
  • 64 Пльок

    18 4 Отговор
    Дано банкянския крадец да не прочете статията!
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор

  • 66 ЗЛОБЕН

    28 7 Отговор
    За много бедния бълг. народ карането на кола е скъпо удоволствие. За да има кола българинът, се лишава от много неща. А властимащите вдигат, вдигат всичко по колата. А народът си мълчи и мълчи все едно нищо не се случва.
  • 67 Васил

    15 0 Отговор
    У нас на почит са втора ръка
  • 68 гражданска

    21 2 Отговор
    разходите по мойто 2 литрово комби в София гражданска, каско, данък, преглед, / без ремонти и синя или зелена зона/ са повече от 800 лв на година, така че тези разходи очевидно не са причина за смяната с по-нова кола
  • 69 бат Тонка

    13 2 Отговор
    Елементарно, Уотсън, защото имат пари да си купят нова.
  • 70 qwerty

    21 1 Отговор
    всяка година се започва с винетка 97, го 420, каско 1000, гтп 45, данък мпс 350 или 1500 кинта като за добър ден, след това разходите за горива и евентуални ремонти. това е елементарната сметка за 3.0 дизел, 240кс на 10г
  • 71 гост

    25 21 Отговор
    А у нас си купуваш един 30г. голф, който се държи на боята, плащаш 30лв данък и 30лв преглед и си 6. Хайде направете ги тези суми по 10, а за нови коли до 5г. да са безплатни или базова такса от 20лв. например. Тогава хуманопитекът като бъде принуден да плати 1000лв на година само такси ще се замисли дали иска да ползва тровещата си кола на стойност 500лв. или ще позлва такси, автобус и влак, както са всички хора с ниски доходи в развитите страни. Само у нас мнозинството от хора на минимална заплата имат коли, безработни имат коли. Ние не сме САЩ. Следвах в Германия и 1 на 10 студента имаше кола и то някоя стара семейна, няма такова чудо като у нас.
  • 72 Borislav Popov

    14 1 Отговор

    До коментар #36 от "Гайджин":

    В Япония няма перфектури, може би имаш на предвид префектура !?

    Коментиран от #85

  • 73 Бати Злати

    3 29 Отговор
    Тези японски боклуци,ако някой ми подари такава ще бера голям срам когато реша някой ден да я продам!!!
  • 74 Borislav Popov

    18 1 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Освен в Русия, японските коли, втора ръка, много добре се харчат в Тайланд, Индонезия, Майлазия, Бангладеш и другите малки островни държави в Азия-Океания, където са с десен волан.
  • 75 Селянин

    33 2 Отговор
    Чакай сега малко, че аз нищо не разбрах. Значи според блестящата логика на драскача някой ще си сменя колата на всеки 3 години за да избегне плащане от 900 евро при среден годишен доход на човек в Япония от 30 000 евро... да точно това ще да е причината! Няма начин да не е това! Просто виждам как едно семейство с общ годишен доход примерно от 50 000 еврака трепери за тоя уникален разход от 1000 евро и трескаво търси как да си купи нова кола за 20 000 евро само и само да не плати 1000 евро технически преглед! Касабов, да не си от полицейска фамилия?
  • 76 Бай Коко

    6 2 Отговор
    Щом всички продават кой ги купува. Или като в Европа та едните европейци си продават испражненията на другите европейци. 5786
  • 77 Японец

    20 2 Отговор
    Или статията е изсмукана от пръстите на някой, или е целенасочена пропаганда и няма нищо общо със ситуацията в Япония. Изниква логичен въпрос, на кого ги продават тия "стари коли" пустите му и японци? Та те са остров и не граничат с други държави! Проверете в някоя логистична фирма, колко ще струва (по море) една доставка на кола от япония до Китай, Русия, Лаос, Камбоджа, Австралия и Нова Зенландия и ще видите, че експорта не си струва. Остава да ги продават пак в Япония, нали? Ами кой ги купува старите коли ( на ниска цена)? Ако отговора е "някой, беден японец), то той е грешен, понеже бедния няма как да си позволи да плаща скъпия "шакен". Изобщо няма логика в стаитята, от което ислиза ,че не е изцяло истинска.

    Коментиран от #80, #82, #84

  • 78 Всъщност

    5 2 Отговор

    До коментар #52 от "От статията разбрахме":

    E нали ще вземат и 60-70% поне от стойността на стария си автомобил!
  • 79 OB4

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    До 5годишните в Кипър а над 5г. в Русия
  • 80 ОБ4

    8 0 Отговор

    До коментар #77 от "Японец":

    До Лимасол Кипър струва доставката по море 1300USD
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор

  • 82 333

    6 2 Отговор

    До коментар #77 от "Японец":

    Към Руския баш по море си ги карат и има руски фирми който се занимават с покупката и доставката на колата която си избрал.

    Коментиран от #98

  • 83 Татко ти

    11 7 Отговор

    До коментар #62 от "Соичиро сан":

    А Хондите и Тойтите щото хич не ги сглобяват Азис,Бейхан и Онур в Турция и Мушангма и Шакир в Англия,понеже са японски.
  • 84 Borislav Popov

    8 3 Отговор

    До коментар #77 от "Японец":

    Я па тоя, кой луд ще тръгне да продава японски коли нов внос, чаак в Австралия и Нова Зеландия бе ?? Доставките по море, съвсем не са толкови скъпи, особенно като превозваш по много коли наведнъж, а и разстоянията до такива страни като Индонезия, Майлазия и Тайланд, съвсем не са толкова големи както ти се струва ! А до Русия доставките са почти без пари, понеже от най близкото японско пристанище до Владивосток, са само на 800-900 километра.
  • 85 Гайджин

    5 1 Отговор

    До коментар #72 от "Borislav Popov":

    Тооооооочно така!sorry,моя грешка!питам дали не сме близо някъде!останах с впечатлението че живееш или си живял някъде там!ако си близо до aomori ще се радвам да видя някои сънародник!

    Коментиран от #93

  • 86 Токо

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ккк":

    Току виж некй ти посегне и на задника ... го здере малко- ти дойде добре.
  • 87 Там работят и българи

    5 1 Отговор

    До коментар #62 от "Соичиро сан":

    Лично съм срещал доста българи в заводите на ФАУ ВЕ и техните подизпълнители. Има и доста коняци от Словакия, Румъния и България. Аз, понеже съм с бръсната глава, та дойдат коняците и не искат да говорят с мен, щото съм бил расист, а точно аз съм инструктор и преводач... Та, за нашата нация отдавна се говори, че децата ни са най-хубави, защото само тях не правим с ръце... Коняците са още по-зле, струва ми се, че кола няма да си купиш, ако знаеш, че част от заготовките ти ги е правил бай Данчо от "Столипиново" и понеже е неграмотен и без съвместен, си е оставил там ръцете... Аз съм работил с този контингент и доста добре съм го видял...
  • 88 истинко

    4 2 Отговор
    Руснаците във Владивосток тотално са изпразнили японските авто-къщи! Нищо че колите са с десен волан, руснаците по им се радват от боклуците които произвежда тяхната автомобилна индустрия!
  • 89 Гост

    20 3 Отговор
    Цивилизована страна....Техните прегледи не са като нашите прегледи....Там всичко се проверява....Ходова част,изпускателна система,обслужването на колата с ремъци и ролки,никакви ръжди и удари...Всичко трябва да бъде в магазинно състояние! На фона на всичко това ние сме просто едни диваци,крайно изостанали селяндури? Още в началото на текста и нещата си идват на място....Притежание на паркомясто,гараж за колата! С това половината население на островната страна приключва покупката на кола и се отправя към високоскоростните влакове стрели! Тук Ганьо има по три 20 годишни таралясника пред панелната си дупка и парадира с тях все едно е центъра на вселената! Затова и сме толкова далеч от всичко...

    Коментиран от #97, #120

  • 90 нещо си назад пич

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ккк":

    2019 сме, не 2000
  • 91 Morgoth

    4 0 Отговор
    Глупости! 800 евра такса на третата година не може да бъде реална причина да смениш колата с нова, което ще ти струва поне 10000 евра.
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор

  • 93 Borislav Popov

    2 1 Отговор

    До коментар #85 от "Гайджин":

    Не, не съм на близо и въобще не съм в Япония, за съжаление, в такъв смисъл, че не можем да се срещнем.
  • 94 Дедо1

    5 1 Отговор
    Ако някой е ходил в Дубай,е видял ,че заради жегите една от най масовите коли е Тоуота
  • 95 ГЛУПОСТИТЕ

    3 1 Отговор
    НА ЕДИН ПИЯН ГЛУПЕНДЕР !
  • 96 Питащ

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Задай заглавието.. Сценарият сами ще си":

    А най неясното е какво става с колите които японците не искат. Рециклират ли ги? В чужбина ли ги изнасят? Или други японци ги купуват, което обезмисля цялата статия.

    Коментиран от #100

  • 97 Гайджин

    3 0 Отговор

    До коментар #89 от "Гост":

    Точно така , абсолютно си прав и ако колата има някакъв вид тунинг независимо какъвто ида е колата не може да мине преглед.Издава се специално разрешително за това един колега който беше си сменил предната броня и джантите на нисана ги сменяше с фабричните когато трябваше да минава преглед!
  • 98 онзи

    3 1 Отговор

    До коментар #82 от "333":

    Доколкото знам от 3-4 години в Русия е забранен десният волан.
  • 99 РЗС

    13 3 Отговор

    До коментар #53 от "незнайко":

    от зор съм в чужбина приятелю, не е от свободия. Имам професия и си я работя и тук. Огромната разлика идва от това, че в ук работодателите се наказват със глоба и затвор затова, че не ти изплащат заплати, а в бг не. А на мен ми е омръзнало да работя за разни милионери със фабрики, които се опитват да убеждават персонала, че нямат пари за заплати докато го казват през прозореца на чисто новия си джип. За уреденост на държавата тук няма дори да споменавам спрямо бг. Хубаво е да се уважават хората, които са в чужбина,защото ако не са те в бг са живи умрели.
  • 100 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #96 от "Питащ":

    Изнасят ги, както от шатите и канада. Има аукциони с много подробен оглед на всичко, салон, двигател, кутия, боя. Издава се сертивификат, това се прави от аукционната къща а не собственника, за да няма разминавания. Има коли с оригинален ляв волан понеже някой от островите са с ляво движение. Тези с ляв волан са на мн малко километри заради размерите на островите. Общо взето немско возило ако искаш с ексти който в европа не си ги чуваш о да е без ръжда и скрити дефекти и да го пзиш за внуците вьимаш самп от япония.
  • 101 Във връзка с темата

    3 1 Отговор
    В един градец в северозападна Канада сервизите вземат 230 долара на час за труд. Резервните части да боклуци всичките, освен от дилъра, където са пък тройно по-скъпи. Добави и температура под -20 (януари и февруари под -40'С) цяла зима и ето-няма стари коли

    Коментиран от #104

  • 102 хех

    2 0 Отговор
    искам дави кажа че ми омръзна да се занимавам с глупости да сменям гърнета на колата съединители биалетки ремъци чудесии и глупости с удоволствие бих я подменил за нова истински нова щот в автокъщите достъпните за мен 2ра ръка са като моята просто немога финансово ми е твърде твърде трудно постижимо и неоправдано
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор

  • 104 хех

    2 1 Отговор

    До коментар #101 от "Във връзка с темата":

    то в тая канада на -40 кола на никой няма да му се ремонтира то е ясно ама чак се чудя кво друго се работи там - освен да има механи и да се яде и пие зимата и да посрещат туристи кат у Банско друго незнам то зимос кола да не ти се пипа ко си майстор там
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор

  • 106 Гост

    5 1 Отговор
    Те със всичко са така, поради една елементарна причина. Цената на ръчния труд, т.е за ремонти е солена, дори за тях. Затова произвеждат качествено, за да няма ремонти до края на гаранцията. После ново.
  • 107 Reptile

    2 3 Отговор
    Глупости, как 800 евро могат да ме накарат да сменя коля за 30 000 евро, като не мога да и взема нищо на вторичен пазар?! Напротив, предвид спада в цената ще искаш да я изпукаш до край. Според мен сменят колите, защото качеството не е добро, а и условията им са тежки - море - солена вода, висока влажност, големи температурни разлики. В Япония има много допуски, които за ЕС и САЩ ги няма т.е могат да продават много по-ниско качество коли на местния пазар. И го правят!

    Коментиран от #116

  • 108 Самураят Су Я

    0 2 Отговор
    Карайте си каруците с конете и не говорете по теми, които не вдявате.
  • 109 iliev

    6 0 Отговор
    Скоро не бях чел толкова "изчерпателна" статия... Боже, боже прибери си ги тези пишман журналисти, текстописци, преводачи-преписвачи и сие. гръмки заглавия с нулево съдържание. Отврат!!! Не им плащайте бе хора.... Ако аз наема такъв умотворец да ми копирайтва ще си тръгне с разбит фейс.
  • 110 Хонда Джаз

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "NEMESIS":

    Колега а за тънките ламарини на ходите какво ще кажеш?
  • 111 Тодор

    1 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Ами тук в Кипър например,сега от две години насам 90% от вноса е на японски коли.Защото са евтини там,и съответно тук цената е ниска.Миналата година съм си купил Nissan Note 2016г,на 42000 км,с остатъчна 3г гаранция за 6500€.при заплата 1400€..Сега наблегнаха последно на Мазди само които са от порядъка на 7-8000€ за кола на 3-4г
  • 112 Гост 33

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Blackthorn":

    Не се хвърля нищо а се препродава на бедняци като нас.
  • 113 Тони_гем

    2 0 Отговор
    Тук респективно идва въпросът,а кой тогава им купува старите коли,след като системата с прегледи е толкова тегава?

    Коментиран от #125

  • 114 Пиши по-грамотно

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Юра":

    Че нищо не ти разбрах
  • 115 Кольо джамбаза

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Да знаш чи ТОВА УК дето колегата го е писал начи Англия която съответно няма нищо общо с Япония!
  • 116 Този коментар е премахнат от модератор

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор

  • 118 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Borislav Popov":

    Че колко народ има на изток от Урал та поема толкова коли?

    Коментиран от #121

  • 119 Глупци,слепци

    1 1 Отговор
    Какво ми пишете за японците бе глупаци.Вище каква каша направихте в бг.
  • 120 Туранага Сан

    1 1 Отговор

    До коментар #89 от "Гост":

    Ти и подобните ти да не си позволявате да обиждате изстрадалият ми народ! Като ни вдигнат данъците, като почнат да искат да имаме парко-място и ние нямаме, на кой "високоскоростен" влак да се качим (по думите ти). Като от 30 години вдигат данъците и цените, къде са ни високоскоростните влакове? Бойко строи магистрали а не железници. Строй ги на акорд- по 10 км. на година. А ганьовец си ти, защото си безродник! Марш в Япония, там ще просперираш! Там имат нужда от такива като теб.

  • 121 Borislav Popov

    3 0 Отговор

    До коментар #118 от "Иван":

    Уралски федерален окръг - 12 млн. + Сибирски фо -17 млн. + Далекоизточен фо - 8 млн. = 37 милиона !
  • 122 Никола

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Така е":

    Само при нас има мрънкачи като теб. Човек 'е отговорен за себе си. Ти си от тези на който някой им е длъжен. О ооо извинявай ти беше от троловете!!! Хвана надница. .

    Коментиран от #128

  • 123 Пич

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "111":

    Като сме на заплата от 600 - 700 лева в България как да си позволим модерни и лъскави коли? То на старите коли с преглед винетка данък и гражданската ни отива заплатата, но какво ли те бърка
  • 124 Пич

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "111":

    Като сме на заплата от 600 - 700 лева в България как да си позволим модерни и лъскави коли? То на старите коли с преглед винетка данък и гражданската ни отива заплатата, но какво ли те бърка
  • 125 Петър

    0 0 Отговор

    До коментар #113 от "Тони_гем":

    Може би София. Тук който кола грижата за паркиране е на общината. 34
  • 126 Петър

    0 0 Отговор
    Който купува кола........
  • 127 Дабе

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Радо":

    Глупости! Гледай си вагена..явно още не си дорасъл!!!
  • 128 Ти кой си

    0 0 Отговор

    До коментар #122 от "Никола":

    Ти кой си, да не си един от вносителите на нов внос, като нови? Отговаряй за себе си.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.