97 002 92

Коли на старо, които не трябва да купувате

Коли на старо, които не трябва да купувате

Изборът на кола на старо до голяма степен зависи от късмета. Колкото и огледи да правите на един употребяван автомобил, той винаги може да има в себе си т.нар. скрити дефекти, които да се появят съвсем скоро след продажбата. Все пак, не трябва да разчитате само на късмет.

Освен, че употребяваната кола трябва да се прегледа основно, трябва да знаете, че има и автомобили, които се славят със значително повече фабрични дефекти от останалите. Сега ви показваме едно такова проучване, направено от Consumer Reports. Според него тези коли на старо не трябва да се купуват в никакъв случай.

На първо място се посочва предишното поколение на Mini в изпълнението си Cooper. Основните проблеми на тази кола са свързани с двигателя, който дефектира доста често и е изключително скъп за поддръжка. Два всъдехода на Land Rover също попадат в "черния списък" на Consumer Reports.

Това са по-старите генерации на Discovery и Freelander, които имат твърде често проблеми с електрониката, а резервните им части са прекалено скъпи. Mazda CX-7 е следващата кола от списъка, която не е препоръчителна за купуване. При нея проблемите са с прекалено бързо гниещата задна част, както и чести повреди по двигателя. Изненадващо, но в тази класация попада и европейският бестселър VW Golf.

Става дума обаче за коли от наточената версия GTI, произведени през периода 010 - 2013 година. От премиум автомобилите най-непрепоръчителен е големият всъдеход Mercedes-Benz GL. Оплакванията са за екземпляри произведени от 2013 до 2015 година. От бюджетните предложения на пазара пък трябва да се избягват Ford-ове от модела Fiesta, които са се появили на бял свят през 2013 и 2014 година.

Емблематичната "петица" на BMW също не се разминава без критики. По-конкретно става дума за екземпляри от периода 2010 - 2011 година, независимо от вида двигател. Що се отнася до все по-популярните SUV-та, то от Consumer Reports не препоръчват Volkswagen Tiguan, произвеждан през периода 2009 - 2012 година.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 165 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Гост

    83 15 Отговор
    Само да вметна, че Mini вече има три поколения /след обновяването/, така че не става ясно кое точно е това "предишното" поколение!

    Коментиран от #29, #44, #50, #91

  • 2 Велика България

    128 107 Отговор
    Затова ще си карам алфа жулиета. За 5години само съединител. Все пак я взех на 100хил и на 3 години.

    Коментиран от #73

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор

  • 4 123

    216 108 Отговор
    Тази статистика е напълно вярна. Всичко що е произлязло или произведено в Англия е пълен боклук. А за Форда разказите са пословични, все пак един Форда запалил зимата и го нарекли Фокус, на друг цял месец не му се наложило да влиза в сервиза и го нарекли Фиеста.

    Коментиран от #28, #47, #48, #52, #55, #72, #84, #85

  • 5 ДжамбАссс

    25 51 Отговор
    Най-хубаввта кола е тая, която ти продавам, а най-много искаш да си купиш апартамента, койтотпродавам. Това е положението, иначе ще се обидя и проклинам.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор


  • 7 Gjost

    143 38 Отговор
    Не виждам японско и корейско.. направете си сметката колко са надеждни немските автомобили. Остана им само името и нищо друго

    Коментиран от #27, #54

  • 8 Смешници баш Ленд Роувър и VW GTI

    22 94 Отговор
    Ли не са качествени както и мини Кипър излагате се.

    Коментиран от #20

  • 9 бмв боклуци

    116 29 Отговор
    За MINI е вярно. Те са с двигател на бмв. За това са толкова проблемни

    Коментиран от #10, #42

  • 10 Гост

    27 57 Отговор

    До коментар #9 от "бмв боклуци":

    Групости пишеш! Първо прочети, после се изказвай! Поне уточнявай кой точно двигател е на БМВ?

    Коментиран от #38, #82

  • 11 Форд

    107 19 Отговор
    Ако някой обясни какъв е проблема на фиестата от тази генерация ще е хубаво, защото карам от доста време 2010 фиеста и нямам никакви проблеми и всички части и консумативи са супер евтини.

    Коментиран от #88

  • 12 пейо

    98 13 Отговор
    Имаме две служебни фиестички чат пат от тези години. Доста здрави чукала излезнаха. Може ли да разясните къде са проблемите
  • 13 гост

    20 31 Отговор
    Харесал съм си Mazda CX-7 , някой може ли да ми каже какви са й проблемите? Заслужава ли си ? Маздата е с много екстри и е просторна,но за първи път чувам за проблеми с двигателя.

    Коментиран от #14, #17, #36, #80, #89

  • 14 иванчо

    34 8 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Слабо покритие имат и започват да ръждясват доста. Трябва да я гледапш доста добре като я търсиш. Моторите им след определен пробег не голям започват да харчат масло. Отделно дюзите и турбото и те правят проблем заради некачествени горива. Разхода на гориво е стабилен и е директно впръскване. Не си написал коя точно модификация и от коя година търсиш това е за първата.

    Коментиран от #56

  • 15 Jerri

    44 16 Отговор
    Нямам БМВ, но един приятел за да си смени въздушния филтър ходи на майстор, за 3-ка става въпрос, правете си изводите

    Коментиран от #24, #26

  • 16 Дфен

    41 22 Отговор
    И дачия няма грижи
  • 17 Jezza

    18 11 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    В статията са пропуснали да посочат двигателя, за който става дума и трябва да бъде избягван и това е 2.3 DISI . Дизеловата 2.2 си е хубава и върви доста прилично, но тогава Мазда все още рабоят с Форд и двигателя не е на Мазда. За дизела не се предлага автомат. кутия. Като всеки дизел и този двигател си е пртенциозен от към гориво и обслужване, но не е проблемен. Модела започва от 2006-та, дизеловите обаче започват при 2-ра фаза от 2009-та год. до 2012- когато модела е спрян и идва CX-5.

    Коментиран от #18

  • 18 КонТрол

    19 4 Отговор

    До коментар #17 от "Jezza":

    2.2 дизела си е на Мазда. 2.2 MZR-CD R2

    Коментиран от #33

  • 19 Пешо Карбуратора

    26 10 Отговор
    Затова язе си карам стария Додж Рам със газово
  • 20 Ха ха

    34 14 Отговор

    До коментар #8 от "Смешници баш Ленд Роувър и VW GTI":

    Смешника си ти обаче
  • 21 Миро Антонов

    48 12 Отговор
    Тук,в Suomi, една от служебните ни коли е Тойота Авенсис-дизелово комби от 2001г.Каква кола само-пали сутрин на-38градуса,върви из пътя като отвързана,гори масло по литър на две седмици,на 450 000км.е ,но не мисли за умиране. Какво са направили японците-грозно отвън,здраво отвътре. В интерес на истината,има шофьори и шофьори-карай като каруцар,не полагай грижи за автомобила и е естествено марката ти кола да влезе в такава класация. Разбира се,че има марки,които излизат от завода недоработени,с кофти софтуер,със слаби двигатели,но тези проблеми са "технологично ноу-хау"
  • 22 Шеки Мирчев

    12 14 Отговор
    Тук в Norge , си карам Гранда `19 и не ми пука. Нема такова желязо.
  • 23 Станчо куфара

    59 6 Отговор
    е па я тука в БГ то у Перник си карам Гоуфо и не ми пука пали и гасне и при минус 30 и плюс 40 градуса
  • 24 Изводите са направени 😂

    28 12 Отговор

    До коментар #15 от "Jerri":

    Мислиш ли изобщо преди да напишеш нещо, или щом приятелят ти не е можал да смени сам филтъра , значи колата е кофти хахахаха. Смятай къв смешник......
  • 25 Мини

    13 2 Отговор
    Мини Купър с вариаторна автоматична скоростна кутия.
  • 26 До Jerry

    35 8 Отговор

    До коментар #15 от "Jerri":

    Причината не е у филтъра, а у приятеля...
  • 27 Jos

    9 53 Отговор

    До коментар #7 от "Gjost":

    Това е класация за автомобили, не казани... Иначе и японските щяха да са тук начело

    Коментиран от #34, #86

  • 28 Няма лоша кола

    54 3 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    Колата,стара,нова,няма значение марка модел,важен е задкормилният и механизъм!
  • 29 Мини

    11 6 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    второто, с двигателите 94 и 120 кс на Пежо
  • 30 Чакал

    32 3 Отговор
    Наложете мита и данъци непосилни за тия английски кенефи и сами ще се откажат
  • 31 Делчо

    7 4 Отговор
    Може ли някой да ми каже за голф 5 дизеловите версии с мощности около 100-115 коня как се представят,имат ли някви по изявени проблеми или слаби места

    Коментиран от #35

  • 32 Дизел мен

    15 15 Отговор
    Тая класация е правена от някой който разбира от коли колкото аз разбирам от космически кораби. Особено за фиестата и за мерцедесGL направо изби цацата. Ебаси глупостите
  • 33 Jezza

    7 6 Отговор

    До коментар #18 от "КонТрол":

    Да прав си, моя грешка. Заблудих се, защото на Mazda 3, до 2012-а, 1.6 дизеловия двигател е PSA DV6 / Ford DLD-416 Duratorq и реших че и 2.2 не е на Мазда, но сега се сетих че си прав. Така или иначе, единствения избор на човека би трябвало да е дизеловата.
  • 34 123

    26 7 Отговор

    До коментар #27 от "Jos":

    Казан ти е главата на теб. Карай си каруцата и не коментирай неща, които не са ти ясни.
  • 35 Делчо

    38 1 Отговор

    До коментар #31 от "Делчо":

    Гледай сега бате Как стоят нещата. Колата за която питаш си е много добра независимо от двигателя. Обаче е много важно кой и как я е карал и поддържал. Ако това е правено от някой манияк като брат ми ще караш дълго и без проблемно. Ако обаче е била у някой като мен....Много ядове ще береш. Така че всичко е късмет
  • 36 Мазда

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Турбото, vvt системата ,имам такава от 3 години и съм доволен иска си подръжка, търси 261 коня разновидност
  • 37 Само

    2 18 Отговор
    не разбрах к,во му е на Тигуана? 2,0 дизел комън рейл 140 или 170 к.с. е препоръчвания двигател.Най-често ръчка,но ако е до 2010 може и автомат,защото е Айсин,а не капризното DSG,което се слага след 2011г.
  • 38 Путарина

    9 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    бензиновите, дизела е от тойоДа
  • 39 Путарина

    4 9 Отговор
    маздата е с 2.3 турбобензин съвместно с форд, дизела е на пежо
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор

  • 41 Баси нацията.

    26 3 Отговор
    Всички разбират от коли. Всички са майстори. Сетих се за един майстор, който щеше да сменя вериги на на Аудито, като изгледа някой клип в тубата.
  • 42 ИНФОРМИРАЙ СЕ ПРЕДИ ДА СЕ ИЗХОДИШ

    8 11 Отговор

    До коментар #9 от "бмв боклуци":

    НЕПОДГОТВЕН...МИНИ МОНТИРА И ДВИГАТЕЛИ ОТ ПЕЖО КОИТО СА НАЙ-ПРОБЛЕМНИТЕ В ГАМАТА НА СКАПАНОТО МИНИ..
  • 43 Барона

    19 1 Отговор
    Двигатела не е на пежо, а на БМВ. 1.6 бензин 120коня. слагат го в минитата и пежо 308. аз лично имах 308ца с такъв и ако нямаш майстор, който да ти прави основен ремонт на 100к км си загубен. такива майстори трудно, ще откриеш

    Коментиран от #61

  • 44 Мини

    21 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Аз си бях взел 2016 чистак бърсак ново от магазиня mini countryman S 190 коня бензин на 48000 ми хвърли двигател
  • 45 Иво

    51 2 Отговор
    Хората са казали ..кола и жена на късмет.аз поне случих на кола😂😂😂
  • 46 Инокс

    18 0 Отговор
    От велосипеда по евтино няма за мене.
  • 47 Ххх

    22 4 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    Фокус се произвежда в Саарлуис, Германия. Много съм доволен от Мк2. Купен чисто нов преди 9години.
  • 48 FFF

    15 17 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    Ти си пълна трагедия!Форд трябва да са горди,че такъв като теб,не се е качвал зад волана на тяхната марка!Карай си прогнилия Опел или умрелия Голф!
  • 49 факт

    14 19 Отговор
    Преди всичко да не купуват френски стари щайги!Иначе всеки друг варианте добър но,все пак опира да късмет!
  • 50 Мариян

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Аз знам,че на които модели фаровете се вдигат с капака не стават. Дават дефекти.
  • 51 Старата школата

    12 5 Отговор
    На света има две марки коли,едната е ПЪРВА,останалите са втора.
  • 52 Авто

    22 5 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    Форд е най добрата кола цена качество.Същото като другите премиум марки но по ефтини.Здраяи са и не случайно най продаван автомобил е фиеста.Не ги крадат и са здрави.Опел не е така Най добри са японски и корейски
  • 53 Соломон

    12 4 Отговор
    Нисан 2,2 на 15 години 100 KW. Асемблиран в Барселона. За 600 к км се държи много добре. Прехвалените VW се сдухват доста по рано и ръждясват.
  • 54 Е как така

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "Gjost":

    Мазда е японска кола, цхикс 7' прочети пак статията и ще я видиш, проблема и е един много коварен ръждата.
  • 55 Георги

    16 2 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    Ами аз си взех преди 6 години нов Фокус, и досега освен за годишното обслужване не е влизал в сервиз. А е на 90 000 км вече.

    Коментиран от #57

  • 56 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "иванчо":

    Благодаря за изчерпателната информация.MAZDA CX-7 2.2 16V CD Exclusive,173 hp, First registration: 12.2012- 128 000 km, 12 месеца гаранция или 20 000км.Това съм си харесал,но за същата цена има и MAZDA CX-7 2.3T Sport ,260 hp-First registration: 05.2011-131000 km.Разхода на гориво при бензина е доста висок.

    Коментиран от #58, #66, #67

  • 57 Голяма

    1 8 Отговор

    До коментар #55 от "Георги":

    Шматка
  • 58 На слука

    11 2 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Нищо лично,но японска дизелова кола не бих си купил. Карал съм Мазда,когато нямаха общо с Форд .Колата ми беше бензинова и до сега не съм имал по здрав автомобил,но това са минали времена,когато се произвеждаха истински автомобили,които карахме с най "скъпото" масло-Диона Супер..... Лично аз ако трябваше да си избирам голям и просторен автомобил,бих избрал бензинова Тойота-та дори и да е RAV...... или Хюндай Соната.
  • 59 Хубавата кола е тази която не ти пипа по

    14 1 Отговор
    Джоба;) карам 20 годишен Сеат Леон 1.6 бензин най здравата непретенциозна кола която съм имал. За 4 години само каране и смяна на масло . Сменил съм само едно копче за аварийните. Иначе преди имах Ланд Фовер Фриландер и мога да кажа че това е пълен боклук
  • 60 Генерала

    17 13 Отговор
    общо взето от всички изброени всички са пълни боклуци, колите в света са АУДИ А6 C4, 80 В3,В4, Мерцедес 124, 190, VW голф 1и2, СААБ 93 95, и по-старите волва V70 C70 D5, това са колите, всичко друго е жив та**шак

    Коментиран от #74

  • 61 Миними

    3 3 Отговор

    До коментар #43 от "Барона":

    Не е БМВ, Пежо е 120кс, не е чак толкова проблемен и Е евтин за поддръжка. Все пак не поръчваш части от БМВ, а от пежо 308 и ситроен С4. Имах БМВ и такова мини по едно и също време, поддръжка на минито не се усеща сравнение с БМВ
  • 62 фтс

    9 1 Отговор
    Най-хубавите японски автомобили са тези, които не са правени в Европа и не ползват никакви европейски части и двигатели ;)
  • 63 Буров

    3 1 Отговор
    За мен колата е сандък на четири колела,важното да е нов,останалото е късмет.
  • 64 Дранг

    4 10 Отговор
    За френските лайнца нищо не споменахте /фиат. Добло пежо бипар и др
  • 65 Иво

    4 4 Отговор
    Пасат 1990 на 500 хил км. Само масло, ремъци и шарнири. А и веднъж амортисьори на 350 хил. И зареждах климатика 2 пъти.Съединител оригинален. По двигателя нищо не е пипано. Ръжда няма грам. Карам я от 2000 г.

    Коментиран от #83

  • 66 gnom

    4 1 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Бензиновата Мазда не можеш я нахрани. Бягай от нея! Дизеловата, при нормално каране може да ти гори под 7! Но е на късмет, защото аз хвърлих и турбо и верига сменях, но сега вече няма проблем и върви! А за мен най добрата бе и е Митцубуши Грандис. 12 години гаранция на купето и за 250 хиляди, единствено един преден амортисьор и то по моя вина! Двигателя е от по старите и по шумен, на Фолксваген, но е корав!
  • 67 Mazda CX7

    5 0 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Имал съм CX7 2.3 с ГИ BRC, 5 години /200 000км/ само и сипвах газ, няма такова здраво животно! Двигателя и управлението са жестоки, но наистина ръждата е проблем.
  • 68 Тони

    1 0 Отговор
    Хайде, хайде...една кола,ако е добре поддържана от собственика си и знае кое да смени и на колко време, няма да има никакви проблеми! Ясно е, че новите модели са кашкавалени, пластмасови и т.н, затова трябва да им се обръща по-голямо внимание, а не да се карат, докато нещо грохне и колата се изпочупи тотално.
  • 69 Цирк

    5 1 Отговор
    Как пък всички се оцелихте да имате от тези коли?Аз имах такава,аз имах онакава?
  • 70 кирил

    2 0 Отговор
    коли на старо,не от джамбази.
  • 71 Печен

    3 2 Отговор
    Добре че колата ми е от 89г. .хубаво е да караш класика и да не мислиш за електроника
  • 72 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    Три Форд-а съм имал. Общо съм им навъртял около 230 хил.км. Не са палели заради паднал акумулатор след като 2 месеца стоя зимата затрупан единия. Един път / общо / съм викал репатрак - нов автомобил скочи в дупка, изкриви джанта и понеже е нов няма резервна гума, а само една ч**кия дето за крива джанта не помага
  • 73 Чезаре

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Велика България":

    Какъв мотор е?
  • 74 Миро Антонов

    0 3 Отговор

    До коментар #60 от "Генерала":

    За Сааб-а 93 имаш + от мен.
  • 75 нефактибг

    3 4 Отговор
    Що за хора пишат тези статии... и защо идиоти тъпи слагате снимка на чисто нова кола ФОРД ФИЕСТА като снимков материал в статия в която плюете марките МИНИ КУПЪР, ЛЕНД РОУВЪР И МАЗДА.. БАВНЯРИ ПРОСТИ
  • 76 НЕ Е ИСТИНА КОЛКО ТЪПАЦИ

    3 2 Отговор
    ИМА В БЪЛГАРИЯ..ЕДНА СТАТИЙКА ЗА КОЛИ И СИ ГЛЕДАЙ ...СЕИРА...ВСЕКИ ОТ МАЙСТОР ПО МАЙСТОР...НЕ ЗНАМ КОМЕНТАРИ КАТО 56...ИЛИ СА ОЛИГОФРЕНИ ИЛИ НАШСТИНА СА ТАКИВА..
  • 77 Cadni

    5 0 Отговор
    Би било добре да сложите линк към по-подробна статия, че тази е малко постна -)
  • 78 БГ Момче

    3 0 Отговор
    Според мен най хубави са новите автомобили.Караш 5 години докато изтече гаранцията и после я даваш на друг да я мисли😀
  • 79 Михаил Колев

    0 2 Отговор
    Глупости
  • 80 Супер гост

    0 3 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    В Щатите само негрото от гетото кара. Ето ти отговора за Мазда.
  • 81 Мини

    1 2 Отговор
    Не знам, навсякъде чета колко били проблемни Минитата. Аз го имам вече шеста година и освен по ходовата част, нищо друго не съм пипал. Колата се кара всеки ден само градско. Километража показва 210000 и съединител не съм сменял, разбира се, не знам дали не е сменен преди мен, но това е положението. Много удобна за града кола, бърза и лесна за паркиране, докато не ми създава проблеми, ще си я карам.
  • 82 гларус

    7 3 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Вземи си Хонда и няма никога да се откажеш от тази марка.Немско никога ,а за италиански френски е глупаво да ги споменаваш даже .
  • 83 Да ти кажа

    2 0 Отговор

    До коментар #65 от "Иво":

    Доста грозен кокошарник караш, но съединителя на 500 000км. оригинален имай предвид,че това само ти си го вярваш.Може да смяташ,че е оригинален от 2000 година, но не и от 90-та година от завода. Освен ако колата не е карана само извънградско и не е ползван. Все пак тоя автобус не е подходящ за градско.
  • 84 Аман от разбирачи!!!

    9 2 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    Разбирач, качи се да караш Форд пък после говори какви са Форд-овете. Интересен факт е, че нито един от авторите на подобни мъдрости не кара Форд, а само говори за Форд по автосервизите, където ремонтират прехвалените им БМВ-та и VW-та. Поздрави на всички Форд-яги - сипвайте нафта и газ!!!!

  • 85 Guda

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    Ами аз карам фиеста и за 40000 км. нищо. Само масло и филтри.
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор

  • 87 Плутьо

    2 1 Отговор
    Явно не разбирате от коли Предлагам да продължим с жените
  • 88 Фиеста

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Форд":

    Става въпрос за Фиеста 2013-2014 година. Не за твоята.
  • 89 Валентин

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Здравей, имам такава мазда и мога да ти кажа, че колата е супер. Моята е с двигател 2.5 бензин. 2.3 бенз. съм чувал че не е Ок. Надявам това да ти помогне в избора.
  • 90 Токо

    1 0 Отговор
    Фиестата е здрав автомобил и мястото и не е в тази статия. Като възможен проблем при нея е мотора 1.0 ЕКОБУСТ ! Там е мако пресилена здравината и наградите му ! Други проблеми НЕМА
  • 91 XYZ

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    И трите поколения не стават.
  • 92 Муйче

    0 0 Отговор
    Направили са анализ кои коли се продават твърде много и са написали лоша статия за да може да се уравновеси пазара

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.