Last news in Fakti

20 Ноември, 2019 17:59 24 439 67

Най-бързата серийна седмѝца

  • ваз-
  • lada-
  • 2107-
  • riva-
  • 1600slx sport

За обикновените автомобилисти в социалистическия лагер през 80-те години на миналия век нямаше по-мечтана кола от ВАЗ-2107. Макар да бе просто еволюция на модел от 1966 г. в лицето на FIAT 124, седмѝцата бе най-скъпата, луксозна и бърза Lada, а масивната хромирана решетка напомняше донякъде Mercedes-Benz.

Най-бързата серийна седмѝца

ВАЗ-2107 се изнася сравнително успешно и отвъд Желязната завеса. Разглезените западняци обаче не оценяват по достойнство тази апогей на съветската инженерна и дизайнерска мисъл, което налага известни подобрения по експортните версии на модела.

Най-бързата серийна седмѝца

В Обединеното кралство 2107 се продава под името Lada Riva. За да привлече клиенти с нещо различно от ниската си цена, британските вносители решават да предложат на купувачите спортна версия, която се оказва доста сполучлива.

Най-бързата серийна седмѝца

Благодарение на доработките Riva 1600 SLX Sport спринтира от 0 до 100 за нечуваните 9 секунди. За сравнение 2107 с 1.3-литров мотор ускорява до 100 км/ч за 16 секунди Британските купувачи получават гаранция от 12 месеца или 80 000 км.

Най-бързата серийна седмѝца

Пакетът Sport включва сдвоени карбуратори Weber, нов разпределителен вал с променена геометрия, спортна изпускателна система и по-ефективни спирачки. Сериозни изменения търпи и окачването - монтират се газови амортисьори и по-твърди пружини.

Най-бързата серийна седмѝца

За съжаление във Великобритания до днес са оцелели единици Riva 1600SLX Sport. Влажният островен климат не прощава на съветските ламарини. Малкото оцелели екземпляри обикновено са собственост на запалени фенове.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошо

    54 116 Отговор
    Ще повърна. Вие сте извратени.

    Коментиран от #9, #12

  • 2 Лекар БГ

    106 14 Отговор
    Еха!Вчера написах,че 2105 беше пълен боклук-абсолютно стоя зад това.По онези финални за соца времена,се сдобих с много готина,запазена,при това 5-степенна 2107.Е,нямаше такъв кеф!За хейтърите уточнявам-става дума за самото начало на 90-те.Как ме изкефи този модел!Вървеше като бясна,комфорт,радост за фемилито....спомени и отминала младост.
  • 3 спомени

    74 11 Отговор
    Ех мамака му ! Помня как си мечтаех за такава ,ама ... само тираджиите и бачкаторите зад граница се докопваха ( с бонове - от Кореком ) ,за нас в Мототехника имаше (след десетина години чакане) Траби ,Москве или полско Фиатче ,а за тези които още от раждане им бяха направили вноска - Жигула ,Лада , Вартбург и Шкода (като излезнат от казармата).

    Коментиран от #21, #58

  • 4 турбо

    48 70 Отговор
    Айде е е дъртите комунета дигнаха самолета.

    Коментиран от #14

  • 5 Верешчагин

    57 9 Отговор
    Бе, лошо направена кола беше ,ама ... не беше лоша.
  • 6 Кито

    22 4 Отговор
    Най - важното от коя страна е волана 😀😀😀😀😀😀
  • 7 гост

    39 35 Отговор
    Джеръми Кларксън беше направил тест на такава експортна Лада. Накрая я вързаха с два големи самосвала, скъсаха я на две и я изхвърлиха с фадромата в дерето.

    Коментиран от #38

  • 8 Ами

    26 2 Отговор
    Ами за Волга.....Като се пенсионират....😄😄😄

    Коментиран от #15

  • 9 Лекар БГ

    68 16 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    Не бе брат,не сме.Такива бяха годините.Бяхме млади,а предлагането беше свърх ограничено.Ако ти кажа,че съм имал и 2 Трабант,съвсем ли ще повърнеш?!Ами-култова кола си беше,с всичките му кусури.Но,верен и адски проходим.Ако нямаш спомен,първите"западни"коли,заляли Родината след промените...поетични имена-"Опел Кадет"-капка/пълен боклук или онзи дъргел,"Ауди"80-яйце....ах,каква употребена в стотици хиляди км.,прелест!Не се сърди и не повръщай-времена.

    Коментиран от #11, #29, #46, #47

  • 10 До лекар

    50 16 Отговор
    Опел кадет си беше много здрава кола ,мотор,предница ,номер 6,но...гниеше...😊

    Коментиран от #19, #39

  • 11 спомени

    45 2 Отговор

    До коментар #9 от "Лекар БГ":

    Траби си беше класа (особено комбито) ,аз имах полско ФИАТче 650 цвят банан - беше си върхът (ама и аз бях на 19 години) ,що мацки беше видяло милото ,преди да го продам ехееее.

    Коментиран от #16

  • 12 Ти само в майбах си се возил

    29 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    Нали?
  • 13 Хаха

    54 6 Отговор
    Спомням си за нашата лада 7-ца 1.5 75 кс. 5 скорости карахме я 20 години из ниви ли не беше товарихме дюкме занимавахме с земеделие изключително здрава кола за тея години проблемите и бяха едно реле гореше през 5-6 месеца и струваше 15лв и от време на време успокоителя на веригата се разтракваше за тия 20 години по окачване е сменено само веднъж задни амортесъори велик автомобил в момента ако не бяха толкова надути цените щях да си взема една за събота и неделя
  • 14 Дърту Кумунде

    36 7 Отговор

    До коментар #4 от "турбо":

    Самолета е готов,дека е макети?
  • 15 мототехника

    26 2 Отговор

    До коментар #8 от "Ами":

    Тцъ ,за Волга се чакаше по малко ,отколкото за ВАЗ 2107 (много гълташе и беше бая по скъпа).
  • 16 Лекар БГ

    38 6 Отговор

    До коментар #11 от "спомени":

    Абсолютно!БЕхме много млади,невидяли,живеехме с нямане и се кефехме на малкото. Ама пък си беше и готино,брат!/вторият ми Траби беше бежово комби/.

    Коментиран от #17

  • 17 спомени

    31 4 Отговор

    До коментар #16 от "Лекар БГ":

    Мдаа - факт ! От тогава съм сменил един Бог знае колко коли ,но на нито една не съм се радвал толкова много ,както се радвах на ФИАТчето .
  • 18 Старата школа

    37 5 Отговор
    За ЛАДА чаках от1978г до1992г и не успях .Премахнаха вноските за автомобили.
  • 19 Лекар БГ

    18 8 Отговор

    До коментар #10 от "До лекар":

    Прав си.То тогава повечето гниеха.За ВАЗ-овете да не говорим.Имах Астра-първата след Кадет.Такива ядове брат,че съм развил алергия към марката.Извинявай,ако съм те обидил.Хубава вечер!
  • 20 filo

    9 42 Отговор
    Пак ли с тия отпадъци ни занимавате бе. Не ви ли е срам?
  • 21 Дърт Комунист

    27 24 Отговор

    До коментар #3 от "спомени":

    Само тва помните от соца- вноските за кола и бананите. Нещо много ви изневерява паметта. А да помните ,че за 100 откраднати лева се лежеше с години в затвора? Ай напънете се малко и ще се сетите и за други неща.

    Коментиран от #23, #30, #40

  • 22 Хбхжйхжйхбкйх

    27 19 Отговор
    Руски неща да си купуваш, може гаечни ключове и най-много клещи. Появи ли се трета подвижна част, за нищо не става.
  • 23 Ихгъубуклй

    29 8 Отговор

    До коментар #21 от "Дърт Комунист":

    100 лева си бяха пара тогава. Това беше половин заплата, а за много хора и повече от половината.
    В затвора се лежеше и за виц на политическа тема или затова, че имаш долари.
    Паметта ми не е къса. Знам че времената не се промениха много към добро, но миналото нека си остане в миналото. Не ме агитирай за съветска власт

    Коментиран от #59

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Plameni

    48 0 Отговор
    Баща ми може би купи първата Лада 2107 в България през март 1983г ,няколко месеца след официалното пускане в продажба върната от Австрия заради драскотина от Кореком гр.Бяла за 3800$+100$ заради гумите Goodyear. В днешно време такова впечетление може да направи само някое Ferrari или Bugatti

    Коментиран от #31

  • 26 Газ 66

    16 35 Отговор
    Касабов , мисля че е крайно време да спреш веднъж завинаги да ни занимаваш със съветски кенефи имащи форма на тухла , дизайн на дискова брана и комфорт на Газ 53. Спортна Лада.....ха ха , ще ме умориш бе Касабов
  • 27 Танко

    11 6 Отговор
    аФторе,серийни са руските. Тези са дооправяни в Англия.
  • 28 Йозеф

    16 28 Отговор
    Лада и всичката СССР скрап са антиавтомобили, недоразумения и инженерни провали. Ако през развития социализъм хората имаха достъп до западни автомобили НИКОЙ нямаше да купува тези котери.
  • 29 Зазаджия

    18 0 Отговор

    До коментар #9 от "Лекар БГ":

    За всичко казано си прав, с изключение за "яйцето" и "капката" - второто нямаше конкурент по гниене на ламарини и здравина и дуракоустойчивост на всичко друго, а за първото мога и сега да ти покажа два екземпляра /бензин и дизел/, на които бих се качил да тръгна, където кажеш без да имам грам притеснение. Отчитаме факта, че говорим за коли от преди трийсетина години.
  • 30 Не съм комунист, но

    8 5 Отговор

    До коментар #21 от "Дърт Комунист":

    Много си прав, ама за някой неща хората имат къса или избирателна памет.
  • 31 Вярно е

    32 7 Отговор

    До коментар #25 от "Plameni":

    Моя баща купи такава само че 3 години по късно от корекома в Хасково за 4000$. Вечерта след като я докара у дома беше като на малка сватба. Приятели , роднини и съседи ги черпи 2 дни. 91 ва година я даде на бартер за 3стаен апартамент в центъра на Бургас. Аз живея в момента в него и стойността му е над 70000евро а човека който взе колата я хвърли на боклука още преди 15г. Даде си човека апартамента за един руски кенеф втора употреба. Ама такива времена бяха

    Коментиран от #36

  • 32 КУРнинов

    13 9 Отговор
    ТОЯ КЪРШ АКО ЩЕ И ДВА ЛИТРА РИКИЯ ДА ИЗПИЯ НЕ МОЖЕ ДА МИ ЗАПРИЛИЧА НА МЕРЦЕДЕС
  • 33 Random

    8 5 Отговор
    Утре сигурно ще пуснете втората част от изкопираната статия където се говори за немските Lada Nova GTS?
  • 34 Пичове

    3 14 Отговор
    Някой има ли торбички за повръщане
  • 35 РИВА

    5 15 Отговор
    7ца рекох да е на BMW , а то тая сгурия

    А на номера пише РИВА ,че как няма да РИВЕШ
  • 36 майстора

    14 0 Отговор

    До коментар #31 от "Вярно е":

    На времето да имаш различен автомобил от всички останали се гледаше със завист и недоумение ...първия ми автомобил беше Варшава наследство от баща ми и след сумати доработки накрая финишира като кокошарник на село и след сумати връзки ходене по мъките и тръшкане от моя страна успях да взема от Югославия един преобърнат и обрулил няколко овошки полски фиат 125р ..подготвен за рали оранжев и черни ленти с надпис в края Akropolis GTJ ...стори ми се цяла вечност тогава докато го направя (нямаше тогава интернет и глупости та донор за ламарини беше обикновената 125р) но представи си каква атракция беше тази кола в средата на 80-те ....на фона на москвичите и жигулите това направо хвърчеше ...че и беше и осезаемо по-голям ...луда работа
  • 37 Алфа Ромео

    15 3 Отговор
    Леле, това е впечатляващо, стара Лада да ускорява до 100 за 9 сек., не знаех че има такава версия. Много добра динамика, един Голф 4 1.8 турбо вдига 100 за 8.5 сек..

    Коментиран от #53

  • 38 Алфа Ромео

    11 9 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Бе мани го тоя лигоч, един път вкараха една Лада Нива в някво блато и после я издърпаха с един Ленд Ровър Дискавъри без да го вкарат в блатото и се смяха като идиоти че Нивата заседнала.

    Коментиран от #41

  • 39 Алфа Ромео

    9 1 Отговор

    До коментар #10 от "До лекар":

    Имал съм Кадет 1.4 много се разваляше направо бях изпушил от нея, после имах Астра Ф 1.8 моно, като цяло беше безпроблемна кола но ръждяса повече и от Кадета.
  • 40 Eistee

    23 23 Отговор

    До коментар #21 от "Дърт Комунист":

    За 100 лв. се лежеше в затвора, но за 100 милиона се пътуваше в чужбина, ходеше се по казина и се уреждаше фамилията на синекурни длъжности. Беше много по-зле от сега. Сега всеки може да отиде където си иска. Тогава само комунистическите велможи си пращаха децата до Виена за пазар, до Москва за следване, до САЩ за набиране на опит... а останалите ги разстрелваха, ако се доближат на по-малко от 1200 м до границата. Ей, помнете ужаса в който 45 години живяхме и не се оставяйте сенилни тъпигьози, които бъркат ужасяващата обстановка тогава, с жалбата по отминалата си младост да ви лъжат, че преди 1989 г. е било много хубаво. Сторило им се е хубаво, защото са били на по 20 години. Я сега някой да се пробва да живее в свят, в който нищо не е твое, за това да живееш или да умреш последна дума имаш не ти, не съдът, ами Партията, 1 кг. банани струва 17 лв. и ги има само за две седмици през годината, за да хапнеш кисело мляко трябва да се събудиш в 04:45 ч, за да се наредиш в 05:30 ч на опашка един час преди да дойде млекарката, магазините са АБСОЛЮТНО празни, всичко, от спирин до Хумана се намира САМО с връзки, като си спреш колата си взимаш чистачките, а като се върнеш, я намираш без хромираните детайли, един литър бензин е 22 лв. и опашките пред бензиностанциите са по 3-4 километра, сутрин не можеш да се качиш в първите 2 автобуса, защото са пълни до пръсване, хората са оскотяли от липса на развитие, липса на инициатива, липса на възнаграждение за иновативност и

    Коментиран от #48, #57

  • 41 Eistee

    18 16 Отговор

    До коментар #38 от "Алфа Ромео":

    Соц. колите бяха толкова зле, че в големите западни каталози, където всички коли бяха дадени с данни за ускорение от 0 до 100 км/ч, Лади и Москвичи бяха дадени с данни за ускорение от 0 до 80 км/ч. Да не можеш да ги сравниш директно... То какво да ги сравняваш? Едно Опелче ускорява от 0-100 за 11,6 сек, а Ладата с най-мощния двигател - от 0 до 80 за 14 секунди.... Цялата ни работа беше такава - лъжи, криене на фактите, които не ни изнасят, замитане под килима и непрекъснато изтъкване на безсмислени показатели, по които сме по-добри от Запада, просто защото по тези критерии никой никога не се е съревновавал за нищо...

    Коментиран от #50

  • 42 Радж Капур

    19 2 Отговор
    Да обясним на по младите,че времената и технологиите и пътищата и динамиката на живота бяха други и селата бяха пълни със народ и колите се поузваха основно за ходене по бустани и лозя и на МОРЕ
  • 43 Кракра

    5 5 Отговор
    Много правилно го е написал авторът - доработено руско копие на Фиат 124 от 1966 година.
    Най-хубавите лади бяха първите, дето още частите им бяха с щампа Fiat и мужикът не се беше намесил да осъвременява дизайна и технологията.
  • 44 гост

    6 0 Отговор
    Наскоро гледах едно предаване от 80те, за формула серия, в която участват машини с двигатели на вартбург, лада 1300 и новата 1600. Сравниха двигателите на лада и казаха, че за разлика от 1300, която се оказва много подходяща за спорт заради късия ход на буталата и високата надеждност, то 1600 е абсолютно ненадежден и съсезателите не са знаели дали ще могат да завършат състезнието, ако натиснат малко повече или не.

    Коментиран от #60

  • 45 Минувач

    7 10 Отговор
    Не минава ден без това сайтче да ни занимава с разни руски бракми, които са посмешище за автомобилния свят
  • 46 Доктор

    7 7 Отговор

    До коментар #9 от "Лекар БГ":

    И кое му беше лошото на Кадет в сравнение с отрепаната по рождение руска бракма?Пък за Ауди 80 не говори, че това беше като А8 пред Голф 1.
  • 47 до Лекар БГ

    4 7 Отговор

    До коментар #9 от "Лекар БГ":

    Господ да ни пази от "лекари" като тебе ...
  • 48 qqq

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "Eistee":

    За цените на бензина и бананите не си прав. Бензина беше 22 ст.

    Коментиран от #52, #55

  • 49 Стоян

    1 0 Отговор
    Имах вноска за "Лада" , но така и не дочаках. Като пуснаха свободната продажба се доредих с големи перипетии през 93-а за една такава -
    водеше се ВАЗ - 21074 , голяма радост бе - 1600 кубика , 5 - ст. ск. кутия. Много бързо изпразваше резервоара...но имаше една пак такава - Лада 07 , но отзад имаше надпис "ЖИГУЛИ" - тези от сервиза , които ги разтоварваха от кораба / в Бургас/ споделиха , че в сравнение с останалите тая била някакво чудо - вървяла като бясна, кой знае дали не е била с тиа допълнителни доработки
  • 50 Random

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "Eistee":

    Айде бе, я дай линк? Времето им не знам как е отчитано ама има клипове в които вдигат 100 за 12 секунди без правения. Тоя опел ще да е бил някой 1.8 с 20 коня отгоре
  • 51 боби

    3 1 Отговор
    10 ГОДИНИ Я КАРАХ И САМО ШАРНИРИ СЪМ СМЕНИЛ
    10 на 100 газ харч и калници гнилоч
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Ами

    2 1 Отговор

    До коментар #37 от "Алфа Ромео":

    Е немец вади дизел Франция 1.8 без турбо руснаци дизел не. После стана 1.9 турбо дизел имаше 1.6.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 майстора

    1 5 Отговор

    До коментар #48 от "qqq":

    Кога ?? Я кажи кога е бил 22 стотинки ?? Година ? Щото през 84-та когато взех полския фият за който писах по-горе беше към 70 стотинки ако не се лъжа и то за а-86 дето като го лиснеш на земята и беше да се изпарява ....няма такъв боклук
  • 56 Милен Ладата

    4 1 Отговор
    Защо плюете тази велика машина, прочетете някоя книга
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Навремето баща ми имаше ВАЗ 21011-1300 кубика двигател, вървеше страхотно за такава барака. До 80-90 км/ч мотора беше по-шумен и имаш чувството че колата е близо до максималната си скорост но след 100 км/ч ставаше осичка и мотора работеше по-добре и по-тихо за изненада.
  • 61 Момчил

    0 6 Отговор
    Както каза един приятел ,братушките взимат Фиат 125 махат всичко хубаво от него и го пускат като лада :)

    Коментиран от #62, #65, #66

  • 62 Random

    2 2 Отговор

    До коментар #61 от "Момчил":

    (125 и Лада нямат нищо общо, 125 е базиран на много стар модел и е с ресори отзад, руснаците взимат 124 който е с пружини)
    Да, то най-хубавото е двигателя с долен разпред. вал като от 1940г... Също и тънките ламарини заради които 124 се е разпаднал на полигона не са лоши, а задните дискове дето са се кривели и аварирали всеки 500км са върха на технологиите...
  • 63 БатМири

    1 1 Отговор
    Днес карам бмв Е39 имам и лада 1500s. Познайте коя кола като карам се усмихвам.
  • 64 3298

    0 0 Отговор
    КЪДЕ КЪДЕ ПО-ЛОШИ ЗАПАДНИ КОЛИ ИМАШЕ В ОНОВА ВРЕМЕ... ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ АКО ФРАСНЕШ ЕДИН ЛИФТ -НАТОЧЕНА БЕГАЧКА, ЩЕ НАМАЧКА ДОСТА ЛАМАРИНИ ОТ ЗАПАДА.. ДАЖЕ ПО ЗАГУБЕНИТЕ ЮТЮБ КАНАЛИ ИМА ТАКИВА..... ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ ЗА ВСЕКИДНЕВИЕТО В СОФИЯ БЕ ИДЕАЛНА, ИЛИ ЗА СТРАНАТА. И Е МНОГО ТЪПО ДА СЕ ПОДСИЧАТ ТУК НЯКОИ, ЗАБРАВЯЙКИ ЧЕ ТОЗИ ФИАТ 124 БЕ И КОЛА НА ГОДИНАТА И ДОСТА ОПРОСТЕНА ПО ПРОИЗХОД УМИШЛЕНО. МОДАТА ТОГАВА СЕ ОБЪРНА ТАКА. А СЪМ КАРАЛ ПОЛОВИНАТА ОТ АНГЛИЙСКИТЕ КОШНИЦИ ОТ ЕДНО ВРЕМЕ - АКО ИСКАТЕ ПРЕЖИВЯВАНИЯ ПРОБВАЙТЕ ГИ... А ЗА АМЕРИКАНСКИТЕ БУЛДОЗЕРИ ДА НЕ ГОВОРИМ - ТАКАВА МЪКА ТЕЖКА СА, МУДНО ЗЪЛ ВОЛАН, ПРОФАНСКИ СПИРАЧКИ И РАЗМЕРИ И ОЩЕ КУП НЕЩА. НЕ ДАЙ БОЖЕ ДА ТРЯБВА ДА ТИ Я ОПРАВЯТ.. ЕСТЕСТВЕНО ИМА И ПО ГОРНА КЛАСА.... НО ТЯ НЕ СЕ ХВАЩА С МЕНАДЖЕРСКИ И ДРУГИ ИЗМИСЛЕНИ СЛУГИНАЖНИ ПОЗИЦИИ. ЗА ТЕЗИ КОЛИ ТРЯБВАТ ПАРИ... ИЛИ ВИЕ ГИ ИМАТЕ ... IN YOUR DREAMS BABY
  • 65 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Момчил":

    125 даже по размери не е като Лада, по-широк е и по-дълъг, на друга платформа е купето.
  • 66 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Момчил":

    Руснаците са взели за база Фиат 124, според много специалисти Жигули е по-здравата и надеждна кола, има стотици промени Жигули спрямо Фиата, най-голямата е двигателя горен разпр. вал при Жигули и долен по-стара технология при Фиат.
  • 67 Шляп

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Azzzzzz":

    Тодор Колев го свалиха от сцената и изпадна в немилост,затуй че рече пред публика "В България сме трима Тошовци,дето веселим народа",(третия беше Тодор Петров-известен цирков артист.)