За обикновените автомобилисти в социалистическия лагер през 80-те години на миналия век нямаше по-мечтана кола от ВАЗ-2107. Макар да бе просто еволюция на модел от 1966 г. в лицето на FIAT 124, седмѝцата бе най-скъпата, луксозна и бърза Lada, а масивната хромирана решетка напомняше донякъде Mercedes-Benz.
ВАЗ-2107 се изнася сравнително успешно и отвъд Желязната завеса. Разглезените западняци обаче не оценяват по достойнство тази апогей на съветската инженерна и дизайнерска мисъл, което налага известни подобрения по експортните версии на модела.
В Обединеното кралство 2107 се продава под името Lada Riva. За да привлече клиенти с нещо различно от ниската си цена, британските вносители решават да предложат на купувачите спортна версия, която се оказва доста сполучлива.
Благодарение на доработките Riva 1600 SLX Sport спринтира от 0 до 100 за нечуваните 9 секунди. За сравнение 2107 с 1.3-литров мотор ускорява до 100 км/ч за 16 секунди Британските купувачи получават гаранция от 12 месеца или 80 000 км.
Пакетът Sport включва сдвоени карбуратори Weber, нов разпределителен вал с променена геометрия, спортна изпускателна система и по-ефективни спирачки. Сериозни изменения търпи и окачването - монтират се газови амортисьори и по-твърди пружини.
За съжаление във Великобритания до днес са оцелели единици Riva 1600SLX Sport. Влажният островен климат не прощава на съветските ламарини. Малкото оцелели екземпляри обикновено са собственост на запалени фенове.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гошо
Коментиран от #9, #12
18:08 20.11.2019
2 Лекар БГ
18:12 20.11.2019
3 спомени
Коментиран от #21, #58
18:15 20.11.2019
4 турбо
Коментиран от #14
18:18 20.11.2019
5 Верешчагин
18:23 20.11.2019
6 Кито
18:24 20.11.2019
7 гост
Коментиран от #38
18:25 20.11.2019
8 Ами
Коментиран от #15
18:26 20.11.2019
9 Лекар БГ
До коментар #1 от "Гошо":
Не бе брат,не сме.Такива бяха годините.Бяхме млади,а предлагането беше свърх ограничено.Ако ти кажа,че съм имал и 2 Трабант,съвсем ли ще повърнеш?!Ами-култова кола си беше,с всичките му кусури.Но,верен и адски проходим.Ако нямаш спомен,първите"западни"коли,заляли Родината след промените...поетични имена-"Опел Кадет"-капка/пълен боклук или онзи дъргел,"Ауди"80-яйце....ах,каква употребена в стотици хиляди км.,прелест!Не се сърди и не повръщай-времена.Коментиран от #11, #29, #46, #47
18:28 20.11.2019
10 До лекар
Коментиран от #19, #39
18:37 20.11.2019
11 спомени
До коментар #9 от "Лекар БГ":
Траби си беше класа (особено комбито) ,аз имах полско ФИАТче 650 цвят банан - беше си върхът (ама и аз бях на 19 години) ,що мацки беше видяло милото ,преди да го продам ехееее.Коментиран от #16
18:39 20.11.2019
12 Ти само в майбах си се возил
До коментар #1 от "Гошо":
Нали?18:39 20.11.2019
13 Хаха
18:40 20.11.2019
14 Дърту Кумунде
До коментар #4 от "турбо":
Самолета е готов,дека е макети?18:40 20.11.2019
15 мототехника
До коментар #8 от "Ами":
Тцъ ,за Волга се чакаше по малко ,отколкото за ВАЗ 2107 (много гълташе и беше бая по скъпа).18:42 20.11.2019
16 Лекар БГ
До коментар #11 от "спомени":
Абсолютно!БЕхме много млади,невидяли,живеехме с нямане и се кефехме на малкото. Ама пък си беше и готино,брат!/вторият ми Траби беше бежово комби/.Коментиран от #17
18:44 20.11.2019
17 спомени
До коментар #16 от "Лекар БГ":
Мдаа - факт ! От тогава съм сменил един Бог знае колко коли ,но на нито една не съм се радвал толкова много ,както се радвах на ФИАТчето .18:51 20.11.2019
18 Старата школа
19:12 20.11.2019
19 Лекар БГ
До коментар #10 от "До лекар":
Прав си.То тогава повечето гниеха.За ВАЗ-овете да не говорим.Имах Астра-първата след Кадет.Такива ядове брат,че съм развил алергия към марката.Извинявай,ако съм те обидил.Хубава вечер!19:18 20.11.2019
20 filo
19:22 20.11.2019
21 Дърт Комунист
До коментар #3 от "спомени":
Само тва помните от соца- вноските за кола и бананите. Нещо много ви изневерява паметта. А да помните ,че за 100 откраднати лева се лежеше с години в затвора? Ай напънете се малко и ще се сетите и за други неща.Коментиран от #23, #30, #40
19:33 20.11.2019
22 Хбхжйхжйхбкйх
19:34 20.11.2019
23 Ихгъубуклй
До коментар #21 от "Дърт Комунист":
100 лева си бяха пара тогава. Това беше половин заплата, а за много хора и повече от половината.В затвора се лежеше и за виц на политическа тема или затова, че имаш долари.
Паметта ми не е къса. Знам че времената не се промениха много към добро, но миналото нека си остане в миналото. Не ме агитирай за съветска власт
Коментиран от #59
19:38 20.11.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Plameni
Коментиран от #31
20:35 20.11.2019
26 Газ 66
20:45 20.11.2019
27 Танко
20:48 20.11.2019
28 Йозеф
20:56 20.11.2019
29 Зазаджия
До коментар #9 от "Лекар БГ":
За всичко казано си прав, с изключение за "яйцето" и "капката" - второто нямаше конкурент по гниене на ламарини и здравина и дуракоустойчивост на всичко друго, а за първото мога и сега да ти покажа два екземпляра /бензин и дизел/, на които бих се качил да тръгна, където кажеш без да имам грам притеснение. Отчитаме факта, че говорим за коли от преди трийсетина години.21:23 20.11.2019
30 Не съм комунист, но
До коментар #21 от "Дърт Комунист":
Много си прав, ама за някой неща хората имат къса или избирателна памет.21:27 20.11.2019
31 Вярно е
До коментар #25 от "Plameni":
Моя баща купи такава само че 3 години по късно от корекома в Хасково за 4000$. Вечерта след като я докара у дома беше като на малка сватба. Приятели , роднини и съседи ги черпи 2 дни. 91 ва година я даде на бартер за 3стаен апартамент в центъра на Бургас. Аз живея в момента в него и стойността му е над 70000евро а човека който взе колата я хвърли на боклука още преди 15г. Даде си човека апартамента за един руски кенеф втора употреба. Ама такива времена бяхаКоментиран от #36
21:28 20.11.2019
32 КУРнинов
21:52 20.11.2019
33 Random
22:41 20.11.2019
34 Пичове
22:44 20.11.2019
35 РИВА
А на номера пише РИВА ,че как няма да РИВЕШ
22:57 20.11.2019
36 майстора
До коментар #31 от "Вярно е":
На времето да имаш различен автомобил от всички останали се гледаше със завист и недоумение ...първия ми автомобил беше Варшава наследство от баща ми и след сумати доработки накрая финишира като кокошарник на село и след сумати връзки ходене по мъките и тръшкане от моя страна успях да взема от Югославия един преобърнат и обрулил няколко овошки полски фиат 125р ..подготвен за рали оранжев и черни ленти с надпис в края Akropolis GTJ ...стори ми се цяла вечност тогава докато го направя (нямаше тогава интернет и глупости та донор за ламарини беше обикновената 125р) но представи си каква атракция беше тази кола в средата на 80-те ....на фона на москвичите и жигулите това направо хвърчеше ...че и беше и осезаемо по-голям ...луда работа23:31 20.11.2019
37 Алфа Ромео
Коментиран от #53
23:42 20.11.2019
38 Алфа Ромео
До коментар #7 от "гост":
Бе мани го тоя лигоч, един път вкараха една Лада Нива в някво блато и после я издърпаха с един Ленд Ровър Дискавъри без да го вкарат в блатото и се смяха като идиоти че Нивата заседнала.Коментиран от #41
23:50 20.11.2019
39 Алфа Ромео
До коментар #10 от "До лекар":
Имал съм Кадет 1.4 много се разваляше направо бях изпушил от нея, после имах Астра Ф 1.8 моно, като цяло беше безпроблемна кола но ръждяса повече и от Кадета.23:59 20.11.2019
40 Eistee
До коментар #21 от "Дърт Комунист":
За 100 лв. се лежеше в затвора, но за 100 милиона се пътуваше в чужбина, ходеше се по казина и се уреждаше фамилията на синекурни длъжности. Беше много по-зле от сега. Сега всеки може да отиде където си иска. Тогава само комунистическите велможи си пращаха децата до Виена за пазар, до Москва за следване, до САЩ за набиране на опит... а останалите ги разстрелваха, ако се доближат на по-малко от 1200 м до границата. Ей, помнете ужаса в който 45 години живяхме и не се оставяйте сенилни тъпигьози, които бъркат ужасяващата обстановка тогава, с жалбата по отминалата си младост да ви лъжат, че преди 1989 г. е било много хубаво. Сторило им се е хубаво, защото са били на по 20 години. Я сега някой да се пробва да живее в свят, в който нищо не е твое, за това да живееш или да умреш последна дума имаш не ти, не съдът, ами Партията, 1 кг. банани струва 17 лв. и ги има само за две седмици през годината, за да хапнеш кисело мляко трябва да се събудиш в 04:45 ч, за да се наредиш в 05:30 ч на опашка един час преди да дойде млекарката, магазините са АБСОЛЮТНО празни, всичко, от спирин до Хумана се намира САМО с връзки, като си спреш колата си взимаш чистачките, а като се върнеш, я намираш без хромираните детайли, един литър бензин е 22 лв. и опашките пред бензиностанциите са по 3-4 километра, сутрин не можеш да се качиш в първите 2 автобуса, защото са пълни до пръсване, хората са оскотяли от липса на развитие, липса на инициатива, липса на възнаграждение за иновативност иКоментиран от #48, #57
02:19 21.11.2019
41 Eistee
До коментар #38 от "Алфа Ромео":
Соц. колите бяха толкова зле, че в големите западни каталози, където всички коли бяха дадени с данни за ускорение от 0 до 100 км/ч, Лади и Москвичи бяха дадени с данни за ускорение от 0 до 80 км/ч. Да не можеш да ги сравниш директно... То какво да ги сравняваш? Едно Опелче ускорява от 0-100 за 11,6 сек, а Ладата с най-мощния двигател - от 0 до 80 за 14 секунди.... Цялата ни работа беше такава - лъжи, криене на фактите, които не ни изнасят, замитане под килима и непрекъснато изтъкване на безсмислени показатели, по които сме по-добри от Запада, просто защото по тези критерии никой никога не се е съревновавал за нищо...Коментиран от #50
02:27 21.11.2019
42 Радж Капур
08:27 21.11.2019
43 Кракра
Най-хубавите лади бяха първите, дето още частите им бяха с щампа Fiat и мужикът не се беше намесил да осъвременява дизайна и технологията.
09:18 21.11.2019
44 гост
Коментиран от #60
09:40 21.11.2019
45 Минувач
09:45 21.11.2019
46 Доктор
До коментар #9 от "Лекар БГ":
И кое му беше лошото на Кадет в сравнение с отрепаната по рождение руска бракма?Пък за Ауди 80 не говори, че това беше като А8 пред Голф 1.09:48 21.11.2019
47 до Лекар БГ
До коментар #9 от "Лекар БГ":
Господ да ни пази от "лекари" като тебе ...09:57 21.11.2019
48 qqq
До коментар #40 от "Eistee":
За цените на бензина и бананите не си прав. Бензина беше 22 ст.Коментиран от #52, #55
11:40 21.11.2019
49 Стоян
водеше се ВАЗ - 21074 , голяма радост бе - 1600 кубика , 5 - ст. ск. кутия. Много бързо изпразваше резервоара...но имаше една пак такава - Лада 07 , но отзад имаше надпис "ЖИГУЛИ" - тези от сервиза , които ги разтоварваха от кораба / в Бургас/ споделиха , че в сравнение с останалите тая била някакво чудо - вървяла като бясна, кой знае дали не е била с тиа допълнителни доработки
12:04 21.11.2019
50 Random
До коментар #41 от "Eistee":
Айде бе, я дай линк? Времето им не знам как е отчитано ама има клипове в които вдигат 100 за 12 секунди без правения. Тоя опел ще да е бил някой 1.8 с 20 коня отгоре12:06 21.11.2019
51 боби
10 на 100 газ харч и калници гнилоч
12:24 21.11.2019
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Ами
До коментар #37 от "Алфа Ромео":
Е немец вади дизел Франция 1.8 без турбо руснаци дизел не. После стана 1.9 турбо дизел имаше 1.6.14:39 21.11.2019
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 майстора
До коментар #48 от "qqq":
Кога ?? Я кажи кога е бил 22 стотинки ?? Година ? Щото през 84-та когато взех полския фият за който писах по-горе беше към 70 стотинки ако не се лъжа и то за а-86 дето като го лиснеш на земята и беше да се изпарява ....няма такъв боклук20:26 21.11.2019
56 Милен Ладата
20:27 21.11.2019
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Алфа Ромео
До коментар #44 от "гост":
Навремето баща ми имаше ВАЗ 21011-1300 кубика двигател, вървеше страхотно за такава барака. До 80-90 км/ч мотора беше по-шумен и имаш чувството че колата е близо до максималната си скорост но след 100 км/ч ставаше осичка и мотора работеше по-добре и по-тихо за изненада.01:28 22.11.2019
61 Момчил
Коментиран от #62, #65, #66
10:22 22.11.2019
62 Random
До коментар #61 от "Момчил":
(125 и Лада нямат нищо общо, 125 е базиран на много стар модел и е с ресори отзад, руснаците взимат 124 който е с пружини)Да, то най-хубавото е двигателя с долен разпред. вал като от 1940г... Също и тънките ламарини заради които 124 се е разпаднал на полигона не са лоши, а задните дискове дето са се кривели и аварирали всеки 500км са върха на технологиите...
11:29 22.11.2019
63 БатМири
12:35 22.11.2019
64 3298
16:08 22.11.2019
65 Алфа Ромео
До коментар #61 от "Момчил":
125 даже по размери не е като Лада, по-широк е и по-дълъг, на друга платформа е купето.17:41 22.11.2019
66 Алфа Ромео
До коментар #61 от "Момчил":
Руснаците са взели за база Фиат 124, според много специалисти Жигули е по-здравата и надеждна кола, има стотици промени Жигули спрямо Фиата, най-голямата е двигателя горен разпр. вал при Жигули и долен по-стара технология при Фиат.17:47 22.11.2019
67 Шляп
До коментар #59 от "Azzzzzz":
Тодор Колев го свалиха от сцената и изпадна в немилост,затуй че рече пред публика "В България сме трима Тошовци,дето веселим народа",(третия беше Тодор Петров-известен цирков артист.)19:07 22.11.2019