Last news in Fakti

23 Ноември, 2010 13:11 6 882 51

VW инвестира 52 милиарда евро до 2015-а

  • vag-
  • vw-
  • audi-
  • bentley-
  • porsche-
  • lamborghini-
  • skoda-
  • seat

Volkswagen AG обяви намеренията си да инвестира 51.6 милиарда евро в автомобилното си подразделение през следващите пет години. Целта на концерна е да задмине Toyota Motor Corp. като най-голям производител в света до 2018-а. Плановете бяха оповестени от шефа на VAG Мартин Винтеркорн след среща на борда на директорите по въпросите на инвестиционната политика за периода 2011-2015 г.

Около 27.7 млрд. евро ще бъдат похарчени за модернизация и разширяване на продуктовата гама на всички марки в групата - луксозните Audi, Bentley, Porsche и Lamborghini и масовите VW, Skoda и Seat. Стратегията предвижда разработката на напълно нови модели и платформи в почти всички автомобилни класове, както и обогатяването на модулната архитектура, която позволява споделяне на технологична база от няколко возила от различни марки.

VW ще продължи с усилената разработка на хибридни задвижващи системи и електромотори. Пари ще бъдат вложени също така в проектирането на ново поколение двигатели с подобрени динамични показатели, намален разход на гориво и занижени нива на вредните емисии.

1.36 млрд. евро са предвидени за т.нар. "междупродуктови" инвестиции, а 10.3 млрд. ще бъдат добавени към капитализираните инвестиционни разходи.

VAG планира да положи сериозни усилия в повишаване на качеството и оптимизиране на производствените процеси през следващите пет години. Това означава, че концернът ще трябва да похарчи пари за ново оборудване за металообработка, боядисване и поточни линии. Концернът очаква съотношението между разходи и приходи от продажба да доведе до чиста печалба от средно 6% за периода от 2011 до 2015 г.

Неотдавна VAG заяви намеренията си да добави два нови завода към 9-те си съществуващи китайски фабрики. Според плановете 6 млрд. вложени евро ще помогнат да се удвои прозводството на автомобили и до четири години да се сглобяват по 3 млн. коли с емблемата на VW. В сметките не са включени съвместните предприятия на концерна с FAW и SAIC, в които ще бъдат реинвестирани други 10.6 млрд. евро от техните собствени печалби.

Немският гигант прогнозира рекордни продажби за втора последователна година с прибавянето на 70 нови модели и модификации към гамата на концерна като се започне с новото Audi A1 и се стигне до наследниците на Touareg и минивана Sharan. Целта на VW е да премине границата от 8 млн. продажби през 2012-ра и 10 млн. през 2015-а, три години по-рано от първоначално планираното.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 fdghgb

    30 63 Отговор
    ne 52 ami i 152 mlrd. da vlojat si ostavat pak sashtite karuci

    Коментиран от #19

  • 2 anonimen

    39 10 Отговор
    neka uspeqt :)
  • 3 VAG

    64 16 Отговор
    Скоро ще са производител номер 1 в света
  • 4 Дошо

    23 45 Отговор
    Голяма работа като станат пройзводител номер 1.Ако продължават да правят все същите трошляци за мен ще са номер 0.

    Коментиран от #28

  • 5 Пръчо

    24 37 Отговор
    Нема по големи легени от VAG.
  • 6 AWA

    25 33 Отговор
    TOVA KOLKO PROIZVEJDA6,KOLKO PE4ELI6 I KOLKO SA TI KA4ESTVENI KOLITE SA MNOGO RAZLI4NI NE6TA.KOLITE IM SA PREHVALENI I NE STRUVAT TOLKOVA PARI,FAKTYT 4E PE4ALBITE SA IM GOLEMI E KRASNORE4IV,NADCENENI KO6NICI,BEZLI4EN DIZAIN,TRO6LIVI,SKYPI ZA OBSLUJVANE I REMONT,VSI4KI MODELI SA IM EDNAKVI S IZKLIU4ENIE NA GABARITITE,NI6TO VPE4ATLQVA6TO,VW=KENEF
  • 7 pogo777

    39 15 Отговор
    VW са си по-добри от Тоиота-и по двигатели,и по дизаин.Scirocco R e убииствен,а новия Туарег е перфектния баланс между лукс и проходимост.А какво имат Тоиота насреща?Prius:(

    Коментиран от #27

  • 8 данката

    27 21 Отговор
    Фолцваген са най-здравата марка коли.Новите им модели са уникални особено новият Пасат и новия Тоуарег.Адски много ми харесва тоя Тауарег.Цената му е ниска и има доста нисък разход на гориво особено тоя с 240 коня градско гори 8 литра на 100 км.
  • 9 6i6o bak6i6o

    19 19 Отговор
    ne e vqrno 4e majkoto dupe edin pat se e*e az tri pati sam si kupuval VW kato posledniq pat 4isto nov ot iunitreid koito o6te go karam no 4etvarti pat sas sigurnost nqma da ima de*ba i prexvalenite bokluci sas skapata im poddrajka i nikakvo povedenie na patq
  • 10 гадняр

    23 14 Отговор
    който си ги харесва, да си ги кара...
    аз ще пропусна :}
    нека да съм прост.. ;]
  • 11 4ipi

    2 30 Отговор
    porshe ne e na WV !
  • 12 kraski4

    16 28 Отговор
    stiga s tiq volkswageni , povru6ta mi se ve4e ot tqh
  • 13 Ivanio

    29 9 Отговор
    Аман от кухи мнения и емоционални излияния, всичко е много просто, щом се купуват значи струват, това са факти. На който не му харесва, просто не купува. Това което се долавя е комплексарщина, импотентност и елементаризъм.
  • 14 Ivanio

    21 3 Отговор
    Хубаво е човек когато дава мнение да казва какъв опит има с дадена марка и каква кола кара. Тогава всичко ще е вече много ясно. Другото си чешане на езици и подтискана агресия - коплексарщина, и липса на потентност - импотентност! Дано да сте разбрали какво искам да кажа.
  • 15 kawa

    1 16 Отговор
    dobre 4e napraviha tozi passat cc ina4e vsi4ki drygi masovi modeli koito proizvejdat sa palni plastmasovi boklyzi li6eni ot dizain i kakvoto i da e i niamat ni6to ob6to s audi a za porshe i lambo da ne govorim
  • 16 Иван

    20 2 Отговор
    Карал съм 1 италианска, 1 френска и сега съм с немска. Фиат, Рено и сега Ауди :) Изобщо има смисъл да ви казвам за пореден път, че немското качество не случайно си го знеам, че е най-най от едно време ! Следващата пак ще е немска, но не съм решил каква (може пак Ауди с най-голямо удоволсвтиве) ! За японските нямам преки наблюдения, но бих пробвал Хонда, но не и тойота които прсото не ми харесват.
  • 17 Driver

    8 14 Отговор
    Proizvoditel #1 na lineyki i pikapi....

    Коментиран от #26

  • 18 ДОЦЕНТА

    9 5 Отговор
    ФОЛКСВАГЕН В МОМЕНТА СА ДАЛЕЧ ОТ НАРОДНАТА КОЛА С ТИЯ ЦЕНИ И ТОВА НИСКО КАЧЕСТВО.НАРОДЕН АВТОМОБИЛ В МОМЕНТА МОЖЕМ ДА НАРЕЧЕМ ДАЧИЯ.А ТОВА С 52 МЛР. СИ Е МНОГО ИНТЕРЕСНО,ЗА НИЩТО ГИ ИМАТ ТЕЗИ МИЛЯРДИ ЕЙ.....ДА ОТВОРЯТ ЕДИН ЗАВОД В БЪЛГАРИЯ ПОНЕ.
  • 19 pepi

    10 2 Отговор

    До коментар #1 от "fdghgb":

    bace po golqma karuca ot teb nema da znae6
  • 20 Ivan M.

    34 3 Отговор
    Karam VW Passat B5 Hiline. Iskam da spodelia opit. Shte kaja na vsichki koito izraziavat kraini mnenia che VW-Audi group e edna ot Nai-masovite marki v Nashata strana, poradi prichinata che e udobna i evtina za tehnichesko i finansovo obslujvane marka. Az lichno sam izkluchitelno dovolen ot kolata koqto karam shte kaja che e na 400000 realni kilometri i vapreki vsichko e idealna, koito se samnqva moje da mu izpratq lichno snimki. Za mnogo bulgari ponqtieto avtomovil e svarzano s MPS, koeto ne se razvalq nikoga. Az sam ingener-tehnolog i moga da dokaja na vseki che podobno tehnichesko ponqtie ne sashtestvuva, a avtomobil bez obslujvane i svoeobrazni povredi nqma. Zatova shte kaja slednoto, vseki "Kucheto skacha spored letvata", chovek poddarja kola koqto moje. Ne kola koqto kupuva ne poddarja i posle e nedovolen. Neka prizova vsichki hora, koito pishat i izrazqt mnenie da bade, napisano etichno i podkrepeno s fakti. Predvaritelno se izvinqvam za nachina po koito pisha
  • 21 Volkswagen

    13 0 Отговор
    Напълно съм съгласен с Ivanio и Ivan M.
  • 22 vr6

    13 1 Отговор
    i az sim siglasen sis ivan.m prav si bratle vseki da kara tova koeto si iska.no dane opluva drugite
  • 23 golemiq_pishok

    18 0 Отговор
    VAG e edna ot malkoto golemi kompanii koito ne sa izteglqli koli :)
  • 24 OPEL

    7 2 Отговор
    Az karam Opel i vinagi 6te si karam Opel.A za tova 4e vsqka kola trabva da se poddurja sum suvsem suglasen s IVAN M.
  • 25 OPEL

    3 3 Отговор
    Az karam Opel i vinagi 6te si karam Opel.A za tova 4e vsqka kola trabva da se poddurja sum suvsem suglasen s IVAN M.
  • 26 aus Liebe zum automobil

    3 5 Отговор

    До коментар #17 от "Driver":

    Kak ti e ZX-sa, vurvi li? Ne znae6 li, 4e tiq bor4eta sa ko4inki?

    Коментиран от #30, #38

  • 27 Kinko

    6 5 Отговор

    До коментар #7 от "pogo777":

    Po izdrajliv dvigatel ot tezi na toyota edva li shte namerish. Tova e 1 ot prechinite te sa na vurha.
    I neshto protiv Prius-a li imash? Spodeli, poneje si tolkova navutre s neshtata...
  • 28 Хулиган

    52 4 Отговор

    До коментар #4 от "Дошо":

    Дошо,ТИЯ ОТ VAG ЯВНО РЕДОВНО ТИ ЧЕТАТ КОМЕНТАРИТЕ И НАЙ ПОСЛЕ ЩЕ ПРАВЯТ НОВИ ПЛАТФОРМИ ! СЕГА АУДИ НЯМА КОЙ ДА ГИ БУТНЕ ОТ ПЪРВОТО МЯСТО ПО КАЧЕСТВО, ВИЗИРАМ НАГРАДАТА "ЗЛАТЕН ВОЛАН" В ЛУКСОЗНИЯ КЛАС,КЪДЕТО В ПРИЗОВАТА ТРОЙКА ЛИПСВАТ БМВ И МЕРЦЕДЕС,ЗАЩО ЛИ ?!

    Коментиран от #29, #41

  • 29 ---

    3 28 Отговор

    До коментар #28 от "Хулиган":

    koga nqkoi shte te otvori be devstvenik?!!

    Коментиран от #31

  • 30 Хулиган

    19 2 Отговор

    До коментар #26 от "aus Liebe zum automobil":

    НАЛИ СЕ СЕЩАШ,ЧЕ ИМА И ДРУГ "ZX" - "KAWASAKI",Е ТЕ ОПРЕДЕЛЕНО ВЪРВЯТ,И ТО МНОГО ! МЕЖДУ ДРУГОТО KAWASAKI ZX 14 Е НАЙ-БЪРЗИЯТ СЕРИЕН МОТОЦИКЛЕТ В СВЕТА !!!
  • 31 Хулиган

    20 1 Отговор

    До коментар #29 от "---":

    ЗА СЕБЕ СИ ЛИ ПИШЕШ НЕЩО,ТЪПАК ? G KLASA-та НА ПЛАКАТ ЛИ Я ИМАШ,НЕЩАСТНИК ПРОСТ ? БЕЗ ДА СИ ПИШЕШ НИКА,СИ ЛИЧИ КОЙ СИ - НАЙ-КОМПЛЕКСИРАНИЯТ ОЛИГОФРЕН,КОЙТО ПИШЕ ПО ТЕМИ,ОТ КОИТО НИЩО НЕ РАЗБИРА !
  • 32 бай Добри

    10 0 Отговор
    Имам Голф 2 дизел от 1998 г. Взех го на 240000 км. и го карах известно време и после стана служебен във фирмата. Експлоатира са доста здраво, товари се и сега е на 400000 км. Не е минавал основен ремонт, пали добре. Правили сме му известни ремонти, дребни, но мога да кажа обективно, че е доста здрава кола, много лесна за обслужване и евтина за поддръжка. Всяка кола си има плюсове и минуси. Фолксваген не е идеална кола, но е идеална по отношение на цена, качество и лесна поддръжка.

    Коментиран от #43

  • 33 AWA

    2 3 Отговор
    TOVA VAJI ZA STARITE,A ZA NOVITE VW E TO4NO OBRATNO.
  • 34 бай Добри

    2 2 Отговор
    Да, важи за старите модели. Новите са доста също качествени, но скъпи. Търсехме Фолксваген Кади товарно около 2000 г. с климатик. От 2005 се прави новия Кади, дотогава онзи стария, здрав е, но и той е скъп. В крайна сметка се принудихме да вземем Фиат Добло за 4000 лв. с ABS, климатик, и 2 airbag. Има и ел. ст. и огледала. Доблото е новата концепция, прави се от 2001 г. За Кади и то старата концепция 2001 г. щяхме да дадем 6000 лв. Така става, когато имаш ограничен бюджет. Въпреки че не бяхме ентусиазирани за италианска кола и още не сме фенове, мога да кажа честно, че поне за тези 30000 км. няма проблеми и колата е много добра.
  • 35 VW shitting over people

    4 7 Отговор
    koe e zdravo be? sekiden serviz seki model te4e,4upi se,garmi,serviz pari pari pari serviz ,basi nasranata firma e tva i skoro 6igo duha kakvoto i da govorite 6toto sa tro6ki! 6te im se dasa toyota ama nema da stane,tazi firma ima samo edin plus i toi e sedalkite,udobni sa! si4ko drugo e za bokluka
  • 36 VW&Mercedes

    20 1 Отговор
    Prestanete da pishete gluposti za skupa podrujka na VW.Problemut im beshe s hodovata chast na passat (i A4) ot 1998g-2004g zashtoto imat 8 aluminievi nosacha na prednicata.Kitcheto lemfiorder e 1000lv nqkude i smqna na angrenaj izliza soleno.Vsichko drugo e mnogo nadejno a samoto kupe na tozi passat e dosta masivno i napraveno ot DEBELA lamarina.A puk posledniq passat e s po 1 nosach na kolelo taka che prednicata sega pak e evtina za poddrujka.Dvigatelite sa im nadejni AFN motora 110k.s diesel e super nadejden i evtin za podrujka i 116k.s sushto e hubav pompa diuza a za po novite 2.0TDI nqmam vpechatleniq.
  • 37 Mercedes-Benz

    7 1 Отговор
    Къде е Ogi да изкаже ''ЕКСПЕРТНО'' мнение за Volkswagen,след което да похвали френските коли колко добри и здрави са?? :D:D xaaxaxxxxaxaxaxa
  • 38 Driver

    7 0 Отговор

    До коментар #26 от "aus Liebe zum automobil":

    Za kav ZX mi govori6?May ne6to barka6 4oveka.
  • 39 Driver

    1 7 Отговор
    Benc skrii se nqkade.Tuk stava duma za VW,a ne za Mercedes.
  • 40 VW&Mercedes

    6 0 Отговор
    Do 39 A az moga li da pisha? Az imam i 2-te marki i 2-te sa mi lubimi
  • 41 Дошо

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "Хулиган":

    Ми човек S класата е вече стара, а на Баварката и куца дизайна.Интериора и е посредствен за такъв клас автомобил.Ягуара го виждах в Пловдив и ми се видя много ама много добър.Напълно си заслужава да е пред мерцедес и особено пред БМВ.Това, че Аудито е победител в тази класация не ме учудва.Все пак може да не са надеждани, но интериорите са изпълнени перфектно, моторите никак не са лоши, дори са на много високо конкурентно ниво.Докъто е ново А8 ще е перфектната кола.Като понаправи някоя годинка и ще му се появят всички ,,детски" болести и ще си проличи, че не е точно това, което трябва да бъде за толкова пари.Когато Мерцедес пусне следващата S класа нещата ще се променят :-) и Аудито ще си дойде на мястото.

    Коментиран от #42, #49

  • 42 хъ

    3 9 Отговор

    До коментар #41 от "Дошо":

    Как можа да кажеш че им е хубав интериора на аудитата? От всичко, това ми се вижда най-недодялано в тях, особенно средната конзола. Правено от хубави материяли, но дезайна... Наскоро бях на изложение и седнах в над 200 автомобила от всеки възможен клас, и мога да кажа че и седалките им не са от най-удобните.

    Коментиран от #47

  • 43 111

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "бай Добри":

    Бай Добри, VW отдавна не се свързва с това здраво животно Голф 2. Голф 3 не са толкова сполучливи, да не говорим за по-новите представители на VW. Прав си - здравина, евтина поддръжка, малко гори дизела, обаче не е кола, с която да излезеш на среща
  • 44 awa

    5 16 Отговор
    kupuvaite vw i natiskaite na rabota za da mojete ga hranite servizite,4e dosta 4esto 6te visite tam,6te psuvate i 6te se karate ama 6te si pla6tate,ama ne za6toto nqkoi vi e preebal,a za6toto sa vi koravi glavite

    Коментиран от #45

  • 45 2

    3 5 Отговор

    До коментар #44 от "awa":

    Подкрепям :)
  • 46 Дошо

    3 14 Отговор
    Подкрепям и аз
  • 47 Дошо

    7 2 Отговор

    До коментар #42 от "хъ":

    Човек аз също нямам високо мнение за Ауди ама моля ти се интериора им поне е на доста високо ниво.И материали и качество в купето предлагат на доста високо ниво.Оформлението на интериора е почти еталон за този клас автомобили.Хайде да не си кривим душите.
  • 48 Иван M.

    2 2 Отговор
    Виждам че има много фенове, а предполагам и собственици на Toyota. Нямал съм честта да карам подобна кола, но имам познат, който изказва доста добро мнение за Toyota, но естествено тук идва по съществената част. Здрава кола безспорно, но дойде ли момента да влезе в сервиза на човека му прилошава от разходи. Става въпрос за модел на Toyota от '90 година. Как ви се струва ремонт при леко ПТП на подобна кола да достигне цифрата от 900 лева. Предвид информацията, която имам човека си обслужва колата в надежден сервиз. Затова лично според мен бих карал малко по-нова кола (визирам VW), отколкото стара със същите обслужващи разходи. Японските коли са с изклютелни качества, но не са за нашия социален пояс. Затова ще пожелая на всичски собственици на японски автомобили безаварийно движение по пътищата и по-малко обслужващи разходи.
  • 49 Хулиган

    11 2 Отговор

    До коментар #41 от "Дошо":

    МОЖЕ И ДА СИ ПРАВ,ЩЕ ВИДИМ ! НО МИ СЕ СТРУВА,ЧЕ ВЕЧЕ ОТ АУДИ НЯМА ДА СЕ ПРИМИРЯТ ДА СА СЛЕД БМВ И МЕРЦЕДЕС, НЕЗАВИСИМО В КОЙ КЛАС ! И АЗ СЪМ ВИЖДАЛ ВЪВ ВАРНА НОВИЯТ ЯГУАР,СЪЩО МИСЛЯ,ЧЕ Е СТРАХОТЕН ! ПРИ ТЕЗИ ИНВЕСТИЦИИ,КОИТО МИСЛЯТ ДА ПРАВЯТ ОТ VAG, СИ МИСЛЯ,ЧЕ НЕЩАТА ПРИ АУДИ И ЛАМБОРГИНИ,МОИ ЛЮБИМИ МАРКИ,САМО ЩЕ БЪДАТ ПО-ДОБРИ !
  • 50 cobra8703

    0 0 Отговор
    За да изпреварят Toyota, VW трябва да ги надвие на американския пазар, но това ми се струва почти невъзможно.Имайки предвид обвързаноста на японската икономика и икономиките от Северна Америка!!!
  • 51 А8

    0 0 Отговор
    Във повечето класове АUDI са пред BMW и MERCEDES А4 и А6,така че да се говори за тях като за боклуци е смешно особено от хора, които никога не са карали такива коли Ако има хора ,които си мислят ,че MERCEDES не се чупи сигурно не е добре .Също и японските автомобили са много надеждни . JAGUAR и LEXUS са над нивото немските атомобили