Last news in Fakti

3 Март, 2020 12:00 16 297 42

Dacia показа първия си електрически модел

  • dacia-
  • renault-
  • spring-
  • city k-ze-
  • kwid-
  • електромобил

Отмяната на Женевския автосалон не попречи на плановете на Dacia да представи първия електромобил в историята си. Той носи името Spring ("пролет", но също така "извор" и "пружина") и за момента съществува само като концепт, но румънците планират да го пуснат в серийно производство още догодина.

Dacia показа първия си електрически модел

Компактното кросоувърче е дълго едва 3.73 м, което потвърди слуховете, че ще бъде аналог на Renault City K-ZE. Френският първообраз се продава в Китай от 2019-а с 26.8-киловатчасова батерия, електромотор с мощност 45 к.с. и автономен пробег от 271 км по цикъла NEDC.

Dacia показа първия си електрически модел

В Европа обаче Dacia Spring ще се оборудва с друга силова установка, заимствана от Renault Twingo Z.E. Неговият електромотор развива 82 коня и се захранва от акумулаторен блок с капацитет 22 кВтч, който осигурява пробег от 250 км с едно зареждане.

Dacia показа първия си електрически модел

Dacia показа първия си електрически модел

Dacia показа първия си електрически модел

Dacia показа първия си електрически модел

Dacia показа първия си електрически модел


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ххх

    37 114 Отговор
    Тия все по - грозни и по - грозни коли правят. Да им имам дизайнерите. Двигателите - с все по - малка кубатура. Френски влияния. А ако си правеха едни по традиционни коли, с по - малко електроника и повече метал, включително и малко по - големи двигатели, мисля че щяха да имат ниша на пазара. Защото много хора искат да карат, да кажем по - мощна и по - стабилна кола с евтина подръжка. Защото и западните - немските примерно стават евтини като остареят, но при толкова електроника и скъпи части колхо могат да си позволят покупка и поддръжка на такава кола ?

    Коментиран от #8, #15, #31

  • 2 Коmapak

    54 16 Отговор
    Абе тия от дачия май и пари ще искат.... 😂
  • 3 no name no face no number

    41 47 Отговор
    хеххе 250 ама лятото и без климатик, смешни са тия електромобили, бъдещето не е тяхно със согурност е може да ги ползват за градско движение, но иначе нямат шанс и не са екологично чисти ама въобще.
  • 4 Това е

    34 9 Отговор
    Citroen c3
  • 5 Нет

    33 1 Отговор
    Конкурент на еUp... да видим цените

    Коментиран от #40

  • 6 Borislav Popov

    62 5 Отговор
    Нормална електробричка за из града, където рядко се навъртат повече от 200 километра.
  • 7 Evropa

    53 18 Отговор
    Светът минава на ток, България е след света.

    Коментиран от #22

  • 8 Borislav Popov

    34 4 Отговор

    До коментар #1 от "Ххх":

    Да бе, то всеки иска да кара по мощна и стабилна и с по евтина подръжка и по малко бензин да гори. Малко ли предложения има на пазара на мощни коли, избора е голям, какво си се спънал в тази Дачийка ? Освен това каква кубатура те е подгонила не виждвш ли, че е електричка ?
  • 9 Японеца

    46 11 Отговор
    Дачия ще изпревари кинефите гоуф и фамилия!
  • 10 Мето

    36 6 Отговор
    Ако е 30 хиляди с тия параметри няма какво да му мисли човек !!!
  • 11 мани мани

    19 6 Отговор
    ситроен кактус?
  • 12 Скромния

    21 9 Отговор
    Това е бая по красиво от варбург
  • 13 волен сидеров

    13 30 Отговор
    аман от джендърски дизайни от тези французи
  • 14 Язе

    15 21 Отговор
    Няма лошо. Навит съм, Сандерото ми е супер, дизелче 75 коня. 1200 км. с едно зареждане. Около 4/100 разход с 2 човека, свалена задна седалка и багаж до тавана. Тази ако я докарат на 1000 км. пробег и поне 100 к. с. мотор за 30 000 лв. Ще е супер...

    Коментиран от #21, #32, #35

  • 15 Супер

    28 7 Отговор

    До коментар #1 от "Ххх":

    Колицата си е супер, жалко, че интериора не е показан.
    Колкото до теб, щом на това викаш грозно, представям си като се погледнеш в огледалото, как не се стряскаш.
  • 16 Кефф

    19 4 Отговор
    Е тва вече ще закрие ФВ.Тва ще е новият бестселър.
  • 17 Госあ

    18 7 Отговор
    Са ше накарат всички да купуват електрокари за града и да карат дизели извънградско и зимата. И да сменят батерии на всеки 6г, независимо карат или не. Много екологично. Вместо да накарат всички да ползват градски транспорт в града и да карат хибриди или водородни автомобили. За всички изсипани пари по електрокарите и веитата от държавата, можеха да направят градския транспорт безплатен.
  • 18 Я. Петров

    12 2 Отговор
    Сектата в момента е пред портите на Рая. Сега остава да направят пробег 700 км.
  • 19 гост

    11 6 Отговор
    Още догодина ще пуснат ненужна никому кола. Вероятно само за разнос на пици, ама пък те карат барутници за 500лв. Та реално нищо не правят. За зареждане на малката батерия ще висиш 3 часа на кабела, а в къщи 8ч. Накрая ще изминеш 150км при идиеални условия и много по-малко при студ или натоварване. Защо не им става ясно, че в днешно време е излишно да се пуска кола с 20кв батерия, нормално бе преди 10г, и то за прохождащите, сега под 50-60кв е абсурно въобще да си правят труда. Разбирам да се зарежда за 5мин. например, ама не е така, само тогава има смисъл.

    Коментиран от #20

  • 20 Прав си

    12 1 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Но една кола с голяма батерия и тази евтина за жената градска кола. Има смисъл, за хората на които са нужни 2 коли. Тогава не е нужно и двете да са с големи батерии. Ако ти трябва само една, с тази си ограничен в града. Но също има и хора които не карат далеч или пенсионери на които тези километри са достатъчни. Така, че има смисъл и от коли с малки батерии. Ако са на добри цени!
  • 21 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #14 от "Язе":

    Щя е докарат след 25г. с това темпо. Сегашните им коли са с техника на първите електрички на Рено преди 10г. Кое да му е прогрес? Батерията струва 3х.евро, колата се продава в Индия за 5х.евро и то с двигател ( :) ). Събери това и получаваш себестойност от 8х.евро, а те ще я продават на 16х.евро. Кое му е евтиното? Те не измислят нещо ново, просто събират части и ги напасват, всичко е налично, пишат един софтуер и взимат по 8х.евро на кола? Те затова и немците не продават, защото нищо не си струва. Защо не набутат 52кв от новото Зое, батерията на размер е същата? Само че тогава колата ще вземе да изминава 400-500км и ще стане практична не само за пицарии и спедитори, а и за всеки човек. Сегашната ми кола изминава 650км с едно зареждане, да, ако струва 30х.лв и минава 500км бих си я купил пък ако ще да се гъчкаме вътре или да не мога да побера всичкия багаж, все ще има смисъл. Сега с тените 22кв няма, това са 150км реално и то максимум.
  • 22 A България

    10 0 Отговор

    До коментар #7 от "Evropa":

    закрива AEЦ, ТЕЦ, и ВЕЦ и от производител става ... потребител
  • 23 гост

    22 3 Отговор
    Ходих да тествам дъстър (поздрави на сектанта), но тази кола изглежда добре само на външен вид. Вътре е като рено от 90те, хайде след последния фейслифт е по-добре вътре, но да кажем че е с поне едни 10г. назад. Твърда пластмаса, евтини детайли, крехки, огъващи се, драскащи се много лесно. След това стигнаха цени от 35х.лева, а по листа започват от 25х.лв. Отивам в Рено и му викам, че искам каджар и имам 33х.лв. Той ми вика, че за толкова може да ми предложи по-малкото Каптур, да де, ама викам му, Каджар започва от 32х.лв, направи ми отстъпка, дай ни второто ниво и имаме сделка, а той ми обяснява, че предлагал от трето ниво нагоре, другото нямало смисъл, да, ама 10 бона надценка за мен има смисъл. Тествах го въпреки това и само миризмата на ново ми хареса, седалките също, другото не. Хванах му таблото и средната конзола, местят се и се огъват, върнах се в 10г. си кола пак рено, направих същия тест и нищо не мърда, старото по-мощно, по-широко, по-проходимо и с повече екстри и на частица от цената на ново като по екологичност и разход не отстъпва на с много на новото. Е с такива търговци как да си купиш ново?
  • 24 Питър Бота

    2 15 Отговор
    Рено и френските като цяло са масови коли както ФВ в Германия американските Тесла сега при електричките.Разликата е в стандарта на живот.Средната класа в Германия да не говорим в Сащ са по-богати от тези във Франция.Франция си е бедничка страна сравнена с развитите заадни общества естествено.Затова и там средният клас кола е боклучав евтин и с евтини материали.

    Коментиран от #39

  • 25 Смеехме се на

    14 2 Отговор
    китайците, сега се смеем на румънците ... но те вече се смеят на нас
  • 26 Пазарна икономика

    6 2 Отговор
    Със малко добавена стойност, могат да я направят със метър по-дълга, с по-добри материали, комфортна и мощна. Но не искат. Единствения реален начин да и намалят с много цената за тези показатели или съвсем леко да я завишат за сметка на много повече комфорт, мощност, пробег и т.н. е никой да не дава пари за такава версия. И като си кара старата бензинова или дизелова кола, докато няма добро електрическо предложение, производителите ще се принудят да се коригират.
  • 27 Госあ

    4 3 Отговор
    😂 пич т'ва е румънска бе. Иначе, френски коли всякакви. И за такива като Себастиан Льоб и Ожие има. И Бугати праат. Ама те и германците изнасят най скъпата си продукция за новозаболелите селяндури в банановите републики и холивуд
  • 28 ФЕН

    14 6 Отговор
    Светът минава на ток, България гори дрехи и гуми,кърти дпф,филтри и катализатори за скрап.Света върви напред простака се на зад
  • 29 дфен

    4 4 Отговор
    tova e po hubavo ot vsichki nemski vzeti zaedno
  • 30 дфен

    3 2 Отговор
    tova e po hubavo ot vsichki nemski vzeti zaedno
  • 31 Истината

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "Ххх":

    Човече нали това е идеята, колкото повече електроника толкова повече проблеми, по бързо се чупи, по бързо да се купува. На никой вече не му трябва да произвежда здрави коли. Трябва да се купува, трябва да си зависим, няма да има от старите Коли вече. Всичко сега е една огромна машина за пари. А ние сме едни жалки мишки за съжаление.
  • 32 Азе

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "Язе":

    Шшшшш, алоооо! И ние караме С(р)андеро! Ти какви гъби ядеш, та бълнуваш такива глупости? Сандеро то с един резервоар, сам човек, празен багажник, без климатик и магистрално каране до 110 км/ч може да мине максимум 980 км. Пробвано поне 10 пъти. Ай ше ви се незнае евтиното автомобилно недоразумение!

    Коментиран от #37

  • 33 куку руку ку

    4 1 Отговор
    45 к.с. мотор с 26.8 кВтч батерия и 270 км пробег, а 82 к.с. мотор с 22 кВтч батерия 250 км пробег.
    Нещо аритметиката не се връзва... второто да не е с 150 км пробег? По-мощен мотор, по-слаба батерия, а пробега се запазва?

    Коментиран от #34

  • 34 Боби

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "куку руку ку":

    Мощността на мотора не играе роля на разхода при едни и същи скорости. Това не е ДВГ. Тесла със 460 к. с. изразходва по-малко енергия от Лийф със 109 к. с. За разстоянието играе роля батерията и разхода на енергия. За ниския разход на енергия играе роля, аеродинамика, тегло и разбира се начина на каране. Но с 22 кВч батерия е невъзможно с нормално каране 250 км. Разход под 10 кВ на 100 е трудно постижим. Разход от 13 кВ на 100 може което е около 180 км. лятно време,при добри условия.

    Коментиран от #36

  • 35 Подкрепям

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Язе":

    Ногу си прав, ма ти цъкат минуси... Българина разбира най-много от коли, жени, футбол и катаджилък...
  • 36 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #34 от "Боби":

    Това казвам и аз, няма как да измине 250км с 22кв, а и трябва да се има предвид, че човек не би карал докато стигне до 0км, затова при бензиновите коли има резерва от гориво за поне 50км. Най-добрите достигат 13кв. Същото както бмв в другата статия, щели да минават 600км с 80кв батерия, а колата голяма, гумите широки, как ще стане това? Физиката си е физика, може да се постигнат някакви успехи с добро охлаждане на батерия, подобряване на процесите на работа, различни типове двигатели, рекуперация и др, но това са единични проценти, няма как тежка кола от сорта на два тона и големи гуми да харчи колкото малка кола с много тесни гуми тежаща почти на половина. При все че това идва от компания, която няма масово производство на автомобили, а наличните модели ги спират задани нищожно търсене.
  • 37 Дфен

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Азе":

    Може може даже 65 коньовите минават градско толкова
  • 38 гост

    0 0 Отговор
    колко много философи...........................
  • 39 Иван Гигов

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Питър Бота":

    Много си малоУМЕН! Ти можеш ли да мислиш или вместо мозък имаш бъбреци?!

    Коментиран от #41

  • 40 Daewoo

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Нет":

    Около 9000 евро
  • 41 Питър Бота

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Иван Гигов":

    Е кви бъбреци бе пор да не съм фен на циганската бмв.
  • 42 незнайко

    0 0 Отговор
    Тази шарка по предпазителите как ще се пълни с мръсотия не е истина !!! Батерията е малка . Мощноста е достатъчна за тези габарити . Цената ще определи ТЪРСЕНЕТО !!!