Отмяната на Женевския автосалон не попречи на плановете на Dacia да представи първия електромобил в историята си. Той носи името Spring ("пролет", но също така "извор" и "пружина") и за момента съществува само като концепт, но румънците планират да го пуснат в серийно производство още догодина.
Компактното кросоувърче е дълго едва 3.73 м, което потвърди слуховете, че ще бъде аналог на Renault City K-ZE. Френският първообраз се продава в Китай от 2019-а с 26.8-киловатчасова батерия, електромотор с мощност 45 к.с. и автономен пробег от 271 км по цикъла NEDC.
В Европа обаче Dacia Spring ще се оборудва с друга силова установка, заимствана от Renault Twingo Z.E. Неговият електромотор развива 82 коня и се захранва от акумулаторен блок с капацитет 22 кВтч, който осигурява пробег от 250 км с едно зареждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ххх
Коментиран от #8, #15, #31
12:10 03.03.2020
2 Коmapak
12:11 03.03.2020
3 no name no face no number
12:11 03.03.2020
4 Това е
12:12 03.03.2020
5 Нет
Коментиран от #40
12:12 03.03.2020
6 Borislav Popov
12:16 03.03.2020
7 Evropa
Коментиран от #22
12:16 03.03.2020
8 Borislav Popov
До коментар #1 от "Ххх":
Да бе, то всеки иска да кара по мощна и стабилна и с по евтина подръжка и по малко бензин да гори. Малко ли предложения има на пазара на мощни коли, избора е голям, какво си се спънал в тази Дачийка ? Освен това каква кубатура те е подгонила не виждвш ли, че е електричка ?12:33 03.03.2020
9 Японеца
12:35 03.03.2020
10 Мето
12:44 03.03.2020
11 мани мани
12:59 03.03.2020
12 Скромния
13:05 03.03.2020
13 волен сидеров
13:10 03.03.2020
14 Язе
Коментиран от #21, #32, #35
13:23 03.03.2020
15 Супер
До коментар #1 от "Ххх":
Колицата си е супер, жалко, че интериора не е показан.Колкото до теб, щом на това викаш грозно, представям си като се погледнеш в огледалото, как не се стряскаш.
13:32 03.03.2020
16 Кефф
13:56 03.03.2020
17 Госあ
14:36 03.03.2020
18 Я. Петров
15:11 03.03.2020
19 гост
Коментиран от #20
15:11 03.03.2020
20 Прав си
До коментар #19 от "гост":
Но една кола с голяма батерия и тази евтина за жената градска кола. Има смисъл, за хората на които са нужни 2 коли. Тогава не е нужно и двете да са с големи батерии. Ако ти трябва само една, с тази си ограничен в града. Но също има и хора които не карат далеч или пенсионери на които тези километри са достатъчни. Така, че има смисъл и от коли с малки батерии. Ако са на добри цени!15:41 03.03.2020
21 гост
До коментар #14 от "Язе":
Щя е докарат след 25г. с това темпо. Сегашните им коли са с техника на първите електрички на Рено преди 10г. Кое да му е прогрес? Батерията струва 3х.евро, колата се продава в Индия за 5х.евро и то с двигател ( :) ). Събери това и получаваш себестойност от 8х.евро, а те ще я продават на 16х.евро. Кое му е евтиното? Те не измислят нещо ново, просто събират части и ги напасват, всичко е налично, пишат един софтуер и взимат по 8х.евро на кола? Те затова и немците не продават, защото нищо не си струва. Защо не набутат 52кв от новото Зое, батерията на размер е същата? Само че тогава колата ще вземе да изминава 400-500км и ще стане практична не само за пицарии и спедитори, а и за всеки човек. Сегашната ми кола изминава 650км с едно зареждане, да, ако струва 30х.лв и минава 500км бих си я купил пък ако ще да се гъчкаме вътре или да не мога да побера всичкия багаж, все ще има смисъл. Сега с тените 22кв няма, това са 150км реално и то максимум.16:09 03.03.2020
22 A България
До коментар #7 от "Evropa":
закрива AEЦ, ТЕЦ, и ВЕЦ и от производител става ... потребител16:35 03.03.2020
23 гост
16:42 03.03.2020
24 Питър Бота
Коментиран от #39
17:00 03.03.2020
25 Смеехме се на
17:09 03.03.2020
26 Пазарна икономика
17:44 03.03.2020
27 Госあ
17:52 03.03.2020
28 ФЕН
18:15 03.03.2020
29 дфен
19:37 03.03.2020
30 дфен
19:53 03.03.2020
31 Истината
До коментар #1 от "Ххх":
Човече нали това е идеята, колкото повече електроника толкова повече проблеми, по бързо се чупи, по бързо да се купува. На никой вече не му трябва да произвежда здрави коли. Трябва да се купува, трябва да си зависим, няма да има от старите Коли вече. Всичко сега е една огромна машина за пари. А ние сме едни жалки мишки за съжаление.20:38 03.03.2020
32 Азе
До коментар #14 от "Язе":
Шшшшш, алоооо! И ние караме С(р)андеро! Ти какви гъби ядеш, та бълнуваш такива глупости? Сандеро то с един резервоар, сам човек, празен багажник, без климатик и магистрално каране до 110 км/ч може да мине максимум 980 км. Пробвано поне 10 пъти. Ай ше ви се незнае евтиното автомобилно недоразумение!Коментиран от #37
23:25 03.03.2020
33 куку руку ку
Нещо аритметиката не се връзва... второто да не е с 150 км пробег? По-мощен мотор, по-слаба батерия, а пробега се запазва?
Коментиран от #34
00:26 04.03.2020
34 Боби
До коментар #33 от "куку руку ку":
Мощността на мотора не играе роля на разхода при едни и същи скорости. Това не е ДВГ. Тесла със 460 к. с. изразходва по-малко енергия от Лийф със 109 к. с. За разстоянието играе роля батерията и разхода на енергия. За ниския разход на енергия играе роля, аеродинамика, тегло и разбира се начина на каране. Но с 22 кВч батерия е невъзможно с нормално каране 250 км. Разход под 10 кВ на 100 е трудно постижим. Разход от 13 кВ на 100 може което е около 180 км. лятно време,при добри условия.Коментиран от #36
07:40 04.03.2020
35 Подкрепям
До коментар #14 от "Язе":
Ногу си прав, ма ти цъкат минуси... Българина разбира най-много от коли, жени, футбол и катаджилък...09:11 04.03.2020
36 гост
До коментар #34 от "Боби":
Това казвам и аз, няма как да измине 250км с 22кв, а и трябва да се има предвид, че човек не би карал докато стигне до 0км, затова при бензиновите коли има резерва от гориво за поне 50км. Най-добрите достигат 13кв. Същото както бмв в другата статия, щели да минават 600км с 80кв батерия, а колата голяма, гумите широки, как ще стане това? Физиката си е физика, може да се постигнат някакви успехи с добро охлаждане на батерия, подобряване на процесите на работа, различни типове двигатели, рекуперация и др, но това са единични проценти, няма как тежка кола от сорта на два тона и големи гуми да харчи колкото малка кола с много тесни гуми тежаща почти на половина. При все че това идва от компания, която няма масово производство на автомобили, а наличните модели ги спират задани нищожно търсене.10:29 04.03.2020
37 Дфен
До коментар #32 от "Азе":
Може може даже 65 коньовите минават градско толкова11:03 04.03.2020
38 гост
15:41 04.03.2020
39 Иван Гигов
До коментар #24 от "Питър Бота":
Много си малоУМЕН! Ти можеш ли да мислиш или вместо мозък имаш бъбреци?!Коментиран от #41
16:24 04.03.2020
40 Daewoo
До коментар #5 от "Нет":
Около 9000 евро17:39 04.03.2020
41 Питър Бота
До коментар #39 от "Иван Гигов":
Е кви бъбреци бе пор да не съм фен на циганската бмв.21:07 04.03.2020
42 незнайко
09:23 05.03.2020