Last news in Fakti

21 Март, 2020 12:00 3 256 14

VW ще се конкурира с енергийните компании чрез батериите на електромобилите

  • vw-
  • volkswagen-
  • електромобили-
  • батерии

Експанзията на Volkswagen в електрическата мобилност ще отвори нова бизнес възможност за съхранение и управление на електроенергията. Така автоконцерна ще може да се конкурира с големите енергийни компании, заяви директорът на стратегическия отдел на VW Михаел Йост. Това предаде Autoblog.

Батериите на електромобилите могат да бъдат използвани за стабилизиране на енергийната мрежа. Този процес може да се случи чрез зареждане на акумулаторните батерии във времена на излишно снабдяване и по-късна продажба на електроенергия в мрежата в моменти, когато доставките от възобновяемите източници са ниски, каза Йост.

"До 2025-а ние ще разполагаме с капацитет за съхранение на 350 гигаватчаса енергия чрез нашия парк от електромобили. Между 2025-а и 2030-а очакваме тази стойност да нарасне до 1 тераватчас. Това е повече енергия, отколкото в момента се генерира от всички водноелектрически централи в света. Можем да гарантираме, че съхраняването ѝ ще бъде нова сфера на дейност", обясни Йост пред журналисти в Берлин.

Volkswagen не е единствения автоконцерн, който оглежда тази бизнес възможност. Немската енергийна компания E.ON работи съвместно с Nissan за разработването на V2G (vehicle-to-grid) - услуги, които позволяват на енергия, съхранена в батериите на електромобила, да бъде продавана обратно на електрическата мрежа. Японският автоконцерн подобрява своята иновативна технология от години, като през 2018-а получи одобрение да въведе Leaf for V2G в Германия.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трудно

    1 5 Отговор
    Когато всеки продава в мрежата когато му падне тогава ще настъпи хаос. Иначе помежду си хората могат да си продават енергия или даже и локални мрежи откъснати от основната мрежа.

    Коментиран от #5

  • 2 Borislav Popov

    7 8 Отговор
    Измислили са го немците ! Сега местните форумни експерти, дето са с образование все от инженер и нагоре, ще ни разкажат за всички минуси и плюсове на тази иновация.

    Коментиран от #3, #4

  • 3 гост

    6 12 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Бате Боре, много си прав, докато чакаме коментарите на инженерите би ли ми разказал за плюсовете и минусите на аналния секс между любителите на електромобили.

    Коментиран от #6

  • 4 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Това от Нисан отдавна са го измислили, само че е приложимо само и единственно в условията на смартгрид енергийна система, което го има тук-там в развитите страни.
  • 5 Боби

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "Трудно":

    Няма да се качва постоянно, приятелю. Цената ще определя кога да се качва и кога да се тегли. Когато мрежата има достатъчно енергия цената е ниска-зареждаш. Когато енергията от мрежата е по-малко цената е висока - връщаш. Така се изравнява натоварването. Ако помните Тесла изгради огромна батерия в Австралия за изравняване на енергията. Когато може да се прави с ел. коли, такава батерия не е нужна, защото колите ще могат да правят същото.

    Коментиран от #7, #13

  • 6 Джугана

    6 4 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    За тайните на аналния секс, между любитилите-елекрофоби, мене питай или Антиелектрика, ние в тази област сме професори.
  • 7 Трудно

    3 6 Отговор

    До коментар #5 от "Боби":

    Тоест прекупвачите да напълнят джобовете. От всичко това много производители на ток ще фалират а накрая ще го отнесе обикновеният човек. Тоест искаш по борсова цена да пазаруваш на дребно това за коя стока го има?

    Коментиран от #9

  • 8 TSLA

    4 3 Отговор
    Съхранението на енергия е новият МЕГА бизнес. Най-големият проблем при производство на ток е, че отива на вятъра ако не се употреби веднага. Реакторите качват мощност от малките часове, за да посрещнат сутрешния пик и целия този излишен ток се губи, вместо да зареди колите на цяла държава. Няколкото милиона батерии са няколко АЕЦ-а. На никаква цена. Кой бизнес или правителство няма да се метне? И то излезли от употреба от колите с 80% остатъчен капацитет. Инвеститорите във ВЕИ особено те - вятър, слънце и вода са на принципа "Нема, нема, па си е.. мамата!"
  • 9 Кое му е трудното?

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Трудно":

    Не само прекупвачите, всички ще напълнят джобовете. Най-големите и вероятно единствените губещи ще са въглищните централи.

    Производителите само могат да печелят, защото цените ще се стабилизират, понеже няма да има излишъци, които да бутат цените до степен да станат отрицателни, нито ще има недостиг, който да вдига цените, което кара всички да се полакомят и да вдигнат производството, но след пика, търсенето рязко спада заедно с цената, но производството не може толкова рязко да се намали и енергията отива на вятъра. За всеки един производител е добре неговата централа да работи на максимална мощност със 100% изкупуване на произведената енергия.

    "Потребителите" ще се превърне в архаично понятие. Всеки ще може да бъде както производител, така и ползвател на енергия, а както се вижда ще може даже да я съхранява и продава на по-висока цена. Вече няма да сме потребители, а просюмъри.
  • 10 Промяна в мисленето

    1 1 Отговор
    "Между 2025-а и 2030-а очакваме тази стойност да нарасне до 1 тераватчас. " А доскоро задаваха, пък и утре пак ще зададат въпроса, "какво правим като не духа и не пече". АЕЦ Козлодуй произвежда годишно 10 тераватчаса, значи само в автомобилите може да се съхранява производството за над месец. Е няма как цял месец нито да пече нито да духа, нито да вали.
  • 11 Ханс Клос

    5 1 Отговор
    Защо ли не вярвам на измамниците с "чистите " дизели?

    Коментиран от #12

  • 12 Тук става въпрос за друго

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Ханс Клос":

    Става въпрос, че ще изкарват пари от това. Следователно може да им се вярва, защото това е единствената им цел - парите. Да не мислиш, че ще го правят по екологични причини?
  • 13 Boxer 3.0

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Боби":

    При 15% загуби, за зареждане. А после, при отдаване,а и да не забравяме преносът, колко трябва да е разликата в цените, че да изплати и амортизацията на батерията и да носи печалба на собственика?
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.