4 313 18

Цените на употребяваните коли в Япония рухнаха

Пандемията от коронавирус и последвалата от нея икономическа криза са предизвикали драстичен срив в цените на употребяваните автомобили в Япония, съобщава The Timeshub. Според консултантската компания Kobunsha Co. Ltd колите на вторичния пазар в страната са поевтинели средно с 40%.

Според статистиката разликата в цените на някои през май и през февруари, когато ограничителните мерки все още не са били влезли в сила, е наполовина. Най-тежките месеци са били март и април, когато търсенето е спаднало до такава степен, че някои автокъщи са били принудени да затворят врати.

През април износът на употребявани коли от Япония е намалял с 50.8% в сравнение със същия месец през 2019 г. Най-голямо е намалението на доставките за ключови пазари като Обединените арабски емирства и Русия.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 8 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Госあ

    27 3 Отговор
    Ще се научат и японците да си карат колите по дълго време. К'во е това като им изтече гаранцията да ги сменят.

    Коментиран от #8

  • 2 Начо

    17 3 Отговор
    Гледам и по германските и белгийски автокъщи има намаления.Със задължителния пазарлък може и до 40% да идат.

    Коментиран от #3

  • 3 Пацо

    9 6 Отговор

    До коментар #2 от "Начо":

    За дизелите може и до 50%, за бензина до 30 %

    Коментиран от #9

  • 4 1234

    21 1 Отговор
    Русия забрани десния волан. Тама ще изнасят точно нула! Или да си вкарат левия волан. от 200 държави наобратно са бившите британски колонии и Япония...
  • 5 С.С

    8 3 Отговор
    Япония е далеч. Трябва да си капитан на някой кораб от БМФ,за да си качиш някоя Тойота,Хонда или Нисан,по-запазени и то с ляв волан,за да разбереш,че си на далавера. Ама трудна работа.

    Коментиран от #7

  • 6 4692

    9 1 Отговор
    В Япония трябва да докажеш, че имаш гараж/паркомясто за да купиш кола. А и кризата затвори хората в домовете и колите им стоят, т.е. не въртят километри и не се амортизират. Та между редовете излиза, че продажбите ще падат още.

  • 7 Иии

    22 0 Отговор

    До коментар #5 от "С.С":

    Като моряк по автомобиловози, основно с японски и корейски чартъри мога да споделя. Първо в БМФ единственият кораб, който може да превозва автомобили е Героите на Севастопол. Но той е ферибот и плава само в Черно море. Второ, корабите в момента са регулирани от толкова много организации и власти във всеки един аспект от тяхната експлоатация, че дори и да си капитан на подходящ кораб, не можеш да правиш такива схеми. Разбира се, ако си в качеството на клиент, ще си платиш и ще превозиш...
  • 8 9272

    3 8 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Близо си до истината, но не точно. Малко след минаването на средата на лизинга, той много често съвпада с гаранцията, започва дилърът, откъдето си я купил, да ти звъни, за да я върнеш, да ти дадат нова кола и да ти продължат лизинга и гаранцията. Какво става със старата ти кола - минава на инспекция, рециклират я и после я продават като нова на страни от третия свят или я разкостват и компонентите ги пращат в заводите в Турция, Унгария, Мексико и т.н., за да сглабят нови "автомобили". Трябва да си много упорит и богат японец да караш кола над 4-5 години...

    Коментиран от #10, #11

  • 9 Искам наполовина

    11 3 Отговор

    До коментар #3 от "Пацо":

    Харесал съм един дизел в Германия, но не свалят повече от 1800 евро( цената е 34600). Би ли ме светнал как да я купя на минус 50% на 17300?Благодаря предварително!
  • 10 радев

    14 3 Отговор

    До коментар #8 от "9272":

    Пълни глупости!Връщаш старата си кола и веднага и правят оценка.След това я предлагат като кола втора употреба.Има клиенти които търсят върнати от лизинг коли със сервизна история. А тези коли втора употреба от Европа защо идват в България без сервизна книжка? За да не разбере новия собсвеник че 10г. му кола е на 300-400 000 км.

    Коментиран от #16

  • 11 Госあ

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "9272":

    Ами всъщност много добре знам как стоят нещата. Та затова казвам, че ще се научат да си карат колите по дълго.
  • 12 Радо

    5 11 Отговор
    Японските дараци като нови нищо не става от тях, пък си представям втората употреба каква щета са!!!

    Коментиран от #15

  • 13 ПЕНКО

    5 0 Отговор
    ПЕЧЕЛЕЩИ ОТ КАКВО ЛИ НЕ ---КОРОНО ВИРУСЪТ ВИ ГО ЗАВРЕ !!!
  • 14 Оня с коня

    3 4 Отговор
    Да си ги карат тез японски боклуци.
  • 15 Ти сериозно ли го казваш това?

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "Радо":

    Да си купиш кола правена за японския вътрешен пазар е супер,там има страхотни редки екземпляри и на доста къси пари,не скапаните немски еко кожи и дървесини,а истински велурени тапицерии и дървесни елементи.Скрий се някъде-най-добре под смр*дливото си БМВ или ауди

    Коментиран от #18

  • 16 9272

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "радев":

    Не знам дали и къде си бил в Япония, но по принцип коли втора ръка нормалните японци не купуват. И къщи втора ръка също не се купуват по религиозни причини. И си седя зад думите - рециклиране и към държави от третия свят, разкостване и по второстепенните за тях пазари. За японските марки на първо място е вътрешният пазар, на второ - американският, на трето - европейският и т.н., само да добавя, че България не спада към европейския пазар за тях.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор

  • 18 Джапан келеш

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Ти сериозно ли го казваш това?":

    Оле боже ти май си сменил тревата,коя японска кола видя с истинска кожа ,японските коли най ги тачат моргаджиите всичко два три пъти по скъпо и нищо не остава продавал съм задни вежди за мазда

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.