36 070 134

Какво се случва с "мръсните" дизели от Германия

Германците са принудени да продават автомобили с Euro 5 стандарт на доста ниски цени

Какво се случва с

Golf-ът на Свен Бъркхард, един средностатистически германец, е паркиран пред вратата на семейното му жилище в Долен Рейн. Излъскан сив металик, на задната седалка е детското столче на дъщеря му Леони, а колата разполага с екстри, като круиз контрол, навигационна система, автоматична трансмисия и... с "мръсен" дизелов двигател. На практика тази кола има всичко необходимо, за да може Свен да пътува удобно със семейството си.

Технически е в пълна изправност, а пробегът и е само 133 000 километра

Но дизелите с екостандарт Euro 5, като него, могат скоро да бъдат извадени от употреба в Германия, според решение на Федералния административен съд. "Бихме искали да запазим колата", казва Бъркхард, "но за съжаление трябва да я продадем, при това много по-евтино". За оценка на колата си Свен се обръща към WKDA, които заявяват, че тя струва €5 365. Според собственикът ѝ обаче реалната цена на 1.6-литровият му дизелов Golf, който е произведен през 2015 година е €8 000.

Какво се случва с

Това е само една от историите на собственици на обявени за "мръсни" дизелови коли, а

по пътищата на Германия има 12.5 милиона дизела, които не отговарят на новия стандарт Euro 6

И докато предлагането на повече или по-малко възрастни дизелови автомобили на онлайн пазарите се увеличава, според ADAC търсенето на дизели е спаднало в Германия с около половината в рамките на една година.

Фердинанд Дюденхьофер, експерт от университета в Дуйсбург-Есен, казва: "Рискът от забрана за шофиране на тези коли в центровете на големите градове води до средна загуба от 3 000 евро на автомобил."

Очакванията са тази година цените отново да спаднат с поне 15 процента

От всичко това ще загубят германските водачи които всъщност нямат нищо общо с манипулацията с измерванията на отработените газове или могат да направят каквото и да било за да променят изискванията за контрол на замърсяването на въздуха в градовете.

Но не всички са губещи

Ще спечелят пазари, като нашия, защото все по-евтините дизели вече започват да идват на родна земя. А това са автомобили, които са в пъти по-качествени и по-екологични от масово застарелите коли, движещи се в момента по пътищата ни. А и у нас едва ли скоро ще има забрани за подобни автомобили.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 77 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 arbeit macht frei

    139 97 Отговор
    Съд за Германия, отровиха планетата с техните "еко" дизели.

    Коментиран от #25

  • 2 Авто Джамбазки

    59 85 Отговор
    Идеална новина. Избушвам филтъра за твърди частици и тоя Голф Евро 5 го шитвам за 12 бона

    Коментиран от #10, #19, #130

  • 3 Антимилиционер

    74 16 Отговор
    Лгбт немците къртят. Карайте каруци.
  • 4 нЕма лошо

    118 37 Отговор
    Ми - нЕма лошо. Ако се поизчисти България от 20-30 годишните дръгели ,които пушлявят повече и от "Кремиковци" (от времето ,когато работеше) ,можем само да спечелим.
  • 5 дрт прч

    78 66 Отговор
    МЕТАНА Е БЪДЕЩЕТО В ТРАНСПОРТА

    Коментиран от #11

  • 6 Отново немска крайност.

    272 23 Отговор
    Швабите че изумяват с крайностите си!! Натъпкаха държавата с амуджи за да ги спасяват и те им разказаха играта. От крайност в крайност изпада старата вещица, а от старата Германия и помен не остана. Амуджите и турчолята ги превземат, джендъри и гейове вилнеят, безполови и разнополови осиновяват деца, веднага отрекоха дизела. Швабите в някои отношения са по-зле и от нас!

    Коментиран от #49, #106


  • 7 Българин

    137 13 Отговор
    Това да ви е проблема. Лудата Баба както ви е подкарала след някоя година ще се чудите с каква евро гега да пасете на амуджитата козите...
  • 8 Eeee

    101 9 Отговор
    Взимайте, кола 2015 г за 5-6хил. евро, за България това си е нова кола

    Коментиран от #31, #123

  • 9 джамбаз

    59 8 Отговор
    Ми това си е цената ,ако искате вижте в Мобиле.бг - пълно е ,цените започват от 12 бона ,а да се вземат за Голфче от 2015 г. с 1.6 двигател 16 бона (колкото мисли ,че му струва колата дойчото) е трудно ,защото в България тази кола ще влезне на 17 бона ,а трябва и печалба.

    Коментиран от #17

  • 10 Ебаджамбази

    48 6 Отговор

    До коментар #2 от "Авто Джамбазки":

    Ще стане да ти платя толкова пари и да ме преметнеш ще те "изтърбушвам" докато си жив...па и след това.
  • 11 незнайко

    37 64 Отговор

    До коментар #5 от "дрт прч":

    Грешите, няма фантастичен филм с машини задвижвани от ДВГ ! Електроенергията и по точно електродвигателите ще са водещи в бъдещото развитие на транспорта.

    Коментиран от #39

  • 12 Лимо

    58 13 Отговор
    Сега тия коли всичките ще цъфнат в Бг-то.Честито!!!

    Коментиран от #18, #29

  • 13 футуролог

    75 5 Отговор
    Както е тръгнало ,заради невижданият спад в продажбите на нови автомобили ,баба Меркел ще задължи германците всяка година да си сменят колите (като почнат да им праскат Евро 7,8,9, и 10 изисквания).

    Коментиран от #15

  • 14 Гост

    73 9 Отговор
    Няма ли да е по-добре да му сложат някакви нови катализатори и управление да стане евро 6 срещу някакви 1000 или 2000 евро в оторизиран сервиз. Защо да я продава на безценица и да харчи пари за нова.

    Коментиран от #30

  • 15 Гост

    77 5 Отговор

    До коментар #13 от "футуролог":

    Прав си. Алчните производители играят със законодателите да доят хората.

    Коментиран от #23, #132

  • 16 Гост

    81 76 Отговор
    Напълнихме се с тези смрадливи немски и японски дизели.Долу дизела само бензин и газ.

    Коментиран от #20, #27

  • 17 МОБИЛЕ ДЕ

    55 4 Отговор

    До коментар #9 от "джамбаз":

    Прав си ,никой няма да купи ГОЛФ от Германия на пет години и на 133 000 км, за 8 000 евро и то с малкият дизел.
  • 18 Гост

    51 4 Отговор

    До коментар #12 от "Лимо":

    12000000 коли няма как да се продадат на 2000000 шофери в Бг. А и ние се скъсахме покрай тази криза и нямаме пари за трошене. Май ще отидат за скрап или в африка и малайзия.
  • 19 Това е

    13 3 Отговор

    До коментар #2 от "Авто Джамбазки":

    Голф 7, ако нямаш нищо против
  • 20 Мнение

    33 44 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Новите дизели евро 6 с Адблу са по- еко от бензинките.

    Коментиран от #51

  • 21 jullliann 72

    74 4 Отговор
    Колата била само на 133 000км.Ми те до към 150-200 000 издържат макс.Много са качествени,но са си ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧНИ ЕДНОДНЕВКИ доста скъпи при това и за покупка и за поддръжка.Верно е само това,че по малко пушат от нашенските дизели.

    Коментиран от #24

  • 22 Йордан

    84 13 Отговор
    Албанците,като по-тъпи,въведоха строг контрол за коли “нов внос” и сега не могат да се внасят автомобили на повече от 5 г.,от датата на производство.Страната на орлите балансира с икономически възможности и екология,а тук стана страната на боклука и отровния въздух.
  • 23 Те пък клиентите са толкова прости

    37 27 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Да не мислиш клиентите за толкова прости, да купуват през две-три години евро 7 8 9 15? Направо си купуват един електромобил и решават проблема кардинално. И и тогава на немските производители дизелгейт ще им се стори като детска игра.

    Коментиран от #28, #34, #52

  • 24 Йордан

    72 10 Отговор

    До коментар #21 от "jullliann 72":

    Има страни като САЩ и Германия,където се навъртат десетки хиляди км.за една година,защото работата и жилището са на големи разстояния,поради скъпите наеми.Отделно хората там задължително пътешестват на огромни разстояния,през отпуската.След 1-2 г.връщат колите и взимат нова.”Старата”кола изглежда чисто нова,отлично запазено купе,външно и вътрешно, но са с издухан двигател и е идеална за купуване от дилърите на Ганя Балкански.После превъртат километража и надуват цената,защото има скорошно време на производство.Скоро издадоха някакви нормативни документи за километража и техническия паспорт,но далаверите не са спирали.

    Коментиран от #115

  • 25 Mercedes GLS

    24 33 Отговор

    До коментар #1 от "arbeit macht frei":

    корейските коли пък не струват изобщо
  • 26 Alex

    59 3 Отговор
    2.0 TDI 150, 170 или 190 коня е супер двигател за тази кола. 1.6 TDI е съвсем градски, но Евро 5 и градски дизел не става. Затъпква ДПФ-а. Новите дизели не са градски коли, защото искат, като я запалиш да минеш поне 40 км и то в 2000 оборота. А в града това не се случва и започва затлачване на ДПФ-а, нашата нафта е ужас, започват регенерации и пълнене на маслото с нафта.

    Коментиран от #92, #125

  • 27 Коментар

    24 19 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    А ти какво мислиш излиза от бензините, балкански въздух ли?! Чувал ли си нещо за въглеводородите (главната консистенция на бензиновите газове, освен CO2)?! Проучи за въглеводородите и виж колко са "полезни" за живите организми!!!

    Коментиран от #53

  • 28 Хайл

    15 11 Отговор

    До коментар #23 от "Те пък клиентите са толкова прости":

    Ти пак ли почна да досаждаш на хората с това какво да купуват-казах ти нещо-никой не ти иска мнението...досадник статистик
  • 29 Фхх

    11 5 Отговор

    До коментар #12 от "Лимо":

    Ако имаше премии за нови коли нямаше всеки да кара старо.Отделно ес искат да въведат евро7 от догодина.

    Коментиран от #54

  • 30 Хайл

    30 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Защото автопроизводителите ще фалират.те за това вече не са качествени и се мислят всякакви евро 4,5,6...и стават все по-скъпи и некачествени
  • 31 Пешо

    29 1 Отговор

    До коментар #8 от "Eeee":

    Откъде ще вземеш 5 хил. евро бе балък.

    Коментиран от #35, #126

  • 32 Ха ха ха ха ха ха

    12 5 Отговор
    Какво ли ? Изкупуват се в абсурдистан !
  • 33 Инж химик

    23 8 Отговор
    Тез ДПФ-и, ЕГР-та, катализатори, филтри в комбинация с качествени горива и масла не са измислени ей тьй... положението по някой път си е направо за противогаз... заради Ганя Балкански, където пика отгоре на всички еко-норми и еко-системи, реже катализатора, маха дфп-а, маха егр-та, долива на масларката масло и пей сърце...
  • 34 Човек

    15 7 Отговор

    До коментар #23 от "Те пък клиентите са толкова прости":

    Има си раздел за еврогейски електрофилистици МАРШ там.
  • 35 Фокусника

    17 11 Отговор

    До коментар #31 от "Пешо":

    Пешооо, Пешо, човекът каза, че 5000-6000 евро не са много за петгодишна кола. И това е абсолютно вярно. Но ти, с твоя селски /примитивен/манталитет, бързаш да обиждаш. Просто, явно толкова си можеш. Така доникъде няма да стигнеш. Всеизвестно е, че на сельо всичко му е скъпо.

    Коментиран от #46

  • 36 Гого

    36 6 Отговор
    Електрическите двигатели ще си останат нишови още поне 15-20 години, малко хора ще могат да си позволят. От друга страна вижте Мазда и скайактив-х технологията, вижте кьонигсег и техния безвалов двигател-икономисвал над 40%...ДВГ ще си останат водещи следващите 20 години и ще бъдат поне 50% по ефективни. Колкото и да мечтаете и да цъкате пред si-fi филмите ресурси и инфраструктура, за да се електрифицират всички на планетата НЯМА да има скоро. Евентуално водородните клетки ще имат по-бързо развитие, минимум 15 години до масово разпространение ако се докажат изобщо. Сега сте на по 25 и вероятно мечтите ви ще се сбъднат когато станете на 45-50 години, а и няма да имате пари да си ги купите и ще трябва да чакате още 5-10 години за Нов внос, ще сте на 50-60+, като стане време да си връщате книжките. Живи и здрави.

    Коментиран от #38

  • 37 Пламен

    13 0 Отговор
    Живи да ги оплачеш Хасан'те.
  • 38 Статията е за Германия

    8 18 Отговор

    До коментар #36 от "Гого":

    И там ли нямат пари за електромобили? Просто засега нямат инфраструктура, но с парите отделени за възстановяване от коронавируса, само за година-две ще имат пълноценна зарядна инфраструктура и продажбите на електромобили ще се утроят. До три-четири години, над 50% от продажбите в Германия ще са на електромобили и плъгин хибриди. За какви ниши и 20 години говориш?

    Коментиран от #41, #55

  • 39 Батко

    17 4 Отговор

    До коментар #11 от "незнайко":

    Това може да стане тогава и само тогава, когато някой измисли как да произвежда ток. Много ток, ама стеашно много.

    Коментиран от #42

  • 40 RECYCCLE

    14 1 Отговор
    Всичкия траш отива в мелницата и за претопяване. Първо е сепаратора който разделя пластмасите и другите трашове от метала и после метала отива в пещите. Чиста работа.
  • 41 Гого

    16 3 Отговор

    До коментар #38 от "Статията е за Германия":

    С едната ръка Германия субсидира финансово и под други форми покупката на електромобили, а с другата наказва и забранява по-старите от евро 6. Това е основната причина процента на продажбите в Германия на електромобили да се повишава, а не защото имат много пари за хвърляне. В момента в който държавата спре субсидиите и помощите с розовия електро процент на продажбите е свършено.

    Коментиран от #43

  • 42 Колко много ток?

    5 17 Отговор

    До коментар #39 от "Батко":

    Е колко много ток да трябва? Само този който Германия изнася, защото и е излишен, може да захрани електромобилите в цяла Европа. Ако си купиш електромобил, консумацията ти ще се вдигне все ползваш още един бойлер.

    Коментиран от #56

  • 43 Кога мислиш, че ще спре?

    6 13 Отговор

    До коментар #41 от "Гого":

    И кога мислиш, че ще приключи този процес, та да спрат продажбите на електромобили? Гарантирам ти че няма да е скоро. Разбира се след две-три години, от мерките ще останат само забраните, защото електромобилите така или иначе ще са по-евтини от автомобилите с ДВГ. А в страната с над 2 милиона фотоволтаични покрива върху жилищни сгради, вероятно ще се намери някой, който да се сети, че му е по-евтино да зарежда от слънцето, отколкото на бензиноколонката.

    Коментиран от #44

  • 44 Гого

    19 4 Отговор

    До коментар #43 от "Кога мислиш, че ще спре?":

    Ще се опитам да го кажа по друг начин. Да кажем, че изведнъж цената на електромобилите се изравнява с тази на шише фанта и всички в Германия минат на ток. Дори и след 50 години Германия няма да има капацитета да произведе достатъчно електричество под каквато искаш форма(слънце, вода, въглища, атом), за да задоволи търсенето от електромобилите. Иначе казано, все още не са планувани и построени централите които ще произвеждат електричеството нужно да задоволи транспорта-виж в нета колко време отнема строителството на една централа. Причините за това са много и много хора са се сетили, но ИНТЕРЕСЪТ на други за сега е по-силен. Ние живеем в България и каквото и да се случи ще ознаем последни. Не си губи времето и карай каквото ти е изгодно.

    Коментиран от #45, #58

  • 45 Чукча писател, а не читател

    4 13 Отговор

    До коментар #44 от "Гого":

    Прочете ли 42 мнение? Германия ВЕЧЕ произвежда ИЗЛИШЕН ток, който изнася, достатъчен за няколко милиона електромобила. Само че го изнася на безценица, защото електромобилите ги няма. Освен това, ВСЯКА година инсталира възобновяеми мощности, които могат да захранят ПО ОЩЕ НЯКОЛКО МИЛИОНА електромобила, при положение че в Германия засега няма дори един милион електромобила, да не говорим за милион продажби на година.

    Коментиран от #47, #59

  • 46 Българин

    13 4 Отговор

    До коментар #35 от "Фокусника":

    Гражданино от село поне да беше си направил труда да влезнеш в мобиле.де -да видиш цените па тогава ми разправяш колко са 5годишните коли аз т5 96-2005г немога да намера читав на реални и без ръжда под 4-6хил.€ и то на място ти кви ракъдий ръсиш тук.намери ми 5годишна за 5-6хил.€ и я взимам веднага ама до 200хил.км реални не 800хил въртян до 120като у бг дрънгели пред разпад то ако беше така у нас хората щяха да карат 5годишни а не 35г гнилочи за сраб всеки би намерил заветните 5-6хил € да кара нова кола за тея пари.

    Коментиран от #87

  • 47 Гого

    12 5 Отговор

    До коментар #45 от "Чукча писател, а не читател":

    Достатъчен ток за колко милиона има? В момента има над 66 милиона превозни средства и 48 милиона автомобила само в Германия. За колко ще стигне ток-а, за колко ще има зарядни сранции, колко ще се чака да заредиш батерията час,два,четири; ще има ли за всички щепсел, как къде ще се рециклират батериите, колко ще струва като теглиш чертата? В момента няма ресурс да се произведат достатъчно батерии камо ли за ток да ги напълни веднъж всичките. Смени си източника на информация, попаднал си на маркетинговия отдел на тесла.

    Коментиран от #48

  • 48 Елементарен въпрос

    3 12 Отговор

    До коментар #47 от "Гого":

    Колко мегаватчаса електроенергия е необходима на един електромобил годишно. Оставям на тебе да сметнеш или да намериш информацията. Тесла модел 3 с 80 киловатчаса официално изминава 500 км, а реално от 400 до 540 километра. Според проучване от 100% от автомобилите в Германия през 2013 година, един автомобил изминава средно 14 хиляди км годишно. Сложи ги 15. Каквото и да смяташ, няма как да ги изкараш повече от 3 мегаватчаса. Един милион ще се нуждаят от 3 тераватчаса. Сега умножавай по колкото си искаш милиона автомобила и виж колко малко ток трябва годишно. Не е колкото си мислеше, нали?
  • 49 Yavuz

    5 10 Отговор

    До коментар #6 от "Отново немска крайност.":

    Ти не бери грижи за турците, те нямат проблеми с немците,а гледай себе си, че с тази опушена муцуна директно те взимат за ала романа. Ако не си компетентен по темата слушай си чалгата и не се показвай.
  • 50 Ввв

    16 3 Отговор
    Глупости пълни,германците си карар още дори и Голф 4-ките и въобще не гледат стандарта да имме евро 6...Ганя вярва на всичко в нета...
  • 51 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "Мнение":

    Адблу не е ли химикал? Как ставаш по-еко, като ползваш и гориш още един химикал? Не се заяждам, просто ми е любопитно.
  • 52 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #23 от "Те пък клиентите са толкова прости":

    Ще ти се ама не става така. Електрическите ви кашони дори не присъстваха в челната десетка на най-предпочитаните коли в Германия. Справка - статията от предната седмица.
  • 53 Гост

    4 8 Отговор

    До коментар #27 от "Коментар":

    А ти прочети за азотните окиси при дизела и какво причинява на клетките ти.
  • 54 Гост

    19 0 Отговор

    До коментар #29 от "Фхх":

    Те може да искат и евро 11 да въвеждат, ама като нямат пари хората..... В момента хора които преди са си търсели кола за 8000 Евро сега си търсят за 5000 или изобщо не си търсят а си карат старата.
  • 55 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Статията е за Германия":

    Това в коя статия го прочете? Питам защото знам че не е твое мнение ти нямаш такова а само копи пействаш нечие изказване от някъде.

    Коментиран от #57

  • 56 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #42 от "Колко много ток?":

    И какво ще стане ако всички хора си добавят все едно още един бойлер към консумацията? коя мрежа ще понесе товара и кой трафопост няма да изгори? Много е лесно да кажеш така - един бойлер - но я го умножи по колите в страната. Това си е удвояване на мощностите само от бойлерите.

    Коментиран от #60

  • 57 20 години

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Аз мога да ти копирам няколко статии по въпроса на какъвто език пожелаеш. Хайде ти намери поне една, в която да се казва, че следващите 20 години електромобилите ще са нишов продукт? Тези 20 години няма как да ги копирам и пейстна, защото се намират само в главите ви.

    Коментиран от #61

  • 58 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Гого":

    Ти не разбираш. Той е по-умен от теб защото е прочел нещо някъде в някой сайт с апокривна надъхваща литература и това го прави много нива над тебе. Задължен си да отстъпиш и да се извиниш за невежеството ти. Сега разбра ли?
  • 59 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #45 от "Чукча писател, а не читател":

    Е защо Германия стори нови мощности след като има голям излишък та чак на безценица изнася ток? Защо влага още пари в нещо, което не и трябва?

    Коментиран от #62

  • 60 Чуваш ли се какви ги приказваш

    2 6 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    Знам че не можеш да смяташ, ама наистина ли мислиш, че половината от енергетиката в България работи за да захранва бойлерите? По-горе ти сметнах, че за един милион електромобила, са нужни годишно някакви мижави 3 милиона мегаватчаса. Това ли няма да понесе системата?

    Коментиран от #63

  • 61 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "20 години":

    Изказването за 20 години нишов продукт не е мое. Внимавай като цитираш някого. И твоето мнение е само в твоята глава, щом не можеш да намериш статия за него.

    Коментиран от #66

  • 62 Защото има акъл в главата

    4 3 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Затова строи и ще трябва да построи още толкова. Към момента само 50% от електроенергията в Германия идва от възобновяеми източници, а целта е да станат 100% до 2050 година. Доста още има да строи, защото и АЕЦ не са възобновяеми източници и трябва да затвори и тях. А и газта и нефта трябва да разкара от всички сектори, включително транспорта и отоплението като ги замени с електрификация навсякъде където е възможно. Любимият ти водород и той ще се произвежда от ток.

    Коментиран от #65

  • 63 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #60 от "Чуваш ли се какви ги приказваш":

    Четеш ли какво ти пиша? Изобщо не говорим за енергийни мощности, а за това, дали мрежата ще понесе такъв товар. Няма трафопост който да остане здрав, няма кабел който да не изгори, няма подстанция която да не се претовари. Особено зимно време, когато дори сега , без електромобили, жиците жужат. Наличната мрежа няма да понесе товара.

    Коментиран от #67

  • 64 ΞLΞVΛTΞ

    14 6 Отговор
    Берлин съм го обиколил с бегач и гарантирам няма да се задъхаш и в час пик. София не можеш да обиколиш с кола, без да псуваш на затворени прозорци със затворена клапа на климатика черните турлуци на всеки втори. Бедна Южна Италия - всичко живо е вече на нафта. Но за разлика от там, тука няма морски бриз. И за който не е в час - ТВЪРДИТЕ ЧАСТИЦИ НА ДИЗЕЛА НАВЛИЗАТ ДИРЕКТНО В КРЪВТА, защото са с такива размери, че НЕ се филтрират в белите дробове. Сърце, бял дроб и ракови болести. Внасяйте, купувайте дизели и тровете всички... до Видовден!
  • 65 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "Защото има акъл в главата":

    Ама тя строи не само възобновяеми ами и АЕЦ

    Коментиран от #69

  • 66 Не е твое

    0 2 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":

    Мнението не е твое, но репликираш мое мнение, което оспорва изказването за 20 години. А понятията зелена сделка и план за икономическо възстановяване, не са само в моята глава. Информация има навсякъде. Даже тук имаше статия че Германия задължава всяка една бензиностанция да има зарядни станции за електромобили, ама ти се правиш на разсеян въпреки, че първия коментар е твой с лъжата, че 50% от енергията в Германия се произвежда от въглища. А после се чудиш защо ти оспорвали мненията?

    Коментиран от #68

  • 67 Абе ти и@иот ли си?

    3 8 Отговор

    До коментар #63 от "Гост":

    Мрежата всяка година понася 60 тераватчаса, а ти твърдиш, че ще я претовариш с още 3 тераватчаса? Хайде спри с твоите математически изцепки. Казах ти в прав текст, че увеличението е нищожно. Ако милион електромобила зареждат само на нощна тарифа, няма да успеят дори да изравнят потреблението през нощта с потреблението през деня. А ако зареждаш на паркинг с фотоволтаичен навес, токът дори няма да стигне до първия трансформато,р а директно в батерията ти, като ще разтовари, а няма да натовари електроразпределителната мрежа.

    Коментиран от #71, #75, #99

  • 68 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Не е твое":

    Репликирам защото както вече уточнихме всички, ти нямаш твое мнение. Та затова попитах, откъде го прочете това твърдение, че го представи като свое?

    Коментиран от #74

  • 69 Я копи и paste на това

    3 2 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    "Ама тя строи не само възобновяеми ами и АЕЦ" И после защо те репликират постоянно? Ами от твоята уста не излиза абсолютно нищо освен обиди и опашати лъжи. Германия не само, че няма да строи атомна централа, а затваря всички работещи, много преди да им е изтекъл животът. Много ми е интересно откъде ще намериш нещо да копираш? Май единственото което копираш и пействаш тук са глупостите в главата ти, защото никъде в реалността и интернет пространството няма такава информация.

    Коментиран от #73

  • 70 Реплика

    9 1 Отговор
    Само че не всеки може да извади 12 бона за кола.

    Коментиран от #72

  • 71 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #67 от "Абе ти и@иот ли си?":

    Това не е моментен товар. моментният товар ще се удвои. Представи си как сега у вас нямате нито кола нито колело а моментният ви товар е един бойлер 5 квата + още една готварска печка 4 квата и един телевизор половин киловат и още една печка за топлене 3 квата и десетина лампи. Общо моментен товар имате към 13 квата. Утре си добави и един чарджър за Теслата 22 вката или нека да е немският на ВАГ за 11 квата. И ето ти моментен товар 24 квата. При 230 в напрежение, това прави 105 Амп ток. Кой предпазител у вас ще го понесе? Главният на 63А ли? А кой кабел от електромера към дома ти няма да изгори? Този, който е 4 кв ли? А кабела на целият блок, към трафопоста, където 50 апартамента са си включили и те теслите да се зареждат? Дали ще понесе моментният товар? Не смаятай на дребно. Помисли пак преди да пишеш дребни сметки.

    Коментиран от #94, #107

  • 72 Реплика

    10 0 Отговор

    До коментар #70 от "Реплика":

    В провинцията всеки се трепе за 700-800лв.
  • 73 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #69 от "Я копи и paste на това":

    А както знаем, щом нещо го няма в интернет, то не съществува за тебе. Нали така хахахахаха

    Коментиран от #77

  • 74 Имам мнение и се гордея с това

    2 3 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Мненията са като задниците, всеки ги има. За разлика от твоите мнения обаче, моите мнения са желязно подковани с цифри и факти, които при нужда мога да цитирам или дори да сметна сам. Караш ме пак да се повтарям, но твоите мнения са само лъжи и обиди, без грам фактология и аргументация.

    Коментиран от #76, #78

  • 75 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Абе ти и@иот ли си?":

    Публикувано във факти.бг: Ами от твоята уста не излиза абсолютно нищо освен обиди и опашати лъжи >>>>>> Какво викаш? кой обиждал? Я си виж името на ком 67. Къде видя аз да обиждам?
  • 76 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #74 от "Имам мнение и се гордея с това":

    Подкови с факти тези две мои мнеия. Едното е че ти ме обиди в графата за името си в ком 67, а аз не съм произнесъл дори намек за обида към тебе. До тук си пас. Второто, че зимно време товарът ти у вас с печки бойлери лампи и зарядно за електромобил ше е на 105 Амп, което няма как мрежата ти да поеме. Та, кое от тези две твърдения не съм подкрепил, а ти си?

    Коментиран от #81

  • 77 Точно така е

    0 4 Отговор

    До коментар #73 от "Гост":

    Вече можеш да намериш всякаква информация в интернет. Все пак живеем в информационната ера. Даже има измислена информация, която не отговаря на реалността. Казват и "фалшиви новини" но дори те са в някаква форма, в която да повярва човек. Твоите лъжи са толкова опашати, че дори фалшиви новини и алтернативна истина няма за тях. Тях ти просто си ги знаеш, без да си ги чел от никъде.

    Коментиран от #79, #80

  • 78 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #74 от "Имам мнение и се гордея с това":

    Сметни си колко Амп товар ще има домът ти през зимата, когато сте си включили бойлер, печка готварска, печка за топлене, телевизор, зарядно за кола 11 квата или 22 квата. Кажи колко Амп ти понася главния бушон. Сравни двете. Млъкни затапен.

    Коментиран от #82, #83

  • 79 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #77 от "Точно така е":

    Ти живееш в тази виртуална среда и затова не вярваш на реалността. Казах ти какво да сметнеш и чакам числата.
  • 80 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #77 от "Точно така е":

    Нали спореше, че няма проблем мрежата в домовете да поеме 11 квата зарядно за кола че и оставали още мощности за други консуматори? Е хайте смятай ги. Да видим какво излиза и какъв предпазител и кабели трябва да има всеки един дом според твоите сметки.
  • 81 Товар

    2 5 Отговор

    До коментар #76 от "Гост":

    Колко пъти да ти обяснявам, че един електромобил се нуждае от осем киловатчаса на ден, което е точно един киловат мощност? Като си нагласиш зарядното да тръгва в 22 часа до шест часа на 5 ампера, колко ще ти стане консумацията през нощта? Дори да са 10 ампера? Бойлера ти е 13 ампера. Как пък ги докара 105 ампера, ако можеш да ми обясниш с прости цифри? Климатиците по 5 ампера максимум, компютъра заедно с лампите нямат 3 ампера.

    Коментиран от #84

  • 82 Вече съм сметнал преди да питаш

    0 2 Отговор

    До коментар #78 от "Гост":

    Хайде Сега сметни и ти. Готварската печка обикновено жената не я ползвана нощна тарифа. Най-много да пусне сушилката, която е 5 ампера и забравих да добавя.

    Коментиран от #85

  • 83 Пий си гинко билобата

    0 1 Отговор

    До коментар #78 от "Гост":

    За шести път ти отговарям за предпазителя 3х50А с ДТЗ запиши си го някъде и спри да ме питаш едно и също нещо. Како не ми стига, мога да го вдигна на 63 А, колкото позволява партидата, но от съображения за сигурност съм избрал по-малък.

    Коментиран от #86

  • 84 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #81 от "Товар":

    Ама не ми се измъквай с тия 5 Амп сега бе. Ти твърдеше ли че няма проблем да работи 11 квата зарядно на домашна мрежа? Твърдеше. Айде сега сметни си товара с тия 11 квата. И не ми овъртай пак, моля.
  • 85 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #82 от "Вече съм сметнал преди да питаш":

    Ало многознаещия - нощна и дневна тарифа са различни цени на тока но консумацията на печката ти е една и съща. Пробвай пак и този път гледай да има логика в твърдението ти без да се излагаш.

    Коментиран от #88

  • 86 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #83 от "Пий си гинко билобата":

    Ти какво си си избрал няма никакво значение. Можеш да си сложиш и 500 Апм предпазител . Масово апартаментите в България са по 63 Апм главен предпазител и 4 кв кабели. Нито едното нито другото ще издържи на товара. И всички 2 000 000 ползватели на електромобили, които си включат това 11 квата зарядно на пълна мощност, както ти твърдеше че нямало проблем - ще им изгърмят мигом инсталациите. Ще бъде най-големият пожар в историята на България. И защо? Защото форумен спец решил да дава акъл без грам практика.

    Коментиран от #89

  • 87 Фокусника

    2 1 Отговор

    До коментар #46 от "Българин":

    Не съм гражданин, а продължавам да си живея на село. И въпросът не опира до това, могат ли, или не могат да се намерят 5-6 хиляди евра? Ясно е, че с времето, ако човек силно е решил, ще ги намери. Провокира ме коментарът на Пешо. Той попита, откъде ще ги намериш 5000 евро, бе, балък! Все отнякъде, ще ги намери. Друг е въпросът, колата за тези пари, колко е читава.Това не го коментирам. Лек ден ти желая.
  • 88 Абе знам че е по-евтино на нощна

    0 3 Отговор

    До коментар #85 от "Гост":

    Ама жената не ще да готви след 10 часа :) Твоята тогава ли готви? За по-евтинко? За сметка на това, на мен ще ми отнеме едно и също време, да настроя таймера за зареждане по което и да е време на денонощието и много ясно че ще избера кога ми е най-евтино, а тока е най-евтин когато няма търсене, така че всички печелят и не се натоварва мрежата.

    Коментиран от #90

  • 89 Пак се изложи

    1 1 Отговор

    До коментар #86 от "Гост":

    Никой няма да ти сложи 63 ампера предпазител на четири квадрата кабел. До този предпазител задължително отиват 6 или 10 квадрата. След него може да слагаш каквито си искаш предпазители и кабели. В конкретния случай, на една фаза онова зарядно се монтира на предпазител 32 ампера с четири квадрата кабел. Сам можеш да сметнеш колко ти остава до 63. Това ти е още половината мощност. По-горе съм ти дал кое колко ампера е. Комбинирай както искаш, няма да ти падне предпазителя ако не тръгнеш да готвиш за Коледа на три четири котлона и фурна, които харчат повече от зарядното. Освен това ти определяш тока на зарядното и ако ще готвиш може да му намалиш мощността. Не е задължително да работи на максимална мощност.

    Коментиран от #91

  • 90 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #88 от "Абе знам че е по-евтино на нощна":

    Пак ли ми се измъкваш със сметки за ефтино и скъпо, вместо да сметнеш товара който ти казах? Ясна си ми миличка. То с жена не може да се спори. Ти винаги си права, дори когато сама си паднала по гръб.

    Коментиран от #98

  • 91 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #89 от "Пак се изложи":

    Айде завивай се да спиш с измислиците си. Нямаме 10 кв кабел след електромер в България. Никъде го няма в никой апартамент. 10 кв е чак между етажите, на входа на електромера. Лека нощ, гълъбче. Обади ми се като исмизлиш нящо умно, ама май ще почакам десетилетие.

    Коментиран от #97

  • 92 Запознат

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Alex":

    Затова си намираш софтуер срещу няколко стотака и нямаш грижи.
  • 93 един мармот

    1 1 Отговор
    кола от 2015 година е евро 6. Пак лъжи и пак преписвания. Отворете мобиле.де. за 5 eвро няма голф
  • 94 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #71 от "Гост":

    Помисли ти - нощем у дома се консумира ток само за хладилника - под 100 вата. А денем пускаме готварска печка която е 4 киловата и предполагам в същите часове и съседите пускат техните. Е нощем от 12:00 до 6:00 при 4 киловата си гарантирам енергия за 100 км пробег. Тоест мрежата без проблем ще понесе годишен пробег 35 000 км. Капиш?

    Коментиран от #95

  • 95 По принцип си прав

    4 1 Отговор

    До коментар #94 от "Гост":

    Само малка грешка в сметките. Нощната тарифа е от 22 до 6 часа и при 4 киловата мощност, ще си осигуриш 200 километра пробег ,😁
  • 96 Василев

    3 1 Отговор
    Колко много ел.инж. имало в Бг. Само не знам как са взели диплома по тази специалност ( ако въобще са я изучавали ).

    Коментиран от #100, #104

  • 97 Стига си гледал от твоята камбанария

    2 1 Отговор

    До коментар #91 от "Гост":

    Не всички живеем в апартаменти и не всеки живее в апартамента/къщата на дядо си с инсталацията правена тогава. Някой сами сме си ги правили по наши си изисквания. За непросветени като тебе пояснявам, че за един и същи ток, сечението на кабела е различно в зависимост от дължината му, за да се постигне планираният пад на напрежение. Над 10 метра от електромера ти си плащаш кабела, така че спокойно може да си го избереш. За да знаеш тези неща обаче, трябва някога да си правил електроинсталация, а не да говориш че е много по-опасно да си сложиш 6 ампера на контакта с компютъра, отколкото да му сложиш 25 ампера при едни и същи кабели.

    Коментиран от #101

  • 98 Кой товар

    1 3 Отговор

    До коментар #90 от "Гост":

    Я като си толкова добър математик, сметни как ще станат 105 ампера? Ако все пак станат, нищо страшно няма да се случи, защото главния предпазител просто ще падне, ако жената реши да готви три манджи едновременно посреднощ, когато съм пуснал зарядното на пълна мощност, защото всеки ден минавам по 400 км. В коя реалност мислиш, че това може да се случи. Дори без зарядно ако решиш можеш да си претовариш електроинсталацията и да ти изключи предпазителя. Последно кога ти се случи?

    Коментиран от #102

  • 99 АЕЦ Белене

    3 0 Отговор

    До коментар #67 от "Абе ти и@иот ли си?":

    Няма зарядно под 7.5 кв.ч стигат до 11 кв.ч за домашно говоря.

    Коментиран от #103

  • 100 АЕЦ Белене

    2 0 Отговор

    До коментар #96 от "Василев":

    Неможеш да си представиш колко си прав.Ох мале .мале .ох ох охох.не е за приказка.
  • 101 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #97 от "Стига си гледал от твоята камбанария":

    Никой няма да ти разреши да си правиш ти инсталацията бе нагльо. Нямаш образование, нямаш ценз, нямаш квалификация, нямаш разряд, нито правоспособност. Никой няма да ти разреши нито да ти я озакони, камо ли да ти издаде партида. Остава и кола сам да си направиш и да твърдиш, че си я регистрирал за движение. Намери си публика сред децата от яслите, че само там може да ти се вържат, главно защото още не говорят и не схващат добре.
  • 102 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #98 от "Кой товар":

    Коментар 71.
  • 103 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #99 от "АЕЦ Белене":

    С жена не се спори. Тя винаги е права. Не се хаби, колега.
  • 104 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #96 от "Василев":

    На нашият приятел с различните имена, не му трябва диплом, нито специалност. Той се бил образовал от телефона, докато кличал на клекалото. После сам си бил правил ел инсталацията в къщата си в Малибу, като ползвал 10 кв кабели, които ще му счупят ръцете, но все пак той ги огъвал и прокарвал в гофрирани тръби, грижливо замазани в 2 см мазилка на стените. За главен предпазител сложил 3х50 амп, като контактите защитил с 16 Амп и с тях гарантирал безпроблемната работа на 11 квата зарядно за електромобил както и 11 квата готварска печка, която бил вързал не към един предпазител а към няколко паралелни. И всичкото това го бил гледал в един епизод на Досиетата Х.

    Коментиран от #105

  • 105 Виждал си инсталация само на картинка

    1 0 Отговор

    До коментар #104 от "Гост":

    И откъде знаеш каква ми е специалността? Освен това, говорим за инсталация на стара къща, на която се прави основен ремонт. Никой не ти искаКато те слушам какви ги говориш, най-дебелия кабел който си пипал е мостовак четворка. Само че такива не се дърпат в гофретата. Ползват се пва1 и пва2. Мостовак директно се замазва в мазилката, но това е отживелица от миналия век. От десетина години е задължителна и дефектнотоковата защита, за която питах всички гении които спориха с мен в предишната тема, но никой не успя да ми отговори защо се пуска третия кабел. Освен за два сантиметра мазилка за гипсокартон по стени и тавани не си ли чувал? Всяка една готварска печка може да се захрани от три отделни кръга/фази всеки с отделен предпазител. Преди да се излагаш, ти казах да отидеш в който и да е магазин за бяла техника и да погледнеш. Ако предпазителите с каквито е написал производителя на печката, а именно 16 ампера, са ти точно 11 кв. Проста сметка, ама не е за прости хора. И всичко това го казвам от личен опит. Казах ви да ми дадете какъвто и да е практичен въпрос, а аз ще ви отговоря.
  • 106 йордан

    1 7 Отговор

    До коментар #6 от "Отново немска крайност.":

    прав си за тях аз съм тук на място и ги гледам всеки ден а и да подчертая НИКОГА В ЖИВОТА НЯМА ДА СИ ВЗЕМА СКАПАН ТРАКТОР ЗА КОЛА САМО БЕНЗИН в момента карам ситроен ц6 3.0 v6 лимузина и си свиркам с кеф
  • 107 Ти да видиш

    1 1 Отговор

    До коментар #71 от "Гост":

    Да, този Бисер го бях пропуснал! Ами точно затова са измислени толкова партиди бе пич. Като не ти достига мощност или по-скоро акъл си доплащаш за партида с по-голяма мощност. Първо какъв е този бойлер 5 киловата? Да не е 1000 литра? Моя е 200 литров три киловата, но в момента работи на 2 само на нощна тарифа и почти не се включва защото се топли от слънцето. Готварската печка OK, може да е 4кв, че и повече ама колко време работи през седмицата? На четири киловата ще работим максимум един час и още няколко часа на много по-малка мощност. Станаха седем. Аз цяла къща топля с още максимум четири киловата климатици, които през повечето време работят на по-малко защото само поддържат температурата. Станаха 11. Каква е вероятността всичките да работят заедно? Клони към нула. Дори в този случай, ако включиш още някой консуматор три киловата, предпазителя няма да падне поне половин час, защото така е проектиран. Ама и това не знаеш, нали? И понеже поназнайвам малко електротехника ви споменах за един коефициент на едновременност, който се задава при проектиране на електроинсталацията. Ако имаш поне малко акъл в главата, ще си пуснеш зарядното през нощта когато почти няма консуматори и няма да го пускаш на максимална мощност, за да може през зимата батерията да е затоплена сутринта, а и тока е два пъти по-евтин.
  • 108 Противник на дизела

    6 5 Отговор
    Аз съм голям противник на дизеловия двигател в лекия автомобил специално.Това са луди хора за мен където са го измислили толкова скъпо и сложно е като започнеш помпи дюзи ДПФИ БЛЯ БЛЯ абе за кво най-накрая че имаме хубаво гориво ли? За какво да бъде толкова сложно да му слушам как трака и пуши като трактор.За вървенето според зависи може да върви малко повече от някой атмосферни бензинови мотори,защото е с турбо все пак обаче ако бензиновия мотор е с турбо забрави просто аз карам такъв на газ и мога да ви кажа че досега дизелов мотор не ми се опрял ни по вървене ни по икономия ни по поддръжка.
  • 109 ели

    5 0 Отговор
    След 2000 година новото поколение "дизелови " двигатели при леките автомобили бяха за предпочитане преди всичко,че са икономични и безшумни .Ханс ги хвалящие ,възхваляваше и "усъвершенстваше " като ги усложняваше който е карал немска кола след 2005 Euro-4 по-късно Euro-5 и Euro-6 знае колко са проблемни( тези които минават на година няколко хил.км по-добре да не коментират).Истината е,че нормите от 180 грама СО2 на км при Euro-4 не можаха да постигнат при Euro-5 и 6 са наполовина това значи,че дизелов двигател на 100 км трябва да " изразходва " 2.7 литра а бензиновия на 100 км 3.2 литра без значение колко к.с е (НР-KW) това го направиха с "SOFTWARE " -с фалшификация и VW до миналата година плати глоби около 22 милиарда а "Mercedes "37 милиарда евро. Мнозина за съжаление не знаят живеейки в миналото вярват на "немското чудо" качество,точност,надеждност и т.н още не знаят ,че "Мercedes" в някои от моделите си ползва двигателите на Renault "Тrafic" и "Dacia" а Sprinterite на Renault Master.Така,че със старите им двигатели "изкарваха" най-малко 500хил до 1.000.000 километра(до 2003).Новите с Euro -4 и нагоре трудно "изкарват едва 200 хиляди. Забележете нито Франция нито Италия "дигат" толкова много шум с дизеловите двигатели а само Германия. Истината е немците не можаха да "ново поколение дизелови двигатели" само им монтираха не един не два даже три "Turbo" вследствие на което (защото и софтуера им е плачевно) и качеството надеждност
  • 110 OTO

    5 4 Отговор
    можете да ми пръднете на дизела, само ако изкарате по-голямо КПД от него

    Коментиран от #111

  • 111 Този коментар е премахнат от модератор

  • 112 Джамбаза

    4 1 Отговор
    Хер свен, давам ти 2 иляди ойро за гоуфа. Ако размислиш звънни ми на 087-684-3894. Ако стане работата ща черпя и бира у паулянера
  • 113 Пак аз

    7 2 Отговор
    Сърцераздирателна история... не мога да спра сълзите си. Свен , който мисли че в България живеят само роми ще трябва да се раздели с любимата си нафтова печка за по малко пари. Но има шанс за спасение ..Дойче Зеле са пресметнали,че ако всеки пенсионер в България се лиши от едно кисело мляко и изпрати на Свен 79 стотинки, нашия герой ще може да си купи новия голф и да бъде отново щастлив.
  • 114 Митко

    3 0 Отговор
    Аз съм тук в Германия това е лъжа изобщо не са евтини търся си точно такава кола
  • 115 Totalen

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Йордан":

    Абе Данчо, кой те излъга., средната възраст на автомобилите в Германия е над 9 години!
  • 116 Пежо Дизел

    2 3 Отговор
    Само Дизел нищо друго... Дизела е най доброто и в пъти по екологичен от скапаните бензинови Голфове
  • 117 Роналдо

    1 1 Отговор
    Цялата скрап я докараха в България ...
  • 118 Ново

    0 0 Отговор
    Друго си е с трабант и заз какво са тези коли днес ще чакаме новата лада
  • 119 Гостенин

    0 0 Отговор
    До гост я си виж готв.печка дали е 4или2кв/ч и боилера 5или3 итогова говори за ампери

    Коментиран от #120

  • 120 И ти бъркаш

    1 1 Отговор

    До коментар #119 от "Гостенин":

    Стандартна електрическа готварска печка е около 10 киловата, а дори и повече. Монофазен проточен бойлер до 12 киловата. Монофазно зарядно е максимум 7,3 киловата. Почти всички анти електрици имат поне готварска печка, която е по-мощна от което и да е зарядно, но зарядното щяло да им натовари инсталацията, а печката можело да се включи в стандартен контакт 16 ампера без проблеми.
  • 121 Без име

    0 0 Отговор
    Да го придобиеш е евтино, да го караш е скъпо.
  • 122 Дишайте дълбоко

    1 1 Отговор
    Горим гадните боклуци на цяла Европа, последствията ще са жестоки, по-късно !Какво остава за някакъв пръдлив дизел, бил пушел, нека да си пуши, нали ще се смеси с пушека от боклука, ей какъв коктейл се е получил, наша марка: "Борова гора"!Хич да не ви пука ,"българи-тарикати", вие въобще не го дишате същия коктейл, и вашите деца и внуци също!Дайте още газ, чипосайте смръдливеца си за още пушек,скорост да има, дробове да няма, голям праз!!!Щом албанците ни задминаха, измета на Европа станахме!Кой е виновен,драги "пресметливци","псевдо гъзари"?!Виновна е Меркел и Ханс, нали!?
  • 123 Ники

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Eeee":

    Толко ще вземе собственика на ,,гоуфо,, а докато стане с БГ номер още 3 хилки лв.
  • 124 Румбо

    1 1 Отговор
    Гледайте филма Лудият Макс 1,2 и 3.Може да е само филм,но доста реалистично описва какво ни очаква в бъдеще...Та там електрически коли НЯМА!Защото не е останала инфраструктура.А бензин може да се добие и с инсталация подобна на ракиен казан.
  • 125 Този коментар е премахнат от модератор

  • 126 Който

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Пешо":

    Който има да взима, 5000евро пари ли са

  • 127 Голфдвойкаджия

    0 0 Отговор
    Натам вървят нещата: https://fakti.bg/technozone/491266-velosiped-s-vgradena-skoba-za-zakluchvane-video
  • 128 ДОЛУ ДИЗЕЛА

    3 3 Отговор
    Аз и няколко души ще правим петиция озоглавена "Долу Дизела" която ще внесем в парламента срещу забрана на дизела или налагането на тройно по високи данъци или строг контрол по време на прегледите дизеловия двигател трябва да евро6 по нисък от това не и да се проверява при технически преглед всички други стари дизели да скрап направо за да откажем дизалджийте да замърсяват въздуха.

    Коментиран от #129

  • 129 Борко Отворко

    3 1 Отговор

    До коментар #128 от "ДОЛУ ДИЗЕЛА":

    Забрави да допълнеш смрадливите дизелджий уффф как ги мразя и аз тези печки.Давай по-бързо да ходпикваме тази петиция да ги спрат дано.
  • 130 Джамбаз

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Авто Джамбазки":

    И после какво става от такива дришльовци кат вас, почват хиляди проблеми
  • 131 Кфм

    1 1 Отговор
    Аз пък се възползвах от промоцията. За 3000€ от холандия малко дизелче евро5 със набор от екстри 2010 година. Колата е от частна обява и е стегната. Данък 18 лева разход в града 5/100 .
  • 132 работи в автозавод

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    да,но от това получаваме заплатите си а вашите пари трябва да отидат в някой наш джоб.затова са ограниченията-за да си купите нова кола
  • 133 Коментатор

    2 2 Отговор
    Всички смрадливи дизели на скрап не щем нафтови печки по улиците.
  • 134 Борко Отворко

    1 2 Отговор
    Подкрепям и аз петицията срещу смръдливите дизели.Да ги бракуваме най-накрая

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.